TEST: Škoda Rapid 1.6 TDI Style: Když nechcete Fabii

AutoRoad.cz, 4. dubna 2017, 16:09 Google+

Líbí se vám stávající modelová nabídka Škody Auto, ale Fabia je pro vaší rodinu moc malá a na slušně vybavenou trojkovou Octavii nemáte dostatek financí? Pak by mohl být řešením model Rapid. Ten se vklínil mezi oba bestsellery a nabízí optimální volbu pro ty, co chtějí něco mezi. Jak si v testu vedl exemplář se 115koňovou naftovou "jednašestkou"?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Rapid 1.6 TDI Style (2017)

Škoda Rapid 1.6 TDI Style (2017) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Škoda Rapid je ve své moderní podobě (existuje její legendární dvoudvéřový předchůdce) s námi již slušnou řádku let a tak se ani jí nejvyhnuly některé drobné změny. Například víčko palivové nádrže se uzamkne automaticky spolu s dveřmi, což u prvních Rapidů nebylo možné. Po vizuální stránce ale zmiňme například LED diody denního svícení v prostoru pro přední mlhové světlomety.

img-responsive

Škoda Rapid 1.6 TDI Style (2017) | foto: Roman Havlín

Při celkovém pohledu na vůz pak tady máme klasického Rapida s karoserií liftback. Denně jich potkáte na silnici alespoň pět a námi testovaný kousek se chlubil pořádnou výbavou Style. Díky ní Rapid nazouval hezká litá kola o rozměru 17 palců a v modelovém roce 2017 je možné mít vůz s LED osvětlením zadní registrační značky, nebo s parkovací kamerou s vlastním ostřikovačem.

Interiér

Kabina Rapidu je trošku logicky podobná současné Octavii před faceliftem. Menší a levnější model se však projeví svým zpracováním hned po usednutí. Plasty ve dveřích a na palubní desce jsou tvrdé, volant v našem exempláři nevypadal zrovna dvakrát moderně a utopená řadící páka nás iritovala snad u všech testovaných Rapidů.

 

Naopak zpracováním jednotlivých dílů interiéru škodovka ukazuje, že i tady to jde pořádně. A jelikož auta s logem Škoda Auto patří k premiantům své třídy v oblasti prostoru, asi nejde nezmínit fakt, že Rapid liftback nabídne dostatek místa pro čtyři vzrostlejší dospělé osoby. V žádném směru zde nikdo z posádky nestrádal. V kruté zimě pak měla hodně práce i automatická klimatizace Climatronic, která nestíhala odmlžit všechna okna ve voze, takže její plný chod byl při plném zatížení vozu takřka denním chlebem.

img-responsive

Škoda Rapid 1.6 TDI Style (2017) | foto: Roman Havlín

Velkým plusem je naopak zavazadlový prostor karoserie liftback, který nabízí v základu slušných 550 litrů objemu. Po sklopení zadních sedadel se následně uvolní plocha o objemu 1490 litrů a jelikož inženýři Škodovky počítali i s využitím automobilu na běžné nákupy, jde zde možnost mít i tzv. „síťový program“. Ten dokáže veškerý nákup v taškách podržet celou cestu tam, kam jste ho uložili.

Motorizace

V testu jsme měli verzi s naftovou jednašestkou o výkonu 85 kW. Ta disponuje točivým momentem 250 Nm a jedinou volbou k této motorizaci je manuální převodovka s pěti stupni. Kdo by snad chtěl do Rapidu automat, má smůlu. Jedině, že byste sáhli po novějším tříválcovém motoru 1.4 TDI s výkonem 66 kW, který známe z aktuální trojkové Fabie.

Musíme uznat, že nejsilnější čtyřválcová nafta se pod kapotu Rapidu hodí. Je faktem, že její hrubší a hlasitější projev nebude zrovna těšit milovníky ticha a klidu v kabině, ale na druhou stranu to vše dokáže vykompenzovat vysoký výkon a dynamika. Ta je u téhle verze dost solidní. Nejedná se o žádného sportovce, ale v případě spěchu dokáže Rapid 1.6 TDI uhánět pěkně divoce. Až při ostrém tempu se však řidič přesvědčí, že limitem vozu není motor, ale podvozek.

img-responsive

Škoda Rapid 1.6 TDI Style (2017) | foto: Roman Havlín

Jde o to, že ten je nastaven na komfortní úroveň a při divokých hrátkách na silnici se prostě auto necítí ve své kůži. Vyhovuje mu víc delší dálniční jízda, než klikaté okresky. Přejezd ostřejších nerovností dává znát hlavně zadní náprava, která je kliková s vlečenými rameny. Bouchnutí anebo odskočení zádě pak není pro vůz žádným větším problémem.

Dojem z kvalitní jízdy se snaží zachránit dobře naladěný posilovač řízení a také elektronický systém XDS+. Ten se pomocí cílených zásahů do brzdění na předních kolech na vnitřní straně zatáčky stará o optimální rozložení sil a jeho práce je na výsledném dojmu z jízdy znát. I tak si ale na sportovní hrátky kupte raději Octavii RS.

A jak je to se spotřebou? Nejsilnější naftový motor v modelové nabídce dokáže jezdit i v tuhé zimě za rovných šest litrů na 100 km. Při plném využitím potenciálu vozu (a kabiny) se pak průměr zastavil na sedmi a půl litrech. To je vcelku solidní hodnota, když uvážíme, že palivová nádrž disponuje objemem 55 litrů. Při ekonomičtějších jízdách tak dovedete na jedno natankování ujet i tisíc kilometrů.

Závěr

Škoda Rapid s naftovou jednašestkou výkonnově nikterak neztrádá ani při plném obsazení a možná ani jen pětistupňový manuál není zase tak velkou vadou na kráse. Díky delšímu zpřevodování se totiž spotřeba drží na únosné hranici a to se počítá. Dle našeho názoru se jedná o příjemnou alternativu mezi novou Fabií a faceliftovanou Octavií. Ovšem pozor. Rapid čeká letos další facelift. Ten se dotkne výbavy a motorů, takže počítat můžeme s bixenonovými světlomety a konečně dvouzónovou automatickou klimatizací. Když si připočteme, že se pod kapotu chystají zcela nové pohonné jednotky, Rapid začne již brzy nabírat na atraktivitě.

Celkové hodnocení: 89 %

Základní cena vozu: 471 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 556 800 Kč

KLADY

- vnitřní prostor

- vylepšená výbava

- spotřeba a výkon

- výbava

ZÁPORY

- schod při sklopených zadních sedadlech

- pouze jednozónová klimatizace

Pohonná jednotka
Objem: 1596 cm3 
Palivo: nafta
Převodovka: manuální 5st.
Nejvyšší výkon: 115 koní při 3500-4000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1500–3000 ot./min
Maximální nejvyšší rychlost: 201 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10 sekund
Spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4,5 / 3,3 / 3,8 l
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4483 x 1706 x 1461 mm
Rozvor: 2602 mm
Objem zavazadelníku: 550/1490 litrů
Objem palivové nádrže: 55 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Rapid 1.6 TDI Style: Když nechcete Fabii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nová Kia Stinger

Proč se Kia stydí za název Stinger? Doma se bude prodávat pod pouhým označením …

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud