TEST: Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Hladový skaut s třemi hrnky

ar3, 7. července 2016, 09:00 Google+

Mít ve svém repertoáru alespoň jeden kompakt s vyvýšeným, oplastovaným podvozkem je v dnešní době prakticky nutnost. Toho si je vědomé i jihokorejské Hyundai, které je v tomto segmentu reprezentováno i20 Active.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design

Oplastovaná karoserie, nové nárazníky, o 2 cm vyšší světlá výška, velká 17“ kola a výrazná oranžová barva. To je recept, na základě kterého se designerům Hundai podařilo z malého a nijak nevýrazného i20 postavit atraktivní malý crossover, jenž zaručeně zaujme.

img-responsive

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Při pohledu na něj nás zaujme především agresivně vyhlížející příď. Tomuto pohledu nejvíce přidává upravený přední nárazník, který je v porovnání s běžnou i20 postaven vzhůru nohama. Skvěle také působí detaily, jako jsou boční plastové chrániče dveří nebo víčko nádrže v tmavé barvě, korespondující s barvou plastové linie kolem vozu.

Interiér

Interiér vozu je prakticky identický s tím, který známe z běžné i20. Jedinou odlišností jsou oranžové doplňky jako olemování bočních výdechů klimatizace nebo řadicí páky. Může se zdát, že takové drobnosti nic nezmění, opak je ale pravdou. Oranžová barva, kterou nalezneme i na sedadlech s výborným bočním vedením, interiér příjemně rozjasnila.

img-responsive

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Kabina působí příjemně prostorným dojmem a krom občasného kontaktu pravého kolena s tvrdším středovým panelem si neměl řidič na co stěžovat. To platí i pro spolujezdce, zatímco na zadních sedačkách se o prostornosti příliš hovořit nedá.

Přesto pro dospělého člověka není problém na zadních sedačkách absolvovat běžnou hodinovou jízdu. Jediným mínusem, co se týče interiéru je až příliš tenký věnec volantu a loketní opěrka, kterou není možné nastavit ani výškově, ani podélně.

Motorizace a jízda

Hyundai i20 Active je v nabídce pouze s dvojicí motorů. Slabším čtyřválcem 1,4 litru CVVT s výkonem 74 kW. Druhou možnou variantou je litrový tříválec T-GDI s výkonem 88 kW. Právě tříválcový agregát se ukrýval pod kapotou našeho testovaného kusu. Musím se přiznat, že jsem se zprvu týdne s litrovým tříválcem strachoval. Tyto obavy byly ale poměrně záhy rozehnány. Motor se v průběhu testu ukázal jako nečekaně kultivovaný. Libovali jsme si zejména nad jeho točivým momentem 171 Nm, který se dostavuje již od hranice 1500 otáček za minutu a vrcholí za hranicí 4 000 otáček za minutu. Dech nedocházel motoru ani při dálničních rychlostech. Přirozeně se ale motor nejlépe cítil na okreskách.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Zde se projevovala jeho dostatečná síla i jeho úspornost. S lehkou nohou na plynu se nám dokonce povedlo srazit spotřebu pod hranici šesti litrů na 100 km. V městském provozu ovšem opět rostla k hranici osmi litrů, kterou pak značně převyšovala na dálnici. Hodnota průměrné spotřeby po ukončení týdenního testu se zastavila na 7,5 litru na 100 km. I na motoru jsme ale našli jeden podstatný problém. Tím je jeho reakční doba. Po sešlápnutí plynového pedálu čekáte a čekáte a čekáte, dokud se neroztočí turbo, které malému motůrku pomůže. Motor je spárován se šestistupňovou manuální převodovkou, ke které nemáme prakticky žádnou výtku. Já osobně bych ocenil vyšší mechanický odpor.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Tvrzení, že se motor nejlépe cítil na okreskách, bohužel neplatil pro posádku uvnitř vozu. Náš test probíhal po většinu času na středočeských a nutno dodat i řádně rozbitých silničkách, které rozhodně nejsou místem, kde by si byla i20 příliš jistá. Leckdo by očekával, že malý crossover s vizáží dobrodruha bude příjemně měkký. Bohužel tomu tak nebylo a tuhý podvozek ve spojení s velkými 17“ koly netlumil nerovnosti podle našich představ. Od podvozku se navíc do kabiny dral nepříjemný hluk. Až při ostřejší jízdě se začne projevovat jeho tuhost, která je najednou ku prospěchu. Leckdo pak ocení i skvěle rozmístěné sportovní pedály.

Závěr

Pokud se rozhlížíte po automobilu v tomto segmentu, stojí Hyundai i20 Active rozhodně za zvážení. Zaujme svým nevšedním vzhledem, potěší slušnou jízdní dynamikou, příjemným interiérem a poměrně přátelskou cenovkou. Naopak nepotěší tuhým a hlučným podvozkem. Mnoho z vás bude jistě váhat nad volbou litrového tříválce. Co se týče jízdní dynamiky, rozhodně se není čeho bát, jedinou vráskou na čele majitelů tohoto motoru, bude relativně vysoká spotřeba.

Celkové hodnocení: 85%

Základní cena testovaného vozu: 359 990 Kč

Cena testované verze s příplatky: 521 890 Kč

KLADY

- Neokoukaný vzhled

- slušná dynamika

- prostorná kabina

- zpracování interiéru

ZÁPORY

- vyšší spotřeba

- tvrdý podvozek

- přeposilované řízení

Technické údaje – Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi

Pohonná jednotka
Objem motoru: 998 ccm
Palivo: benzin
Převodovka šestistupňová manuální
Výkon: 88 kW při 6 000 ot./min
Točivý moment: 171 Nm mezi 1 500 - 4 000 ot./min
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 sekundy
Nejvyšší rychlost: 183 km/h
Spotřeba město/mimo/kombinovaná: 6.2 l/ 4.5 l/ 5.1 l
Emise CO2: 119 g/kg
Rozměry
Délka x šířka x výška: 4 065 x 1 760 x 1529 mm
Rozvor: 2 570 mm
Objem kufru: 326/1 042 l
Objem palivové nádrže: 45 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Hladový skaut s třemi hrnky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vize podoby budoucího tahače s palivem

Dvě neskutečně zajímavé vize tahačů budoucnosti. Stanou se realitou?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud