Novou generaci velkého picku-pu od Nissanu se jménem Navara NP300 jsme na našem webu testovali poměrně nedávno. Tehdy si od nás japonská novinka s odkrytou korbou vysloužila poměrně vysoké hodnocení. Pro tentokrát jsme si proto do testu přivezli novou Navaru s pevnou nástavbou, označovanou jako Hardtop. Jak moc je vůz odlišný a tipnete si, zda dosáhl na stejné hodnocení?
Už jednou jsme zde připomínali, že nová generace Navary se představila již loni na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Společně s tím vůz dostal staronové označení NP300 (Nissan Pick-up) a stejně jako minule, jedná se pořádně velkého obra. Oproti předešlé verzi pak Navara dostala na pohled výrazný žluto zlatý lak karoserie Savannah a bílé nápisy na předním páru dveří.
Oproti předešlé generaci se u Navary zkrátil o 50 milimetrů rozvor náprav a to samé postihlo světlou výšku. Ta má nově 223 milimetrů, jenže předchůdce byl o 6 mm vyšší. Nejpodstatnější změnou u testovaného specifikace byla právě prosklená nástavba. Ta totiž dovede z Navary udělat ještě větší kus auta, než kterým je klasický pick-up.
Standardní verze Navary NP 300 Hardtop je dodávána s centrálním zamykáním pro otevírání zadních dveří a integrovaným brzdovým světlem. Prémiová verze (a současně ta naše) je dále doplněna o otevírání bočních oken s možností větrání za jízdy. Každé z výklopných oken má navíc svůj vlastní zámek a tmavou folii.
Díky tomu není problém v zadní části převážet například vašeho velkého psa, který zde bude mít dostatek vzduchu a zároveň na něj nebude v deštivých dnech pršet. Nástavbě nechybí ani osvětlení a částečné látkové čalounění. Zároveň ale musíte počítat s tím, že na ložnou plochu nenaložíte takové množství věcí, jako v případě otevřeného provedení.
Proč se to mlží?V kabině testované Navary to vypadalo téměř stejně, jako minule. Až na látkové sedačky a nemožnost pořádně vidět dozadu se tu prakticky nic nezměnilo. Sám výrobce říká, že novou generaci Navary vytvořil tak, aby posloužila hlavně po pracovní stránce. Díky tomu je v kabině přehršel zásuvek na 12 voltů, hromada tvrdších plastů a třeba rozměrná tlačítka klimatizace budete moct ovládat i v zimních rukavících.
Potenciální zájemce může zaujmout jemnou kůží čalouněný tříramenný volant nebo obří loketní opěrka. U ní je však problém, že se nedá nikterak podélně ani výškově nastavit, což se nemusí některým řidičům zrovna dvakrát zamlouvat. To samé pak nabídne volant, u nějž sice dostanete možnost nastavení, ovšem pouze výškově.
Svou kapitolu si pak zaslouží nástavba, která nám v průběhu deštivého týdne ukázala, kde jsou ukryty její slabiny. Ne, nebojte se, do zadní části kufru neteče, to by jste museli s Navarou zajet zadkem do hlubší řeky. Jde tady o něco úplně jiného - mlžení se zadního dvojitého okna. Právě díky jízdě v hustém dešti a měnící se teplotě se totiž často stávalo, že zadní okna nástavby se mlžila jako o závod. Přitom elektrický výhřev najdeme jen u toho úplně posledního, jenže zadní okno kabiny a první okno vpřední části nástavby tento prvek postrádá.
Výsledek? Při testu Navary Hardtop jsme za hustého deště museli používat výhradně zpětná zrcátka, dozadu jsme kvůli "mlze" neviděli takřka nic. Případné parkování potom bylo ještě zajímavějším zážitkem, a to nejen kvůli rozměrům samotného auta. Naštěstí se dá Navara NP300 dovybavit parkovací kamerou s úhlem pohledu až 360 stupňů, což byla naše jediná záchrana. Nás samotné by ale zajímalo, jak je možné, že na tohle Nissan nemyslel a neinstaloval výhřev i do zbylých dvou oken.
Dvě turba s ní pěkně hýbouTestovaná Navara NP300 byla opět vybavena novým naftovým motorem 2.3 dCi Twin Turbo o výkonu 140 kW a točivém momentu 450 Nm. S ním byla spárována manuální převodovka se šesti stupni, ovšem v nabídce je i automat.
O tom, jak nováček z Japonska jezdí, jsme hovořili v minulém testu. Dnes se proto zaměříme na jízdu v terénu, které jsme s Hardtopem absolvovali víc než dost. Díky silnému zátahu motoru, výkonu 190 koní a solidnímu pohonu všech kol, jsme se nebáli vjet na zablácenou louku a trošku vyzkoušet, co vlastně velký pick-up s batohem dovede.
Už prudší kopec, který vedl na rozhlehlou travnatou blátivou plochu, dával najevo, že jakýkoliv rádoby oplastovaný kombík s pohonem všech kol, by sem neměl šanci vyjet. I menší SUV typu Škoda Yeti by zde měly podle nás problém, protože blátivé koleje nebyly zrovna nízké a nebýt uzávěrky zadního diferenciálu, vysoké světlé výšky a stálého přerozdělení výkonu na obě nápravy, ani Navara by neměla šanci. Jenže tyhle prvky Nissan dostal a tak jsme se s mírným hrabáním a létáním bahna do všech stran dostali k našemu cíli.
Po vypnutí systému ESP se navíc ukázalo, že skoro dvoutunová Navara umí být velmi zábavná a nedělá jí problém občas hodit nějaký ten drift. A jelikož jsme už byli v ráži, stranou nezůstaly ani pořádně velké blátivé koleje na nedaleké lesní cestě. Jenže ve chvíli spatření "prostředí" před námi, chtěl zbytek posádky okamžitě vystoupit. Po prvotních obavách z uvíznutí však nakonec všichni poznali, že Navara není z cukru a je to pravý drsňák. Vůz se "zadýchal" jen místy a po najetí na klasickou silnici byl znát velký údiv a poklona ze strany všech pasažérů.
Nesmíme zapomenout uvést, že zkoušený exemplář byl vybaven 18“ koly a jeho podvozek byl i tak nadmíru komfortní. Při pokusu o sportovnější styl jízdy se pak logicky projevila dvoutunová hmotnost a také stav vozu, který díky předešlým redakcím trošku dostal na frak. Tlumiče svou práci i tak zvládaly obstojně a do kabiny se nikdy nedostala žádná větší rána od podvozku.
ZávěrNissan Navara NP300 je silným soupeřem pro stále sílící konkurenci. Bez ohledu na nástavbu nabídne velký prostor v kabině, tažnou sílu až 3,5 tuny, vynikající Twin Turbo naftový motor ve dvou výkonnostních variantách a dovednosti v terénu se blíží samotné špičce dnešních offroadů. Naopak nepotěší mlžící se okna nástavby, pouze výškově stavitelný volant anebo to, že ochrana podvozku není plechová, nýbrž jen z tvrzeného plastu. Jinak se ale poslední generace velkého Nissanu povedla a je jen na vás, zda se necháte Navarou NP300 okouzlit, nebo jí nepřijdete na chuť.
Celkové hodnocení: 91 %Základní cena testovaného vozu: 980 100 Kč
Cena testované verze s příplatky: 1 115 400 Kč
KLADY
- průchodnost těžším terénem
- prostorná kabina
- tažná síla
- bohatá základní výbava
- komfortní podvozek
ZÁPORY
- mlžící se okna nástavby
- pouze výškově stavitelný volant
Pohonná jednotka Objem motoru: 2 298 cm3 Palivo: nafta Převodovka: manuální šest stupňů Výkon: 190 koní při 3 750 ot./min Točivý moment: 450 Nm od 1 500 - 2 500 ot./min Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 sekundy nejvyšší rychlost: 184 km/h Spotřeba: 7 l/ 6 l/8,7 l Emise CO2: 183 g/km Rozměry Délka x šířka x výška 5330 x 1850 x 1810-1840 mm Rozvor: 3150 mm Rozměr korby: délka x šířka x výška 1 537 x 1 578 x 815 mm Objem palivové nádrže: 73 litrůTřetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.