Rok se s rokem sešel a tak přinášíme po článku o prvních dojmech ze Seatu Altea kompletní test jeho mladšího a většího sourozence - Seatu Toledo.
Do rodiny pak přibude v nejbližší době ještě dynamický Seat Leon, jehož test se Vám pokusím taktéž co nejdříve zprostředkovat.
Testovaný vůz skrýval pod kapotou koncernový čtyřválec 2.0 TDI (103kW ve 4000 ot/min a 320Nm v 1750-2500 ot-min), který byl spřažen s obvyklou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Maximální rychlost je výrobcem udávána 201 km/h a kombinovaná spotřeba má činit 5.8 l/100km. Vůz byl v nejvyšší výbavě Sport-Up, která zahrnuje mimo jiné také sportovní sedačky, sportovní volant a snížený podvozek. Sportovní ambice byly ještě umocněny (oproti standardním 16" kolům s ráfky z lehkých slitin) nadstandardními litými koly o průměru 17".
V porovnání s Alteou je Toledo až k zadnímu sloupku stejným vozem. Shodný je interiér i exteriér, rozdíl je teprve v designu zavazadlového prostoru a celkové délce vozu. Opět jsem ocenil ukrytí stěračů v klidovém stavu do předních A sloupků a vyústění trysek ostřikovačů. Výhled z vozu šikmo vpřed je však poměrně špatný a nepomáhají mu ani malá okénka mezi A sloupkem a bočními zpětnými zrcátky.
I přes vyšší a robustnější stavbu vozu se konstruktérům podařilo zdařile skloubit komfort a dynamické vlastnosti. S vozidlem byla radost jezdit jak po dálnicích a rozbitých okreskách, tak ve městě. Koncernový podvozek opět prokázal své kvality a zvládal by ještě daleko silnější motor. A sportovní úpravy podvozku, spolu s nízkoprofilovými pneu, vedly pouze k ještě větší stabilitě, aniž by zásadně utrpěl komfort na příčných nerovnostech, nebo ovladatelnost na nerovnostech podélných. Motor mi tentokrát připadal jako schizofrenik. Byl ochoten s vozem velmi slušně "cvičit", ale nechal si pak za to patřičně zaplatit spotřebou. Naopak při úsporné jízdě nebylo možno čekat zázraky a bez podřazování bylo na patřičné zrychlení (v případě potřeby) nutno docela dlouho počkat - což u dieselových motorů nebývá tak obvyklé. Na vině ale mohla být přece jen vyšší pohotovostní hmotnost, vyšší stavba (a tedy aerodynamický odpor) a širší pneu (a větší valivý odpor) vozu. Při velmi úsporné jízdě a důsledném dodržování rychlostních limitů bylo možno dosáhnout spotřeby 6 l/100km v obci, 4,8 l/100km mimo obec a 5,8 l/100km na dálnici. Pokud jsem ale jel "přirozeně", tak, abych se do ničeho nenutil, byla výsledkem spotřeba kolem 6,5 l/100km. A při maximálním využívání schopností motoru a vozu pak spotřeba vyšplhala až k 8 l/100km. V zatáčkách byl vůz při středním obsazení příkladně neutrální a nechal si opravdu hodně líbit. V krajních mezích byl pak přirozeně nedotáčivý, díky koncepci "vše vepředu".
Při plném obsazení vozu i zavazadlového prostoru se dostavily větší boční náklony a hlavně, charakteristika se změnila na mírně přetáčivou. Ovšem to opět až v mezních situacích. Zvláštní pochvalu si zaslouží sedačky. Ty měly výrazné boční vedení, protiskluzovou úpravu a ideálně vyváženou "tvrdost". Ani při delších cestách jsem se v nich necítil nepohodlně. Drobnou vadou na kráse je, že na zadních sedadlech si cestující, sedící uprostřed, příliš pohodlí neužije. Každopádně, pracoviště řidiče je z ergonomického hlediska vyřešeno skvěle. Doslova do ruky padnoucí byla hlavice řadicí páky. I když - v té ruce občas zanechala svou stopu, protože kulisa řazení byla na hlavici naznačena drážkami a poněkud vystupujícími hranami. Dráhy řazení byly krátké a co víc, řazení bylo tak exaktní a přesné, ža jsem si připadal jako ve skutečném sportovním voze. Chválou nebudu šetřit ani co se volantu týká - tříramenná verze (volant, hlavice řadící páky i táhlo ruční brzdy byly v kůži) se opravdu velmi příjemně drží a tloušťka věnce mi připadala ideální.
Abych jen nechválil, vytknu španělským návrhářům provedení palubní desky. Ta je z tvrdého plastu, sice s poměrně líbivou povrchovou úpravou, avšak na omak to není "ono". Navíc je poměrně rozsáhlá, což ve mně vyvolávalo pocit těžkopádnosti. Vlastní provedení středové konzoly by také mohlo být elegantnější, avšak dosažitelnost ovladačů, přehlednost údajů na rádiu i na přístrojích byla výborná. Prosvětlení přístrojů a ovladačů bylo v červené barvě. Potěšila i funkce sklápění bočních zpětných zrcátek. Zavazadlový prostor měl optimální velikost. Jeho využitelnost byla zvětšena mezipodlahou a posuvnou přepážkou pod ní. Využitelnost je oproti Octavii sice menší, ale rozhodně je na průměru či mírně nad průměrem své třídy. Potěšila také přítomnost plnohodnotné rezervy.
Závěrem lze říci, že Toledo je vyspělým zástupcem vozů nižší střední třídy. V rámci koncernu je jeho konkurentem jen o něco menší Altea, ze zástupců ostatních značek pak snad Renault Scenic, jehož test se Vám pokusím přinést také. Testovaná motorizace je odpovídající hmotnosti vozu a dokáže nabídnout jak úspornou rodinnou jízdu, tak slušnou dávku adrenalinu. Nabízené vlastnosti myslím odpovídají ceně vozu, která je na hranici 700 000 Kč,-.
Foto: Jan Fiala / AUTO NEWS NETWORK
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.