Mít ve svém repertoáru alespoň jeden kompakt s vyvýšeným, oplastovaným podvozkem je v dnešní době prakticky nutnost. Toho si je vědomé i jihokorejské Hyundai, které je v tomto segmentu reprezentováno i20 Active.
Oplastovaná karoserie, nové nárazníky, o 2 cm vyšší světlá výška, velká 17“ kola a výrazná oranžová barva. To je recept, na základě kterého se designerům Hundai podařilo z malého a nijak nevýrazného i20 postavit atraktivní malý crossover, jenž zaručeně zaujme.
Při pohledu na něj nás zaujme především agresivně vyhlížející příď. Tomuto pohledu nejvíce přidává upravený přední nárazník, který je v porovnání s běžnou i20 postaven vzhůru nohama. Skvěle také působí detaily, jako jsou boční plastové chrániče dveří nebo víčko nádrže v tmavé barvě, korespondující s barvou plastové linie kolem vozu.
InteriérInteriér vozu je prakticky identický s tím, který známe z běžné i20. Jedinou odlišností jsou oranžové doplňky jako olemování bočních výdechů klimatizace nebo řadicí páky. Může se zdát, že takové drobnosti nic nezmění, opak je ale pravdou. Oranžová barva, kterou nalezneme i na sedadlech s výborným bočním vedením, interiér příjemně rozjasnila.
Kabina působí příjemně prostorným dojmem a krom občasného kontaktu pravého kolena s tvrdším středovým panelem si neměl řidič na co stěžovat. To platí i pro spolujezdce, zatímco na zadních sedačkách se o prostornosti příliš hovořit nedá.
Přesto pro dospělého člověka není problém na zadních sedačkách absolvovat běžnou hodinovou jízdu. Jediným mínusem, co se týče interiéru je až příliš tenký věnec volantu a loketní opěrka, kterou není možné nastavit ani výškově, ani podélně.
Motorizace a jízdaHyundai i20 Active je v nabídce pouze s dvojicí motorů. Slabším čtyřválcem 1,4 litru CVVT s výkonem 74 kW. Druhou možnou variantou je litrový tříválec T-GDI s výkonem 88 kW. Právě tříválcový agregát se ukrýval pod kapotou našeho testovaného kusu. Musím se přiznat, že jsem se zprvu týdne s litrovým tříválcem strachoval. Tyto obavy byly ale poměrně záhy rozehnány. Motor se v průběhu testu ukázal jako nečekaně kultivovaný. Libovali jsme si zejména nad jeho točivým momentem 171 Nm, který se dostavuje již od hranice 1500 otáček za minutu a vrcholí za hranicí 4 000 otáček za minutu. Dech nedocházel motoru ani při dálničních rychlostech. Přirozeně se ale motor nejlépe cítil na okreskách.
Zde se projevovala jeho dostatečná síla i jeho úspornost. S lehkou nohou na plynu se nám dokonce povedlo srazit spotřebu pod hranici šesti litrů na 100 km. V městském provozu ovšem opět rostla k hranici osmi litrů, kterou pak značně převyšovala na dálnici. Hodnota průměrné spotřeby po ukončení týdenního testu se zastavila na 7,5 litru na 100 km. I na motoru jsme ale našli jeden podstatný problém. Tím je jeho reakční doba. Po sešlápnutí plynového pedálu čekáte a čekáte a čekáte, dokud se neroztočí turbo, které malému motůrku pomůže. Motor je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou, ke které nemáme prakticky žádnou výtku. Já osobně bych ocenil vyšší mechanický odpor.
Tvrzení, že se motor nejlépe cítil na okreskách, bohužel neplatil pro posádku uvnitř vozu. Náš test probíhal po většinu času na středočeských a nutno dodat i řádně rozbitých silničkách, které rozhodně nejsou místem, kde by si byla i20 příliš jistá. Leckdo by očekával, že malý crossover s vizáží dobrodruha bude příjemně měkký. Bohužel tomu tak nebylo a tuhý podvozek ve spojení s velkými 17“ koly netlumil nerovnosti podle našich představ. Od podvozku se navíc do kabiny dral nepříjemný hluk. Až při ostřejší jízdě se začne projevovat jeho tuhost, která je najednou ku prospěchu. Leckdo pak ocení i skvěle rozmístěné sportovní pedály.
ZávěrPokud se rozhlížíte po automobilu v tomto segmentu, stojí Hyundai i20 Active rozhodně za zvážení. Zaujme svým nevšedním vzhledem, potěší slušnou jízdní dynamikou, příjemným interiérem a poměrně přátelskou cenovkou. Naopak nepotěší tuhým a hlučným podvozkem. Mnoho z vás bude jistě váhat nad volbou litrového tříválce. Co se týče jízdní dynamiky, rozhodně se není čeho bát, jedinou vráskou na čele majitelů tohoto motoru, bude relativně vysoká spotřeba.
Celkové hodnocení: 85%Základní cena testovaného vozu: 359 990 Kč
Cena testované verze s příplatky: 521 890 Kč
KLADY
- Neokoukaný vzhled
- slušná dynamika
- prostorná kabina
- zpracování interiéru
ZÁPORY
- vyšší spotřeba
- tvrdý podvozek
- přeposilované řízení
Technické údaje – Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi
Pohonná jednotka Objem motoru: 998 ccm Palivo: benzin Převodovka šestistupňová manuální Výkon: 88 kW při 6 000 ot./min Točivý moment: 171 Nm mezi 1 500 - 4 000 ot./min Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 sekundy Nejvyšší rychlost: 183 km/h Spotřeba město/mimo/kombinovaná: 6.2 l/ 4.5 l/ 5.1 l Emise CO2: 119 g/kg Rozměry Délka x šířka x výška: 4 065 x 1 760 x 1529 mm Rozvor: 2 570 mm Objem kufru: 326/1 042 l Objem palivové nádrže: 45 litrůKdyž jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?