Právě testujeme: Jak daleko dojede v zimě Nissan Leaf? A nezmrzneme cestou?

-jzy / AutoRoad.cz, 23. prosince 2017, 20:20 Aktualizováno 24.12.2017, 13:57 Google+

U příležitosti předpremiéry druhé generace Leafa jsme se na přelomu listopadu a prosince potkali i se zástupci importéra Nissanu. Slovo dalo slovo a ještě než na jaře přijede nový Leaf do Česka oficiálně, dostali jsme vánoční dárek a na sváteční dny parkujeme nejúspěšnější elektromobil s více než 300 000 prodanými kusy přímo pod okny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Leaf

Nissan Leaf | foto: jzy / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Auto má pod sedačkami větší baterii o kapacitě 30 kWh (alternativně nabízí Nissan i slabší 24 kWh), s níž by mělo dle NEDC urazit na jedno nabití 250 km. Plně nabitého Leafa jsme přebírali při teplotách kolem nuly s indikovaným dojezdem 170 km. Od té doby jsme za pět dnů najeli něco kolem dvou stovek elektrických kilometrů. Jaké jsou naše první dojmy?

  • Design je na první pohled docela ulítlý, ale dá se na něj docela snadno zvyknout a třeba design kol se vysloveně povedl. Celek trochu připomíná minulou generaci Toyoty Auris.
  • Přední světlomety výrazně vystupují nad kapotu. Usměrňují tak vzduch kolem zrcátek a snižují aerodynamický odpor.
  • Poměrně vysoká je nakládací hrana zavazadelníku a zadní nárazník pak vcelku mohutný. Když něco lovíte v kufru, snadno si zamažete nohavice.
  • Interiér je hodně plastový a v chladných ránech si palubka na nerovnostech ráda vrzne.
  • Volant seřídíte pouze výškově. Stejný problém měla i japonská specifikace nového Leafa. Doufáme, že evropská homologace na tom bude lépe.
  • Místa pro posádku je na rozdávání. Při pohledu na vnější rozměry byste rozhodně tolik prostoru nečekali.
  • Baterie je uložena v podlaze pod sedačkami a neomezuje tak objem zavazadlového prostoru 370 litrů.
  • Při nastartování Leaf hraje melodii ne nepodobnou legendárním Tamagotchi nebo devadesátkovým digitálkám. Naštěstí ji můžete vypnout.
  • Ergonomie interiéru není úplně na jedničku. Auto je na trhu už skoro 8 let a přes drobné retuše zkrátka letokruhy nezapře.
  • Absence spalovacího motoru se podepisuje na velmi tichém provozu. Ve městě slyšíte jen ventilátor topení a rádio. Ve vyšších rychlostech převládne hluk pneumatik a obtékaného vzduchu.
  • Díky nízkému těžišti může karoserie spočívat na poddajném šasi, které překvapuje komfortem.
  • Po deaktivaci ECO módu akceleruje Leaf s elektromotorem o výkonu 80 kW s nečekaným elánem. Reakce na sešlápnutí pedálu plynu jsou okamžité.
  • Dobití z běžné 230V domácí zásuvky bude trvat přibližně 15 hodin.
  • V síti rychlodobíjecích stanic se standardem CHAdeMO (50 kW) trvá dle údajů výrobce dobití na 80 % kapacity baterie 30 minut. Pak se rychlost nabíjení snižuje, aby nedošlo k jejímu poškození. Když jsme přijeli „tankovat“ s třetinovou kapacitou akumulátoru, za každou minutu dobíjení jsme získali asi 6 km dojezdu k dobru.
  • Zapnuté topení ubere z vašeho dojezdu 5-15 km. Někdy stačí zapnout jen vyhřívání sedačky a volantu.
  • Spotřeba se pohybuje mezi 16 a 22 kWh na 100 km. Nejrychleji baterie mizí logicky na dálnici.
img-responsive

Standardem CHAdeMO dobijete 80 % baterie za 30 minut | foto: jzy / AutoRoad.cz / INCORP images

Tímto rychlým výčtem ale rozhodně nekončíme. Parkujeme, jezdíme, topíme, vybíjíme a dobíjíme dál. Starosti poněkud zvláštního druhu nám dělá jen zahrádka živých sukulentů na střeše, kterou importér auto vybavil. Do myčky nemůžeme, neboť chemikálie, vosk a rotující kartáče obvykle květinám příliš neprospívají, a středem pozornosti jsme rozhodně častěji, než kdybychom projížděli některým ze supersportů zvučných značek.

Máte-li k Leafu jakékoliv otázky, případně byste nám chtěli auto zalít, zastřihnout nebo zbavit plevele, dejte nám vědět :-) Odpovíme Vám buď přímo, nebo v článku s kompletními výsledky, daty a cenami, který očekávejte po Novém roce.

Vytisknout

Diskuze: Právě testujeme: Jak daleko dojede v zimě Nissan Leaf? A nezmrzneme cestou?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

MG ZS

Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

peugeot 408

TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

Volkswagen Amarok

Nový Volkswagen Amarok má české ceny

OD DS E-TENSE FE23 PO NOVOU DS 7 E-TENSE 4×4 360

Co má společného prémiové SUV DS s vozy Formule E?

HoppyGo Fiat Ducato

Dovolená s karavanem? Desatero, aby cestování bylo hračkou!

Škoda Kodiaq RS

Škoda připravuje revoluční změnu při tankování

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Toyota zapsala nový rekord

Subaru Outback

Subaru Outback - zvednuté kombi, které (nejenom) v terénu zesměšní většinu SUV

Kia EV9

Vrcholné SUV Kia EV9 s diskutabilním designem

Škoda Superb

Škoda díky odkladu Euro 7 mění plány

Ilustrační foto

Poradenská společnost odkryla ziskovost automobilek

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

Ilustrační foto

Osm zemí EU včetně ČR se postavilo Evropské komisi

Volkswagen Golf GTI

TEST Volkswagen Golf GTI – jak si rozumí tento „daily hothatch“ s manuálem?

Honda Civic e:HEV

Test Honda Civic e:HEV Sport Pack Advence, zaslouženě autem roku?

reklama

Doporučujeme

Sophia Calate představuje Audi A7

VIDEO: Krásná Sophia Calate představuje Audi A7 Sportback 2018

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dovolená s karavanem? Desatero, aby cestování bylo hračkou!

  2. Nový Volkswagen Amarok má české ceny

  3. TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

  4. Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud