„Cestování by mělo být takové, jaké jej chcete, sportovní, komfortní a elegantní.“ Touto větou vás uvítá Opel na svých oficiálních stránkách vozu Opel Insignia Sports Tourer OPC line. Je-li tomu skutečně tak, nebo se jedná jen o prázdné marketingové řeči, jsme zjistili v našem redakčním testu.
Tradičně zahájíme redakční test pohledem na exteriér vozu. Zde musíme Opelu dát 10 bodů z 10. Insignia Sports Tourer s balíkem OPC line, působí elegantně a sportovně zároveň. Tomu napomáhá jak zmíněný balíček, tak vhodně zvolená červená barva, které celému vozu dodává opravdový „šmrnc“. Insignií Sports Tourer se po českých silnicích a dálnicích nepohybuje ani zdaleka tolik, jako Octavií nebo Golfů. To dává zástupci Opelu příjemný status výjimečnosti.
Nedejte na první dojemTen Insignii neopouští ani v interiéru. Ten působí vzdušným dojmem. Uspořádání ovládacích prvků, skvělá sedadla, použité materiály a technologie působí na první pohled, až luxusním dojmem. To ale skutečně jen při prvním pohledu.
Při bližším zkoumání a delším pobytu za volantem vozu zjistíte, že dílenské zpracování kabiny není ani zdaleka takové, jak se tváří. Stačí totiž letmý kontakt ruky se středovým panelem při nastavení klimatizace, aby se ozvalo skutečně nepříjemné zavrzání. To se navíc ozývalo i při kontaktu s dotykovou obrazovkou. V tomto ohledu má Opel stále co dohánět. Co si také pochvalu nevyslouží, je chování multimediálního systému. To působilo mnohdy zmatečně a o intuitivnosti se zde také nedá moc hovořit. Co naopak pochválit musíme, je skvělý přístrojový štít, jehož velkou část tvoří obrazovka, zobrazující navigační příkazy apod. Hodnotně také působí sportovní volant s perforováním, a skvělým tvarem.
Velkým plusem jsou i skvěle rozmístěná tlačítka ovládání systému na volantu, těm by ale neškodilo, kdyby byly alespoň o pár milimetrů větší. Opel neopomněl ani pohodlí cestujících na zadní řadě sedadel. Sedadla jsou i zde velice pohodlná a cestující mají dostatek místa nad hlavou. S místem před koleny je to ale horší. Co velice potěší, prakticky založené motoristy, je objemný kufr s nízkou nakládací hranou pro snadné naložení nákladu. To ovšem zhoršuje tloušťka zadního nárazníku, kvůli které je potřeba se při nakládání zavazadel do zadní části kufru, řádně protáhnout.
Pohodlná i sportovníCo nás ale zajímalo nejvíce, byly jízdní vlastnosti, kterými se Opel v případě Insignie Sports Tourer OPC line, tolik chlubí. Samotný vůz se navíc tváří tak sebevědomě, že nějakými průměrnými jízdními vlastnostmi se zkrátka nemůžeme spokojit. My ale po důkladném testu můžeme s klidným svědomím prohlásit, že podvozek se Opelu skutečně povedl. Insignia ST působí stabilně i ve vyšších rychlostech.
V běžném systému tlumí běžné nerovnosti naprosto s přehledem a bez zbytečného pronikání hluku do kabiny. Pohodlí tedy Insignii ST rozhodně nechybí. Pokud navíc při jízdě po D1 přepnete podvozek do režimu Tour, rázem zapomenete na často skloňovaný stav hlavní dopravní tepny naší republiky, a budete si připadat jako na obláčku. Co ovšem nedoporučujeme, je zapnutí tohoto módu při jízdě po běžné okresní silnici. To si totiž budete v každé zatáčce připadat, jako kapitán plachetnice na rozbouřeném moři. Asi je každému jasné, že v průběhu redakčního testu byl nejčastěji používaným módem podvozku ten, s názvem Sport. Při něm podvozek i přesné řízení ztuhne a zostří se i odezva plynového pedálu. V tomto režimu Insignie přímo nabádá k ostré jízdě. Při té se ovšem na plno projevuje největší handicap testovaného vozu. Tím je jeho vysoká hmotnost. Ta způsobuje při jízdě na limitu časté vybočování zadní části vozu. Na druhou stranu při vypnutí kontroly trakce a s lehkou neurvalostí na plynovém pedálu, se dá s Insignií i slušně vyřádit a alespoň částečně ukojit své petrolheadské choutky.
Úsporný silákPod kapotou testovaného vozu pracoval, jak jsme již zmínili, dvoulitrový diesel CDTI s výkonem 170 koní. Tento agregát spolupracoval se šestistupňovou automatickou převodovkou. Motor nás příjemně překvapil svou dynamikou. Dech mu navíc ani zdaleka nedocházel při dálniční jízdě a ani při výrazném zkoumání se nedostavily žádné problémy. Navíc, pokud řidič zapomene na svá nutkání řezat jeden apex za druhým a přepne svůj mozek do ekonomického režimu, dokáže vůz jezdit za 5,5 litru.
Na druhou stranu motor nepůsobil dvakrát kultivovaným dojmem a při prudším sešlápnutí plynového pedálu se dostavuje do kabiny typický dieselový hluk. Nesmíme zapomenout ani na šestistupňovou automatickou převodovku. K té snad můžeme říci to, že se rozhodně nejedná o chloubu německého strojírenství. Její reakce nejsou kdoví jak rychlé a jednotlivé změny převodů jsou doprovázeny výraznějším škubnutím.
ResuméOpel Insignia ST 2.0 CDTI 170 k 6AT s vhodně zvolenou barvou a svým designem, zaujme prakticky vždy a všude. V interiéru nabídne dostatek prostoru. Pokulhává ovšem po stránce zpracování a částečně i co se týče ergonomie. Jízdně působí více než solidně. Při běžné jízdě nabízí výbornou stabilitu i skvělou spotřebu. Navíc se dá při ostré jízdě mluvit i o zábavném projevu. Závěrem můžeme říci, že Insignia ST je solidní vůz, který dokáže plnit roli rodinného kombíku, stejně jako reprezentativního manažerského vozu. Skousnout je třeba ovšem některé nedostatky, jako horší zpracování interiéru, vyšší hmotnost vozu, škubání převodovky nebo neintuitivní prostředí multimediálního systému.
Celkov hodnocení: 89%Základní cena vozu: 599 990,- KčCena vozu s příplatky: 1 124 500,- Kč
KLADY
- úsporný a silný motor
- skvěle naladěný podvozek
- pohodlná sedadla a prostornost na přední řadě sedadel
- praktický a velký zavazadlový prostor
ZÁPORY
- vyšší cena
- kvalita zpracování interiéru
- méně místa pro kolena vzadu
- vysoká hmotnost
Motorizacenaftový čtyřválec s turbodmychadlemobjem: 1956 cm3nejvyšší výkon: 170 koní při 3750 ot./minnejvětší točivý moment: 400 Nm při 1750-2500 ot./min Výkonnejvyšší maximální rychlost: 220 km/hzrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 sekundyspotřeba paliva (město/mimo/kombinovaná): 5,7 l / 3,8 l / 4,5 lobjem palivové nádrže: 70 litrů
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?