TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 10. října 2017, 01:00 Aktualizováno 10.10.2017, 15:49 Google+

Modernizovaná druhá generace Nissanu Qashqai si od svých předchůdců vzala zkrátka to nejlepší co mohla a ještě přihodila něco navrch. Design se příliš nezměnil, stále je poutavý a líbivý, malé změny byste pak našli jen při pečlivém zkoumání. Pod kapotou je paleta zajímavých motorizací, přičemž námi testovaný diesel nabízel jak adekvátní svižnost, tak úctyhodnou kultivovanost a spotřebu. Za vynikající se pak dá označit nabídka asistenčních systémů, které učiní jízdu s Qashqaiem nejen pohodlnější, ale hlavně bezpečnější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i

Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Pojďme ale začít postupně. Jak už bylo naznačeno, design modernizované verze se příliš nezměnil. Asi nejpatrnější změny nalezneme v přední části, kde se nalézá inovované charakteristické LED denní svícení, které rámuje lehce zúžené ale výkonné LED světlomety. Ty jednak skvěle svítí a a také vám posvítí i do zatáčky.

Jakmile jsem usedl za volant, hned mě velice příjemně překvapily kožené sedačky, které nejenže skvěle vypadají, ale také se v nich velice příjemně sedí. Ovládání sedaček probíhá elektricky a sedačka řidiče navíc kůžízí paměť pro dvě nastavení, takže ani časté střídání se za volantem s partnerem / partnerkou nebude problém. 

img-responsive

Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Věnec volantu je obšívaný kůží, skvěle padne do rukou, na spodní straně je zploštělý pro více místa a nabízí praktické ovládání hadsfree, tempomatu, omezovače rychlosti, rádia i palubního počítače. Ten se nalézá mezi hlavními budíky na přístrojovém štítu, disponuje kvalitním displejem a nabízí poměrně širokou škálu funkcí a zobrazovaných údajů.

Panel infotainment systému je umístěn šikovně v horní části středové konzole, má řadu tlačítek pro rychlý přístup k jednotlivým funkcím a dva otočné voliče. Jeho rozlišení je plně dostačující a grafika rozhodně nebude nikoho urážet. Samotné reakce na dotyk jsou pak zcela bezproblémové a poměrně svižné.

V přední části vozu není nouze ani o odkládací a úložné prostory. Kromě klasické schránky před spolujezdcem a kapes ve dveřích je k dispozici i malá kapsa pod ovládáním klimatizace, dva držáky nápojů za řadící pákou, menší kapsička obklopená kolébkovými ovladači výhřevu sedaček a schránka pod loketní opěrkou, která kromě možnosti uložit zde i litrovou lahev nabídne 12V zásuvku, USB port a AUX. 

img-responsive

Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Materiály použité v interiéru působí svou kvalitou i zpracováním skvěle a nebál bych se je označit za prémiové. Ostatně prémiový duch interiéru podtrhuje i ambientní červené osvětlení, které obklopuje řadící páku.

Nelze také nezmínit panoramatickou prosklenou střechu, která se sice nedala otevírat, ovšem i tak do interiéru pouštěla denní světlo, díky kterému působil interiér vzdušněji a prostorněji. Jedinou drobností, kterou bych uvítal, by byla možnost automatického otvírání/zatahování roletky. Zvláště ve voze s manuální převodovkou by bylo komfortnější tlačítko jen jednou zmáčknout, než držet tlačítko po celou dobu.

Jakkoliv jsem ale oslavoval komfort na předních sedadlech, na zadních už to taková sláva není. Pokud jsme si sedadlo řidiče nastavil tak, aby se mi při mé výšce 185 cm a průměrné kancelářské postavě sedělo pohodlně, posadit se za sebe už moc komfortní nebylo. Koleny jsem se opíral o sedačku před sebou a chybělo mi výrazněji i místo nad hlavou. To ovšem mohlo být vinou prosklené střechy, která ubírá místo nad hlavou takřka u všech modelů.

img-responsive

Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Pokud tedy hodláte cestovat ve čtyřech dospělých, zadní cestující vám asi moc nepoděkují. Pokud ale chcete využívat zadní sedačky hlavně pro děti, pak byste neměli mít výraznější problém. ISOFIX je samozřejmostí a větší děti možná potěší loketní opěrka s držákem nápojů. Nevyužitou příležitostí ale zůstala kapsa v zadní části loketní opěrky, kam mohli návrháři umístit 12V zásuvku nebo alespoň USB port.

Překážkou v cestování ve více dospělých by mohl být i poměrně skromný zavazadelník, který strádá zejména co se hloubky týče. Na vině je  především dvojité dno, které ale na druhou stranu umožňuje rozdělit kufr na dvě části, nebo zajistí rovnou podlahu při sklápění sedadel. Někoho by mohla mrzet absence ovládání sklápění přímo ze zavazadlového prostoru, nicméně při rozměrech Qashqaise se stačí jen natáhnout. Příjemné překvapení však čekalo pod dvojitým dnem, kde se nenacházela opravná sada, ale klasická rezerva.

Pokud si ale na Qashqai něco zaslouží extra pozornost, pak je to motor. Pod kapotou námi testovaného modelu se nacházel vznětový čtyřválec o objemu 1.6 litru, který generuje výkon 130 koní. Při váze přesahující 1,5 tuny se to nemusí zdát moc, ovšem na dynamickou jízdu to bohatě stačí. Tenhle motor si však zasluhuje pochvalu ze zcela jiného důvodu: jeho kultivovanost je přímo příkladná. Už dlouho se mi nestalo, abych po pár stovkách metrů v novém automobilu přemítal, zda mi místo naftového modelu nedali benzín. Motor je totiž skvěle odhlučněn, do kabiny nepřechází žádné vibrace a jeho reakce jsou doslova bleskové. Skoro se chce říci, že motor se za otáčkami doslova žene.Vše je ale plynulé a bez jakéhokoliv zaváhání.

Vůz s touto motorizací a pohonem všech kol se dodává pouze v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou, ovšem té také není příliš co vytknout. Některé zákazníky absence automatu u varianty s pohonem všech kol možná zamrzí, ovšem nejde o žádné velké strádání. Řazení je totiž příjemné, přesné a řadící páka obšívaná kůží padne příjemně do ruky. Díky šestému rychlostnímu stupni se pak i cestování po dálnicích stává velmi poklidným a komfortním, neboť při rychlosti 130 km/h se ručička otáčkoměru jen líně převaluje ve spektru cca 2.500 až 2.700 ot./min. a v kabině vládne klid.

img-responsive

Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4x4-i | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Co se podvozku týče, ten působí velmi komfortně a i přes rozměrná 19" palcová kola byl schopen vyfiltrovat většinu nerovností. V zatáčkách je vůz poměrně jistý a nevyděsí vás ani žádným přehnaným nakláněním se. Jízda s Qashqaiem je zkrátka klidná, komfortní a příjemná. 

Námi testovaný vůz také disponoval pohonem všech kol, který Nissan nazývá All Mode 4x4 a ovládá se pomocí třípolohového přepínače umístěného vlevo pod volantem. Prvním režim nazvaný 2WD však svým názvem trochu klame, neboť se nejdná o pohon pouze přední nápravy. Jak Nissan vysvětluje ve svém prezentačním videu, pokud vůz zaznamená například prudkou akceleraci, pošle část výkonu i na zadní kola. Ostatně to můžete sledovat i na palubním počítači, který je schopen zobrazovat procenta rozdělení točivého momentu mezi nápravami.

Druhou možností je pak Auto, kdy vůz sám sleduje měnící se podmínky a rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravu podle potřeby. Režim Lock pak defakto uzavírá mezinápravový diferenciál a rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Tento režim je však limitován rychlostí a sám se přepíná do režimu Auto.

Systém jsme nijak extrémně nezkoušeli, ostatně nebyli pro to ani vhodné podmínky.

Když se podíváme do tabulek spotřeby paliva, stylový Nissan by měl nabídnout kombinovanou spotřebu cca 4.9 l/100 km. Zdá se vám to u těžkého SUV s pohonem všech kol neuvěřitelné? Nedivím se, byl jsem stejně skeptický, ovšem na konci týdne jsem neměl slov. Dlouhodobá spotřeba se sice pohybovala okolo 5,5 až 6 litrů, nicméně dvakrát se mi povedlo dosáhnout spotřeby 4,4 l/100 km, což mi vyrazilo dech. Zvlášť vezmu li v potaz fakt, že nepatřím k milovníkům úsporné jízdy a po celou dobu testu byl aktivovaný režim pohonu všech kol v pozici Auto.

A jak si Nissan Qashqai vedl v nárazových testech EuroNCAP? V testu z roku 2014 obdrželo tohle kompaktní SUV všech pět hvězd, přičemž v jednotlivých kategoriích uspěl následovně: bezpečnost dospělé posádky 88%, bezpečnost dětí 83%, bezpečnost chodců 69% a bezpečnostní systémy 79%.

Technická data
Pohonné ústrojí:
Palivo nafta
Zdvihový objem 1 598
Max. výkon v kW (koní) @ ot./min. 96 (130) / 4 000
Max. točivý moment v Nm @ ot./min. 320 / 1 750
Typ pohonu 4x4
Převodovka 6 st. manuální
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 10.5 s
Maximální rychlost 190 km/h
Spotřeba paliva l/100 km
Město   5.3
Mimo město 4.4
Kombinovaná 4.7
Rozměry:
Délka 4 394 mm
Výška 1 595 mm
Šířka 1 806 mm
Hmotnost 1 527 - 1 614kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem 410 l
Se sklopenými sedadly 1 482 l

Nissan ČR

A co ceny? Tady to není tak slavné. Za základní variantu Nissanu Qashqai s benzínovou motorizací DIG-T s výkonem 115 koní zaplatíte 487 500Kč, pokud byste ale chtěli naftový motor a pohon všech kol, rázem jste na částce 652 500 Kč. Námi testovaná verze v nejvyšší výbavě Tekna+ pak přijde na 915 200 Kč a nabízí takřka vše, co vidíte na fotkách. Stále si ale můžete připlatit za lak nebo prodlouženou záruku. V našem případě to byl právě metalický lak za 15 000 Kč, který posunul výslednou cenu až na 930 200 Kč - což už je opravdu hodně.

A jaké tedy byly mé dojmy po společně stráveném týdnu? Jednoznačně skvělé. Qashqai si mě získal svým stylovým designem, kultivovaným a úsporným motorem, skvěle zpracovaným interiérem, propracovanými technologickými systémy a komfortním systémem. U každého automobilu se vždy najdou místa ke zlepšení, ovšem mé jediné výtky by směřovaly pouze k menšímu zavazadlovému prostoru a vyšší ceně.

Vytisknout

Diskuze: TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Porsche Cayman E-Volution na výstavě Electric Vehicle Symposium konané ve Stuttgartu

První čistě elektrické Porsche? Automobilka ukázala prototyp Caymanu E-Volution

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud