MINITEST: Peugeot Expert: Jak jezdí nová generace oblíbené dodávky?

ar3, 23. června 2016, 10:00 Google+

O nových trojčatech Expert, Jumpy a Proace z dílny Citroënu, Peugeotu a Toyoty toho bylo namluveno a napsáno víc než dost. Proto jsme si posvítili na to, jak se zástupce Peugeotu chová při jízdě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Expert

Peugeot Expert | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Začátkem měsíce června jsme vám přinesli rozsáhlou reportáž z české novinářské premiéry dodávky Citroën Jumpy. S představením své dodávky české novinářské veřejnosti neotálel ani Peugeot a my jsme u této akce samozřejmě nemohli chybět. Proto vám můžeme přinést čerstvé jízdní dojmy.

Hovoříme zde o dodávce. Je tedy nad slunce jasné, že v průběhu tiskové konference nepadlo ani slovo o jízdních vlastnostech. Hlavní předností Experta je jeho praktičnost. Pokud vás zajímají rozměry vozu, objem jeho nákladového prostoru, motorizace a podobně, odkáži vás na zmíněnou reportáž z představení sesterského modelu Jupmy. Oba vozy se od sebe odlišují pouze designem a bylo by tak zbytečné sáhodlouze se zde rozepisovat o technických specifikacích Peugeotu Expert.

Na co se spíše zaměřím, jsou jízdní dojmy, které ve mně Expert zanechal po krátkém prvním setkání.

Jízdní dojmy

Po usednutí na pohodlné sedadlo řidiče nás interiér okamžitě zaujal svou prostorností. A to jak pro nohy, tak pro ramena. Vhodnou řidičskou pozici nacházím velmi snadno. Ujímám se poměrně velkého volantu, který ovšem padne skvěle do ruky. Vyrážíme. Musím se přiznat, že jsem si od jízdy s dodávkou moc nesliboval a po ujetí prvního kilometru jsem stále nabýval pocitu, že větší zábavu bych si užil i při sledování politické debaty. Řízení působilo gumovým dojmem a o jeho přesnosti by se také dala vést diskuse.

Po tomto nudném úvodu jsem se rozhodl opustit širokou a dokonale hladkou silnici. Odbočuji na úzkou, zakroucenou a slušně rozbitou silničku a sešlapávám plynový pedál hluboko do podlahy. Skvělý dieselový dvoulitr BlueHDI se lačně probouzí k životu a předvádí se svým výkonem 150 koní. Přicházejí první větší nerovnosti. V očekávání prudké rány od nápravy, pevně tisknu věnec volantu. Přejíždím výmol a chvíli nevěřím vlastním smyslům. Expert si s nerovností poradil naprosto bravurně. Přichází na řadu série menším nerovností. I tu zdolává Peugeot se vší grácií a já začínám na tuto dodávku měnit názor.

Nesmíme zapomenout na brzdy. Někdo by mohl říci, že jsou až příliš citlivé. Někdo má ale rád, pokud mají brzdy ostřejší nástup. Do tohoto tábora se hlásím i já a za mě tedy patří Peugeotu za brzdný výkon Experta skutečná pochvala. Za dalších několik kilometrů dochází na střídání řidičů a já se ujímám místa spolujezdce.

Ano, pověsti nelhaly. Lavice pro spolujezdce je skutečně poněkud méně pohodlná, než je tomu u řidiče. Během doby, kdy do sebe nasával jízdní dojmy kolega, jsem měl příležitost „prošmejdit“ interiér. Ten je samozřejmě tvořen tuhými, ale odolnými plasty. Prostorný interiér také nabízí velké množství odkládacích ploch a jednu vychytávku s názvem mobilní kancelář. Ta umožňuje jednoduchým pohybem přeměnit loketní opěrku v malý stoleček, na kterém můžete vystavit fakturu či provést další operace na svém notebooku.

Resumé

Pokud mám nějak shrnout dojmy, které ve mně tento zástupce Peugeotu na poli užitkových vozů zanechal, budou jednoznačně pozitivní. Kombinace pohodlného podvozku skvělých brzd a silného dvoulitrového motoru BlueHDI, dělají z Experta opravdu silného hráče ve svém segmentu a čert vem řízení a pedály, které jsou lehce vyosené vpravo.

Vytisknout

Diskuze: MINITEST: Peugeot Expert: Jak jezdí nová generace oblíbené dodávky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW i4 má obohacovat lokálně bezemisní mobilitu o čistou radost z jízdy

BMW i4 slibuje obohacení elektromobility o čistou radost z jízdy

fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

reklama

Doporučujeme

Dodge Viper se rozloučí speciálními edicemi

Dodge Viper definitivně končí. Rozloučí se stylově

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

  2. Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

  3. BMW představuje nový custom na bázi R 18

  4. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

  5. Zábavné „víkendovky za babku“ 2.díl – sedany do 100 tisíc

  6. Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud