K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Právě testujeme: Jak daleko dojede v zimě Nissan Leaf? A nezmrzneme cestou?

-jzy / AutoRoad.cz, 23. prosince 2017, 20:20 Aktualizováno 24.12.2017, 13:57 Google+

U příležitosti předpremiéry druhé generace Leafa jsme se na přelomu listopadu a prosince potkali i se zástupci importéra Nissanu. Slovo dalo slovo a ještě než na jaře přijede nový Leaf do Česka oficiálně, dostali jsme vánoční dárek a na sváteční dny parkujeme nejúspěšnější elektromobil s více než 300 000 prodanými kusy přímo pod okny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Leaf

Nissan Leaf | foto: jzy / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Auto má pod sedačkami větší baterii o kapacitě 30 kWh (alternativně nabízí Nissan i slabší 24 kWh), s níž by mělo dle NEDC urazit na jedno nabití 250 km. Plně nabitého Leafa jsme přebírali při teplotách kolem nuly s indikovaným dojezdem 170 km. Od té doby jsme za pět dnů najeli něco kolem dvou stovek elektrických kilometrů. Jaké jsou naše první dojmy?

  • Design je na první pohled docela ulítlý, ale dá se na něj docela snadno zvyknout a třeba design kol se vysloveně povedl. Celek trochu připomíná minulou generaci Toyoty Auris.
  • Přední světlomety výrazně vystupují nad kapotu. Usměrňují tak vzduch kolem zrcátek a snižují aerodynamický odpor.
  • Poměrně vysoká je nakládací hrana zavazadelníku a zadní nárazník pak vcelku mohutný. Když něco lovíte v kufru, snadno si zamažete nohavice.
  • Interiér je hodně plastový a v chladných ránech si palubka na nerovnostech ráda vrzne.
  • Volant seřídíte pouze výškově. Stejný problém měla i japonská specifikace nového Leafa. Doufáme, že evropská homologace na tom bude lépe.
  • Místa pro posádku je na rozdávání. Při pohledu na vnější rozměry byste rozhodně tolik prostoru nečekali.
  • Baterie je uložena v podlaze pod sedačkami a neomezuje tak objem zavazadlového prostoru 370 litrů.
  • Při nastartování Leaf hraje melodii ne nepodobnou legendárním Tamagotchi nebo devadesátkovým digitálkám. Naštěstí ji můžete vypnout.
  • Ergonomie interiéru není úplně na jedničku. Auto je na trhu už skoro 8 let a přes drobné retuše zkrátka letokruhy nezapře.
  • Absence spalovacího motoru se podepisuje na velmi tichém provozu. Ve městě slyšíte jen ventilátor topení a rádio. Ve vyšších rychlostech převládne hluk pneumatik a obtékaného vzduchu.
  • Díky nízkému těžišti může karoserie spočívat na poddajném šasi, které překvapuje komfortem.
  • Po deaktivaci ECO módu akceleruje Leaf s elektromotorem o výkonu 80 kW s nečekaným elánem. Reakce na sešlápnutí pedálu plynu jsou okamžité.
  • Dobití z běžné 230V domácí zásuvky bude trvat přibližně 15 hodin.
  • V síti rychlodobíjecích stanic se standardem CHAdeMO (50 kW) trvá dle údajů výrobce dobití na 80 % kapacity baterie 30 minut. Pak se rychlost nabíjení snižuje, aby nedošlo k jejímu poškození. Když jsme přijeli „tankovat“ s třetinovou kapacitou akumulátoru, za každou minutu dobíjení jsme získali asi 6 km dojezdu k dobru.
  • Zapnuté topení ubere z vašeho dojezdu 5-15 km. Někdy stačí zapnout jen vyhřívání sedačky a volantu.
  • Spotřeba se pohybuje mezi 16 a 22 kWh na 100 km. Nejrychleji baterie mizí logicky na dálnici.
img-responsive

Standardem CHAdeMO dobijete 80 % baterie za 30 minut | foto: jzy / AutoRoad.cz / INCORP images

Tímto rychlým výčtem ale rozhodně nekončíme. Parkujeme, jezdíme, topíme, vybíjíme a dobíjíme dál. Starosti poněkud zvláštního druhu nám dělá jen zahrádka živých sukulentů na střeše, kterou importér auto vybavil. Do myčky nemůžeme, neboť chemikálie, vosk a rotující kartáče obvykle květinám příliš neprospívají, a středem pozornosti jsme rozhodně častěji, než kdybychom projížděli některým ze supersportů zvučných značek.

Máte-li k Leafu jakékoliv otázky, případně byste nám chtěli auto zalít, zastřihnout nebo zbavit plevele, dejte nám vědět :-) Odpovíme Vám buď přímo, nebo v článku s kompletními výsledky, daty a cenami, který očekávejte po Novém roce.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Právě testujeme: Jak daleko dojede v zimě Nissan Leaf? A nezmrzneme cestou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rimac C_Two

Chorvatští vizionáři slaví nevídaný úspěch, do jejich projektu už zainvestovalo i Porsche

Nová Audi A1 na detailních záběrech

VIDEO: 15 minut ve společnosti Audi A1: Prohlédněte si nové městské mini do detailu

Britská policie monitoruje překračování rychlosti ze speciálních dodávek

Jak během 0.03 sekundy přijít o 3 000 Kč? Policista se rozpovídal o moderních radarech

Jeremy Clarkson oblékl uniformu dopravního policisty a vydal se zkontrolovat zaparkované automobily

Jeremy Clarkson změnil povolání? V téhle uniformě byste ho rozhodně nečekali

Ilustrační foto

Autem na dovolenou? Kde nejvýhodněji tankovat a jak se změnily poplatky za dálnice?

Nová Audi A1

Nová Audi A1 oficiálně: Co všechno nabídne dokonalý partner pro život ve městě?

reklama
reklama

Doporučujeme

Sophia Calate představuje Audi A7

VIDEO: Krásná Sophia Calate představuje Audi A7 Sportback 2018

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Úchvatný off-road Škoda 973? Babeta chtěla do světa, ale z Moskvy přišlo ne

  2. Čelní srážka s kamionem? Volvo opět ukázalo, jak neuvěřitelně bezpečná auta umí postavit

  3. Nejlevnější nová auta na českém trhu? Tohle pořídíte do 250 tisíc

  4. Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů jezdil po kolejích rychleji než na silnici

  5. Jak se stát celosvětovou celebritou za pár hodin? Tahle slečna našla unikátní způsob

  6. Co dokáže napáchat automatická myčka? Tohle je důvod, proč se vždy držet instrukcí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud