Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

-jka / AutoRoad.cz, 20. září 2018, 21:15 Google+

Součástí včerejší prezentace bylo i představení nového Rifteru - nástupce modelu Partner Tepee. Oproti svým sourozencům (Berlingo, Combo Life) přiznal Peugeot tomuto modelu nového jméno, ale nemusíte se bát - Partner se bude vyrábět i nadále, jen již jako čistě užitkový. Nový Rifter se pak tváří jako dokonalý rodinný univerzál, a tak jsme sáhli po cenově dostupné verzi a vyzkoušeli, jak jezdí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Rifter

Peugeot Rifter | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Sdílejte článek

Média nás Rifterem masírují již nějaký ten pátek, a nutno říci, že nejen veřejnost, ale i já sám mám od tohoto auta vysoká očekávání - mohl by začínající rodině nabídnout vše, co potřebuje. Automobil jako takový, oproti svému předchůdci, nabízí nejen zcela nový designový jazyk, ale i více prostoru, což bylo v případě vedle sebe stojích vozidel Rifter a Partner Tepee krásně vidět. Rifter tak tvoří jakýsi střed mezi bývalým Partnerem a velice oblíbeným a praktickým modelem Traveller. 

Velká chvála Peugeotu patří za myšlenku, kterou obdivuji již několik let u některých japonských automobilek, a tedy, že paket Safety (obsahující vybrané bezpečnostní prvky) je součástí základní výbavy. Ano, bezpečnost by prostě měla být na prvním místě, zvláště pak u čistě rodinných automobilů. Klasický Rifter můžete pořídit v 5ti i 7mi místné verzi, přičemž kromě klasické délky je nabízena i verze Long, která je za příplatek 25 000 korun a je o 35 cm delší. 

Peugeot Rifter 4x4 Concept (1:07) | zdroj: Peugeot

Největší třešičkou však zůstává verze 4x4 Concept, která by se měla objevit v nabídce v průběhu příštího roku. Problémem však zůstává cena, jelikož je přestavba na pohon 4x4 zařizována přes firmu Dangel, se kterou Peugeot spolupracuje již 35 let - jedná se však o ruční práci, a tak cena za přestavbu na pohon všech kol činí 200 000 korun. 

Ale zpět nohama na zem - jako začínající rodina musíte přemýšlet především nad pořizovací cenou, a tak byl náš cíl jasný - opustit cenový strop, a najít a otestovat tu nejdostupnější konfiguraci. Rifter ve výbavě Active startuje s motorem 1.2 PureTech (110k, MAN6) na částce 475 000 korun, kterou lze však díky akčním cenám srazit až k ceně 390 000 korun. My jsme tedy zůstali u základního výbavového stupně Active, nicméně pod kapotou se ukrýval motor s největším prodejním potenciálem - naftový agregát 1.5 BlueHDi se 100 koňmi a 5ti stupňovým manuálem. Cena byla kupodivu přívětivá - z ceníkových 525 000 se díky akci proměnila v příjemných 420 000 korun.

img-responsive

Peugeot Rifter | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

I přes obuté "plecháče" a "poklice" překvapivě nevypadal testovaný vůz vůbec zle, což můžete nejlépe posoudit sami - jedná se o model zcela vpravo na úvodní fotografii. Slabší to již bylo při usednutí za volant - vstupní cena a základní výbava se prostě musela někde podepsat, a interiér působí spíše užitkovým dojmem. Samotné jízdní vlastnosti jsou však v pořádku - na strmost řízení si uživatel rychle zvykne a naftový agregát příjemně zabírá již od spodních otáček. Na rozbitých okreskách na severu Prahy působil nový Rifter trochu uskákaně, nutno však dodat, že tyto silnice byly příliš i na Caddy Alltrack. 

V čem však Rifter exceluje na výbornou je zcela jistě prostor, který toto auto nabízí. Ať už se jedná o 775 litrů základního objemu krátké verze, nebo 4000 litrů objemu dlouhé verze po střechu, úložné prostory i maximální délky převážených předmětů - po této stránce musí Rifter zaujmout každého. 

img-responsive

Peugeot Rifter | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Jaké je tedy resumé? Pokud sáhnete po základní výbavě Active, neočekávejte žádný luxus. Pokud se však poohlížíte po praktickém a prostorném rodině / užitkovém voze, Rifter by ve vašem hledáčku rozhodně neměl chybět!

Vytisknout

Diskuze: Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

S konkrétní sumou peněz hledám ideální ojeté auto z koncernu VW. Jak na to?

První foto nového Mitsubishi ASX

Nové Mitsubishi ASX. První foto slibuje naprosto razantní změnu, počkáme si ale

DS 4

DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Ilustrační foto

Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

Toyota bZ4X

První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

Ups, tak tohle se nepovedlo

Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla řeší nový problém. Co tentokrát komplikuje dodávky Modelu 3?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

  2. Znovu už ne! Toto se vážně nepovedlo

  3. Britové vybrali plug-in hybrid roku 2021

  4. První elektrické SUV od Toyoty s názvem bZ4X bude na trhu elektromobilů zajímavou alternativou

  5. Program Škoda Plus bilancuje rok 2021. Jedna záhada čeká na odpověď

  6. DS 4 získal cenu za nejkrásnější auto roku 2022

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud