TEST: Škoda Fabia 1.2 TSI (81 kW) Monte Carlo: Dokonalá náhrada za RS?

ar5, 27. února 2017, 09:30 Aktualizováno 27.2.2017, 23:44 Google+

V pořadí třetí generace Škody Fabie je známá snad naprosto každému, přičemž někteří by toužili po sportovní verzi RS. Jenže té se nedočkáme, jelikož podle vedení VW by nebyla dost prodejně úspěšná, a tak si musíme vystačit s paketem Monte Carlo a motorem TSI o výkonu 110 koní. Právě tuto kombinaci jsme se rozhodli vzít na týdenní test, kdy hlavní naší myšlenkou bylo, zda dokáže na trhu zaplnit prostor právě po eRSu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017)

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

A jak vypadá krátká Fabie v rudě červeném laku karoserie a s tmavě černými doplňky? Jednoduše pohledně! Paket Monte Carlo dokáže dělat divy a minimálně po vizuální stránce již nevyráběnou verzi RS dokáže plně nahradit. V našem případě jsme navíc na voze měli lité 17" disky, za kterými se vzadu standardně ukrývaly kotoučové brzdy.

img-responsive

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017) | foto: Roman Havlín

V rámci edice Monte Carlo pak ve standardu čekejme černou mřížku chladiče, černá vnější zpětná zrcátka a černé plastové doplňky karoserie. Těmi jsou spoiler, prahové lišty, difuzor a nesmí chybět typické logo Monte Carlo na B-sloupku. Při správně volbě laku karoserie se pak dá z Fabie vykouzlit doslova agresor, který kdyby měl pod kapotou opravdu silný motor, konkurence by se mohla začít bát.

Interiér

Fabie Monte Carlo se však změnila také uvnitř. Český výrobce si dal záležet na tom, aby byla co nejvíce zdůrazněna sportovnost vozu. Tím pádem není ničím zvláštním, že v kabině nás uvítal kožený 3-ramenný sportovní volant s červeným prošitím, kožená hlavice a manžeta řadící páky s červeným prošitím a dokonce i kožené madlo ruční brzdy bylo odzdobeno červenou nití. Aby té červené barvy nebylo málo, tak i středová konzola nesla její odstín (za příplatek může být černá) a příjemně tuhá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami tvoří třešničku na dortu.

img-responsive

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017) | foto: Roman Havlín

Velikostí je třetí generace Fabie celkem prostorná, o čemž svědčí náš test, kdy jsme na obě řady sedadel posadili cestující s výškou okolo 180 cm. Je pravou, že zatímco vpředu je místa dostatek, vzadu je to o poznání horší. Hold je zde vidět, že na rodinnější využití je lepší Rapid nebo alespoň verze Fabia Combi.

Stranou nesmíme nechat zavazadelník, jenž v základu nabízí skvělých 330 litrů objemu, po sklopení zadních opěradel pak dokonce 1150 litrů. Ve výsledku se ale ve sportovních sedadlech cestuje nadmíru komfortně a o luxus na palubě se staralo panoramatické střešní okno se dvěma proti sobě vysouvacími roletami.

Možná vám ovšem neunikl fakt, že Škodovka nedodává v základu plnohodnotnou rezervu, nýbrž jen lepící sadu. Případné náhradní kolo v kufru, které je navíc neplnohodnotné, vám sebere z objemu kufru 25 litrů.

Motorizace

Pod kapotu testovaného auta pracoval benzínový turbomotor 1.2 TSI s výkonem 81 kW a točivým momentem 175 Nm dostupným mezi 1400 – 4000 ot/min. Ten je defacto vrcholem samotné nabídky, takže nic silnějšího do Fabie ve standardu nedostanete. Ve spojení s automatickou převodovkou DSG se sedmi stupni se však jedná o spíše dynamičtější vůz, než sportovní.

img-responsive

Škoda Fabia 1.2 TSI Monte Carlo (2017) | foto: Roman Havlín

Dost nás potěšilo, že motor šel s chutí do otáček a i plně naložený neměl problém s tím, aby ukázal svých 110 koní. Je ale škoda, že jsme neměli manuál, to by byla panečku ještě ostřejší jízda. I díky absenci pádel pod volantem je totiž DSG spíše takový "brzdič" divokých hrátek a my osobně máme rádi klasickou řadící páku. I tak to ale není výtka, spíše naše připomínka, jak moc rozdílná je jízda se stále populárnější automatickou převodovkou. 

V závislosti na jízdním stylu logicky ale počítejte s tím, že poroste i spotřeba. Během testovacího týdne jsme se i přes plné obsazení vozu nedostali přes osm litrů v průměru. Naopak při pokusu o ekonomickou jízdu nebyl problém vidět na středovém displeji Maxi Dot cifry okolo pěti litrů. A jak je na tom Fabia Monte Carlo po stránce podvozku? No... Upřímně je to docela tvrďárna.

Rovnou vám můžeme doporučit nekupovat větší lité 17" disky, které sice vypadají na autě skvostně, jenže na druhou stranu jízda po rozbitých českých silnicích je díky tomu noční můra. Podvozek je sám o sobě utlumen na jedničku, jenže tužší nastavení tlumičů, sportovní paket snižující světlou výšku o 15 mm a velká kola dávají dohromady opravdu tuhé vlastnosti. Jediným kladem této kombinace je vlastně jen fakt, že v zatáčkách se auto takřka nenaklání. Kdo však bude hledat plavnou jízdu, Monte Carlo s černými sedmnáctkami není to pravé ořechové.

Závěr

Již několikrát otestovaná Fabia třetí generace je především v edici Monte Carlo zajímavým rodinným vozem. Podle nás ale hodí více k mladším párům, nebo pro odvážněji naladěné mladé řidiče, kterým výkon 81 kW bude naprosto vyhovovat. Co na tom, že DSG je rychlé, ale kazí do jisté míry dojem ze sportovní jízdy. Pak také počítejte s tím, že Fabia má několik nedostatků. Tvrdé plasty všude možně v kabině leckoho nenadchnou, větší lité disky udělají z auta uskákanou kozu a finální cena se všemi příplatky dokáže olíznout hranici půl milionu korun.

Celkové hodnocení: 89 %

Základní cena: 389 900 Kč

Cena testované verze: 486 300 Kč

KLADY

- design

- sportovní nádech

- výbava

- výkonný motor

ZÁPORY

- příplatky

- vrzající prosklená střecha

- tvrdý projev s litými 17" disky

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1197 cm3
Palivo: benzin
Převodovka: automatická DSG 7st.
Nejvyšší výkon: 81 kW při 4600 ot./min
Největší točivý moment: 175 Nm při 1400 - 4000 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,4 sekundy
Nejvyšší maximální rychlost: 197 km/h
Rozměry
Délka x šířka x výška 3992 x 1732 x 1476 mm
Rozvor: 2455 mm
Objem kufru: 330 / 1150 litrů
Objem palivové nádrže: 45 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Fabia 1.2 TSI (81 kW) Monte Carlo: Dokonalá náhrada za RS?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Pneumatiky na přezutí

Převážíte v autě pneumatiky na přezutí? Mohou vás snadno zabít! Čtěte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud