TEST: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 170 6AT: Je tak dobrý jak se říká?

ar3, 20. června 2016, 09:00 Google+

„Cestování by mělo být takové, jaké jej chcete, sportovní, komfortní a elegantní.“ Touto větou vás uvítá Opel na svých oficiálních stránkách vozu Opel Insignia Sports Tourer OPC line. Je-li tomu skutečně tak, nebo se jedná jen o prázdné marketingové řeči, jsme zjistili v našem redakčním testu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Insignia

Opel Insignia | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

OPC line dělá divy

Tradičně zahájíme redakční test pohledem na exteriér vozu. Zde musíme Opelu dát 10 bodů z 10. Insignia Sports Tourer s balíkem OPC line, působí elegantně a sportovně zároveň. Tomu napomáhá jak zmíněný balíček, tak vhodně zvolená červená barva, které celému vozu dodává opravdový „šmrnc“. Insignií Sports Tourer se po českých silnicích a dálnicích nepohybuje ani zdaleka tolik, jako Octavií nebo Golfů. To dává zástupci Opelu příjemný status výjimečnosti.

img-responsive

Insignia ST 2.0 CDTI 170 k 6AT | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Nedejte na první dojem

Ten Insignii neopouští ani v interiéru. Ten působí vzdušným dojmem. Uspořádání ovládacích prvků, skvělá sedadla, použité materiály a technologie působí na první pohled, až luxusním dojmem. To ale skutečně jen při prvním pohledu.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Při bližším zkoumání a delším pobytu za volantem vozu zjistíte, že dílenské zpracování kabiny není ani zdaleka takové, jak se tváří. Stačí totiž letmý kontakt ruky se středovým panelem při nastavení klimatizace, aby se ozvalo skutečně nepříjemné zavrzání. To se navíc ozývalo i při kontaktu s dotykovou obrazovkou. V tomto ohledu má Opel stále co dohánět. Co si také pochvalu nevyslouží, je chování multimediálního systému. To působilo mnohdy zmatečně a o intuitivnosti se zde také nedá moc hovořit. Co naopak pochválit musíme, je skvělý přístrojový štít, jehož velkou část tvoří obrazovka, zobrazující navigační příkazy apod. Hodnotně také působí sportovní volant s perforováním, a skvělým tvarem.

Velkým plusem jsou i skvěle rozmístěná tlačítka ovládání systému na volantu, těm by ale neškodilo, kdyby byly alespoň o pár milimetrů větší. Opel neopomněl ani pohodlí cestujících na zadní řadě sedadel. Sedadla jsou i zde velice pohodlná a cestující mají dostatek místa nad hlavou. S místem před koleny je to ale horší. Co velice potěší, prakticky založené motoristy, je objemný kufr s nízkou nakládací hranou pro snadné naložení nákladu. To ovšem zhoršuje tloušťka zadního nárazníku, kvůli které je potřeba se při nakládání zavazadel do zadní části kufru, řádně protáhnout.

Pohodlná i sportovní

Co nás ale zajímalo nejvíce, byly jízdní vlastnosti, kterými se Opel v případě Insignie Sports Tourer OPC line, tolik chlubí. Samotný vůz se navíc tváří tak sebevědomě, že nějakými průměrnými jízdními vlastnostmi se zkrátka nemůžeme spokojit. My ale po důkladném testu můžeme s klidným svědomím prohlásit, že podvozek se Opelu skutečně povedl. Insignia ST působí stabilně i ve vyšších rychlostech.

img-responsive

Opel Insignia | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

V běžném systému tlumí běžné nerovnosti naprosto s přehledem a bez zbytečného pronikání hluku do kabiny. Pohodlí tedy Insignii ST rozhodně nechybí. Pokud navíc při jízdě po D1 přepnete podvozek do režimu Tour, rázem zapomenete na často skloňovaný stav hlavní dopravní tepny naší republiky, a budete si připadat jako na obláčku. Co ovšem nedoporučujeme, je zapnutí tohoto módu při jízdě po běžné okresní silnici. To si totiž budete v každé zatáčce připadat, jako kapitán plachetnice na rozbouřeném moři. Asi je každému jasné, že v průběhu redakčního testu byl nejčastěji používaným módem podvozku ten, s názvem Sport. Při něm podvozek i přesné řízení ztuhne a zostří se i odezva plynového pedálu. V tomto režimu Insignie přímo nabádá k ostré jízdě. Při té se ovšem na plno projevuje největší handicap testovaného vozu. Tím je jeho vysoká hmotnost. Ta způsobuje při jízdě na limitu časté vybočování zadní části vozu. Na druhou stranu při vypnutí kontroly trakce a s lehkou neurvalostí na plynovém pedálu, se dá s Insignií i slušně vyřádit a alespoň částečně ukojit své petrolheadské choutky.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Úsporný silák

Pod kapotou testovaného vozu pracoval, jak jsme již zmínili, dvoulitrový diesel CDTI s výkonem 170 koní. Tento agregát spolupracoval se šestistupňovou automatickou převodovkou. Motor nás příjemně překvapil svou dynamikou. Dech mu navíc ani zdaleka nedocházel při dálniční jízdě a ani při výrazném zkoumání se nedostavily žádné problémy. Navíc, pokud řidič zapomene na svá nutkání řezat jeden apex za druhým a přepne svůj mozek do ekonomického režimu, dokáže vůz jezdit za 5,5 litru.

img-responsive

| foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Na druhou stranu motor nepůsobil dvakrát kultivovaným dojmem a při prudším sešlápnutí plynového pedálu se dostavuje do kabiny typický dieselový hluk. Nesmíme zapomenout ani na šestistupňovou automatickou převodovku. K té snad můžeme říci to, že se rozhodně nejedná o chloubu německého strojírenství. Její reakce nejsou kdoví jak rychlé a jednotlivé změny převodů jsou doprovázeny výraznějším škubnutím.

Resumé

Opel Insignia ST 2.0 CDTI 170 k 6AT s vhodně zvolenou barvou a svým designem, zaujme prakticky vždy a všude. V interiéru nabídne dostatek prostoru. Pokulhává ovšem po stránce zpracování a částečně i co se týče ergonomie. Jízdně působí více než solidně. Při běžné jízdě nabízí výbornou stabilitu i skvělou spotřebu. Navíc se dá při ostré jízdě mluvit i o zábavném projevu. Závěrem můžeme říci, že Insignia ST je solidní vůz, který dokáže plnit roli rodinného kombíku, stejně jako reprezentativního manažerského vozu. Skousnout je třeba ovšem některé nedostatky, jako horší zpracování interiéru, vyšší hmotnost vozu, škubání převodovky nebo neintuitivní prostředí multimediálního systému.

Celkov hodnocení: 89%

Základní cena vozu: 599 990,- Kč
Cena vozu s příplatky: 1 124 500,- Kč

KLADY

- úsporný a silný motor

- skvěle naladěný podvozek

- pohodlná sedadla a prostornost na přední řadě sedadel

- praktický a velký zavazadlový prostor

ZÁPORY

- vyšší cena

- kvalita zpracování interiéru

- méně místa pro kolena vzadu

- vysoká hmotnost

Motorizace
naftový čtyřválec s turbodmychadlem
objem: 1956 cm3
nejvyšší výkon: 170 koní při 3750 ot./min
největší točivý moment: 400 Nm při 1750-2500 ot./min

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 220 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 sekundy
spotřeba paliva (město/mimo/kombinovaná): 5,7 l / 3,8 l / 4,5 l
objem palivové nádrže: 70 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 170 6AT: Je tak dobrý jak se říká?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje první zástupce řady Peugeot Sport Engineered: 508 Peugeot Sport Engineered a 508 SW Peugeot Sport Engineered

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

Hyundai Tucson

Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021

10 specialit vylepšeného Lexusu LC Coupe

reklama

Doporučujeme

Subaru WRX STi pokořilo rekord na Isle of Man

Čtyři úžasné technické detaily na Higginsově Subaru WRX STI

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

  2. Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

  3. Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

  4. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  5. Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

  6. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud