Když japonská automobilka Honda loni představila druhou generaci modelu HR-V, asi nikdo netušil, že to bude tak podařené auto. Našima rukama již prošla jak naftová, tak i benzinová verze, jenže pokaždé se jednalo o exempláře s manuální převodovkou. Jak moc se ale změní povaha vozu, když se k jeho jinak živému a točivému benzíňáku přidá automat CVT?
Má smysl opakovat již několikrát zmíněné věty o kráse a půvabu druhé generace modelu HR-V? Kdo si pamatuje na první generaci, tak ta s tou současnou nemá prakticky nic společného. Změnilo se zde totiž úplně všechno. Pryč jsou původní krabicovité tvary karoserie a místo toho zde máme moderní křivky a obliny.
Boční profil HR-V druhé generace připomíná lehce karoserii kupé a našlo se pár jedinců, co během testovacího týdne marně tápali, kde jsou vlastně kliky zadních dveří. V rámci designu potěší zcela jistě chromovaný proužek na masce chladiče, chromované kliky dveří vpředu a vše podtrhoval taktéž hezký šedý lak karoserie.
InteriérPo usednutí do kabiny HR-V nás pokaždé dostane luxusní zpracování a první dojem, který zde Honda dokázala vykouzlit. Dost nás zaujal nový kožený tříramenný volant, který nám po stránce doteku přijde jemnější, než třeba v německých koncernových Volkswagen. Druhá generace HR-V se však chlubí jinými a většími přednostmi.
Výrobce totiž obdařil nové HR-V bohatým vnitřním prostorem. Kabina nabízí vynikající zpracování dílů, vše je zde slícováno přesně a v nejvyšší výbavě nás hýčkala celá řada luxusních prvků. Prakticky nám zde chyběla snad jen elektricky nastavitelná polokožená sedadla, ale i manuální ovládání není ničím, za co Hondu trestat.
Po stránce prostoru pro posádku nebude mít za volant potíž usednout řidič s výškou okolo 185 cm. Problém s nedostatkem místa se nenaskytne ani na druhé řadě sedadel, pokud se tedy nerozhodnete dozadu usadit dva hráče basketballu s výškou okolo dvou metrů. Jenže abysme Hondu jen nechválili, je nutné zmínit i některá negativa.
Za trošku výstřední se dá považovat výdech klimatizace před spolujezdcem, který je rozdělen na tři samostatné části. Zda se tohle řešení bude někomu líbit, budiž. O dost víc ale nepotěší poměrně hodně neprakticky řešena dvojice USB portů. Jejich místo je ve spodní části středového panelu za řadící pákou a přístup k nim není zrovna nejlehčí.
Po praktické stránce se sluší dodat, že Honda HR-V nové generace nabídne zadní sedadla se systémem Magic Seats. Zavazadlový prostor pak disponuje slušným základním objemem 470 litrů, po sklopení zadních sedaček se udaná hodnota navýší na krásných 1533 litrů. Společně s tím potěší takřka rovná podlaha a nízká nákladová hrana.
MotorizaceJaponská novinka je v Evropě dostupná ve výhradně méně variantách, než tomu je v jiných koutech světa. Věděli jste například, že na domácím trhu v Japonsku nebo v USA lze HR-V zakoupit i se silnějším motorem 1.8 i-VTEC s výkonem 103 kW? My si o této verzi můžeme nechat leda tak zdát, takže pro Evropany je běžně dostupný z řady benzínů pouze motor 1.5 i-VTEC o výkonu 96 kW.
Točivý moment u něj dosahuje 155 Nm v 4600 ot./min, ovšem kámen úrazu je tady právě automatická převodovka CVT. Ta se s celkem velkým autem trošku pere. Dřívější pocity z řízení verze se stejným motorem a manuálem zkrátka byly mnohem živější, než tomu bylo u HR-V CVT. Prakticky se dá říci, že jindy silák s dobrým potenciálem a zvukem dostal společně s automatem CVT velkou dávkou sedativ, která ho leckdy uspávají.
Na vysvětlenou, ideálně se testovaný vůz cítil ve městě, kde pomáhal automat opravdu citelně. Jenže jakmile se z města stala okreska nebo dálnice, vše se rázem přehodilo. Co na tom, že převodovka má z výroby nastaveno hned sedm virtuálních stupňů, když při plném plynu motor řve jako zběsilý hladový vysavač. Dokonce ani moc nepomůže, když motor necháte takřka u omezovače, protože ani tehdy se výkon moc neprojeví a vypadá to, jako by 96 kW bylo jen planým slibem na papíře.
V dálniční rychlosti 130 km/h se pak otáčky motoru drží na 3000, konzumace paliva dosahuje sedmi litrů a tehdy se dá v kabině ještě takž takž cestovat bez toho, aby jste díky řevu motoru ohluchli. V kombinaci s automatikou jsme pak nejčastěji na palubním počítači odečetli průměrnou spotřebu 6,7 litrů na 100 km. To není zas tolik vzhledem k tomu, že tady máme atmosférickou jednotku a s vozem jsme se pohybovali celkem svižně.
Velkým kladem nového HR-V je na druhou stranu podvozek. Ten by s velkým klidem snesl i silnější jednaosmičku, která se však pro náš trh nedodává. I díky 17palcovým diskům byla jízda sebejistá, tlumiče dokáží odfiltrovat většinu nerovností a až při extrémní zátěži se celý vůz začně projevovat lehce nervozně. A když kdyby náhodou se vám povedlo s verzí s automatem CVT dosáhnout nekřesťansky vysoké rychlosti, v krocení vašich chutí pomohou silné a jemně dávkovatelné brzdy.
ZávěrHonda HR-V je dle našeho názoru kvalitně zpracované, pohledné, hodně prostorné a dobře jezdící malé SUV, které logicky nabídne i nějaké nedostatky. Pro někoho může být velkým negativem atmosférický motor, protože je zvyklý na zátah "odspodu". Společně s tím je dalším děsivým faktorem vyšší spotřeba a na našem trhu zamrzí také absence pohonu obou náprav. Pravověrní automobilový fanoušci nebo klidnější povahy však kvality nové generace Hondy HR-V víc než ocení. Automat CVT je vhodnější pro klidnější řidiče, protože závodit s touhle verzí nemá opravdu sebemenší smysl a udávaný výkon motoru v některých chvílích není zas tolik znát.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena testovaného vozu: 664 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 678 800 Kč
KLADY
- prostorný interiér
- komfortní podvozek
- variabilita sedadel
- vzhled
- zpracování
ZÁPORY
- automat CVT
- malá nabídka verzí pro Evropu
- odhlučnění motoru
Pohonná jednotka Objem motoru: 1498 cm3 Palivo: benzin Nejvyšší výkon: 96 kW při 6600 ot./min Největší točivý moment: 155 Nm při 4600 ot./min Převodovka: automatická CVT 6st. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 sekundy Nejvyšší maximální rychlost: 187 km/h Spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 6.1 / 4.6 / 5.2 l Rozměry Délka x šířka x výška: 4294 x 1772 x 1605 mm Rozvor: 2610 mm Objem zavazadelníku: 448 / 1533 litrů Objem palivové nádrže: 50 litrůŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.