K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

MINITEST: Peugeot Expert: Jak jezdí nová generace oblíbené dodávky?

ar3, 23. června 2016, 10:00 Google+

O nových trojčatech Expert, Jumpy a Proace z dílny Citroënu, Peugeotu a Toyoty toho bylo namluveno a napsáno víc než dost. Proto jsme si posvítili na to, jak se zástupce Peugeotu chová při jízdě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Expert

Peugeot Expert | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Začátkem měsíce června jsme vám přinesli rozsáhlou reportáž z české novinářské premiéry dodávky Citroën Jumpy. S představením své dodávky české novinářské veřejnosti neotálel ani Peugeot a my jsme u této akce samozřejmě nemohli chybět. Proto vám můžeme přinést čerstvé jízdní dojmy.

Hovoříme zde o dodávce. Je tedy nad slunce jasné, že v průběhu tiskové konference nepadlo ani slovo o jízdních vlastnostech. Hlavní předností Experta je jeho praktičnost. Pokud vás zajímají rozměry vozu, objem jeho nákladového prostoru, motorizace a podobně, odkáži vás na zmíněnou reportáž z představení sesterského modelu Jupmy. Oba vozy se od sebe odlišují pouze designem a bylo by tak zbytečné sáhodlouze se zde rozepisovat o technických specifikacích Peugeotu Expert.

Na co se spíše zaměřím, jsou jízdní dojmy, které ve mně Expert zanechal po krátkém prvním setkání.

Jízdní dojmy

Po usednutí na pohodlné sedadlo řidiče nás interiér okamžitě zaujal svou prostorností. A to jak pro nohy, tak pro ramena. Vhodnou řidičskou pozici nacházím velmi snadno. Ujímám se poměrně velkého volantu, který ovšem padne skvěle do ruky. Vyrážíme. Musím se přiznat, že jsem si od jízdy s dodávkou moc nesliboval a po ujetí prvního kilometru jsem stále nabýval pocitu, že větší zábavu bych si užil i při sledování politické debaty. Řízení působilo gumovým dojmem a o jeho přesnosti by se také dala vést diskuse.

Po tomto nudném úvodu jsem se rozhodl opustit širokou a dokonale hladkou silnici. Odbočuji na úzkou, zakroucenou a slušně rozbitou silničku a sešlapávám plynový pedál hluboko do podlahy. Skvělý dieselový dvoulitr BlueHDI se lačně probouzí k životu a předvádí se svým výkonem 150 koní. Přicházejí první větší nerovnosti. V očekávání prudké rány od nápravy, pevně tisknu věnec volantu. Přejíždím výmol a chvíli nevěřím vlastním smyslům. Expert si s nerovností poradil naprosto bravurně. Přichází na řadu série menším nerovností. I tu zdolává Peugeot se vší grácií a já začínám na tuto dodávku měnit názor.

Nesmíme zapomenout na brzdy. Někdo by mohl říci, že jsou až příliš citlivé. Někdo má ale rád, pokud mají brzdy ostřejší nástup. Do tohoto tábora se hlásím i já a za mě tedy patří Peugeotu za brzdný výkon Experta skutečná pochvala. Za dalších několik kilometrů dochází na střídání řidičů a já se ujímám místa spolujezdce.

Ano, pověsti nelhaly. Lavice pro spolujezdce je skutečně poněkud méně pohodlná, než je tomu u řidiče. Během doby, kdy do sebe nasával jízdní dojmy kolega, jsem měl příležitost „prošmejdit“ interiér. Ten je samozřejmě tvořen tuhými, ale odolnými plasty. Prostorný interiér také nabízí velké množství odkládacích ploch a jednu vychytávku s názvem mobilní kancelář. Ta umožňuje jednoduchým pohybem přeměnit loketní opěrku v malý stoleček, na kterém můžete vystavit fakturu či provést další operace na svém notebooku.

Resumé

Pokud mám nějak shrnout dojmy, které ve mně tento zástupce Peugeotu na poli užitkových vozů zanechal, budou jednoznačně pozitivní. Kombinace pohodlného podvozku skvělých brzd a silného dvoulitrového motoru BlueHDI, dělají z Experta opravdu silného hráče ve svém segmentu a čert vem řízení a pedály, které jsou lehce vyosené vpravo.

Google+ Vytisknout

Diskuze: MINITEST: Peugeot Expert: Jak jezdí nová generace oblíbené dodávky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Během pózování fotografům si řidič Lamborghini Huracán pořádně vydělal

Majitel Lamborghini chtěl být za frajera, teď ho čeká pořádně drahá návštěva servisu

Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23)

Kolik stojí provoz luxusního auta? Majitelé Ferrari si sáhnou hluboko do kapes

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Škoda 110 R

Brežněv vlastnil stovky limuzín a sporťáků ze západu. Proč ale pohrdal škodovkami?

Velký souboj automobilů Volkswagen s označením GTI

Které GTI je nejrychlejší? Velké srovnání nejostřejších modelů Volkswagenu

Tatra 815 - War Rig

Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

Herec Mark Wahlberg se pustil do prodeje automobilů Chevrolet

Dříve auta kradl, dnes je bude prodávat? Mark Wahlberg se vydává na novou dráhu

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

reklama
reklama

Doporučujeme

Dodge Viper se rozloučí speciálními edicemi

Dodge Viper definitivně končí. Rozloučí se stylově

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  6. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud