Součástí včerejší prezentace bylo i představení nového Rifteru - nástupce modelu Partner Tepee. Oproti svým sourozencům (Berlingo, Combo Life) přiznal Peugeot tomuto modelu nového jméno, ale nemusíte se bát - Partner se bude vyrábět i nadále, jen již jako čistě užitkový. Nový Rifter se pak tváří jako dokonalý rodinný univerzál, a tak jsme sáhli po cenově dostupné verzi a vyzkoušeli, jak jezdí.
Média nás Rifterem masírují již nějaký ten pátek, a nutno říci, že nejen veřejnost, ale i já sám mám od tohoto auta vysoká očekávání - mohl by začínající rodině nabídnout vše, co potřebuje. Automobil jako takový, oproti svému předchůdci, nabízí nejen zcela nový designový jazyk, ale i více prostoru, což bylo v případě vedle sebe stojích vozidel Rifter a Partner Tepee krásně vidět. Rifter tak tvoří jakýsi střed mezi bývalým Partnerem a velice oblíbeným a praktickým modelem Traveller.
Velká chvála Peugeotu patří za myšlenku, kterou obdivuji již několik let u některých japonských automobilek, a tedy, že paket Safety (obsahující vybrané bezpečnostní prvky) je součástí základní výbavy. Ano, bezpečnost by prostě měla být na prvním místě, zvláště pak u čistě rodinných automobilů. Klasický Rifter můžete pořídit v 5ti i 7mi místné verzi, přičemž kromě klasické délky je nabízena i verze Long, která je za příplatek 25 000 korun a je o 35 cm delší.
Největší třešičkou však zůstává verze 4x4 Concept, která by se měla objevit v nabídce v průběhu příštího roku. Problémem však zůstává cena, jelikož je přestavba na pohon 4x4 zařizována přes firmu Dangel, se kterou Peugeot spolupracuje již 35 let - jedná se však o ruční práci, a tak cena za přestavbu na pohon všech kol činí 200 000 korun.
Ale zpět nohama na zem - jako začínající rodina musíte přemýšlet především nad pořizovací cenou, a tak byl náš cíl jasný - opustit cenový strop, a najít a otestovat tu nejdostupnější konfiguraci. Rifter ve výbavě Active startuje s motorem 1.2 PureTech (110k, MAN6) na částce 475 000 korun, kterou lze však díky akčním cenám srazit až k ceně 390 000 korun. My jsme tedy zůstali u základního výbavového stupně Active, nicméně pod kapotou se ukrýval motor s největším prodejním potenciálem - naftový agregát 1.5 BlueHDi se 100 koňmi a 5ti stupňovým manuálem. Cena byla kupodivu přívětivá - z ceníkových 525 000 se díky akci proměnila v příjemných 420 000 korun.
I přes obuté "plecháče" a "poklice" překvapivě nevypadal testovaný vůz vůbec zle, což můžete nejlépe posoudit sami - jedná se o model zcela vpravo na úvodní fotografii. Slabší to již bylo při usednutí za volant - vstupní cena a základní výbava se prostě musela někde podepsat, a interiér působí spíše užitkovým dojmem. Samotné jízdní vlastnosti jsou však v pořádku - na strmost řízení si uživatel rychle zvykne a naftový agregát příjemně zabírá již od spodních otáček. Na rozbitých okreskách na severu Prahy působil nový Rifter trochu uskákaně, nutno však dodat, že tyto silnice byly příliš i na Caddy Alltrack.
V čem však Rifter exceluje na výbornou je zcela jistě prostor, který toto auto nabízí. Ať už se jedná o 775 litrů základního objemu krátké verze, nebo 4000 litrů objemu dlouhé verze po střechu, úložné prostory i maximální délky převážených předmětů - po této stránce musí Rifter zaujmout každého.
Jaké je tedy resumé? Pokud sáhnete po základní výbavě Active, neočekávejte žádný luxus. Pokud se však poohlížíte po praktickém a prostorném rodině / užitkovém voze, Rifter by ve vašem hledáčku rozhodně neměl chybět!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?