TEST: Mitsubishi ASX 1,6 2WD, limitovaná edice "100 let"

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. července 2017, 15:36 Aktualizováno 3.7.2017, 20:25 Google+

Ačkoliv je Mitsubishi ASX na trhu již pár let, prošlo v nedávné době již druhou modernizací, která by ho měla učinit konkurenceschopnějším v dnešní době, kdy SUV hrají na trhu prim.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Již podruhé omlazené Mitsubishi ASX, které jsme měli na test v limitované edici “100 let“, se od starší generace nejvýrazněji odlišuje novou přední maskou chladiče nazvanou Dynamic Shield, střešní anténou ve tvaru žraločí ploutve a možností připlatit si za 18“ hliníkové disky. Inovace v interiéru pak zahrnují nově tvarovaná zadní sedadla, pohodlnější čalounění, samostmívací elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko a pianově černý dekor volantu.

Co se motoru týče, námi testovaná základní jedna-šestka není žádný trhač asfaltu, ovšem na běžné ježdění bohatě vystačí a jeho spotřeba není nijak dramatická – a to se v dnešní době počítá. Pokud však budete toužit po dynamičtějším svezení, bude to chtít trochu více práce s převodovkou a nebát se vyslat ručičku otáčkoměru k vyšším číslům. Ostatně na rozhýbání 1335-1360 kg (podle stupně výbavy) máte k dispozici pouze 86 kW (117 k).

Ačkoliv Mitsubishi ASX slibuje kombinovanou spotřebu okolo 5,7-5,8 l/100 km, bude to od vás vyžadovat velkou snahu a také nějaké to sebezapření. Uprostřed palubní desky na vás totiž bude čekat displej, zobrazující aktuální spotřebu a ekonomičnost vaší jízdy. Pokud se však budete chtít držet jeho rad, donutí vás řadit vskutku brzy a mnohdy budete motor podtáčet. Pokud se však budete chtít svézt dynamičtěji, bude to vyžadovat trochu eko-ignorace a vytáčení motoru.

Během normální jízdy je však motor kvalitně odhlučněn a do kabiny neproniká takřka žádný hluk. To se změní jedině při vyšších otáčkách, nebo při dálničních rychlostech. Co se prostoru pod kapotou týče, motor v něm působí poněkud utopeným dojmem. Skoro jako by byl prostor vyhrazen masivnímu šestiválci, který nepřešel přes ekologicko-účetní oddělení. Poněkud podivně také působí sváry.

Interiér vozu je typicky japonský – vše je perfektně slícované, nic nevrže a vše je dotažené do detailu. Příkladná je i ergonomie ovládacích prvků, kdy je vše skvěle při ruce – s výjimkou ruční brzdy, která je na straně spolujezdce (což je jen otázka zvyku). Bohužel je však na interiéru, i přes jeho nedávný facelift, vidět celkové stáří vozu. Použité materiály jsou veskrze tvrdé plasty, které působí poněkud lacině a člověku se vrací vzpomínky na 90. léta, kdy jinak skvěle zpracované japonské vozy zaostávaly za evropskou konkurencí právě v interiéru.

Příplatkový infotainment Pioneer, který je součástí vybavení ve vozech z limitované edice “100 let“, nabídne 6,1“ palcový dotykový displej, couvací kameru i navigaci. Ačkoliv má tato značka v oblasti audiovizuální techniky dobré jméno, tento systém se jim příliš nepovedl. Lépe řečeno – před pěti lety by se jednalo o bezproblémovou záležitost, ovšem dnes se ve srovnání s konkurencí jedná o poměrně zastaralou techniku s pomalými reakcemi a horší grafikou. Úsměvnou záležitostí je pak opatření proti zlodějům, kdy vyndáním tenkého plastového panelu ovládacích tlačítek se celá jednotka deaktivuje.

img-responsive

Infotainment systém Pioneer | foto: onm / AutoRoad.cz / INCORP images

Co se prostoru uvnitř vozu týče, je na tom ASX opravdu skvěle. Přední i zadní sedačky nabízí cestujícím dostatek prostoru nad hlavou i do stran. Na zadní řadě sedaček se pak s největší pravděpodobností pohodlně usadí i tři lidé, přičemž o bezpečí prostředního cestujícího se postará tříbodový bezpečností pás. S komfortem na tom sedačky také nejsou špatně, ovšem za volantem bych ocenil silnější boční vedení.

Za zmínku stojí i pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti, které si z testů Euro NCAP odneslo ASX v roce 2011. V jednotlivých kategoriích uspěla následovně: bezpečnost dospělé posádky 86%, bezpečnost dětí 78%, bezpečnost chodců 60% a bezpečnostní systémy 71%.

Národ chatařů a chalupářů potěší i velký zavazadlový prostor, který v základním uspořádání nabídne objem 488 litrů. Pokud však sklopíte sedačky, dostaneme se na velmi příjemných 1,219 litrů.

Na závěr testu se sluší zážitky z týdenního soužití s vozem shrnout, ovšem v případě ASX úplně nevím jak na to. Technicky je to funkční stroj, který ohromí designem a svými jízdními vlastnostmi bezpochyby nezklame. Jeho interiér však odráží heslo "čas nezastavíš". Ačkoliv prodělal vůz v nedávné době modernizaci, vyrábí se již od roku 2010. A zatímco technika je stále relativně obstojná, uvnitř působí ASX poněkud nedotaženě.

Technická data:
Pohonné ústrojí:
Typ motoru zážehový
Zdvihový objem 1,590
Max. výkon v kW / koní 86 / 117
Max. točivý moment v Nm 154
Druh pohonu přední náprava
Převodovka 5 stupňová manuální
Jízdní výkony:
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,5 s
Maximální rychlost 183 km/h
Spotřeba paliva l/100 km:
Město / Mimo město / Kombinovaná 6,9-7,4 / 4,9-5,0 / 5,7-5,8
Rozměry:
Délka 4,355 mm
Výška 1,640 mm
Šířka 1,770 - 1,810 mm
Hmotnost 1,335 - 1,360 kg
Zavazadlový prostor:
Základní objem 488 litrů
Se sklopenými sedadly 1219 litrů

Mitsubishi Motors

Při akční ceně 451 850 Kč, která bude trvat až do 31.7.2017, se však jedná o spolehlivý, bezpečný a hlavně prostorný vůz, který se stane vaší vstupenkou do segmentu SUV.
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: TEST: Mitsubishi ASX 1,6 2WD, limitovaná edice "100 let"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Už jsou tady! Premiéra Škody Octavia Scout a RS

Advantage Cars

Nové video Advantage Cars a CINQ : 13 luxusních vozů s 8128 koňmi a cenou 100.000.000 Kč

AC Cobra

Je tu nová AC Cobra, pod kapotou jí to může pěkně jiskřit

mitsubishi space star

MITSUBISHI FANDÍ MLADÝM VÝTVARNÍKŮM - SPACE STAR V ROLI UNIKÁTNÍHO MALÍŘSKÉHO PLÁTNA

Hyundai i30 N Performance

Nošovický Hyundai v loňském roce vyvezl vozy do více než 70 zemí světa. A tržby?

Ilustrační foto

Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

Honda CMX 500 Rebel

Test: Honda CMX 500 Rebel, hodné milé koťátko

Suzuki ACROSS

SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

spotřeba

Test: DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155, designová stylovka s povedeným tříválcem

ISV Chevrolet Colorado

U.S. Army objednala 649 nových pick-upů za více než 5 miliard korun

Výstava

Nesmrtelný dvoutakt na závodních okruzích - Výstava motocyklů v Hořicích

Honda Civic Type R

HONDA CIVIC TYPE R novým SAFETY CAR pro WTCR

Toyota Tundra

Tato upravená Toyota Tundra vám pomůže přežít i zombie apokalypsu

Toyota Yaris Hybrid

TEST: Toyota Yaris Hybrid 1.5 e-CVT Selection a srovnání s elektromobilem Škoda CitiGo iV

Václav Vondřich s brašnou nářadí a náhradních dílů na stroji L&K v cíli neoficiálního mistrovství světa motocyklů

"Cestující kovář" získal jeden z největších triumfů značky Laurin & Klement v motorsportu

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Jak opravit píchlou pneumatiku? Tady je několik způsobů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. SUZUKI PŘEDSTAVUJE ACROSS, PLUG-IN HYBRIDNÍ SUV STŘEDNÍ TŘÍDY

  2. TEST: Toyota Yaris Hybrid 1.5 e-CVT Selection a srovnání s elektromobilem Škoda CitiGo iV

  3. "Cestující kovář" získal jeden z největších triumfů značky Laurin & Klement v motorsportu

  4. Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

  5. Test: DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155, designová stylovka s povedeným tříválcem

  6. U.S. Army objednala 649 nových pick-upů za více než 5 miliard korun

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud