TEST: Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron, tak trochu jiné šetření

-mao / AutoRoad.cz, 27. dubna 2018, 01:00 Aktualizováno 27.4.2018, 08:44 Google+

Pokud jste dříve vybírali firemní automobil, pravděpodobně jste okamžitě začali uvažovat o vznětovém motoru. Posledních pár let to ale diesely nemají zrovna dvakrát snadné a výhledově se zdá, že jim to Evropská Unie ani různé evropské metropole nehodlají usnadnit. Naštěstí ale máme alternativy, se kterými se dá cestovat komfortně, s minimem ústupků a za přijatelné finance. A jedna z těch alternativ se jmenuje CNG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron

Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Neuplyne týden, aniž bychom nepřinesli zprávu o novém hybridu nebo elektromobilu. V koncernu Volkswagen se také pracuje na automobilech z tohoto segmentu, ovšem ještě než bude trh připraven na masivní elektrifikaci, připravili si pro nás technici z Audi ještě jednu alternativu: novou Audi A4 Avant s označením g-tron.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Velké změny pod kapotou

Audi má v nabídce hned několik modelů spalujících stlačený zemní plyn, nicméně my jsme se tentokrát dostali za volant toho nejnovějšího z nich - Audi A4 G-Tron. Ta je vybavena 2.0 litrovým benzínovým motorem, který však musel podstoupit pár úprav. CNG má totiž vyšší výhřevnost, vyšší oktanové číslo a vyšší zápalnou teplotu, což vedlo k nutnosti upravit nebo vyměnit ventily, písty, svíčky, katalyzátor, výfukové potrubí a systém chlazení.

Do zavazadlového prostoru se také nastěhovaly nádrže, které pojmou až 19 kilogramů plynu. Kvůli nádržím však nezbyl prostor pro rezervu ani zadní diferenciál, takže zájemci o pohon všech kol quattro mají bohužel smůlu. Na druhou stranu se však Audi umí odměnit slušným dojezdem. Katalog sice uvádí až 500 km, nicméně už při prvním nastartování, kdy byla nádrž plná, nám vůz ukazoval zbývající dojezd na plyn cca 350 km a dalších více než 350 km na benzín.

Rozdíl nepoznáte

Jako preferované palivo je vždy voleno CNG a pouze v případě jeho nedostatku, nebo ve výjimečných situacích (např. mrazy pod -10 °C), si jednotka nejprve vyžádá benzín. Do samotného přepínání nemůže řidič nijak zasahovat. Samotné přepnutí paliva je přitom téměř neznatelné a dost možná si ho ani nevšimnete. Co se kultivovanosti týče, jsou na tom obě paliva dost podobně. Zcela subjektivně bych řekl, že při jízdě na CNG je vůz poněkud tišší a kultivovanější. Znovu však opakuji, že se jedná jen o subjektivní pocit, neboť rozdíly jsou skutečně zanedbatelné.

img-responsive

Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Tím se vlastně nepřímo dostáváme i k jízdním dojmům. Automobilka udává čas akcelerace z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximální rychlost okolo 221 km/h, což není vůbec špatné. Jistě, ve stájích Audi  najdete podstatně rychlejší a výkonnější kombíky s mohutnějším nástupem výkonu, ovšem jejich žíznivost bude někde zcela jinde. Naproti tomu g-tron nabízí jak možnost poklidného cestování, tak i poměrně svižnější jízdy. Během našeho týdenního testování, kdy jsme vůz protáhli po všech typech cest a vyzkoušeli ho v klidu i v "plném zápřahu", se průměrná spotřeba vyšplhala lehce nad 4 kg/100 km, díky čemuž se náklady na kilometr pohybují lehce nad hranicí jedné koruny.

Rychlý konec úsporám?

Problém však nastává v momentě, kdy vám CNG dojde a motor se automaticky přepne na benzín. Počínaje tím okamžikem je totiž potřeba se smířit se spotřebou okolo 8 l/100 km, což už není zas taková hitparáda. Čerpací stanice s CNG navíc stále nejsou tak běžné, jak bychom si přáli - a to zvláště v zahraničí. Pokud tedy budete chtít cestovat výhodněji, je potřeba si celou cestu naplánovat s ohledem na možnost tankování.

img-responsive

Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Ovšem jakmile se k čerpací stanici s CNG dostanete, máte vyhráno. Samotné tankování je totiž poměrně snadné a na internetu hned několikrát a do detailu popsané. My jsme nalezli například toto video, které je naprosto blbuvzdorné. Seznam čerpacích stanic s CNG je samozřejmě k nalezení i na internetu, ovšem auto i samotné vám po zjištění nedostatku CNG v nádržích ochotně nabídne nejbližší čerpací stanice v okolí.

Snadný manuál k tankování CNG | zdroj: youtube.com

Drobné změny v interiéru

Jak už je u Audi zvykem, i cestování s modelem g-tron je velice komfortní. Ačkoliv se v podbězích nacházela 18-palcová kola, podvozek vcelku obstojně filtroval řadu nerovností i na středočeských okreskách, které by mohly z fleku zastoupit tatrovácký testovací polygon. Interiér je pohledný, praktický a hlavně ergonomický. Přední sedačky doslova oplývají komfortem a řidiči i spolujezdci poskytují patřičné pohodlí i oporu. Dostatek pohodlí a prostoru je pak i na zadních sedadlech.

Rozebírat interiér a jízdní vlastnosti Audi A4 Avant by však bylo celkem zbytečné, neboť tady se žádné výrazné změny neudály. Po interiéru se sice objevuje několik nových symbolů g-tron, ovšem ta největší změna se objevuje v kapličce přístrojů. Zde se totiž nachází rovnou dva ukazatele paliva - vpravo je benzín a vlevo CNG. Palubní počítač pak nabídne mimo jiné i efektivně rozdělená data o dojezdu, přičemž zeleně je označován dojezd na plyn a oranžově dojezd na benzín.

Další změny se nacházejí až v zavazadlovém prostoru. Ten se díky přítomnosti dvou lehkých kompozitních nádrží na plyn nepatrně zmenšil. Oproti benzín či naftu spalujícím modelům tak nabízí pouze 415 litrů (standardní A4 nabízí 515 l) a sbohem musíte dát jak rezervě, tak pohonu všech kol. Opravná sada a řada koncovek a redukcí pro tankování CNG se pak ukrývá pod podlahou v malé schránce, která je umístěna kousek za zadními sedačkami. V případě defektu se tedy k této schránce budete muset prohrabat všemi věcmi.

img-responsive

Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Kufr má navíc jednoduché a rovné tvary, takže dostat sem větší náklad jistě nebude problém. Potěší i malé drobnosti, jako je roletka zvedající se s víkem kufru, sklápění sedadel z prostoru kufru, které po sklopení nevytvoří schod nebo elektrické ovládání víka kufru.

Tabulka

Technická data
Pohonné ústrojí:
Typ motoru řadový čtyřválec
Palivo benzín / CNG
Zdvihový objem 1984
Max. výkon v kW (koní) 125 (170)
Max. točivý moment v Nm @ ot./min. 270 / 1 650-4 400
Typ pohonu Přední pohon
Převodovka 7 st. automatická
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,4 s
Maximální rychlost 221 km/h
Spotřeba paliva (CNG) kg/100 km
Město   5,3 / 5,1
Mimo město 3,5 / 3,1
Kombinovaná 4,2 / 3,8
Spotřeba paliva (benzín) l/100 km
Město 7,5 / 7,1
Mimo město 5,2 / 4,6
Kombinovaná 6,0 / 5,5
Rozměry:
Délka 4 725 mm
Výška 1 442 mm
Šířka 1 842 / 2 022 mm
Pohotovostní hmotnost 1 670 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem 415 l
Se sklopenými sedadly 1 415 l

Audi ČR

Cena, příplatková výbava

A na koho vlastně Audi A4 Avant g-tron cílí? Především na řidiče, kteří chtějí jezdit komfortně, ekonomicky a současně ekologicky. K tomu navíc Audi přidává i řadu moderních technologií, přičemž samotný pohon na CNG řidiče téměř neomezuje - tedy s výjimkou parkování v podzemních garážích a absencí pohonu všech kol.

Na druhou stranu je však potřeba říci, že tato netradiční kombinace není zrovna lacinou záležitostí. Základní cena vozu totiž činí 1 249 900 Kč, přičemž v případě testovaného vozu by bylo potřeba připlatit dalších 30 600 Kč za lak, 65 300 Kč za akční paket Lifestyle a 42 300 Kč za navigaci MMI. Hranici 10 000 Kč pak překračují ještě doplňky jako 18-palcová litá kola, boční airbagy vzadu, tónovaná skla vzadu nebo zadní parkovací kamera. A to jsme ještě stále vynechali dalších 10 položek, které stojí méně než 10 000 Kč / kus.

Testovaný vůz včetně DPH a volitelné příplatkové výbavy se tak nakonec vyšplhal na částku 1 503 600 Kč, což není zrovna málo. Pro srovnání bychom ještě měli doplnit, že 2.0 litrový naftový model o výkonu 110 kW vyjde v základu o cca 150 000 Kč méně.

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Audi A4 Avant Sport 2.0 TFSI g-tron, tak trochu jiné šetření

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi

Spotřeba pod 3 l/100 km? Závod Economy Run důsledně prověřil hospodárnost Škodovek

Ilustrační foto

Pokuty za nedostatek spánku? Řidiče mají odhalit krevní testy

Corvette Bella Elan

Moderní auto z třicátých let? Corvette Bella Elan kombinuje kadeřnické kupé s americkou klasikou

Jaguar I-Pace

Jak skončí baterie z elektromobilů a hybridů? Možných využití je překvapivě mnoho

Volkswagen I.D. Buzz Cargo

Nové éra VW Transporter? I.D. Buzz Cargo slibuje autonomní řízení a dojezd až 550 km

Prezident Trump nastupuje do své nové

Donald Trump dostal novou limuzínu? Premiéra nové Bestie proběhla v tichosti

Škoda Vision RS

Škoda na pařížském autosalonu: Jaké novinky nás čekají?

Peugeot nadělil hybridní motory novému modelu 508 a oblíbenému SUV 3008

Peugeot jede na vlně Hybridů, elektromotor dostane SUV 3008 i novinka 508

Porsche 911 Carrera T

Porsche končí s dieselovými motory. Víme proč

Označení hybridních modelů Toyota

Jak ekologické jsou vlastně hybridy? Nezávislý průzkum se zaměřil na jejich největšího výrobce

reklama
reklama

Doporučujeme

Ford F-150 Raptor na Nürburgringu

Obří pick-up na závodním okruhu? Ford Raptor předvedl na Nürburgringu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  2. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  3. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  4. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  5. Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

  6. Kia převlečená za Hummer? Svými vlastnostmi mu může KLTV zdatně konkurovat

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud