Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

-jka / AutoRoad.cz, 20. září 2018, 21:15 Google+

Součástí včerejší prezentace bylo i představení nového Rifteru - nástupce modelu Partner Tepee. Oproti svým sourozencům (Berlingo, Combo Life) přiznal Peugeot tomuto modelu nového jméno, ale nemusíte se bát - Partner se bude vyrábět i nadále, jen již jako čistě užitkový. Nový Rifter se pak tváří jako dokonalý rodinný univerzál, a tak jsme sáhli po cenově dostupné verzi a vyzkoušeli, jak jezdí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Rifter

Peugeot Rifter | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Sdílejte článek

Média nás Rifterem masírují již nějaký ten pátek, a nutno říci, že nejen veřejnost, ale i já sám mám od tohoto auta vysoká očekávání - mohl by začínající rodině nabídnout vše, co potřebuje. Automobil jako takový, oproti svému předchůdci, nabízí nejen zcela nový designový jazyk, ale i více prostoru, což bylo v případě vedle sebe stojích vozidel Rifter a Partner Tepee krásně vidět. Rifter tak tvoří jakýsi střed mezi bývalým Partnerem a velice oblíbeným a praktickým modelem Traveller. 

Velká chvála Peugeotu patří za myšlenku, kterou obdivuji již několik let u některých japonských automobilek, a tedy, že paket Safety (obsahující vybrané bezpečnostní prvky) je součástí základní výbavy. Ano, bezpečnost by prostě měla být na prvním místě, zvláště pak u čistě rodinných automobilů. Klasický Rifter můžete pořídit v 5ti i 7mi místné verzi, přičemž kromě klasické délky je nabízena i verze Long, která je za příplatek 25 000 korun a je o 35 cm delší. 

Peugeot Rifter 4x4 Concept (1:07) | zdroj: Peugeot

Největší třešičkou však zůstává verze 4x4 Concept, která by se měla objevit v nabídce v průběhu příštího roku. Problémem však zůstává cena, jelikož je přestavba na pohon 4x4 zařizována přes firmu Dangel, se kterou Peugeot spolupracuje již 35 let - jedná se však o ruční práci, a tak cena za přestavbu na pohon všech kol činí 200 000 korun. 

Ale zpět nohama na zem - jako začínající rodina musíte přemýšlet především nad pořizovací cenou, a tak byl náš cíl jasný - opustit cenový strop, a najít a otestovat tu nejdostupnější konfiguraci. Rifter ve výbavě Active startuje s motorem 1.2 PureTech (110k, MAN6) na částce 475 000 korun, kterou lze však díky akčním cenám srazit až k ceně 390 000 korun. My jsme tedy zůstali u základního výbavového stupně Active, nicméně pod kapotou se ukrýval motor s největším prodejním potenciálem - naftový agregát 1.5 BlueHDi se 100 koňmi a 5ti stupňovým manuálem. Cena byla kupodivu přívětivá - z ceníkových 525 000 se díky akci proměnila v příjemných 420 000 korun.

img-responsive

Peugeot Rifter | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

I přes obuté "plecháče" a "poklice" překvapivě nevypadal testovaný vůz vůbec zle, což můžete nejlépe posoudit sami - jedná se o model zcela vpravo na úvodní fotografii. Slabší to již bylo při usednutí za volant - vstupní cena a základní výbava se prostě musela někde podepsat, a interiér působí spíše užitkovým dojmem. Samotné jízdní vlastnosti jsou však v pořádku - na strmost řízení si uživatel rychle zvykne a naftový agregát příjemně zabírá již od spodních otáček. Na rozbitých okreskách na severu Prahy působil nový Rifter trochu uskákaně, nutno však dodat, že tyto silnice byly příliš i na Caddy Alltrack. 

V čem však Rifter exceluje na výbornou je zcela jistě prostor, který toto auto nabízí. Ať už se jedná o 775 litrů základního objemu krátké verze, nebo 4000 litrů objemu dlouhé verze po střechu, úložné prostory i maximální délky převážených předmětů - po této stránce musí Rifter zaujmout každého. 

img-responsive

Peugeot Rifter | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Jaké je tedy resumé? Pokud sáhnete po základní výbavě Active, neočekávejte žádný luxus. Pokud se však poohlížíte po praktickém a prostorném rodině / užitkovém voze, Rifter by ve vašem hledáčku rozhodně neměl chybět!

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

JAC HF150

Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

Renault City K-ZE

Renault nabídne dostupné elektrické SUV, základ má v nejlevnějším modelu značky

Kia Stinger

Máte rádi driftování? Limitovaná edice Kia Stinger GTS je tu pro vás

Grove

Atraktivní vodíkové vozy Grove nabídnou skvělý design i dojezd, nedají se ale levně

Ford nabízí obranu proti krádežím aut přes bezklíčové odemykání

Nové klíče Ford zastaví populární fintu zlodějů. Víme, kdy budou k dispozici v Česku

Ilustrační foto (Pixabay/Gino Crescoli)

Cyklopruhy čelí kritice. Výzkum ukázal, že mohou působit i kontraproduktivně

reklama
reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla řeší nový problém. Co tentokrát komplikuje dodávky Modelu 3?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Clarkson poprvé řekl, co si myslí o neúspěchu nového Top Gearu. Ten pohled je všeříkající

  2. Mercedes s karosérií Wartburg? Atraktivní spojení řešilo palčivý problém Východního Německa

  3. V Německu už prodávají nové stylové a vybavené SUV za půl milionu

  4. Neprůstřelná Tesla Model S: Jak nebezpečnou munici zastaví 195 kg pancéřování?

  5. Koupí VW další značku? Se svojí strategií hledí hodně daleko

  6. Mořská raketa Volga? Zcela ojedinělá karosářská verze sovětského GAZu M21

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud