TEST: DS3 1.2 PureTech 110 AT: Sportovec s duší kIiďase

DS3 1.2 THP AT
DS3 1.2 THP AT, foto: Roman Havlín
ar5 8. srpna 2016 7:30
Sdílej:

Nejmenší model samostatné značky DS nese označení 3 a není to tak dávno, co prošel celkem rozpoznatelným faceliftem. Změn sice není mnoho, ale za to jsou celkem zásadní. Pod kapotou jsme navíc měli benzinovou jednadvojku PureTech, která svůj výkon přenášela na přední nápravu přes automatickou převodovku. Otázkou ale je, zda se šestistupňový automat hodí k povaze vozu, nebo je to spíše přešlap.

Design

Facelift malé DS3 poznáte především podle LED předních světlometů, které kombinují xenony a Ledky. Když pomineme fakt, že příď s nimi vypadá vážně dobře, v noci vám vůz nabídne vynikající osvícení silnice a pravé krajnice. Kromě lepšího světelného výkonu se zároveň snižuje spotřeba energie. Podle výrobce by měly LED diody vydržet 20 tisíc hodin, což je v přepočtu 20x déle než u halogenů.

Dalším podstatným a podle nás vkusným prvkem modernizace, jsou laserem vyryté motivy města na liště palubní desky nebo na zadních bočních oknech. Právě těmi disponoval i náš testovaný kus a v kombinaci se zářivě modrým lakem karoserie a černobílou střechou to vypadalo naprosto dokonale. Kromě toho se v nabídce objevuje nové čalounění sedadel a taktéž hliníková 17“ kola s diamantovým výbrusem.

Interiér

Co se týče kabiny, zde už najdeme menší počet změn. Za zmínku stojí, že nově si můžete do DS3 dokoupit zpětnou parkovací kameru a středový panel už nemá tolik tlačítek. Kdo zná starší trojku od divize Citroen DS, pak asi nebude v její kabině ničím překvapen. Líbí se nám kožený tříramenný volant se sportovní vizáží, přehledná palubní deska a také měkčené plasty, které mají dobré zpracování.

Co se týče prostoru a komfortu, rovnou musíme říci, že DS3 je pohodlná a rozměrná stylovka pro dvě osoby. Zadní sedačky sice vozu nechybí, ovšem tam posadíte maximálně svého malého psa, dokonce i dítě v dětské autosedačce se tam vešlo jen tak tak. Důležitá jsou tak především přední rozměrná sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením. Řidič a spolujezdec s výškou do 190 cm nebudou mít vpředu problém, vyšší postavy už ale budou řešit otázku, kam vlastně složí svou hlavu a kolena.

A jelikož jsme měli automatickou převodovku, v kabině na nás čekal klasický volič se „zubovitým“ schématem. Je potřeba se s ním chvíli učit, protože ne každý zvládne během mžiku zjistit, jak se vlastně řadí jednotlivé režimy. Ačkoliv DS3 není žádný stěhovák, i tak se může hodit základní objem kufru 285 litrů. Díky větší hloubce navíc do kufru dáte například větší rozměrnější krabici a současně nehrozí, že nezavřete víko.

V kabině ale jinak panuje celkem klid, díky optimální měkkosti sedadel se dalo ve voze ujet naráz několik stovek kilometrů, ale vzhledem automatu a benzinovému motoru to není až tak dobrým nápadem. Proč, to vám prozradíme v kapitole "Automat nebo manuál".

Automat nebo manuál?

Ačkoliv se díváme na test do sportovna laděného mrštného DS3, testovaná benzinová verze s výkonem 110 koní spolupracovala s automatem o šesti stupních. Už dopředu bychom si však dovolili říct, že dotyčná verze je vhodná pouze pro ženy nebo klidnější povahy. Správný dravý muž by si totiž s touto konfigurací moc sportovní jízdy neužil, a to nejen z důvodu, že tady máme automat.

Díky němu je nižší i točivý moment, který v této specifikaci činí  205 Nm při 1500 ot./min. Vše zachraňuje jen fakt, že naše DS3 umí zrychlit z nuly na stovku za 9,9 sekundy, což není zas tak špatné. Rychlejší je vlastně jen naftové DS3 s motorem 1.6 BlueHDI o výkonu 120 koní (popřípadě verze Performance s 208 koňmi). Sportovnější jízdě by však prospěla alespoň pádla pod volantem. Těch se ale u DS nedočkáte.

Na druhou stranu, klidnější povahy si s autem budou vcelku rozumět. Převodovka totiž řadila rychle, skoro až sametově přesně a nekonalo se žádné zmatečné cukání. Sportovní režim tady nehledejte, od toho tady je vaše pravá ruka, kdy stačí posunout volič automatu k sobě a následně si řadit jednotlivé stupně sám. Pokud ale náhodou zapomenete v omezovači odřadit na vyšší kvalt, převodovka to udělá za vás.

A jak je na tom vůz se spotřebou? S ohledem na automatickou převodovku a naše občasné touhy vyždímat posledního koně výkonu, jsme se pohybovali na hranici sedmi a půl litru na 100 km. Jedná se o pravdivý průměr, v němž je zahrnuta častá jízda po dálnici, ve městě a občasné dovádění na okresní silnici. Klidnější povahy ale budou schopny bez větších problémů jet ještě o litr méně. Vzhledem k 50 litrové palivové nádrži pak budete mít celkem solidní dojezd na jedno natankování.

Podvozkově je na tom DS3 velmi dobře. Za celou dobu testu jsme se nedočkali jediné větší rány od tlumičů, do kabiny navíc jen v minimální míře pronikal zvuk motoru a ruchy z okolí. Až při pokusu o sportovní dynamickou jízdu jsme byly odměněni řevem benzinové jednotky a občasným pískáním předních gum. Celkově je však potřeba opět zmínit, že ačkoliv si DS3 nechá hodně líbit a náklony v zatáčkách vůz skoro nezná, největším rozhodujícím faktorem je přítomný motor a převodovka. V nabídce výrobce je ovšem jen jeden další benzin (nepočítáme li vrcholný Perfomance), který má slabší výkon a pro změnu výhradně manuální převodovku.

Závěr

Konečné dojmy z omlazeného DS3 jsou přesto vše dost pozitivní. Vůz totiž plní dokonale dojem kapesní stylovky, za kterou se otočí snad naprosto každý na ulici. Především ženám se pak líbil modrý lak karoserie a příď vozu, která vypadá dostatečně sexy. V kabině se najde pár přešlapů, ale hovoříme zde o voze s cenovkou lehce přes půl milionu Kč, nikoliv o premiovém hatchbacku z Německa za "mega". Pokud bychom se měli vtělit do role běžného uživatele, pak vlastně nemáme proti DS3 1.2 PureTech žádných větších výhrad. Kdo chce zažít opravdové peklo nebo jezdit za co nejméně, pro toho je v nabídce bestiální DS3 Perfomance, popřípadě úsporná DS3 BlueHDI.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena testovaného vozu: 528 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 562 300 Kč

KLADY

- sexy vzhled

- široká možnost individualizace

- komfortní sportovní sedadla

- podvozek

- agilita v zatáčkách

ZÁPORY

- automat nemá sportovní režim

- dozadu skoro nikoho neposadíte

Pohonná jednotka Objem motoru: 1199 cm3  Palivo: benzin Převodovka: automatická 6 st. Výkon: 110 koní při 5500 ot./min Točivý moment: 205 Nm při 1500 ot./min Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 sekundy Maximální nejvyšší rychlost: 188 km/h Spotřeba (město /mimo / kombinovaná): 6,5 l / 4,4 l / 5,1 l Emise CO2: 118 g/km Rozměry Délka x šířka x výška:  3954 x 1715 x 1458 mm Rozvor:  2464 mm Objem kufru:  285 litrů Objem palivové nádrže:  50 litrů
Témata:
DS3
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.