TEST: Opel Corsa 1,4 AT6: Ideál (ne)jen pro ženy

ar3, 11. srpna 2016, 08:00 Google+

Škoda Fabia je nejprodávanějším kompaktním hatchbackem na našem trhu. Na záda jí ale ostře šlape její úhlavní konkurentka z Rüsselsheimu. V čem nás malá Corsa od Opelu nadchla a v čem zase zklamala?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Corsa 1,4 AT6

Opel Corsa 1,4 AT6 | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design

Po vzhledové stránce patří Corsa rozhodně k těm povedenějším malým hatchbackům na současném trhu. Při pohledu na její roztomilou „tvářičku“ je každému nad slunce jasné, že designeři Opelu se snažili zapůsobit zejména na něžnější pohlaví.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

V exteriéru budete marně hledat ostré agresivní linie a prolisy. Namísto nich sází Opel na zaoblené tvary, které jen přispívají k ženskosti vozu.

Interiér

Stejně jako v exteriéru, i v interiéru nalezneme mnoho náznaků, že Corsa je autem pro ženy. Začněme u pozice za volantem. Prémiové textilní sedačky nabízí dostatečné pohodlí i na delší cesty, včetně příjemného bočního vedení. Ačkoli jsem si sedačku nastavil do nejnižší možné pozice, stále jsem seděl dost vysoko. Zde se právě odráží fakt, že inženýři počítali s řidičem drobnější postavy.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Na přední řadě sedadel rozhodně není na místě stěžovat si na nedostatek prostoru. Svěže působí i jednoduše uspořádaná palubní deska a centrální panel. Tomu dominuje dotyková obrazovka a hravé ovládání klimatizace.  

Bohužel, tvrzení o pohodlí a o prostornosti na předních sedadlech rozhodně neplatí pro zadní řadu sedaček. Sedák zadní lavice je dosti krátký a nepříjemně tvrdý. Slavné to není ani s místem před cestujícími a kolem jejich ramen. Prakticky založené zákazníky nepotěší ani menší zavazadelník o objemu 260 litrů. Co se týče prostornosti, nemůže tedy Corsa konkurovat domácí Fabii. Tu ovšem hravě překonává v jiné disciplíně.

Jízda

To, co mě na Corse bavilo nejvíce, je její jízdní projev. Malá a lehká Corsa působí vyváženě, stabilně a až neuvěřitelně mrštně. Tyto vlastnosti jsem ocenil zejména při pohybu po městě a musím se přiznat, že jsem si pohyb po stověžaté Praze dlouho tolik neužíval jako v malé Corse. Elán tohoto drobečka neopouštěl ani na zakroucených okreskách.

Zde se ovšem nedá tlačit na pilu tak, jak bych si představoval. Opel nadělil Corse do vínku velice citlivý stabilizační systém, který začne zasahovat okamžitě při sebemenším náznaku nedotáčivosti a i záměrné pokusy o rozhození zádi vozu skončily u zásahu elektroniky. Toto považuji za další důkaz přiblížení Corsy ženám za volantem. Příjemným překvapením byl i jízdní komfort. Corsa příkladně tlumí menší i větší nerovnosti. Na vážkách se podvozek ocitl pouze při přejezdu nerovností v zatáčkách, kdy začala záď vozu jemně citelně poskakovat. Za nadprůměr bych se nebál označit ani řízení. Nepatří sice k nejrychlejším, je ale poměrně citlivé i kolem středové polohy.

Motorizace a převodovka

Pod kapotou testované Corsy pracoval čtyřválec ECOflex o objemu 1,4 litru s výkonem 66kW. Tento agregát rozhodně nepatří k těm nejživějším. Výraznější zátah přichází ve středním pásmu otáček.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Maximální výkon motoru se ukrývá až za hranicí pěti tisíc otáček. Při těchto hodnotách je ovšem motor až nepříjemně hlučný. Motor byl v testovacím voze spárován se šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Právě tato převodovka se v mých očích stala největším mínusem na testované Corse. Mnohdy převodovka až zbytečně nechávala motor vytočit, až k hranici šesti tisíc otáček. Samotné přeřazení navíc nepatří k nejrychlejším a rozhodně ne k nejkultivovanějším. Výrazné škubání posádka pociťuje jak při řazení směrem nahoru, tak i při podřazení. Zapomenout nesmíme ani na spotřebu paliva. Ta se v průběhu celého testu pohybovala při hranici 8 litrů na sto ujetých kilomterů a pouze při opravdu extrémně úsporné jízdě se mi podařilo jezdit za méně než 7 litrů.

Resumé

Nová Corsa zaujme neotřelým designem, potěší prostorností na předních sedadlech, slušnou výbavou a přijatelnou cenou. Co je ale dle mého soudu nejdůležitější, je radost, která se do vás během pobytu za volantem vkrádá. Malou Corsu je jednoduše radost řídit, do zatáček se vrhá s grácií a úsměvem na tváři. Pokud budeme racionálně srovnávat Corsu a Fabii, vyjde mladoboleslavský hatchback jako jasný vítěz podle všech měřitelných hodnot. Po týdnu jezdění v Corse a vzpomínání na týden strávený ve Fabii mi ale došlo, že obě míří na docela odlišnou cílovou skupinu. Corsa s motorem 1,4 je opravdu skvělé auto do města a vlastně i ideální pro ženy. Jedinou výraznou vadou na její kráse je zmiňovaná automatická převodovka.

Celkové hodnocení: 92%

Základní cena testovaného vozu: 340 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 365 900 Kč

KLADY

- svěží vzhled

- pohodlný podvozek

- zábavný jízdní projev

ZÁPORY

- škubání automatické převodovky

- hlučnost motoru ve vyšších otáčkách

- menší kufr

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1398 cm3
Palivo: benzín
Výkon: 90 koní při 6000 ot./min
Točivý moment: 130 Nm při 4000 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,9 sekundy
Maximální nejvyšší rychlost: 175 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 6,7/4,2/5,1 l
Emice CO2: 118 g/km
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4021 x 1746 x 1481 mm
Rozvor: 2510 mm
Obejm kufru: 260 litrů
Objem palivové nádrže: 45 litrů
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: TEST: Opel Corsa 1,4 AT6: Ideál (ne)jen pro ženy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Amarok AT35

Statistika ukázala, jaká auta kupují Češi nejraději

Volkswagen T-Roc kablriolet

Nový Volkswagen T-Roc Cabriolet oficiálně: CHÁPETE TO?!

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí kupujícího stočený tachometr

ZLEVNÍ DÁLNIČNÍ ZNÁMKY! Poslanci je schválili. Kdo bude jezdit levněji?

ZLEVNÍ DÁLNIČNÍ ZNÁMKY! Kdo zaplatí za dálnici nejvíc?

Ilustrační foto

Češi ojetá auta milují. Při koupi ale zapomínají na zásadní věc

Tupolev A-3 (foto: Varga Attila)

Tupolev nejsou jen letadla. Tenhle hybrid od stejné firmy měl zachraňovat životy

Telefonování za volantem se může řidičům pořádně prodražit

Jak používat mobil za volantem a nenabourat? Odborníci prozradili pár triků

Skica vozu T50 - duchovního nástupce legendárního McLarenu F1

Konstruktér McLarenu F1 odhaluje tajemství jeho duchovního nástupce

Ilustrační foto

Zámky u dveří jsou s námi 45 let. Jak bude vypadat zamykání budoucnosti?

Vodíkový pohon

Konec benzínových aut? Ministerstvo řeklo, čím budeme jezdit za pár let

reklama

Doporučujeme

Range Rover (2017)

Range Rover dostal hromadu změn, a to včetně motoru z Jaguaru F-Type

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Škoda Felicia ještě není odepsaná! JDE NA DRAČKU i jako ojetina

  2. NEJSKRÁSNĚJŠÍ SUV? Tohle Lamborghini Urus vás dojme k pláči - taková krása!

  3. Test výdrže Tesla Model 3. Předčí Porsche Taycan?

  4. Nové základní Porsche 911 už za necelé TŘI MILIONY!

  5. Češi ojetá auta milují. Při koupi ale zapomínají na zásadní věc

  6. Dechberoucí FIAT 500 Jolly, krajina... a ta SLEČNA!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud