TEST: Mitsubishi ASX 1,6 2WD, limitovaná edice "100 let"

-mao / AutoRoad.cz, 3. července 2017, 15:36 Aktualizováno 3.7.2017, 20:25 Google+

Ačkoliv je Mitsubishi ASX na trhu již pár let, prošlo v nedávné době již druhou modernizací, která by ho měla učinit konkurenceschopnějším v dnešní době, kdy SUV hrají na trhu prim.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Již podruhé omlazené Mitsubishi ASX, které jsme měli na test v limitované edici “100 let“, se od starší generace nejvýrazněji odlišuje novou přední maskou chladiče nazvanou Dynamic Shield, střešní anténou ve tvaru žraločí ploutve a možností připlatit si za 18“ hliníkové disky. Inovace v interiéru pak zahrnují nově tvarovaná zadní sedadla, pohodlnější čalounění, samostmívací elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko a pianově černý dekor volantu.

Co se motoru týče, námi testovaná základní jedna-šestka není žádný trhač asfaltu, ovšem na běžné ježdění bohatě vystačí a jeho spotřeba není nijak dramatická – a to se v dnešní době počítá. Pokud však budete toužit po dynamičtějším svezení, bude to chtít trochu více práce s převodovkou a nebát se vyslat ručičku otáčkoměru k vyšším číslům. Ostatně na rozhýbání 1335-1360 kg (podle stupně výbavy) máte k dispozici pouze 86 kW (117 k).

Ačkoliv Mitsubishi ASX slibuje kombinovanou spotřebu okolo 5,7-5,8 l/100 km, bude to od vás vyžadovat velkou snahu a také nějaké to sebezapření. Uprostřed palubní desky na vás totiž bude čekat displej, zobrazující aktuální spotřebu a ekonomičnost vaší jízdy. Pokud se však budete chtít držet jeho rad, donutí vás řadit vskutku brzy a mnohdy budete motor podtáčet. Pokud se však budete chtít svézt dynamičtěji, bude to vyžadovat trochu eko-ignorace a vytáčení motoru.

Během normální jízdy je však motor kvalitně odhlučněn a do kabiny neproniká takřka žádný hluk. To se změní jedině při vyšších otáčkách, nebo při dálničních rychlostech. Co se prostoru pod kapotou týče, motor v něm působí poněkud utopeným dojmem. Skoro jako by byl prostor vyhrazen masivnímu šestiválci, který nepřešel přes ekologicko-účetní oddělení. Poněkud podivně také působí sváry.

Interiér vozu je typicky japonský – vše je perfektně slícované, nic nevrže a vše je dotažené do detailu. Příkladná je i ergonomie ovládacích prvků, kdy je vše skvěle při ruce – s výjimkou ruční brzdy, která je na straně spolujezdce (což je jen otázka zvyku). Bohužel je však na interiéru, i přes jeho nedávný facelift, vidět celkové stáří vozu. Použité materiály jsou veskrze tvrdé plasty, které působí poněkud lacině a člověku se vrací vzpomínky na 90. léta, kdy jinak skvěle zpracované japonské vozy zaostávaly za evropskou konkurencí právě v interiéru.

Příplatkový infotainment Pioneer, který je součástí vybavení ve vozech z limitované edice “100 let“, nabídne 6,1“ palcový dotykový displej, couvací kameru i navigaci. Ačkoliv má tato značka v oblasti audiovizuální techniky dobré jméno, tento systém se jim příliš nepovedl. Lépe řečeno – před pěti lety by se jednalo o bezproblémovou záležitost, ovšem dnes se ve srovnání s konkurencí jedná o poměrně zastaralou techniku s pomalými reakcemi a horší grafikou. Úsměvnou záležitostí je pak opatření proti zlodějům, kdy vyndáním tenkého plastového panelu ovládacích tlačítek se celá jednotka deaktivuje.

img-responsive

Infotainment systém Pioneer | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Co se prostoru uvnitř vozu týče, je na tom ASX opravdu skvěle. Přední i zadní sedačky nabízí cestujícím dostatek prostoru nad hlavou i do stran. Na zadní řadě sedaček se pak s největší pravděpodobností pohodlně usadí i tři lidé, přičemž o bezpečí prostředního cestujícího se postará tříbodový bezpečností pás. S komfortem na tom sedačky také nejsou špatně, ovšem za volantem bych ocenil silnější boční vedení.

Za zmínku stojí i pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti, které si z testů Euro NCAP odneslo ASX v roce 2011. V jednotlivých kategoriích uspěla následovně: bezpečnost dospělé posádky 86%, bezpečnost dětí 78%, bezpečnost chodců 60% a bezpečnostní systémy 71%.

Národ chatařů a chalupářů potěší i velký zavazadlový prostor, který v základním uspořádání nabídne objem 488 litrů. Pokud však sklopíte sedačky, dostaneme se na velmi příjemných 1,219 litrů.

Na závěr testu se sluší zážitky z týdenního soužití s vozem shrnout, ovšem v případě ASX úplně nevím jak na to. Technicky je to funkční stroj, který ohromí designem a svými jízdními vlastnostmi bezpochyby nezklame. Jeho interiér však odráží heslo "čas nezastavíš". Ačkoliv prodělal vůz v nedávné době modernizaci, vyrábí se již od roku 2010. A zatímco technika je stále relativně obstojná, uvnitř působí ASX poněkud nedotaženě.

Technická data:
Pohonné ústrojí:
Typ motoru zážehový
Zdvihový objem 1,590
Max. výkon v kW / koní 86 / 117
Max. točivý moment v Nm 154
Druh pohonu přední náprava
Převodovka 5 stupňová manuální
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,5 s
Maximální rychlost 183 km/h
Spotřeba paliva l/100 km:
Město / Mimo město / Kombinovaná 6,9-7,4 / 4,9-5,0 / 5,7-5,8
Rozměry:
Délka 4,355 mm
Výška 1,640 mm
Šířka 1,770 - 1,810 mm
Hmotnost 1,335 - 1,360 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem 488 litrů
Se sklopenými sedadly 1219 litrů

Mitsubishi Motors

Při akční ceně 451 850 Kč, která bude trvat až do 31.7.2017, se však jedná o spolehlivý, bezpečný a hlavně prostorný vůz, který se stane vaší vstupenkou do segmentu SUV.
Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Mitsubishi ASX 1,6 2WD, limitovaná edice "100 let"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jaguar I-Pace

Jak skončí baterie z elektromobilů a hybridů? Možných využití je překvapivě mnoho

Volkswagen I.D. Buzz Cargo

Nové éra VW Transporter? I.D. Buzz Cargo slibuje autonomní řízení a dojezd až 550 km

Prezident Trump nastupuje do své nové

Donald Trump dostal novou limuzínu? Premiéra nové Bestie proběhla v tichosti

Škoda Vision RS

Škoda na pařížském autosalonu: Jaké novinky nás čekají?

Peugeot nadělil hybridní motory novému modelu 508 a oblíbenému SUV 3008

Peugeot jede na vlně Hybridů, elektromotor dostane SUV 3008 i novinka 508

Porsche 911 Carrera T

Porsche končí s dieselovými motory. Víme proč

Označení hybridních modelů Toyota

Jak ekologické jsou vlastně hybridy? Nezávislý průzkum se zaměřil na jejich největšího výrobce

GAZ SG-2 Torpedo

Sovětské silniční torpédo? GAZ SG-2 měl překonávat rychlostní rekordy

Ilustrační foto

Komunikace mezi automobily? Technologie budoucnosti má předcházet nehodám

Petter Solberg bude řídit nové Polo GTI R5 ve Španělsku

Volkswagen se vrací do světa WRC, za volantem Pola GTI R5 usedne legendární Petter Solberg

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Jak opravit píchlou pneumatiku? Tady je několik způsobů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  2. Neuvěřitelný souboj řidiče s odtahovkou? Ke svobodě nechybělo mnoho

  3. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  4. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  5. Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

  6. Nebaví vás zdlouhavý úklid interiéru? S těmito triky ho zvládnete za chvíli

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud