TEST: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 (2017): Bez baterek je to lepší

ar5, 30. ledna 2017, 07:00 Google+

Je to víc jak dva roky, co prošla faceliftem aktuální generace Peugeotu 508. Ta se dotkla také „terénního“ provedení RXH, u něhož došlo k opravdu velkým změnám. Původní hybridní pohon zadní nápravy zmizel z nabídky a tak se z tohoto konkurenta Passatu Alltrack stala výhradně předokolka. Jak moc se ale změnila povaha velkého kombíkového Francouze s černými plasty navíc?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 (2017)

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 (2017) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Aktuálním trendem je prodej zvýšených oplastovaných kombíků a mezi jejich zástupce patří jak 508 RXH, tak i zmíněný Passat nebo Škoda Octavia Scout. V hlavní roli přitom vidíme pokaždé černé nebo stříbrné oplastování vpředu a vzadu, standardně o palec větší kola než nabízí základní model a potřebné zvýšení podvozku, to aby auto vypadalo co nejvíc drsněji. Konkrétně testovaný Peugeot ale patří díky faceliftu k těm nejhezčím v segmentu.

img-responsive

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 (2017) | foto: Roman Havlín

Modernizace totiž změnila vizáž masky chladiče a přidala Full LED přední světlomety. Ty svým světelným popisem dokáží kdekoliv připomenout, že máte tu čest s aktuálně nejlepším modelem od Peugeotu. Vše doplňuje trojice svislých pásků s diodami pro denní svícení, jenž plní také funkci blikačů. Jinak se ale auto celkově moc nezměnilo a ačkoliv konkurence dělá co může, po vzhledové stránce jí tahle 508 RXH slušně drtí.

Interiér

Po usednutí do kabiny jsme nebyli nikterak moc překvapeni. Ostatně, model 508 netestujeme poprvé, takže jsme se jen mohli těšit na to, až zaplujeme do bohatě dimenzovaných kožených křesel s elektrickým nastavením a vyhříváním. Vše je zde navíc přehledně a kvalitně zpracované, takže i kdybyste jeli po tom nejhorším možném terénu (což s předokolkou nedoporučujeme) vrzání a klepání čehokoliv zde určitě nečekejte.

Někoho může zkraje překvapit fakt, že vůz se po vzoru Porsche startuje nalevo u páčky blikačů a světel. O něco horší je přístup k ovládání head-up displeje nad kapličkou přístrojů. Ten se ovládá skrze titěrná tlačítka utopená ve schránce hluboko vlevo pod volantem. Tohle ve Francii nedomysleli. Zamrzela nás i absence větších odkládacích míst, kam by se dal vložit například mobilní telefon. S tímhle však mají problémy i některé vozy sesterské značky Citroen.

img-responsive

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 (2017) | foto: Roman Havlín

Co se týče prostoru jako takového, i přes přítomnost panoramatické střechy se dopředu pohodlně vejdou cestující s výškou do 190 cm. Vzadu to platí taktéž, co je příjemné překvapení. Sedáky navíc mají vynikající podporu stehen a ani jízda čítající několik stovek kilometrů naráz, nebude na palubě 508ky problémem. A jak je to se zavazadelníkem omlazené verze?

U předešlého RXH s akumulátory pod podlahou byl objem pouhých 423 litrů, což není zrovna mnoho. Jenže po jejich odstranění se podařilo vykouzlit rovných 550 litrů. Pamatujte ale na to, že do kufru nesmíte dát plnohodnotné dojezdové kolo, v tu chvíli se objeví schod, který nikterak nezamaskujete. Proto je lepší zakoupit dojezdovou rezervu, která nezabere tolik místa a zároveň poslouží v situaci, kdy píchnete krásné lité 18" kolo. Přesně taková velikost totiž byla na testovaném kusu.

Motorizace

A co tedy vlastně pohání aktuální „bezbateriový“ manažerský Peugeot? Najdeme zde vlastně jen jeden motor - přepracovaný dvoulitrový turbodiesel BlueHDI s výkonem 133 kW a točivým momentem 400 Nm. Ten je dostupný výhradně s automatickou převodovkou EAT6 od firmy Aisin. Tahle převodová skříň se má starat o úsporu paliva, takže automat často uzamyká měnič, to aby se zvýšila efektivitu motoru jako takového.

Sportovněji naladěné povahy potěší pádla pro řazení, která jsou za volantem rozmístěna naprosto ideálně. Hlavně ve městě si ale převodovka občas neví rady a hlavně v mrazivých dnech, kdy vůz celou noc stál na místě, točila hlavně po ránu nesmyslně vysoké otáčky. Ty leckdy nešly srazit ani pokynem voliče nebo pádlem. Na druhou stranu, automat Aisin umí měnit převody oběma směry podobně precizně jako koncernové DSG.

img-responsive

Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 (2017) | foto: Roman Havlín

Nyní se ale věnujme samotnému dvoulitru s výkonem 180 koní. Ten nabízí silný zátah od nízkých otáček, poměrně solidní kultivovanost a odpůrce naftového řevu potěší jeho dobré odhlučnění. I s tak velkým autem jako je 508 RXH dokázala pohonná jednotka upalovat celkem svižně a moc se nezadýchala. To se samozřejmě projeví na spotřebě, kdy pět litrů na sto určitě nečekejte.

V průměru jsme jezdili přesně za sedm litrů, v čemž byly obsaženy ranní cesty městem a z části dálnice. Kdo se bude hodně snažit, může podle nás v teplejších ročních obdobích dosáhnout toho, že spotřeba padne pod šest. Zmíněná sedmička ale není ničím extrémním, díky nádrži s objemem 72 litrů dojedete (při rozumném tempu) na jedno natankování z Prahy do Ostravy a zase zpět.

Co ale většinu z vás nepotěší, je podvozek. Tohle auto je neskutečně tvrdé, což se k verzi RXH zrovna dvakrát nehodí. Je sice faktem, že po odstranění akumulátorů z kufru klesla hmotnost, jenže tím veškeré změny co se týče techniky a dovedností nabírají konce. Kola dají najevo každou větší ostřejší nerovnost ranou, která dokáže probudit i spícího spolucestujícího. Nebojíme se říct, že podvozek s nerovnostmi bojuje doslova kdekoliv a pokud zrovna nejedete po hladké německé dálnici, buďte si jisti, že víc než dobře poznáte, po jakém povrchu právě jedete. Oproti houpavému Citroenu C5 je tohle naprosto jiná písnička. Zatímco C5tka je pohodový chill song, 508ka je skoro jako techno.

Jistý pokus o sportovnost a tuhost podvozku ale nevychází ani tehdy, když budete chtít řezat okresky. Oplastované francouzské kombi totiž na takové radovánky není stavěno a při prudších manévrech se karoserie necítí úplně jistě. Vlastně pak nastává otázka, kde se verze RXH cítí jako ryba ve vodě? Dálnice musejí mít hladký povrch, okresky také a ve městě se každý hlubší kanál stává rozdavačem tvrdých ran. Přitom by stačilo lehce přeladit tlumiče a pružiny a rázem by se z tohoto sexy Frantíka stalo plavné, komfortem nabité kombi

Závěr

Současný zmodernizovaný Peugeot 508 RXH sice přišel o pohon všech kol, jenže to mu na kráse moc neubralo. Na svou konkurenci s plasty a propracovanými pohony všech kol ztrácel ještě před omlazením, takže absence akumulátorů mu vlastně jen prospěla. Váha vozu klesla, je nyní lépe ovladatelný a nebýt tvrdých tlumičů a nervozního podvozku, konkurence by i přes přítomnost pohonu obou náprav měla orosené čelo. Svým designem, prostorem a zpracováním testovaný Peugeot zasluhuje známku jedna, naopak svým komfortem jízdy a dovednostmi spíše tři mínus. Je škoda, že tenhle sexy kombík nedostal s faceliftem více změn, které by jeho jménu a popularitě prospěly. Naftové srdce se 180 koňmi pak naprosto bohatě postačuje, navíc si nevezme přehnané množství nafty a ve spojení s automatem se jedná o takřka ideální pár.

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena: 993 000 Kč

Cena testované verze s příplatky: 1 091 000 Kč

KLADY

- povedený design

- prostorný interiér

- solidní výbava

- projev motoru a spotřeba

ZÁPORY

- příliš tvrdý podvozek

- lehce zmatený automat ve městě

- čtyřkolku už nedostanete

Pohonná jednotka
Objem: 1997 cm3
Palivo: nafta
Převodovka: automatická 6st.
Nejvyšší výkon: 180 koní při 3750 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 2000 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 sekundy
Nejvyšší maximální rychlost: 220 km/h
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4828 x 1864 x 1521 mm
Rozvor: 2817 mm
Objem kufru: 550/1589 l
Objem palivové nádrže: 72 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 (2017): Bez baterek je to lepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Poškodí se nenávratně motor při záměně nafty za benzín?

Poškodí se nenávratně motor při záměně nafty za benzín?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud