Korejská automobilka Hyundai se při své agresivní reklamní kampani neustále snaží srovnávat s českou Škodou. Model i30 odvážně srovnává s Octavií a oblíbenou Fabii dokonce zesměšňuje v porovnání s modelem i20, coby malého souseda z Boleslavi. Jak se ale bude dařit Korejcům v prémiovém segmentu? Dokáže se i40 vyrovnat zavedeným hráčům tohoto trhu, mezi které patří Škoda Superb nebo Volkswagen Passat?
Po vzhledové stránce dokáže i40 zapůsobit snad jako žádný jiný model jihokorejského výrobce. Podlouhlá silueta praktického kombíku v sobě nese jak prvky elegance, tak i nádech sportovního ducha.
Stěžejním bodem celého designu vozu je agresivně řezaná maska chladiče, na níž plynule navazují výrazné bi-xenonové světlomety s denním LED svícením. Při pohledu na zadní část vozu upoutají rovněž výrazné světlomety, propojené blyštivou chromovanou linií.
Ze zmíněných zadních světlometů vybíhá ostrá linka, táhnoucí se po celé délce vozu skrze kliky dveří a končící až u okraje předních kol. Díky těmto mnoha stylistickým prvkům bych se nebál i40 označit za jeden z nejatraktivnějších kombíků na evropském trhu.
InteriérBohužel tolik chvály, kolik jsem pěl o exteriéru vozu, rozhodně nebudu adresovat interiéru. Ten sice nabízí přehršel prémiové výbavy, velké množství odkládacích prostor a celá kabina působí opravdu prostorným dojmem. Největším kámenem úrazu je ovšem ergonomie. Hyundai se snaží být originální.
To se mu, co se týče vzhledu, opravdu daří. Rozložení celé palubní desky působí skutečně zajímavě. Bohužel vzhled a praktičnost nejdou vždy ruku v ruce, což se zde projevuje na plné čáře. Začněme u kapličky přístrojů. Kombinace modro-bílého podsvícení budíků a zářivě červených ručiček navozuje velice příjemnou atmosféru.
Mezi budíkem otáčkoměru a rychloměru sídlí informační displej. Jeho systém je ovládán skrze tlačítka na volantu. A právě jejich rozložení je dle mého soudu naprosto nevyhovující. Identický systém využívá i sesterská Kia, která ovšem zvolila mnohem šťastnější rozložení ovládacích prvků. Ty se u Hyundai nenachází pouze v dosahu palců, ale i na spodní části volantu a jejich ovládání za jízdy je slušně řečeno nepohodlné. To se týká hlavně změny informací na zmíněné obrazovce. Tyto změny se provádí pouze dvěma tlačítky, přičemž listovat v seznamech se dá pouze jedním směrem, pokud tedy hledáte například údaj o průměrné spotřebě a omylem ho překliknete, nelze se vrátit zpět a musíte prolistovat celý seznam znovu.
Centrální dotyková obrazovka je zase osázena až zbytečným množstvím rozesetých tlačítek, jejich umístění ne vždy dává smysl. Abych ale jen nehanil, musím pochválit vzorné a hlavně praktické umístění trojice tlačítek na středovém panelu, ovládající systém samočinného parkování, parkovacích senzorů a systému Auto Hold. Samozřejmě nesmíme zapomenout zmínit pohodlná sedadla, skvělou pozici za volantem a dostatečný prostor na zadních sedadlech. Ačkoli si nemohu odpustit poznámku, že v porovnání s místem na zadních sedadlech v Superbu nebo Optimě je i40 spíše podprůměrná.
Motorizace a jízdaPři zmiňování designu jsem se zmínil o tom, že i40 dokáže předčít všechny ostatní modely tohoto jihokorejského výrobce. To samé platí i o stránce jízdních vlastností. Samozřejmě nemám na mysli sportovní stránku jízdy, ale jízdní komfort. Ačkoli nedochází v zatáčkách k výraznějším náklonům, podvozek vzorně filtruje větší i menší nerovnosti. Zaváhání podvozku jsem za dobu testování zaregistroval pouze jedenkráte a to při přejíždění nerovnosti ve vyšší rychlosti v zatáčce. Nedošlo ale k žádnému většímu dramatu a vše rychlostí blesku vyřešil stabilizační systém.
Co ale musím pohodlnému podvozku vyčíst je hluk, který se od něj šíří. Samotné pohyby zavěšení jsou sice neslyšitelné, ale při dálničním tempu se zejména od zadní nápravy šíří nepříjemné hučení, které výrazně znesnadňuje komunikaci mezi posádkou. Co mě u i40 zklamalo, stejně jako u většiny korejských vozů, je nekomunikativní řízení. Posilovač pracuje až s přehnanou snahou a řízení navíc pozbývá více přesnosti, než je zdrávo, hlavně co se středové polohy týče.
Pod kapotou vozu pracoval naftový agregát 1,7 CRDI. Ten sice neohromí svým výkonem 104 kW, ani točivým momentem 340 Nm, zato potěší příjemně tichým chodem, nulovými vibracemi a hlavně nízkou spotřebou, pohybující se 6,5 litru na 100 km. S motorem v testovaném exempláři spolupracovala sedmistupňová automatická převodovka. Ta pracovala bez jakéhokoli škubání nebo zmatečného přeřazování a podřazování.
ResuméPo stránce vzhledu patří rozhodně i40 mezi nejskvostnější kombíky na trhu. Ve světě německého designu plného ostrých rovných linií působí agresivní, přitom ale uhlazená i40 jako růže mezi trním. Jízdně se řadí rozhodně mezi nadprůměr. Řízení sice není z nejpřesnějších a nejkomunikativnějších, s i40 ale nikdo nebude řezat zatáčky na okreskách. Jejím revírem jsou dálniční koridory a přesuny na delší vzdálenosti, při čemž skutečně oceníte jízdní komfort, a tichý motor. Jedinou vadou na kráse i40 je hluk v interiéru, šířící se od podvozku a zmatečné umístěni některých ovládacích prvků v jinak působivém interiéru.
Celkové hodnocení: 93%KLADY
+ nápaditý design
+ kvalitní a prostorný interiér
+ sebevědomé jízdní vlastnosti
+ nízká spotřeba
ZÁPORY
- nepromyšlená ergonomie interiéru
- slabší motor
- hluk od podvozku při vyšších rychlostech
Pohonná jednotka Objem motoru: 1685 cm3 Palivo nafta Nejvyšší výkon: 104 kW při 4000 ot/min Nejvyšší točivý moment: 340 Nm při 1750-2500 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 sekundy Nejvyšší rychlost: 200 km/h Spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 5,3 / 4,2 / 4,6 litru Průměrné emise: 113 g/kmMůžete zadat zdroj dat
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?