TEST: Opel Zafira 2.0 CDTI EcoFlex: Prostor, komfort a bezpečí

AutoRoad.cz, 30. dubna 2017, 08:38 Google+

Opel urazil za posledních několik let pořádný kus cesty, čehož je nová Zafira jasným důkazem. Před námi je totiž velký rodinný vůz, který vypadá opravdu dobře. A to v případě automobilů kategorie MPV nebývá pravidlem. Novou Zafiru jsme měli k dispozici na nadstandardně dlouhou dobu, ujeli s ní slušnou porci kilometrů a svezli v ní nemalý počet cestujících. A jaký že na nás udělala dojem?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Zafira

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Sdílejte článek

Tvrzení o tom, že je nová Zafira opravdu elegantní vůz, můžeme říct s naprosto klidným svědomím. Líbila se totiž i těm lidem, které segment vozů MPV nijak neoslovuje, a kteří označují sedmimístné rodinné vozy za „krabice“ a „vesmírné lodě“. Jenže tohle auto je jiné. Snoubí v sobě určitou eleganci, prostor, komfort i bezpečí. Ten pocit variability a praktičnosti je k nezaplacení. Můžete pohodlně cestovat, stěhovat se, jezdit na jednání či do divadla a pořád máte k dispozici asistenty, které se starají o vaše pohodlné a bezpečné cestování a které vám mohou třeba i zachránit život.

img-responsive

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Exteriér

Přední část vozu je výrazná především díky masce chladiče, kterou zdobí dvě chromované lišty. Tyto takzvané křidélka spojují znak automobilky a volně navazují na designově i funkčně velmi povedené LED světlomety. Již tak velké přední sklo, poskytující dostatečný výhled z vozu, může být doplněno o panoramatickou střechu a celý vzhled vozu lze změnit pomocí OPC Line Sport packetu. Bočním tvarům dominuje zejména spodní linie zvedající se směrem k zadním kolům a chromová lišta, spojující všechny boční okna, která se na svém konci ostře zvedá. Dobře vypadá zejména v kombinaci s tmavými sloupky a tónovanými skly tak, jako v případě námi testovaného modelu. Ten byl zajímavý i zadní částí vozu, která v nárazníku ukrývala výsuvný držák na dvě kola.

Interiér

Za několikrát oslavovaným exteriérem nezaostává ani interiér, spíše naopak. Po otevření kterýchkoliv dveří se vám představí prostorný a kvalitně působící interiér. Posadit se můžete do ergonomických sedadel s nastavitelným prodloužením sedáku a elektricky nastavitelnou bederní opěrkou. Sedadla byla dokonce certifikována německou asociací AGR, jejímž cílem jsou zdravá záda. U takových automobilů, jakými je i Zafira, nemusíme zmiňovat místo nad hlavou cestujících ani prostor pro nohy, je ho všude opravdu dostatek. Zajímavé jsou i možnosti uspořádání sedadel. Všechna tři sedadla v druhé řadě jsou sklopná i pojízdná. A pokud bychom ve druhé řadě převáželi jen dva cestující, můžeme jim prostřední sedadlo sklopit a vytvořit z něj velmi pohodlnou opěrku. Posuv sedadel ve druhé řadě směrem dopředu umožňuje taktéž lepší nastupování do třetí řady sedadel.

img-responsive

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Volant potažený kůží je nejen příjemný a multifunkční, ale i vyhřívaný, a samozřejmě umožňuje ovládání všech potřebných funkcí, jako je detailní nastavení adaptivního tempomatu, handsfree a rádia. Automobil nabízí i dostatek odkládacích schránek a držáků na nápoje, což je na dlouhé trasy neméně důležité. Jediné, čeho jsme se obávali, byl výhled z vozu. Automobily s takto rozměrným, dopředu protaženým čelním sklem a dvojicí předních sloupků, mívají s tímto problémy. Nicméně za celou dobu provozu se nestalo, že bych jako řidič něco nebo někoho přehlédl, a tak i přes původní obavy hodnotím výhled z vozu jako velmi dobrý.

Druhá vlna euforie nastává v noci. Interiér je velmi příjemně osvícený a ambientní osvětlení ve dveřích je opravdu efektní. Adaptivní světlomety nové Zafiry jsou pak kapitolou samy pro sebe. LED světlomety s označením AFL se automaticky nastavují podle rychlosti vozu a úhlu natáčení volantu, takže kužel světla je přesně takový, jaký je v daný moment nejvhodnější.

Výbava

Základní výbava je u Zafiry rozdělena do dvou výbavových řad, „edition“ a „innovation“. Musíme pochválit již základní výbavovou řadu, která nabízí 17“ designová kola, tempomat s omezovačem rychlosti a hlavně infotainment IntelliLink se 7“ dotykovým displejem, který umožňuje kromě standardního přehrávání i bezdrátovou komunikaci s mobilním telefon a hlavně, Wi-Fi Hotspot až pro 7 zařízení! Zafira Innovation navíc poskytuje přední i zadní LED světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu, chromové lišty a ambientní osvětlení. V případě námi testovaného vozu byl rozdíl mezi oběma variantami přibližně 68.000,- korun. K dispozici je samozřejmě celá řada příplatkových packetů.

img-responsive

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Bezpečnost

Bezpečnost je něco, co si u nové Zafiry rozhodně zaslouží vyzdvihnout. Vždyť které jiné auto by mělo doslova překypovat bezpečnostními asistenty, než rodinný vůz pro 7 cestujících. V našem případě jsme měli k dispozici varování před vyjetím z jízdního pruhu, varování před čelní kolizí, rozpoznávání dopravních značek, adaptivní tempomat a zadní parkovací kameru. Samozřejmě, známe běžné povídačky o tom, že se šikovný řidič bez všech těchto asistentů obejde. Ovšem, pokud by jen jedinkrát měl kterýkoliv z nich posádce zachránit život…

Tak například hlídání mrtvého úhlu. Dobře viditelná kontrolka se při projíždění Prahou téměř nezastavila, a i když mají zpětná zrcátka dobrý rozsah, mrtvý úhel prostě existuje. Tenhle pomocník byl v Praze k nezaplacení. Stejně tak jsme při projíždění křižovatkou měli možnost otestovat varování před čelní kolizí. Z pravé strany se před nás vyřítil automobil, který si myslel, že průjezd ještě „stihne“. Zafira začala kromě upozornění na srážku i sama brzdit a musím říci, že se vše odehrálo tak rychle, jak obyčejný člověk rozhodně není schopen zareagovat. Ještě jednou, velká chvála v oblasti bezpečnosti!

K dispozici je také SOS tlačítko v rámci výbavy Opel OnStar, která zajišťuje osobní asistenci pro konektivitu a servis. Kromě automatického spojení v případě nehody služba OnStar umožňuje diagnostiku vozu, stahování destinací do GPS navigace a asistenci při ukradení vozidla. Na OnStar službu jsme se dokonce rozhodli v rámci testování obrátit i s dotazem na otevírací dobu jakéhokoliv obchodu v okolí v pozdních večerních hodinách. Obratem jsme dostali tip na malou zapadlou samoobsluhu, což byla opravdu jediná možnost k nákupu široko daleko. Báječné!

Motorizace

Zafira nabízí celkem 4 základní pohonné jednotky – benzínové turbomotory o obsahu 1.4 a 1.6 a naftové turbomotory o obsahu 1.6 a 2.0. Ty jsou dále doplněny o možnosti automatické převodovky, Start/Stop systému a v případě benzinových motorizací i o alternativní pohony na LPG a CNG. Pro představu nejlevnější motorizací (výbava Edition) je benzínová 1.4 turbo (88kW/120k) s 6ti stupňovou manuální převodovkou (560.000 korun) a silnější varianta 1.4 turbo (103kW/140k) s 6ti stupňovým manuálem za 573.000 korun. Naopak nejdražší variantou je naftový dvoulitr o výkonu 125kW/170k se Start/Stop systémem. To byl případ i námi testovaného vozu, a cena takové varianty činní 660.000 korun. Vrcholem ceníku je totožná motorizace s automatickou převodovkou, která je dostupná za 697.000 korun.

img-responsive

Opel Zafira | foto: Olga Káňová, Autoroad.cz

Zkušenosti a dojmy

Jak už vyplývá z nálady, kterou je tento článek napsán, zkušenosti a dojmy na nás testovaný vůz zanechal velmi, velmi pozitivní. Své role na tom jistě má nejsilnější motorizace a nadstandardní výbava, kterou testovaný vůz obsahoval. I u takto rozměrného vozu při plném naložení motor poskytoval dostatek výkonu a ochotně zrychloval do vysokých cestovních rychlostí, nad rámec těch povolených. Cestování bylo příjemné a pohodlné. Jediné výtky bychom snad mohli mít k navigaci, která nás několikrát při průjezdu Prahou zatáhla do nějaké kolony, a seznam poskytující informace o dopravní situaci byl vždy prázdný. Nicméně všichni dobře víme, že učit tyto zařízení umělé inteligenci není vůbec jednoduché a optimalizace těchto systémů je běh na dlouhou trať. V noci jsme také při zhoršeném počasí (sníh, déšť) zaznamenali celkem časté problikávání kontrolek mrtvého úhlu, které se odehrávalo na opuštěných okresních silnicích a bylo chybné. I v tomto případě musím odpovědět stejně. Tyto asistenty a pomocníci nebudou nikdy stoprocentní, a přes den v husté dopravě vykonají tolik práce, že se jim dá jejich občasná chybovost ve špatných podmínkách prominout. Výše zmíněné výtky považujeme za maličkosti ve srovnání s tím, co Zafira nabízí - prostor, komfort a bezpečí.

HODNOCENÍ: 92% 

Pohonná jednotka

Objem:

1956 cm3

Palivo:

nafta

Převodovka:

manuální 6st.

Nejvyšší výkon:

170 koní při 3750 ot./min

Největší točivý moment:

400 Nm při 1750-2500 ot./min

Maximální nejvyšší rychlost:

205 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h:

10,1 s

Spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná)

6,4 / 4,5 / 5,2

Rozměry

Délka x šířka x výška:

4666 x 1884 x 1660 mm

Rozvor:

2760 mm

Objem zavazadelníku:

710 / 1860 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Opel Zafira 2.0 CDTI EcoFlex: Prostor, komfort a bezpečí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Systém Virtual Cockpit používaný automobilkou Audi. Konkrétně model Audi TT

Škoda konečně v Karoqu nasadí digitální štít. Máme se na co těšit

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud