TEST: DS3 1.2 PureTech 110 AT: Sportovec s duší kIiďase

ar5, 8. srpna 2016, 07:30 Google+

Nejmenší model samostatné značky DS nese označení 3 a není to tak dávno, co prošel celkem rozpoznatelným faceliftem. Změn sice není mnoho, ale za to jsou celkem zásadní. Pod kapotou jsme navíc měli benzinovou jednadvojku PureTech, která svůj výkon přenášela na přední nápravu přes automatickou převodovku. Otázkou ale je, zda se šestistupňový automat hodí k povaze vozu, nebo je to spíše přešlap.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DS3 1.2 PureTech AT

DS3 1.2 PureTech AT | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Facelift malé DS3 poznáte především podle LED předních světlometů, které kombinují xenony a Ledky. Když pomineme fakt, že příď s nimi vypadá vážně dobře, v noci vám vůz nabídne vynikající osvícení silnice a pravé krajnice. Kromě lepšího světelného výkonu se zároveň snižuje spotřeba energie. Podle výrobce by měly LED diody vydržet 20 tisíc hodin, což je v přepočtu 20x déle než u halogenů.

img-responsive

DS3 1.2 THP AT | foto: Roman Havlín

Dalším podstatným a podle nás vkusným prvkem modernizace, jsou laserem vyryté motivy města na liště palubní desky nebo na zadních bočních oknech. Právě těmi disponoval i náš testovaný kus a v kombinaci se zářivě modrým lakem karoserie a černobílou střechou to vypadalo naprosto dokonale. Kromě toho se v nabídce objevuje nové čalounění sedadel a taktéž hliníková 17“ kola s diamantovým výbrusem.

Interiér

Co se týče kabiny, zde už najdeme menší počet změn. Za zmínku stojí, že nově si můžete do DS3 dokoupit zpětnou parkovací kameru a středový panel už nemá tolik tlačítek. Kdo zná starší trojku od divize Citroen DS, pak asi nebude v její kabině ničím překvapen. Líbí se nám kožený tříramenný volant se sportovní vizáží, přehledná palubní deska a také měkčené plasty, které mají dobré zpracování.

Co se týče prostoru a komfortu, rovnou musíme říci, že DS3 je pohodlná a rozměrná stylovka pro dvě osoby. Zadní sedačky sice vozu nechybí, ovšem tam posadíte maximálně svého malého psa, dokonce i dítě v dětské autosedačce se tam vešlo jen tak tak. Důležitá jsou tak především přední rozměrná sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením. Řidič a spolujezdec s výškou do 190 cm nebudou mít vpředu problém, vyšší postavy už ale budou řešit otázku, kam vlastně složí svou hlavu a kolena.

img-responsive

DS3 1.2 THP AT | foto: Roman Havlín

A jelikož jsme měli automatickou převodovku, v kabině na nás čekal klasický volič se „zubovitým“ schématem. Je potřeba se s ním chvíli učit, protože ne každý zvládne během mžiku zjistit, jak se vlastně řadí jednotlivé režimy. Ačkoliv DS3 není žádný stěhovák, i tak se může hodit základní objem kufru 285 litrů. Díky větší hloubce navíc do kufru dáte například větší rozměrnější krabici a současně nehrozí, že nezavřete víko.

V kabině ale jinak panuje celkem klid, díky optimální měkkosti sedadel se dalo ve voze ujet naráz několik stovek kilometrů, ale vzhledem automatu a benzinovému motoru to není až tak dobrým nápadem. Proč, to vám prozradíme v kapitole "Automat nebo manuál".

Automat nebo manuál?

Ačkoliv se díváme na test do sportovna laděného mrštného DS3, testovaná benzinová verze s výkonem 110 koní spolupracovala s automatem o šesti stupních. Už dopředu bychom si však dovolili říct, že dotyčná verze je vhodná pouze pro ženy nebo klidnější povahy. Správný dravý muž by si totiž s touto konfigurací moc sportovní jízdy neužil, a to nejen z důvodu, že tady máme automat.

Díky němu je nižší i točivý moment, který v této specifikaci činí  205 Nm při 1500 ot./min. Vše zachraňuje jen fakt, že naše DS3 umí zrychlit z nuly na stovku za 9,9 sekundy, což není zas tak špatné. Rychlejší je vlastně jen naftové DS3 s motorem 1.6 BlueHDI o výkonu 120 koní (popřípadě verze Performance s 208 koňmi). Sportovnější jízdě by však prospěla alespoň pádla pod volantem. Těch se ale u DS nedočkáte.

img-responsive

DS3 1.2 THP AT | foto: Roman Havlín

Na druhou stranu, klidnější povahy si s autem budou vcelku rozumět. Převodovka totiž řadila rychle, skoro až sametově přesně a nekonalo se žádné zmatečné cukání. Sportovní režim tady nehledejte, od toho tady je vaše pravá ruka, kdy stačí posunout volič automatu k sobě a následně si řadit jednotlivé stupně sám. Pokud ale náhodou zapomenete v omezovači odřadit na vyšší kvalt, převodovka to udělá za vás.

A jak je na tom vůz se spotřebou? S ohledem na automatickou převodovku a naše občasné touhy vyždímat posledního koně výkonu, jsme se pohybovali na hranici sedmi a půl litru na 100 km. Jedná se o pravdivý průměr, v němž je zahrnuta častá jízda po dálnici, ve městě a občasné dovádění na okresní silnici. Klidnější povahy ale budou schopny bez větších problémů jet ještě o litr méně. Vzhledem k 50 litrové palivové nádrži pak budete mít celkem solidní dojezd na jedno natankování.

Podvozkově je na tom DS3 velmi dobře. Za celou dobu testu jsme se nedočkali jediné větší rány od tlumičů, do kabiny navíc jen v minimální míře pronikal zvuk motoru a ruchy z okolí. Až při pokusu o sportovní dynamickou jízdu jsme byly odměněni řevem benzinové jednotky a občasným pískáním předních gum. Celkově je však potřeba opět zmínit, že ačkoliv si DS3 nechá hodně líbit a náklony v zatáčkách vůz skoro nezná, největším rozhodujícím faktorem je přítomný motor a převodovka. V nabídce výrobce je ovšem jen jeden další benzin (nepočítáme li vrcholný Perfomance), který má slabší výkon a pro změnu výhradně manuální převodovku.

Závěr

Konečné dojmy z omlazeného DS3 jsou přesto vše dost pozitivní. Vůz totiž plní dokonale dojem kapesní stylovky, za kterou se otočí snad naprosto každý na ulici. Především ženám se pak líbil modrý lak karoserie a příď vozu, která vypadá dostatečně sexy. V kabině se najde pár přešlapů, ale hovoříme zde o voze s cenovkou lehce přes půl milionu Kč, nikoliv o premiovém hatchbacku z Německa za "mega". Pokud bychom se měli vtělit do role běžného uživatele, pak vlastně nemáme proti DS3 1.2 PureTech žádných větších výhrad. Kdo chce zažít opravdové peklo nebo jezdit za co nejméně, pro toho je v nabídce bestiální DS3 Perfomance, popřípadě úsporná DS3 BlueHDI.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena testovaného vozu: 528 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 562 300 Kč

KLADY

- sexy vzhled

- široká možnost individualizace

- komfortní sportovní sedadla

- podvozek

- agilita v zatáčkách

ZÁPORY

- automat nemá sportovní režim

- dozadu skoro nikoho neposadíte

Pohonná jednotka
Objem motoru: 1199 cm3 
Palivo: benzin
Převodovka: automatická 6 st.
Výkon: 110 koní při 5500 ot./min
Točivý moment: 205 Nm při 1500 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 sekundy
Maximální nejvyšší rychlost: 188 km/h
Spotřeba (město /mimo / kombinovaná): 6,5 l / 4,4 l / 5,1 l
Emise CO2: 118 g/km
Rozměry
Délka x šířka x výška:  3954 x 1715 x 1458 mm
Rozvor:  2464 mm
Objem kufru:  285 litrů
Objem palivové nádrže:  50 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: DS3 1.2 PureTech 110 AT: Sportovec s duší kIiďase

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz A 190 Twin je dvoumotorovou variantou praktického hatchbacku.

Dvoumotorová třída A to do série neměla daleko, chválil ji i Häkkinen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud