MINITEST: Peugeot Expert: Jak jezdí nová generace oblíbené dodávky?

Peugeot Expert
Peugeot Expert, foto: Peugeot
ar3 23. června 2016 10:00
Sdílej:

O nových trojčatech Expert, Jumpy a Proace z dílny Citroënu, Peugeotu a Toyoty toho bylo namluveno a napsáno víc než dost. Proto jsme si posvítili na to, jak se zástupce Peugeotu chová při jízdě.

Začátkem měsíce června jsme vám přinesli rozsáhlou reportáž z české novinářské premiéry dodávky Citroën Jumpy. S představením své dodávky české novinářské veřejnosti neotálel ani Peugeot a my jsme u této akce samozřejmě nemohli chybět. Proto vám můžeme přinést čerstvé jízdní dojmy.

Hovoříme zde o dodávce. Je tedy nad slunce jasné, že v průběhu tiskové konference nepadlo ani slovo o jízdních vlastnostech. Hlavní předností Experta je jeho praktičnost. Pokud vás zajímají rozměry vozu, objem jeho nákladového prostoru, motorizace a podobně, odkáži vás na zmíněnou reportáž z představení sesterského modelu Jupmy. Oba vozy se od sebe odlišují pouze designem a bylo by tak zbytečné sáhodlouze se zde rozepisovat o technických specifikacích Peugeotu Expert.

Na co se spíše zaměřím, jsou jízdní dojmy, které ve mně Expert zanechal po krátkém prvním setkání.

Jízdní dojmy

Po usednutí na pohodlné sedadlo řidiče nás interiér okamžitě zaujal svou prostorností. A to jak pro nohy, tak pro ramena. Vhodnou řidičskou pozici nacházím velmi snadno. Ujímám se poměrně velkého volantu, který ovšem padne skvěle do ruky. Vyrážíme. Musím se přiznat, že jsem si od jízdy s dodávkou moc nesliboval a po ujetí prvního kilometru jsem stále nabýval pocitu, že větší zábavu bych si užil i při sledování politické debaty. Řízení působilo gumovým dojmem a o jeho přesnosti by se také dala vést diskuse.

Po tomto nudném úvodu jsem se rozhodl opustit širokou a dokonale hladkou silnici. Odbočuji na úzkou, zakroucenou a slušně rozbitou silničku a sešlapávám plynový pedál hluboko do podlahy. Skvělý dieselový dvoulitr BlueHDI se lačně probouzí k životu a předvádí se svým výkonem 150 koní. Přicházejí první větší nerovnosti. V očekávání prudké rány od nápravy, pevně tisknu věnec volantu. Přejíždím výmol a chvíli nevěřím vlastním smyslům. Expert si s nerovností poradil naprosto bravurně. Přichází na řadu série menším nerovností. I tu zdolává Peugeot se vší grácií a já začínám na tuto dodávku měnit názor.

Nesmíme zapomenout na brzdy. Někdo by mohl říci, že jsou až příliš citlivé. Někdo má ale rád, pokud mají brzdy ostřejší nástup. Do tohoto tábora se hlásím i já a za mě tedy patří Peugeotu za brzdný výkon Experta skutečná pochvala. Za dalších několik kilometrů dochází na střídání řidičů a já se ujímám místa spolujezdce.

Ano, pověsti nelhaly. Lavice pro spolujezdce je skutečně poněkud méně pohodlná, než je tomu u řidiče. Během doby, kdy do sebe nasával jízdní dojmy kolega, jsem měl příležitost „prošmejdit“ interiér. Ten je samozřejmě tvořen tuhými, ale odolnými plasty. Prostorný interiér také nabízí velké množství odkládacích ploch a jednu vychytávku s názvem mobilní kancelář. Ta umožňuje jednoduchým pohybem přeměnit loketní opěrku v malý stoleček, na kterém můžete vystavit fakturu či provést další operace na svém notebooku.

Resumé

Pokud mám nějak shrnout dojmy, které ve mně tento zástupce Peugeotu na poli užitkových vozů zanechal, budou jednoznačně pozitivní. Kombinace pohodlného podvozku skvělých brzd a silného dvoulitrového motoru BlueHDI, dělají z Experta opravdu silného hráče ve svém segmentu a čert vem řízení a pedály, které jsou lehce vyosené vpravo.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.