O nových trojčatech Expert, Jumpy a Proace z dílny Citroënu, Peugeotu a Toyoty toho bylo namluveno a napsáno víc než dost. Proto jsme si posvítili na to, jak se zástupce Peugeotu chová při jízdě.
Začátkem měsíce června jsme vám přinesli rozsáhlou reportáž z české novinářské premiéry dodávky Citroën Jumpy. S představením své dodávky české novinářské veřejnosti neotálel ani Peugeot a my jsme u této akce samozřejmě nemohli chybět. Proto vám můžeme přinést čerstvé jízdní dojmy.
Hovoříme zde o dodávce. Je tedy nad slunce jasné, že v průběhu tiskové konference nepadlo ani slovo o jízdních vlastnostech. Hlavní předností Experta je jeho praktičnost. Pokud vás zajímají rozměry vozu, objem jeho nákladového prostoru, motorizace a podobně, odkáži vás na zmíněnou reportáž z představení sesterského modelu Jupmy. Oba vozy se od sebe odlišují pouze designem a bylo by tak zbytečné sáhodlouze se zde rozepisovat o technických specifikacích Peugeotu Expert.
Na co se spíše zaměřím, jsou jízdní dojmy, které ve mně Expert zanechal po krátkém prvním setkání.
Jízdní dojmyPo usednutí na pohodlné sedadlo řidiče nás interiér okamžitě zaujal svou prostorností. A to jak pro nohy, tak pro ramena. Vhodnou řidičskou pozici nacházím velmi snadno. Ujímám se poměrně velkého volantu, který ovšem padne skvěle do ruky. Vyrážíme. Musím se přiznat, že jsem si od jízdy s dodávkou moc nesliboval a po ujetí prvního kilometru jsem stále nabýval pocitu, že větší zábavu bych si užil i při sledování politické debaty. Řízení působilo gumovým dojmem a o jeho přesnosti by se také dala vést diskuse.
Po tomto nudném úvodu jsem se rozhodl opustit širokou a dokonale hladkou silnici. Odbočuji na úzkou, zakroucenou a slušně rozbitou silničku a sešlapávám plynový pedál hluboko do podlahy. Skvělý dieselový dvoulitr BlueHDI se lačně probouzí k životu a předvádí se svým výkonem 150 koní. Přicházejí první větší nerovnosti. V očekávání prudké rány od nápravy, pevně tisknu věnec volantu. Přejíždím výmol a chvíli nevěřím vlastním smyslům. Expert si s nerovností poradil naprosto bravurně. Přichází na řadu série menším nerovností. I tu zdolává Peugeot se vší grácií a já začínám na tuto dodávku měnit názor.
Nesmíme zapomenout na brzdy. Někdo by mohl říci, že jsou až příliš citlivé. Někdo má ale rád, pokud mají brzdy ostřejší nástup. Do tohoto tábora se hlásím i já a za mě tedy patří Peugeotu za brzdný výkon Experta skutečná pochvala. Za dalších několik kilometrů dochází na střídání řidičů a já se ujímám místa spolujezdce.
Ano, pověsti nelhaly. Lavice pro spolujezdce je skutečně poněkud méně pohodlná, než je tomu u řidiče. Během doby, kdy do sebe nasával jízdní dojmy kolega, jsem měl příležitost „prošmejdit“ interiér. Ten je samozřejmě tvořen tuhými, ale odolnými plasty. Prostorný interiér také nabízí velké množství odkládacích ploch a jednu vychytávku s názvem mobilní kancelář. Ta umožňuje jednoduchým pohybem přeměnit loketní opěrku v malý stoleček, na kterém můžete vystavit fakturu či provést další operace na svém notebooku.
ResuméPokud mám nějak shrnout dojmy, které ve mně tento zástupce Peugeotu na poli užitkových vozů zanechal, budou jednoznačně pozitivní. Kombinace pohodlného podvozku skvělých brzd a silného dvoulitrového motoru BlueHDI, dělají z Experta opravdu silného hráče ve svém segmentu a čert vem řízení a pedály, které jsou lehce vyosené vpravo.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?