Crossovery kompaktních rozměrů, nabízející notnou dávku stylu, bezpečnosti a praktičnosti, platí na současném trhu za nejoblíbenější vůz pro ženy. Na tomto území je automobilka Audi reprezentována, často opomíjeným modelem Q3. Právě tuto svůdnou Němku jsme podrobili redakčnímu testu. Jak v něm Audi Q3 2.0 TDI ve verzi Offroad obstála? To se dozvíte v následujících řádcích.
V době, kdy byla Q3 přivedena na trh rozhodně neplatila za crossover, který by srážel přihlížející do kolen. Nudná a usedlá vizáž je u Q3 ale minulostí. Za to můžeme děkovat faceliftu, kterým si Q3 prošla v roce 2014. Ten proměnil nudnou, zakulacenou baculku, ve smyslnou sexy modelku, která vás zaujme svým uhrančivým pohledem a svůdnými boky.
InteriérBohužel podobné nadšení, které ve mně vyvolal design exteriéru, se při usednutí do kabiny nekonalo. Ale hezky postupně. Příplatková sportovní sedadla potažená kůží a alcantarou nabízejí skvělou oporu v oblasti bočního vedení. Rovněž potěší i nastavitelné délka podpory stehen. Co naopak zamrzí, je až zbytečně vysoká pozice za volantem. Zde se jednoduše projevuje snaha Audi přizpůsobit vůz cílové skupině, kterou jsou bez diskuse ženy. Co se týče zpracování interiéru, je již na první pohled jasně viditelná příslušnost vozu k prémiovému segmentu. Setkat se zde můžeme jen se skutečně kvalitními materiály. Špičkové zpracování ovšem nic nemění na tom, že se na interiéru výrazně podepsal zub času.
Zapomeňte tedy na dotykovou obrazovku a další moderní příslušenství, na které jsme zvyklí. Zapomenout nesmím ani na shrnutí prostornosti na zadních sedadlech. To bych sice neoznačil za příkladné, zároveň se ale nedá mluvit o nějakém utrpení. Při své výšce 185 cm jsem se sám za sebe pohodlně usadil bez jakéhokoli kontaktu kolen se sedačkou. Sluší se pochválit i odhlučnění interiéru, co se týče aerodynamického hluku. Ten je i při dálničních rychlostech prakticky neslyšitelný. To bohužel neplatí o hluku z motorové části. Nejedná se o nějaký hrozný „virvál“, přesto se na tuto stránku mohli Němci více zaměřit a ušetřit nás otravného dieselového klapotu.
Českého řidiče bude přirozeně zajímat i kapacita zavazadlového prostoru. To rozhodně není nejsilnější stránkou ingolstadtského crossoveru. Jeho objem činí 460 litrů. Přesto tuto hodnotu nepovažujeme za nějaký výrazný handicap, přeci jen, Q3 nebude vyloženě autem pro rodinné dovolené a běžný nákup se do jeho kufru vejde i s několika menšími zavazadly bez jakéhokoli problému.
Motorizace a jízdaJak jsem již zmínil, kabina vozu dáva posádce v dostatečné míře najevo, že sedíte ve voze prémiového segmentu. Daleko větší důkaz vám o tomto faktu ovšem přinese jízdní projev „kvé trojky“. Systém pohonu všech kol quattro funguje naprosto fenomenálně a při průjezdu každou zatáčkou řidič doslova cítí, jak je točivý moment motoru přesouván z kola na kolo, což dodává vysoký pocit stability. Audi je také třeba pochválit za skvěle fungující nastavení jízdních režimů. Toto tlačítko zde skutečně není pouze na okrasu. Po každém jeho stisku se Q3 zcela promění. V režimu Comfort si i po zubožené „dé jedničce“ plujete jako na obláčku a z míry není podvozek vyveden ani při větších nerovnostech.
Při režimu Dynamic vůz naopak příjemně ztuhne, zostří své reakce na plyn a lehce se i zvýší odpor přesného řízení. Klikaté okresky se tepre nyní stávají skutečným požitkem pro řidiče. Ano, Q3 se skutečně po řidičské stránce řadí mezi povedenější crossovery, rozhodně ale není bez chyby. Jako její největší potíž vidím její vysokou hmotnost.
Testovaná verze s dvoulitrovým motorem TDI a šestistupňovou manuální převodovkou váží 1560 kg. To je na kompaktní crossover vskutku vysoké číslo. Inu již zmíněné svůdné boky si vybírají svou daň. Ačkoli motor disponuje slibným výkonem 150 koňských sil, kvůli vysoké hmotnosti můžete na oslnivou dynamiku předem zapomenout, což jen deklaruje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h, lehce přesahující 9 vteřin. To je ale jediná výtka, kterou mohu směrem k motoru vyslovit. Naopak jej dále musím pochválit za jeho úspornost.
V průběhu testovacího týdne se ani jednou nestalo, že by ukazatel spotřeby přerostl hodnotu 7 litrů na 100 km. Naopak s trochou snahy se ji podařilo srazit až k hodnotě pěti litrů, přičemž se rozhodně nedá tvrdit, že bych se s Q3 v úsporném režimu jízdy stával překážkou brzdící silniční provoz. S motorem v našem testovacím modelu spolupracoval velice přesný šestistupňový manuál. Ten potěšil příjemným mechanickým odporem. Na druhou stranu bych ocenil o něco málo kratší dráhy jednotlivých převodů. Zapomenout nesmíme ani na funkci brzd. Ty sice mají velice příjemný nástup. Při prudkém sešlápnutí je ale cítit, že i ony se perou s vysokou hmotností, kterou musí ukočírovat.
ZávěrNa trhu stylových kompaktních crossoverů v současnosti panuje velice tvrdá konkurence. Tu se snaží Audi Q3 porazit skvělým vzhledem, přívětivým jízdním projevem a prémiovou kvalitou zpracování. Vadou na její kráse se může stát již několikrát zmiňovaná vysoká hmotnost nebo poměrně zastarale působící interiér. Největším problémem Audi Q3 je ale její cena, která startuje na 891 900 Kč, což rozhodně není málo.
Celkové hodnocení 94%Základní cena testovaného vozu: 891 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 1 096 100 Kč
KLADY
- skvělý design exteriéru
- úsporný vznětový motor
- precizní zpracování interiéru
- pohodlný podvozek
ZÁPORY
- menší zavazadlový prostor a zastaralý interiér
- odhlučnění motoru
- vyšší cena a množství příplatků
Pohonná jednotka Obejm motoru: 1968 cm3 Paliva: nafta Převodovka: manuální 6st. Výkon: 150 koní při 4200 ot/min. Točivý moment: 340 Nm při 1750 - 2500 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy Maximální nejvyšší rychlost: 204 km/h Spotřeba (město/mimo/kombinovaná) 5,8l/4,4l/5,0l Emise CO2: Rozměry Délka x šířka x výška: 4388 x 2019 x 1608 mm Rozvor: 2603 mm Objem kufru: 460 litrů Objem palivové nádrže: 64 litrů
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.