TEST: Opel Corsa 1,4 AT6: Ideál (ne)jen pro ženy

Opel Corsa 1,4 AT6
Opel Corsa 1,4 AT6, foto: Petr Míka, AutoRoad.cz
ar3 11. srpna 2016 08:00
Sdílej:

Škoda Fabia je nejprodávanějším kompaktním hatchbackem na našem trhu. Na záda jí ale ostře šlape její úhlavní konkurentka z Rüsselsheimu. V čem nás malá Corsa od Opelu nadchla a v čem zase zklamala?

Design

Po vzhledové stránce patří Corsa rozhodně k těm povedenějším malým hatchbackům na současném trhu. Při pohledu na její roztomilou „tvářičku“ je každému nad slunce jasné, že designeři Opelu se snažili zapůsobit zejména na něžnější pohlaví.

V exteriéru budete marně hledat ostré agresivní linie a prolisy. Namísto nich sází Opel na zaoblené tvary, které jen přispívají k ženskosti vozu.

Interiér

Stejně jako v exteriéru, i v interiéru nalezneme mnoho náznaků, že Corsa je autem pro ženy. Začněme u pozice za volantem. Prémiové textilní sedačky nabízí dostatečné pohodlí i na delší cesty, včetně příjemného bočního vedení. Ačkoli jsem si sedačku nastavil do nejnižší možné pozice, stále jsem seděl dost vysoko. Zde se právě odráží fakt, že inženýři počítali s řidičem drobnější postavy.

Na přední řadě sedadel rozhodně není na místě stěžovat si na nedostatek prostoru. Svěže působí i jednoduše uspořádaná palubní deska a centrální panel. Tomu dominuje dotyková obrazovka a hravé ovládání klimatizace.  

Bohužel, tvrzení o pohodlí a o prostornosti na předních sedadlech rozhodně neplatí pro zadní řadu sedaček. Sedák zadní lavice je dosti krátký a nepříjemně tvrdý. Slavné to není ani s místem před cestujícími a kolem jejich ramen. Prakticky založené zákazníky nepotěší ani menší zavazadelník o objemu 260 litrů. Co se týče prostornosti, nemůže tedy Corsa konkurovat domácí Fabii. Tu ovšem hravě překonává v jiné disciplíně.

Jízda

To, co mě na Corse bavilo nejvíce, je její jízdní projev. Malá a lehká Corsa působí vyváženě, stabilně a až neuvěřitelně mrštně. Tyto vlastnosti jsem ocenil zejména při pohybu po městě a musím se přiznat, že jsem si pohyb po stověžaté Praze dlouho tolik neužíval jako v malé Corse. Elán tohoto drobečka neopouštěl ani na zakroucených okreskách.

Zde se ovšem nedá tlačit na pilu tak, jak bych si představoval. Opel nadělil Corse do vínku velice citlivý stabilizační systém, který začne zasahovat okamžitě při sebemenším náznaku nedotáčivosti a i záměrné pokusy o rozhození zádi vozu skončily u zásahu elektroniky. Toto považuji za další důkaz přiblížení Corsy ženám za volantem. Příjemným překvapením byl i jízdní komfort. Corsa příkladně tlumí menší i větší nerovnosti. Na vážkách se podvozek ocitl pouze při přejezdu nerovností v zatáčkách, kdy začala záď vozu jemně citelně poskakovat. Za nadprůměr bych se nebál označit ani řízení. Nepatří sice k nejrychlejším, je ale poměrně citlivé i kolem středové polohy.

Motorizace a převodovka

Pod kapotou testované Corsy pracoval čtyřválec ECOflex o objemu 1,4 litru s výkonem 66kW. Tento agregát rozhodně nepatří k těm nejživějším. Výraznější zátah přichází ve středním pásmu otáček.

Maximální výkon motoru se ukrývá až za hranicí pěti tisíc otáček. Při těchto hodnotách je ovšem motor až nepříjemně hlučný. Motor byl v testovacím voze spárován se šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Právě tato převodovka se v mých očích stala největším mínusem na testované Corse. Mnohdy převodovka až zbytečně nechávala motor vytočit, až k hranici šesti tisíc otáček. Samotné přeřazení navíc nepatří k nejrychlejším a rozhodně ne k nejkultivovanějším. Výrazné škubání posádka pociťuje jak při řazení směrem nahoru, tak i při podřazení. Zapomenout nesmíme ani na spotřebu paliva. Ta se v průběhu celého testu pohybovala při hranici 8 litrů na sto ujetých kilomterů a pouze při opravdu extrémně úsporné jízdě se mi podařilo jezdit za méně než 7 litrů.

Resumé

Nová Corsa zaujme neotřelým designem, potěší prostorností na předních sedadlech, slušnou výbavou a přijatelnou cenou. Co je ale dle mého soudu nejdůležitější, je radost, která se do vás během pobytu za volantem vkrádá. Malou Corsu je jednoduše radost řídit, do zatáček se vrhá s grácií a úsměvem na tváři. Pokud budeme racionálně srovnávat Corsu a Fabii, vyjde mladoboleslavský hatchback jako jasný vítěz podle všech měřitelných hodnot. Po týdnu jezdění v Corse a vzpomínání na týden strávený ve Fabii mi ale došlo, že obě míří na docela odlišnou cílovou skupinu. Corsa s motorem 1,4 je opravdu skvělé auto do města a vlastně i ideální pro ženy. Jedinou výraznou vadou na její kráse je zmiňovaná automatická převodovka.

Celkové hodnocení: 92%

Základní cena testovaného vozu: 340 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 365 900 Kč

KLADY

- svěží vzhled

- pohodlný podvozek

- zábavný jízdní projev

ZÁPORY

- škubání automatické převodovky

- hlučnost motoru ve vyšších otáčkách

- menší kufr

Pohonná jednotka Objem motoru: 1398 cm3 Palivo: benzín Výkon: 90 koní při 6000 ot./min Točivý moment: 130 Nm při 4000 ot./min Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,9 sekundy Maximální nejvyšší rychlost: 175 km/h Spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 6,7/4,2/5,1 l Emice CO2: 118 g/km Rozměry Délka x šířka x výška: 4021 x 1746 x 1481 mm Rozvor: 2510 mm Obejm kufru: 260 litrů Objem palivové nádrže: 45 litrů
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?