TEST: Audi Q3 2.0 TDI (110kW) quattro: Je sexy, úsporná, ale co ta cena?

ar3, 28. července 2016, 09:00 Google+

Crossovery kompaktních rozměrů, nabízející notnou dávku stylu, bezpečnosti a praktičnosti, platí na současném trhu za nejoblíbenější vůz pro ženy. Na tomto území je automobilka Audi reprezentována, často opomíjeným modelem Q3. Právě tuto svůdnou Němku jsme podrobili redakčnímu testu. Jak v něm Audi Q3 2.0 TDI ve verzi Offroad obstála? To se dozvíte v následujících řádcích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Q3 2.0 TDI (110kW) quattro

Audi Q3 2.0 TDI (110kW) quattro | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Exteriér

V době, kdy byla Q3 přivedena na trh rozhodně neplatila za crossover, který by srážel přihlížející do kolen. Nudná a usedlá vizáž je u Q3 ale minulostí. Za to můžeme děkovat faceliftu, kterým si Q3 prošla v roce 2014. Ten proměnil nudnou, zakulacenou baculku, ve smyslnou sexy modelku, která vás zaujme svým uhrančivým pohledem a svůdnými boky.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Interiér

Bohužel podobné nadšení, které ve mně vyvolal design exteriéru, se při usednutí do kabiny nekonalo. Ale hezky postupně. Příplatková sportovní sedadla potažená kůží a alcantarou nabízejí skvělou oporu v oblasti bočního vedení. Rovněž potěší i nastavitelné délka podpory stehen. Co naopak zamrzí, je až zbytečně vysoká pozice za volantem. Zde se jednoduše projevuje snaha Audi přizpůsobit vůz cílové skupině, kterou jsou bez diskuse ženy. Co se týče zpracování interiéru, je již na první pohled jasně viditelná příslušnost vozu k prémiovému segmentu. Setkat se zde můžeme jen se skutečně kvalitními materiály. Špičkové zpracování ovšem nic nemění na tom, že se na interiéru výrazně podepsal zub času.

img-responsive

| foto: Roman Havlín

Zapomeňte tedy na dotykovou obrazovku a další moderní příslušenství, na které jsme zvyklí. Zapomenout nesmím ani na shrnutí prostornosti na zadních sedadlech. To bych sice neoznačil za příkladné, zároveň se ale nedá mluvit o nějakém utrpení. Při své výšce 185 cm jsem se sám za sebe pohodlně usadil bez jakéhokoli kontaktu kolen se sedačkou. Sluší se pochválit i odhlučnění interiéru, co se týče aerodynamického hluku. Ten je i při dálničních rychlostech prakticky neslyšitelný. To bohužel neplatí o hluku z motorové části. Nejedná se o nějaký hrozný „virvál“, přesto se na tuto stránku mohli Němci více zaměřit a ušetřit nás otravného dieselového klapotu.

Českého řidiče bude přirozeně zajímat i kapacita zavazadlového prostoru. To rozhodně není nejsilnější stránkou ingolstadtského crossoveru. Jeho objem činí 460 litrů. Přesto tuto hodnotu nepovažujeme za nějaký výrazný handicap, přeci jen, Q3 nebude vyloženě autem pro rodinné dovolené a běžný nákup se do jeho kufru vejde i s několika menšími zavazadly bez jakéhokoli problému.

Motorizace a jízda

Jak jsem již zmínil, kabina vozu dáva posádce v dostatečné míře najevo, že sedíte ve voze prémiového segmentu. Daleko větší důkaz vám o tomto faktu ovšem přinese jízdní projev „kvé trojky“. Systém pohonu všech kol quattro funguje naprosto fenomenálně a při průjezdu každou zatáčkou řidič doslova cítí, jak je točivý moment motoru přesouván z kola na kolo, což dodává vysoký pocit stability. Audi je také třeba pochválit za skvěle fungující nastavení jízdních režimů. Toto tlačítko zde skutečně není pouze na okrasu. Po každém jeho stisku se Q3 zcela promění. V režimu Comfort si i po zubožené „dé jedničce“ plujete jako na obláčku a z míry není podvozek vyveden ani při větších nerovnostech.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Při režimu Dynamic vůz naopak příjemně ztuhne, zostří své reakce na plyn a lehce se i zvýší odpor přesného řízení. Klikaté okresky se tepre nyní stávají skutečným požitkem pro řidiče. Ano, Q3 se skutečně po řidičské stránce řadí mezi povedenější crossovery, rozhodně ale není bez chyby. Jako její největší potíž vidím její vysokou hmotnost.

Testovaná verze s dvoulitrovým motorem TDI a šestistupňovou manuální převodovkou váží 1560 kg. To je na kompaktní crossover vskutku vysoké číslo. Inu již zmíněné svůdné boky si vybírají svou daň. Ačkoli motor disponuje slibným výkonem 150 koňských sil, kvůli vysoké hmotnosti můžete na oslnivou dynamiku předem zapomenout, což jen deklaruje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h, lehce přesahující 9 vteřin. To je ale jediná výtka, kterou mohu směrem k motoru vyslovit. Naopak jej dále musím pochválit za jeho úspornost.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

V průběhu testovacího týdne se ani jednou nestalo, že by ukazatel spotřeby přerostl hodnotu 7 litrů na 100 km. Naopak s trochou snahy se ji podařilo srazit až k hodnotě pěti litrů, přičemž se rozhodně nedá tvrdit, že bych se s Q3 v úsporném režimu jízdy stával překážkou brzdící silniční provoz. S motorem v našem testovacím modelu spolupracoval velice přesný šestistupňový manuál. Ten potěšil příjemným mechanickým odporem. Na druhou stranu bych ocenil o něco málo kratší dráhy jednotlivých převodů. Zapomenout nesmíme ani na funkci brzd. Ty sice mají velice příjemný nástup. Při prudkém sešlápnutí je ale cítit, že i ony se perou s vysokou hmotností, kterou musí ukočírovat.

Závěr

Na trhu stylových kompaktních crossoverů v současnosti panuje velice tvrdá konkurence. Tu se snaží Audi Q3 porazit skvělým vzhledem, přívětivým jízdním projevem a prémiovou kvalitou zpracování. Vadou na její kráse se může stát již několikrát zmiňovaná vysoká hmotnost nebo poměrně zastarale působící interiér. Největším problémem Audi Q3 je ale její cena, která startuje na 891 900 Kč, což rozhodně není málo.

Celkové hodnocení 94%

Základní cena testovaného vozu: 891 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 1 096 100 Kč

KLADY

- skvělý design exteriéru

- úsporný vznětový motor

- precizní zpracování interiéru

- pohodlný podvozek

ZÁPORY

- menší zavazadlový prostor a zastaralý interiér

- odhlučnění motoru

- vyšší cena a množství příplatků

Pohonná jednotka

 
Obejm motoru: 1968 cm3
Paliva: nafta
Převodovka: manuální 6st.
Výkon: 150 koní při 4200 ot/min.
Točivý moment: 340 Nm při 1750 - 2500 ot/min.
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy
Maximální nejvyšší rychlost: 204 km/h
Spotřeba (město/mimo/kombinovaná) 5,8l/4,4l/5,0l
Emise CO2:  
Rozměry  
Délka x šířka x výška: 4388 x 2019 x 1608 mm
Rozvor: 2603 mm
Objem kufru: 460 litrů
Objem palivové nádrže: 64 litrů

 

Vytisknout

Diskuze: TEST: Audi Q3 2.0 TDI (110kW) quattro: Je sexy, úsporná, ale co ta cena?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz třídy E příchází do Čech i s karosérií kombi.

Dostupný luxus? U Mercedesu třídy E ho nehledejte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud