Crossovery kompaktních rozměrů, nabízející notnou dávku stylu, bezpečnosti a praktičnosti, platí na současném trhu za nejoblíbenější vůz pro ženy. Na tomto území je automobilka Audi reprezentována, často opomíjeným modelem Q3. Právě tuto svůdnou Němku jsme podrobili redakčnímu testu. Jak v něm Audi Q3 2.0 TDI ve verzi Offroad obstála? To se dozvíte v následujících řádcích.
V době, kdy byla Q3 přivedena na trh rozhodně neplatila za crossover, který by srážel přihlížející do kolen. Nudná a usedlá vizáž je u Q3 ale minulostí. Za to můžeme děkovat faceliftu, kterým si Q3 prošla v roce 2014. Ten proměnil nudnou, zakulacenou baculku, ve smyslnou sexy modelku, která vás zaujme svým uhrančivým pohledem a svůdnými boky.
InteriérBohužel podobné nadšení, které ve mně vyvolal design exteriéru, se při usednutí do kabiny nekonalo. Ale hezky postupně. Příplatková sportovní sedadla potažená kůží a alcantarou nabízejí skvělou oporu v oblasti bočního vedení. Rovněž potěší i nastavitelné délka podpory stehen. Co naopak zamrzí, je až zbytečně vysoká pozice za volantem. Zde se jednoduše projevuje snaha Audi přizpůsobit vůz cílové skupině, kterou jsou bez diskuse ženy. Co se týče zpracování interiéru, je již na první pohled jasně viditelná příslušnost vozu k prémiovému segmentu. Setkat se zde můžeme jen se skutečně kvalitními materiály. Špičkové zpracování ovšem nic nemění na tom, že se na interiéru výrazně podepsal zub času.
Zapomeňte tedy na dotykovou obrazovku a další moderní příslušenství, na které jsme zvyklí. Zapomenout nesmím ani na shrnutí prostornosti na zadních sedadlech. To bych sice neoznačil za příkladné, zároveň se ale nedá mluvit o nějakém utrpení. Při své výšce 185 cm jsem se sám za sebe pohodlně usadil bez jakéhokoli kontaktu kolen se sedačkou. Sluší se pochválit i odhlučnění interiéru, co se týče aerodynamického hluku. Ten je i při dálničních rychlostech prakticky neslyšitelný. To bohužel neplatí o hluku z motorové části. Nejedná se o nějaký hrozný „virvál“, přesto se na tuto stránku mohli Němci více zaměřit a ušetřit nás otravného dieselového klapotu.
Českého řidiče bude přirozeně zajímat i kapacita zavazadlového prostoru. To rozhodně není nejsilnější stránkou ingolstadtského crossoveru. Jeho objem činí 460 litrů. Přesto tuto hodnotu nepovažujeme za nějaký výrazný handicap, přeci jen, Q3 nebude vyloženě autem pro rodinné dovolené a běžný nákup se do jeho kufru vejde i s několika menšími zavazadly bez jakéhokoli problému.
Motorizace a jízdaJak jsem již zmínil, kabina vozu dáva posádce v dostatečné míře najevo, že sedíte ve voze prémiového segmentu. Daleko větší důkaz vám o tomto faktu ovšem přinese jízdní projev „kvé trojky“. Systém pohonu všech kol quattro funguje naprosto fenomenálně a při průjezdu každou zatáčkou řidič doslova cítí, jak je točivý moment motoru přesouván z kola na kolo, což dodává vysoký pocit stability. Audi je také třeba pochválit za skvěle fungující nastavení jízdních režimů. Toto tlačítko zde skutečně není pouze na okrasu. Po každém jeho stisku se Q3 zcela promění. V režimu Comfort si i po zubožené „dé jedničce“ plujete jako na obláčku a z míry není podvozek vyveden ani při větších nerovnostech.
Při režimu Dynamic vůz naopak příjemně ztuhne, zostří své reakce na plyn a lehce se i zvýší odpor přesného řízení. Klikaté okresky se tepre nyní stávají skutečným požitkem pro řidiče. Ano, Q3 se skutečně po řidičské stránce řadí mezi povedenější crossovery, rozhodně ale není bez chyby. Jako její největší potíž vidím její vysokou hmotnost.
Testovaná verze s dvoulitrovým motorem TDI a šestistupňovou manuální převodovkou váží 1560 kg. To je na kompaktní crossover vskutku vysoké číslo. Inu již zmíněné svůdné boky si vybírají svou daň. Ačkoli motor disponuje slibným výkonem 150 koňských sil, kvůli vysoké hmotnosti můžete na oslnivou dynamiku předem zapomenout, což jen deklaruje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h, lehce přesahující 9 vteřin. To je ale jediná výtka, kterou mohu směrem k motoru vyslovit. Naopak jej dále musím pochválit za jeho úspornost.
V průběhu testovacího týdne se ani jednou nestalo, že by ukazatel spotřeby přerostl hodnotu 7 litrů na 100 km. Naopak s trochou snahy se ji podařilo srazit až k hodnotě pěti litrů, přičemž se rozhodně nedá tvrdit, že bych se s Q3 v úsporném režimu jízdy stával překážkou brzdící silniční provoz. S motorem v našem testovacím modelu spolupracoval velice přesný šestistupňový manuál. Ten potěšil příjemným mechanickým odporem. Na druhou stranu bych ocenil o něco málo kratší dráhy jednotlivých převodů. Zapomenout nesmíme ani na funkci brzd. Ty sice mají velice příjemný nástup. Při prudkém sešlápnutí je ale cítit, že i ony se perou s vysokou hmotností, kterou musí ukočírovat.
ZávěrNa trhu stylových kompaktních crossoverů v současnosti panuje velice tvrdá konkurence. Tu se snaží Audi Q3 porazit skvělým vzhledem, přívětivým jízdním projevem a prémiovou kvalitou zpracování. Vadou na její kráse se může stát již několikrát zmiňovaná vysoká hmotnost nebo poměrně zastarale působící interiér. Největším problémem Audi Q3 je ale její cena, která startuje na 891 900 Kč, což rozhodně není málo.
Celkové hodnocení 94%Základní cena testovaného vozu: 891 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 1 096 100 Kč
KLADY
- skvělý design exteriéru
- úsporný vznětový motor
- precizní zpracování interiéru
- pohodlný podvozek
ZÁPORY
- menší zavazadlový prostor a zastaralý interiér
- odhlučnění motoru
- vyšší cena a množství příplatků
Pohonná jednotka Obejm motoru: 1968 cm3 Paliva: nafta Převodovka: manuální 6st. Výkon: 150 koní při 4200 ot/min. Točivý moment: 340 Nm při 1750 - 2500 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy Maximální nejvyšší rychlost: 204 km/h Spotřeba (město/mimo/kombinovaná) 5,8l/4,4l/5,0l Emise CO2: Rozměry Délka x šířka x výška: 4388 x 2019 x 1608 mm Rozvor: 2603 mm Objem kufru: 460 litrů Objem palivové nádrže: 64 litrů
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.