Crossovery kompaktních rozměrů, nabízející notnou dávku stylu, bezpečnosti a praktičnosti, platí na současném trhu za nejoblíbenější vůz pro ženy. Na tomto území je automobilka Audi reprezentována, často opomíjeným modelem Q3. Právě tuto svůdnou Němku jsme podrobili redakčnímu testu. Jak v něm Audi Q3 2.0 TDI ve verzi Offroad obstála? To se dozvíte v následujících řádcích.
V době, kdy byla Q3 přivedena na trh rozhodně neplatila za crossover, který by srážel přihlížející do kolen. Nudná a usedlá vizáž je u Q3 ale minulostí. Za to můžeme děkovat faceliftu, kterým si Q3 prošla v roce 2014. Ten proměnil nudnou, zakulacenou baculku, ve smyslnou sexy modelku, která vás zaujme svým uhrančivým pohledem a svůdnými boky.
InteriérBohužel podobné nadšení, které ve mně vyvolal design exteriéru, se při usednutí do kabiny nekonalo. Ale hezky postupně. Příplatková sportovní sedadla potažená kůží a alcantarou nabízejí skvělou oporu v oblasti bočního vedení. Rovněž potěší i nastavitelné délka podpory stehen. Co naopak zamrzí, je až zbytečně vysoká pozice za volantem. Zde se jednoduše projevuje snaha Audi přizpůsobit vůz cílové skupině, kterou jsou bez diskuse ženy. Co se týče zpracování interiéru, je již na první pohled jasně viditelná příslušnost vozu k prémiovému segmentu. Setkat se zde můžeme jen se skutečně kvalitními materiály. Špičkové zpracování ovšem nic nemění na tom, že se na interiéru výrazně podepsal zub času.
Zapomeňte tedy na dotykovou obrazovku a další moderní příslušenství, na které jsme zvyklí. Zapomenout nesmím ani na shrnutí prostornosti na zadních sedadlech. To bych sice neoznačil za příkladné, zároveň se ale nedá mluvit o nějakém utrpení. Při své výšce 185 cm jsem se sám za sebe pohodlně usadil bez jakéhokoli kontaktu kolen se sedačkou. Sluší se pochválit i odhlučnění interiéru, co se týče aerodynamického hluku. Ten je i při dálničních rychlostech prakticky neslyšitelný. To bohužel neplatí o hluku z motorové části. Nejedná se o nějaký hrozný „virvál“, přesto se na tuto stránku mohli Němci více zaměřit a ušetřit nás otravného dieselového klapotu.
Českého řidiče bude přirozeně zajímat i kapacita zavazadlového prostoru. To rozhodně není nejsilnější stránkou ingolstadtského crossoveru. Jeho objem činí 460 litrů. Přesto tuto hodnotu nepovažujeme za nějaký výrazný handicap, přeci jen, Q3 nebude vyloženě autem pro rodinné dovolené a běžný nákup se do jeho kufru vejde i s několika menšími zavazadly bez jakéhokoli problému.
Motorizace a jízdaJak jsem již zmínil, kabina vozu dáva posádce v dostatečné míře najevo, že sedíte ve voze prémiového segmentu. Daleko větší důkaz vám o tomto faktu ovšem přinese jízdní projev „kvé trojky“. Systém pohonu všech kol quattro funguje naprosto fenomenálně a při průjezdu každou zatáčkou řidič doslova cítí, jak je točivý moment motoru přesouván z kola na kolo, což dodává vysoký pocit stability. Audi je také třeba pochválit za skvěle fungující nastavení jízdních režimů. Toto tlačítko zde skutečně není pouze na okrasu. Po každém jeho stisku se Q3 zcela promění. V režimu Comfort si i po zubožené „dé jedničce“ plujete jako na obláčku a z míry není podvozek vyveden ani při větších nerovnostech.
Při režimu Dynamic vůz naopak příjemně ztuhne, zostří své reakce na plyn a lehce se i zvýší odpor přesného řízení. Klikaté okresky se tepre nyní stávají skutečným požitkem pro řidiče. Ano, Q3 se skutečně po řidičské stránce řadí mezi povedenější crossovery, rozhodně ale není bez chyby. Jako její největší potíž vidím její vysokou hmotnost.
Testovaná verze s dvoulitrovým motorem TDI a šestistupňovou manuální převodovkou váží 1560 kg. To je na kompaktní crossover vskutku vysoké číslo. Inu již zmíněné svůdné boky si vybírají svou daň. Ačkoli motor disponuje slibným výkonem 150 koňských sil, kvůli vysoké hmotnosti můžete na oslnivou dynamiku předem zapomenout, což jen deklaruje hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h, lehce přesahující 9 vteřin. To je ale jediná výtka, kterou mohu směrem k motoru vyslovit. Naopak jej dále musím pochválit za jeho úspornost.
V průběhu testovacího týdne se ani jednou nestalo, že by ukazatel spotřeby přerostl hodnotu 7 litrů na 100 km. Naopak s trochou snahy se ji podařilo srazit až k hodnotě pěti litrů, přičemž se rozhodně nedá tvrdit, že bych se s Q3 v úsporném režimu jízdy stával překážkou brzdící silniční provoz. S motorem v našem testovacím modelu spolupracoval velice přesný šestistupňový manuál. Ten potěšil příjemným mechanickým odporem. Na druhou stranu bych ocenil o něco málo kratší dráhy jednotlivých převodů. Zapomenout nesmíme ani na funkci brzd. Ty sice mají velice příjemný nástup. Při prudkém sešlápnutí je ale cítit, že i ony se perou s vysokou hmotností, kterou musí ukočírovat.
ZávěrNa trhu stylových kompaktních crossoverů v současnosti panuje velice tvrdá konkurence. Tu se snaží Audi Q3 porazit skvělým vzhledem, přívětivým jízdním projevem a prémiovou kvalitou zpracování. Vadou na její kráse se může stát již několikrát zmiňovaná vysoká hmotnost nebo poměrně zastarale působící interiér. Největším problémem Audi Q3 je ale její cena, která startuje na 891 900 Kč, což rozhodně není málo.
Celkové hodnocení 94%Základní cena testovaného vozu: 891 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 1 096 100 Kč
KLADY
- skvělý design exteriéru
- úsporný vznětový motor
- precizní zpracování interiéru
- pohodlný podvozek
ZÁPORY
- menší zavazadlový prostor a zastaralý interiér
- odhlučnění motoru
- vyšší cena a množství příplatků
Pohonná jednotka Obejm motoru: 1968 cm3 Paliva: nafta Převodovka: manuální 6st. Výkon: 150 koní při 4200 ot/min. Točivý moment: 340 Nm při 1750 - 2500 ot/min. Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy Maximální nejvyšší rychlost: 204 km/h Spotřeba (město/mimo/kombinovaná) 5,8l/4,4l/5,0l Emise CO2: Rozměry Délka x šířka x výška: 4388 x 2019 x 1608 mm Rozvor: 2603 mm Objem kufru: 460 litrů Objem palivové nádrže: 64 litrů
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.