TEST: Nissan X-Trail 2.0 dCi CVT 4x4: Konečně pořádný motor

AutoRoad.cz, 14. dubna 2017, 09:40 Google+

Už čtyři roky je tady s námi v pořadí druhá generace Nissanu X-Trail, jenže až nedávno se pod jeho kapotu dostal pořádný motor. Slovem pořádný rozumějte naftový čtyřválcový dvoulitr o výkonu 177 koní, což může kdekoho potěšit. Ještě nedávný vrchol v podobě jednašestky dCi totiž pro někoho byl značně nezáživný. My jsme proto vzali jeden X-Trail 2.0 dCi na týdenní test a snažili se zjistit, co vše nová pohonná jednotka přináší za výhody.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 CVT Tekna

Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 CVT Tekna | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Oproti své druhé generaci vůz zaznamenal velkou změnu image a snad každý může v X-Trailu vidět současného menšího Qashqaie. Už sice ztratil svou typickou konstrukci offroadu, ale to rozhodně neznamená, že by byl jen navoněnou leštěnkou určenou na hladkou silnici. Auto dostalo do vínku hodně povedený design, který má oproti předchůdci o něco sportovnější siluetu a bohužel i nižší světlou výšku.

img-responsive

Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 CVT | foto: Roman Havlín

Nový X-trail vypadá do jisté míry i prémiově a je to v podstatě pravda. Rozměrné tvary auta a LED diody pro denní svícení v kombinaci s Bi-LED světlomety jsou zárukou toho, že v levém pruhu dálnice máte předem zaplacený respekt. Zakulacené tvary karoserie a velká devatenáctipalcová litá kola se zase postarala o pozornost kolemjdoucích při jízdě ve městě.

Interiér

Kdo z vás někdy seděl v aktuální generaci Nissanu Qashqai, pak si po přesednutí do X-Trailu řeknete, že tohle je jeho zvětšená kopie. V jeho interiéru totiž převažuje naprosto stejný design palubní desky a vlastně naprosto všechno. Nechybí zde kvalitní měkčené plasty, dobře zpracované ovladače a rozměrná pohodlná sedadla s výraznějším bočním vedením.

img-responsive

Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 CVT | foto: Roman Havlín

V rámci testované výbavy Tekna pak nechybí kupříkladu bezklíčový systém, osm airbagů, panoramatická elektricky posuvná střecha anebo balíček Safety Pack. Ten obsahuje systém hlídání mrtvého úhlu, upozornění při výjezdu z pruhu, parkovací senzory, automatické přepínání dálkových světel, rozpoznávání dopravních značek a nouzové brzdění. Výtku však máme k systému hlídání dalšího vozu ve slepém úhlu zpětného zrcátka. Dioda umístěná ve dveřích totiž nemá zrovna největší svítivost a za slunného počasí si jí prostě nemáte šanci všimnout.

Co se týče prostoru pro posádku, v kabině je místa opravdu dostatek. Nad hlavou bude mít každý dostatek místa, pokud tedy měří okolo 180 cm, vzadu to už je o něco horší, za což může především panoramatické okno. Na druhé řadě sedadel je ale královský prostor pro kolena, což má na svědomí variabilita zadní lavice dělené v poměru 60/40. Tak či tak se na zadní sedačky posadí pohodlně osoby s výškou do přibližně 178 cm.

Jelikož se jedná o velké SUV, počítejte s tím, že A-sloupky mají trochu širší rozměr a výhled skrze ně je do stran mírně omezený. S tím se ale u X-Trailu tak trochu počítá a přispívá to na druhou stranu k lepší pasivní bezpečnosti. Plusové body si vůz odnáší i za objem zavazadelníku. Ten standardně nabídne objem 550 litrů, kdo se rozhodne převážet opravdu nadměrný náklad, po jednoduchém sklopení zadní řady se naskytne objem 1982 litrů.

Motorizace

Největší novinkou současného X-Trailu je od podzimu loňského roku přítomnost vznětového motoru 2.0 dCi. Ten doplňuje menší naftový motor 1.6 dCi a také výkonnější benzinový čtyřválec 1.6 DIG-T. Defacto se jedná o známý agregát M9R, který poháněl i předchozí generaci X-Trailu.

Testované provedení tak nabízí výkon 130 kW při 3750 ot./min a točivý moment 380 Nm při 2000 ot./min. V rámci konfigurace pak máte možnost volby manuální převodovky a pohonu všech kol, popřípadě si lze zvolit automat CVT a pohon všech nebo pouze přední nápravy. Nás se týkala prostřední varianta a podle nás ta druhá nejlepší. Snad jen manuál chyběl k tomu, abychom byli naprosto spokojení.

img-responsive

Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 CVT | foto: Roman Havlín

Jenže kdo si teď říká, že CVT je tragédie a nemůže v tomto autě fungovat, měl by raději číst dál. I my jsme k verzi s automatem přistupovali z počátku testu skepticky a měli obavy, co to bude za šílenou kombinaci. Jenže opak je pravdou, nějakou záhadou se Nissanu povedlo naladit převodovku CVT tak, že po okamžitém přesednutí ze Škody Yeti s DSG jsme měli pocit, že X-Trail zkrátka řadí lépe! Postupem času jsme tak s japonským SUV jezdili raději, přestože jeho spotřeba navzdory naftovému motoru nepatří zrovna k nejnižším.

Přítomných 177 koní dává znát, že vůz nebude žádnou brzdou provozu. Ve skutečnosti tomu tak opravdu je, jenže vše má své ale a tím největším zde je spotřeba. Když pomineme lehkou ztrátu výkonu skrze převodovku, průměrná konzumace nafty i přes pokus o naprosto ekonomickou jízdu nespadla pod hranici 8,6 litru. Možná je to pohonem všech kol, automatem a ve výsledku i hmotností, jenže třílitrové SUV z dílny BMW nebo Audi se k sedmi litrům v průměru dostanou s větší lehkostí.

Zpět ale k převodovce a jízdnímu projevu. Dost nás potěšil plynulý přenos točivého momentu na poháněná kola, což přinášelo velmi komfortní jízdní projev. S tímhle CVT se navíc nedočkáte ani typického "vysavačového" projevu, který je mnohdy tak otravný. Po stránce jízdy pak Nissanu udělujeme velkou pochvalu. Jeho podvozek totiž naprosto ladně a bez ztráty kytičky zvládal i hlubší poklopy kanálů a ostřejší nerovnosti.  Z těchto vět pak ale vyplývá, že dominantou dvoulitrového X-Trailu nebudou okresky. Na nich se vůz značně naklání a je to celkem logické.

Závěr

Nissan X-Trail s motorem 2.0 dCi s pohonem všech kol a automatem CVT na nás zanechal vcelku pozitivní dojmy. Nebýt nevzhledného volantu, vyšší spotřeby a pomalého elektrického otevírání víka kufru, pak by tohle auto vlastně nemělo žádnou větší chybu. V rámci nabídky pak můžete dosáhnout lepšího požitku z jízdy, když zakoupíte verzi s manuálem. Přitom ušetříte ze svého bankovního konta rovných 50 tisíc Kč. Jinak se ale vůz vyznačuje velmi komfortním nastavením podvozku, bohatou výbavou, vynikající aktivní a pasivní bezpečnostní a také vnitřním prostorem.

Celkové hodnocení: 91 %

Základní cena: 937 000 Kč

Cena testované verze:  952 000 Kč

KLADY

- komfortní podvozek

- vnitřní prostor

- dovednosti v terénu

- sedadla

- velmi dobře naladěný automat

ZÁPORY

- vysoká spotřeba paliva

- pomalejší otevírání víka kufru

- vzhled volantu

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1995 cm3
Palivo: nafta
Převodovka: automatická CVT 6st.
Nejvyšší výkon: 130 kW při 3750 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 2000 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10 sekund
Nejvyšší maximální rychlost: 196 km/h
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4640 x 1830 x 1715 mm
Rozvor: 2705 mm
Objem kufru: 550 / 1982 litrů
Objem palivové nádrže: 60 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Nissan X-Trail 2.0 dCi CVT 4x4: Konečně pořádný motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lada už koncem 90. let přišla s luxusnější verzí Nivy, Lada 4x4 Swagman.

Lada 4x4 Swagman - Sovětská ocel po australsku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud