TEST: Opel Insignia ST 2.0 CDTI 170 6AT: Je tak dobrý jak se říká?

Opel Insignia
Opel Insignia, foto: Petr Míka, AutoRoad.cz
ar3 20. června 2016 09:00
Sdílej:

„Cestování by mělo být takové, jaké jej chcete, sportovní, komfortní a elegantní.“ Touto větou vás uvítá Opel na svých oficiálních stránkách vozu Opel Insignia Sports Tourer OPC line. Je-li tomu skutečně tak, nebo se jedná jen o prázdné marketingové řeči, jsme zjistili v našem redakčním testu.

OPC line dělá divy

Tradičně zahájíme redakční test pohledem na exteriér vozu. Zde musíme Opelu dát 10 bodů z 10. Insignia Sports Tourer s balíkem OPC line, působí elegantně a sportovně zároveň. Tomu napomáhá jak zmíněný balíček, tak vhodně zvolená červená barva, které celému vozu dodává opravdový „šmrnc“. Insignií Sports Tourer se po českých silnicích a dálnicích nepohybuje ani zdaleka tolik, jako Octavií nebo Golfů. To dává zástupci Opelu příjemný status výjimečnosti.

Nedejte na první dojem

Ten Insignii neopouští ani v interiéru. Ten působí vzdušným dojmem. Uspořádání ovládacích prvků, skvělá sedadla, použité materiály a technologie působí na první pohled, až luxusním dojmem. To ale skutečně jen při prvním pohledu.

Při bližším zkoumání a delším pobytu za volantem vozu zjistíte, že dílenské zpracování kabiny není ani zdaleka takové, jak se tváří. Stačí totiž letmý kontakt ruky se středovým panelem při nastavení klimatizace, aby se ozvalo skutečně nepříjemné zavrzání. To se navíc ozývalo i při kontaktu s dotykovou obrazovkou. V tomto ohledu má Opel stále co dohánět. Co si také pochvalu nevyslouží, je chování multimediálního systému. To působilo mnohdy zmatečně a o intuitivnosti se zde také nedá moc hovořit. Co naopak pochválit musíme, je skvělý přístrojový štít, jehož velkou část tvoří obrazovka, zobrazující navigační příkazy apod. Hodnotně také působí sportovní volant s perforováním, a skvělým tvarem.

Velkým plusem jsou i skvěle rozmístěná tlačítka ovládání systému na volantu, těm by ale neškodilo, kdyby byly alespoň o pár milimetrů větší. Opel neopomněl ani pohodlí cestujících na zadní řadě sedadel. Sedadla jsou i zde velice pohodlná a cestující mají dostatek místa nad hlavou. S místem před koleny je to ale horší. Co velice potěší, prakticky založené motoristy, je objemný kufr s nízkou nakládací hranou pro snadné naložení nákladu. To ovšem zhoršuje tloušťka zadního nárazníku, kvůli které je potřeba se při nakládání zavazadel do zadní části kufru, řádně protáhnout.

Pohodlná i sportovní

Co nás ale zajímalo nejvíce, byly jízdní vlastnosti, kterými se Opel v případě Insignie Sports Tourer OPC line, tolik chlubí. Samotný vůz se navíc tváří tak sebevědomě, že nějakými průměrnými jízdními vlastnostmi se zkrátka nemůžeme spokojit. My ale po důkladném testu můžeme s klidným svědomím prohlásit, že podvozek se Opelu skutečně povedl. Insignia ST působí stabilně i ve vyšších rychlostech.

V běžném systému tlumí běžné nerovnosti naprosto s přehledem a bez zbytečného pronikání hluku do kabiny. Pohodlí tedy Insignii ST rozhodně nechybí. Pokud navíc při jízdě po D1 přepnete podvozek do režimu Tour, rázem zapomenete na často skloňovaný stav hlavní dopravní tepny naší republiky, a budete si připadat jako na obláčku. Co ovšem nedoporučujeme, je zapnutí tohoto módu při jízdě po běžné okresní silnici. To si totiž budete v každé zatáčce připadat, jako kapitán plachetnice na rozbouřeném moři. Asi je každému jasné, že v průběhu redakčního testu byl nejčastěji používaným módem podvozku ten, s názvem Sport. Při něm podvozek i přesné řízení ztuhne a zostří se i odezva plynového pedálu. V tomto režimu Insignie přímo nabádá k ostré jízdě. Při té se ovšem na plno projevuje největší handicap testovaného vozu. Tím je jeho vysoká hmotnost. Ta způsobuje při jízdě na limitu časté vybočování zadní části vozu. Na druhou stranu při vypnutí kontroly trakce a s lehkou neurvalostí na plynovém pedálu, se dá s Insignií i slušně vyřádit a alespoň částečně ukojit své petrolheadské choutky.

Úsporný silák

Pod kapotou testovaného vozu pracoval, jak jsme již zmínili, dvoulitrový diesel CDTI s výkonem 170 koní. Tento agregát spolupracoval se šestistupňovou automatickou převodovkou. Motor nás příjemně překvapil svou dynamikou. Dech mu navíc ani zdaleka nedocházel při dálniční jízdě a ani při výrazném zkoumání se nedostavily žádné problémy. Navíc, pokud řidič zapomene na svá nutkání řezat jeden apex za druhým a přepne svůj mozek do ekonomického režimu, dokáže vůz jezdit za 5,5 litru.

Na druhou stranu motor nepůsobil dvakrát kultivovaným dojmem a při prudším sešlápnutí plynového pedálu se dostavuje do kabiny typický dieselový hluk. Nesmíme zapomenout ani na šestistupňovou automatickou převodovku. K té snad můžeme říci to, že se rozhodně nejedná o chloubu německého strojírenství. Její reakce nejsou kdoví jak rychlé a jednotlivé změny převodů jsou doprovázeny výraznějším škubnutím.

Resumé

Opel Insignia ST 2.0 CDTI 170 k 6AT s vhodně zvolenou barvou a svým designem, zaujme prakticky vždy a všude. V interiéru nabídne dostatek prostoru. Pokulhává ovšem po stránce zpracování a částečně i co se týče ergonomie. Jízdně působí více než solidně. Při běžné jízdě nabízí výbornou stabilitu i skvělou spotřebu. Navíc se dá při ostré jízdě mluvit i o zábavném projevu. Závěrem můžeme říci, že Insignia ST je solidní vůz, který dokáže plnit roli rodinného kombíku, stejně jako reprezentativního manažerského vozu. Skousnout je třeba ovšem některé nedostatky, jako horší zpracování interiéru, vyšší hmotnost vozu, škubání převodovky nebo neintuitivní prostředí multimediálního systému.

Celkov hodnocení: 89%

Základní cena vozu: 599 990,- KčCena vozu s příplatky: 1 124 500,- Kč

KLADY

- úsporný a silný motor

- skvěle naladěný podvozek

- pohodlná sedadla a prostornost na přední řadě sedadel

- praktický a velký zavazadlový prostor

ZÁPORY

- vyšší cena

- kvalita zpracování interiéru

- méně místa pro kolena vzadu

- vysoká hmotnost

Motorizacenaftový čtyřválec s turbodmychadlemobjem: 1956 cm3nejvyšší výkon: 170 koní při 3750 ot./minnejvětší točivý moment: 400 Nm při 1750-2500 ot./min Výkonnejvyšší maximální rychlost: 220 km/hzrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 sekundyspotřeba paliva (město/mimo/kombinovaná): 5,7 l / 3,8 l / 4,5 lobjem palivové nádrže: 70 litrů

Stalo se
Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.