TEST: Opel Corsa 1,4 AT6: Ideál (ne)jen pro ženy

ar3, 11. srpna 2016, 08:00 Google+

Škoda Fabia je nejprodávanějším kompaktním hatchbackem na našem trhu. Na záda jí ale ostře šlape její úhlavní konkurentka z Rüsselsheimu. V čem nás malá Corsa od Opelu nadchla a v čem zase zklamala?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Corsa 1,4 AT6

Opel Corsa 1,4 AT6 | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design

Po vzhledové stránce patří Corsa rozhodně k těm povedenějším malým hatchbackům na současném trhu. Při pohledu na její roztomilou „tvářičku“ je každému nad slunce jasné, že designeři Opelu se snažili zapůsobit zejména na něžnější pohlaví.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

V exteriéru budete marně hledat ostré agresivní linie a prolisy. Namísto nich sází Opel na zaoblené tvary, které jen přispívají k ženskosti vozu.

Interiér

Stejně jako v exteriéru, i v interiéru nalezneme mnoho náznaků, že Corsa je autem pro ženy. Začněme u pozice za volantem. Prémiové textilní sedačky nabízí dostatečné pohodlí i na delší cesty, včetně příjemného bočního vedení. Ačkoli jsem si sedačku nastavil do nejnižší možné pozice, stále jsem seděl dost vysoko. Zde se právě odráží fakt, že inženýři počítali s řidičem drobnější postavy.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Na přední řadě sedadel rozhodně není na místě stěžovat si na nedostatek prostoru. Svěže působí i jednoduše uspořádaná palubní deska a centrální panel. Tomu dominuje dotyková obrazovka a hravé ovládání klimatizace.  

Bohužel, tvrzení o pohodlí a o prostornosti na předních sedadlech rozhodně neplatí pro zadní řadu sedaček. Sedák zadní lavice je dosti krátký a nepříjemně tvrdý. Slavné to není ani s místem před cestujícími a kolem jejich ramen. Prakticky založené zákazníky nepotěší ani menší zavazadelník o objemu 260 litrů. Co se týče prostornosti, nemůže tedy Corsa konkurovat domácí Fabii. Tu ovšem hravě překonává v jiné disciplíně.

Jízda

To, co mě na Corse bavilo nejvíce, je její jízdní projev. Malá a lehká Corsa působí vyváženě, stabilně a až neuvěřitelně mrštně. Tyto vlastnosti jsem ocenil zejména při pohybu po městě a musím se přiznat, že jsem si pohyb po stověžaté Praze dlouho tolik neužíval jako v malé Corse. Elán tohoto drobečka neopouštěl ani na zakroucených okreskách.

Zde se ovšem nedá tlačit na pilu tak, jak bych si představoval. Opel nadělil Corse do vínku velice citlivý stabilizační systém, který začne zasahovat okamžitě při sebemenším náznaku nedotáčivosti a i záměrné pokusy o rozhození zádi vozu skončily u zásahu elektroniky. Toto považuji za další důkaz přiblížení Corsy ženám za volantem. Příjemným překvapením byl i jízdní komfort. Corsa příkladně tlumí menší i větší nerovnosti. Na vážkách se podvozek ocitl pouze při přejezdu nerovností v zatáčkách, kdy začala záď vozu jemně citelně poskakovat. Za nadprůměr bych se nebál označit ani řízení. Nepatří sice k nejrychlejším, je ale poměrně citlivé i kolem středové polohy.

Motorizace a převodovka

Pod kapotou testované Corsy pracoval čtyřválec ECOflex o objemu 1,4 litru s výkonem 66kW. Tento agregát rozhodně nepatří k těm nejživějším. Výraznější zátah přichází ve středním pásmu otáček.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Maximální výkon motoru se ukrývá až za hranicí pěti tisíc otáček. Při těchto hodnotách je ovšem motor až nepříjemně hlučný. Motor byl v testovacím voze spárován se šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Právě tato převodovka se v mých očích stala největším mínusem na testované Corse. Mnohdy převodovka až zbytečně nechávala motor vytočit, až k hranici šesti tisíc otáček. Samotné přeřazení navíc nepatří k nejrychlejším a rozhodně ne k nejkultivovanějším. Výrazné škubání posádka pociťuje jak při řazení směrem nahoru, tak i při podřazení. Zapomenout nesmíme ani na spotřebu paliva. Ta se v průběhu celého testu pohybovala při hranici 8 litrů na sto ujetých kilomterů a pouze při opravdu extrémně úsporné jízdě se mi podařilo jezdit za méně než 7 litrů.

Resumé

Nová Corsa zaujme neotřelým designem, potěší prostorností na předních sedadlech, slušnou výbavou a přijatelnou cenou. Co je ale dle mého soudu nejdůležitější, je radost, která se do vás během pobytu za volantem vkrádá. Malou Corsu je jednoduše radost řídit, do zatáček se vrhá s grácií a úsměvem na tváři. Pokud budeme racionálně srovnávat Corsu a Fabii, vyjde mladoboleslavský hatchback jako jasný vítěz podle všech měřitelných hodnot. Po týdnu jezdění v Corse a vzpomínání na týden strávený ve Fabii mi ale došlo, že obě míří na docela odlišnou cílovou skupinu. Corsa s motorem 1,4 je opravdu skvělé auto do města a vlastně i ideální pro ženy. Jedinou výraznou vadou na její kráse je zmiňovaná automatická převodovka.

Celkové hodnocení: 92%

Základní cena testovaného vozu: 340 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 365 900 Kč

KLADY

- svěží vzhled

- pohodlný podvozek

- zábavný jízdní projev

ZÁPORY

- škubání automatické převodovky

- hlučnost motoru ve vyšších otáčkách

- menší kufr

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1398 cm3
Palivo: benzín
Výkon: 90 koní při 6000 ot./min
Točivý moment: 130 Nm při 4000 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,9 sekundy
Maximální nejvyšší rychlost: 175 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 6,7/4,2/5,1 l
Emice CO2: 118 g/km
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4021 x 1746 x 1481 mm
Rozvor: 2510 mm
Obejm kufru: 260 litrů
Objem palivové nádrže: 45 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Opel Corsa 1,4 AT6: Ideál (ne)jen pro ženy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Puma Mild-Hybrid je dalším krokem automobilky při ústupu od spalovacích motorů

Ford láká zákazníky na akční nabídky s cenami nižšími až o 50 000 Kč

Suzuki Swift

Faceliftovaný Suzuki Swift zamířil na český trh

Hyundai i20 N line

Hyundai Motor představuje zcela nový model i20 N Line

Helvezzia Tipo-6

Helvezzia Tipo-6, stylový retro sporťák s elektrickým pohonem

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen spouští předprodej nového elektrického SUV ID.4, víme kolik bude stát

Toyota

Toyota vyvinula vodíkové napájecí vozidlo

Masarykův okruh

Na Masarykově okruhu se před 90 lety poprvé rozburácely silné motory

Dacia

Dacia představila Nové Sandero, Nové Sandero Stepway a Nový Logan

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Rychlodobíjecí stojany a občerstvení. OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Škoda 935 Dynamic

Škoda 935 Dynamic: Vlivu aerodynamiky se nevšimli jen u Tatry

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

reklama

Doporučujeme

Range Rover (2017)

Range Rover dostal hromadu změn, a to včetně motoru z Jaguaru F-Type

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

  2. Dacia představila Nové Sandero, Nové Sandero Stepway a Nový Logan

  3. Rychlodobíjecí stojany a občerstvení. OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

  4. Škoda 935 Dynamic: Vlivu aerodynamiky se nevšimli jen u Tatry

  5. Helvezzia Tipo-6, stylový retro sporťák s elektrickým pohonem

  6. Toyota vyvinula vodíkové napájecí vozidlo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud