Crossovery kompaktních rozměrů, nabízející notnou dávku stylu, bezpečnosti a praktičnosti, platí na současném trhu za nejoblíbenější vůz pro ženy. Na tomto území je automobilka Audi reprezentována, často opomíjeným modelem Q3. Právě tuto svůdnou Němku jsme podrobili redakčnímu testu. Jak v něm Audi Q3 2.0 TDI ve verzi Offroad obstála? To se dozvíte v následujících řádcích.
V době, kdy byla Q3 přivedena na trh rozhodně neplatila za crossover, který by srážel přihlížející do kolen. Nudná a usedlá vizáž je u Q3 ale minulostí. Za to můžeme děkovat faceliftu, kterým si Q3 prošla v roce 2014. Ten proměnil nudnou, zakulacenou baculku, ve smyslnou sexy modelku, která vás zaujme svým uhrančivým pohledem a svůdnými boky.
InteriérBohužel podobné nadšení, které ve mně vyvolal design exteriéru, se při usednutí do kabiny nekonalo. Ale hezky postupně. Příplatková sportovní sedadla potažená kůží a alcantarou nabízejí skvělou oporu v oblasti bočního vedení. Rovněž potěší i nastavitelné délka podpory stehen. Co naopak zamrzí, je až zbytečně vysoká pozice za volantem. Zde se jednoduše projevuje snaha Audi přizpůsobit vůz cílové skupině, kterou jsou bez diskuse ženy. Co se týče zpracování interiéru, je již na první pohled jasně viditelná příslušnost vozu k prémiovému segmentu. Setkat se zde můžeme jen se skutečně kvalitními materiály. Špičkové zpracování ovšem nic nemění na tom, že se na interiéru výrazně podepsal zub času.
Zapomeňte tedy na dotykovou obrazovku a další moderní příslušenství, na které jsme zvyklí. Zapomenout nesmím ani na shrnutí prostornosti na zadních sedadlech. To bych sice neoznačil za příkladné, zároveň se ale nedá mluvit o nějakém utrpení. Při své výšce 185 cm jsem se sám za sebe pohodlně usadil bez jakéhokoli kontaktu kolen se sedačkou. Sluší se pochválit i odhlučnění interiéru, co se týče aerodynamického hluku. Ten je i při dálničních rychlostech prakticky neslyšitelný. To bohužel neplatí o hluku z motorové části. Nejedná se o nějaký hrozný „virvál“, přesto se na tuto stránku mohli Němci více zaměřit a ušetřit nás otravného dieselového klapotu.
Českého řidiče bude přirozeně zajímat i kapacita zavazadlového prostoru. To rozhodně není nejsilnější stránkou ingolstadtského crossoveru. Jeho objem činí 460 litrů. Přesto tuto hodnotu nepovažujeme za nějaký výrazný handicap, přeci jen, Q3 nebude vyloženě autem pro rodinné dovolené a běžný nákup se do jeho kufru vejde i s několika menšími zavazadly bez jakéhokoli problému.
Motorizace a jízdaJak jsem již zmínil, kabina vozu dáva posádce v dostatečné míře najevo, že sedíte ve voze prémiového segmentu. Daleko větší důkaz vám o tomto faktu ovšem přinese jízdní projev „kvé trojky“. Systém pohonu všech kol quattro funguje naprosto fenomenálně a při průjezdu každou zatáčkou řidič doslova cítí, jak je točivý moment motoru přesouván z kola na kolo, což dodává vysoký pocit stability. Audi je také třeba pochválit za skvěle fungující nastavení jízdních režimů. Toto tlačítko zde skutečně není pouze na okrasu. Po každém jeho stisku se Q3 zcela promění. V režimu Comfort si i po zubožené „dé jedničce“ plujete jako na obláčku a z míry není podvozek vyveden ani při větších nerovnostech.
Při režimu Dynamic vůz naopak příjemně ztuhne, zostří své reakce na plyn a lehce se i zvýší odpor přesného řízení. Klikaté okresky se tepre nyní stávají skutečným požitkem pro řidiče. Ano, Q3 se skutečně po řidičské stránce řadí mezi povedenější crossovery, rozhodně ale není bez chyby. Jako její největší potíž vidím její vysokou hmotnost.
Testovaná verze s dvoulitrovým motorem TDI a šestistupňovou manuální převodovkou váží 1560 kg. To je na kompaktní crossover vskutku vysoké číslo. Inu již zmíněné svůdné boky si vybírají svou daň. Ačkoli motor disponuje slibným výkonem 150 koňských sil, kvůli vysoké hmotnosti můžete na oslnivou dynamiku předem zapomenout, což jen deklaruje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h, lehce přesahující 9 vteřin. To je ale jediná výtka, kterou mohu směrem k motoru vyslovit. Naopak jej dále musím pochválit za jeho úspornost.
V průběhu testovacího týdne se ani jednou nestalo, že by ukazatel spotřeby přerostl hodnotu 7 litrů na 100 km. Naopak s trochou snahy se ji podařilo srazit až k hodnotě pěti litrů, přičemž se rozhodně nedá tvrdit, že bych se s Q3 v úsporném režimu jízdy stával překážkou brzdící silniční provoz. S motorem v našem testovacím modelu spolupracoval velice přesný šestistupňový manuál. Ten potěšil příjemným mechanickým odporem. Na druhou stranu bych ocenil o něco málo kratší dráhy jednotlivých převodů. Zapomenout nesmíme ani na funkci brzd. Ty sice mají velice příjemný nástup. Při prudkém sešlápnutí je ale cítit, že i ony se perou s vysokou hmotností, kterou musí ukočírovat.
ZávěrNa trhu stylových kompaktních crossoverů v současnosti panuje velice tvrdá konkurence. Tu se snaží Audi Q3 porazit skvělým vzhledem, přívětivým jízdním projevem a prémiovou kvalitou zpracování. Vadou na její kráse se může stát již několikrát zmiňovaná vysoká hmotnost nebo poměrně zastarale působící interiér. Největším problémem Audi Q3 je ale její cena, která startuje na 891 900 Kč, což rozhodně není málo.
Celkové hodnocení 94%Základní cena testovaného vozu: 891 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 1 096 100 Kč
KLADY
- skvělý design exteriéru
- úsporný vznětový motor
- precizní zpracování interiéru
- pohodlný podvozek
ZÁPORY
- menší zavazadlový prostor a zastaralý interiér
- odhlučnění motoru
- vyšší cena a množství příplatků
Pohonná jednotka Obejm motoru: 1968 cm3 Paliva: nafta Převodovka: manuální 6st. Výkon: 150 koní při 4200 ot/min. Točivý moment: 340 Nm při 1750 - 2500 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy Maximální nejvyšší rychlost: 204 km/h Spotřeba (město/mimo/kombinovaná) 5,8l/4,4l/5,0l Emise CO2: Rozměry Délka x šířka x výška: 4388 x 2019 x 1608 mm Rozvor: 2603 mm Objem kufru: 460 litrů Objem palivové nádrže: 64 litrů
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.