Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

Peugeot Rifter
Peugeot Rifter, foto: Jan Káňa, Autoroad.cz
-jka , AutoRoad.cz 20. září 2018 21:15
Sdílej:

Součástí včerejší prezentace bylo i představení nového Rifteru - nástupce modelu Partner Tepee. Oproti svým sourozencům (Berlingo, Combo Life) přiznal Peugeot tomuto modelu nového jméno, ale nemusíte se bát - Partner se bude vyrábět i nadále, jen již jako čistě užitkový. Nový Rifter se pak tváří jako dokonalý rodinný univerzál, a tak jsme sáhli po cenově dostupné verzi a vyzkoušeli, jak jezdí.

Média nás Rifterem masírují již nějaký ten pátek, a nutno říci, že nejen veřejnost, ale i já sám mám od tohoto auta vysoká očekávání - mohl by začínající rodině nabídnout vše, co potřebuje. Automobil jako takový, oproti svému předchůdci, nabízí nejen zcela nový designový jazyk, ale i více prostoru, což bylo v případě vedle sebe stojích vozidel Rifter a Partner Tepee krásně vidět. Rifter tak tvoří jakýsi střed mezi bývalým Partnerem a velice oblíbeným a praktickým modelem Traveller. 

Velká chvála Peugeotu patří za myšlenku, kterou obdivuji již několik let u některých japonských automobilek, a tedy, že paket Safety (obsahující vybrané bezpečnostní prvky) je součástí základní výbavy. Ano, bezpečnost by prostě měla být na prvním místě, zvláště pak u čistě rodinných automobilů. Klasický Rifter můžete pořídit v 5ti i 7mi místné verzi, přičemž kromě klasické délky je nabízena i verze Long, která je za příplatek 25 000 korun a je o 35 cm delší. 

Největší třešičkou však zůstává verze 4x4 Concept, která by se měla objevit v nabídce v průběhu příštího roku. Problémem však zůstává cena, jelikož je přestavba na pohon 4x4 zařizována přes firmu Dangel, se kterou Peugeot spolupracuje již 35 let - jedná se však o ruční práci, a tak cena za přestavbu na pohon všech kol činí 200 000 korun. 

Ale zpět nohama na zem - jako začínající rodina musíte přemýšlet především nad pořizovací cenou, a tak byl náš cíl jasný - opustit cenový strop, a najít a otestovat tu nejdostupnější konfiguraci. Rifter ve výbavě Active startuje s motorem 1.2 PureTech (110k, MAN6) na částce 475 000 korun, kterou lze však díky akčním cenám srazit až k ceně 390 000 korun. My jsme tedy zůstali u základního výbavového stupně Active, nicméně pod kapotou se ukrýval motor s největším prodejním potenciálem - naftový agregát 1.5 BlueHDi se 100 koňmi a 5ti stupňovým manuálem. Cena byla kupodivu přívětivá - z ceníkových 525 000 se díky akci proměnila v příjemných 420 000 korun.

I přes obuté "plecháče" a "poklice" překvapivě nevypadal testovaný vůz vůbec zle, což můžete nejlépe posoudit sami - jedná se o model zcela vpravo na úvodní fotografii. Slabší to již bylo při usednutí za volant - vstupní cena a základní výbava se prostě musela někde podepsat, a interiér působí spíše užitkovým dojmem. Samotné jízdní vlastnosti jsou však v pořádku - na strmost řízení si uživatel rychle zvykne a naftový agregát příjemně zabírá již od spodních otáček. Na rozbitých okreskách na severu Prahy působil nový Rifter trochu uskákaně, nutno však dodat, že tyto silnice byly příliš i na Caddy Alltrack. 

V čem však Rifter exceluje na výbornou je zcela jistě prostor, který toto auto nabízí. Ať už se jedná o 775 litrů základního objemu krátké verze, nebo 4000 litrů objemu dlouhé verze po střechu, úložné prostory i maximální délky převážených předmětů - po této stránce musí Rifter zaujmout každého. 

Jaké je tedy resumé? Pokud sáhnete po základní výbavě Active, neočekávejte žádný luxus. Pokud se však poohlížíte po praktickém a prostorném rodině / užitkovém voze, Rifter by ve vašem hledáčku rozhodně neměl chybět!

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?