O nových trojčatech Expert, Jumpy a Proace z dílny Citroënu, Peugeotu a Toyoty toho bylo namluveno a napsáno víc než dost. Proto jsme si posvítili na to, jak se zástupce Peugeotu chová při jízdě.
Začátkem měsíce června jsme vám přinesli rozsáhlou reportáž z české novinářské premiéry dodávky Citroën Jumpy. S představením své dodávky české novinářské veřejnosti neotálel ani Peugeot a my jsme u této akce samozřejmě nemohli chybět. Proto vám můžeme přinést čerstvé jízdní dojmy.
Hovoříme zde o dodávce. Je tedy nad slunce jasné, že v průběhu tiskové konference nepadlo ani slovo o jízdních vlastnostech. Hlavní předností Experta je jeho praktičnost. Pokud vás zajímají rozměry vozu, objem jeho nákladového prostoru, motorizace a podobně, odkáži vás na zmíněnou reportáž z představení sesterského modelu Jupmy. Oba vozy se od sebe odlišují pouze designem a bylo by tak zbytečné sáhodlouze se zde rozepisovat o technických specifikacích Peugeotu Expert.
Na co se spíše zaměřím, jsou jízdní dojmy, které ve mně Expert zanechal po krátkém prvním setkání.
Jízdní dojmyPo usednutí na pohodlné sedadlo řidiče nás interiér okamžitě zaujal svou prostorností. A to jak pro nohy, tak pro ramena. Vhodnou řidičskou pozici nacházím velmi snadno. Ujímám se poměrně velkého volantu, který ovšem padne skvěle do ruky. Vyrážíme. Musím se přiznat, že jsem si od jízdy s dodávkou moc nesliboval a po ujetí prvního kilometru jsem stále nabýval pocitu, že větší zábavu bych si užil i při sledování politické debaty. Řízení působilo gumovým dojmem a o jeho přesnosti by se také dala vést diskuse.
Po tomto nudném úvodu jsem se rozhodl opustit širokou a dokonale hladkou silnici. Odbočuji na úzkou, zakroucenou a slušně rozbitou silničku a sešlapávám plynový pedál hluboko do podlahy. Skvělý dieselový dvoulitr BlueHDI se lačně probouzí k životu a předvádí se svým výkonem 150 koní. Přicházejí první větší nerovnosti. V očekávání prudké rány od nápravy, pevně tisknu věnec volantu. Přejíždím výmol a chvíli nevěřím vlastním smyslům. Expert si s nerovností poradil naprosto bravurně. Přichází na řadu série menším nerovností. I tu zdolává Peugeot se vší grácií a já začínám na tuto dodávku měnit názor.
Nesmíme zapomenout na brzdy. Někdo by mohl říci, že jsou až příliš citlivé. Někdo má ale rád, pokud mají brzdy ostřejší nástup. Do tohoto tábora se hlásím i já a za mě tedy patří Peugeotu za brzdný výkon Experta skutečná pochvala. Za dalších několik kilometrů dochází na střídání řidičů a já se ujímám místa spolujezdce.
Ano, pověsti nelhaly. Lavice pro spolujezdce je skutečně poněkud méně pohodlná, než je tomu u řidiče. Během doby, kdy do sebe nasával jízdní dojmy kolega, jsem měl příležitost „prošmejdit“ interiér. Ten je samozřejmě tvořen tuhými, ale odolnými plasty. Prostorný interiér také nabízí velké množství odkládacích ploch a jednu vychytávku s názvem mobilní kancelář. Ta umožňuje jednoduchým pohybem přeměnit loketní opěrku v malý stoleček, na kterém můžete vystavit fakturu či provést další operace na svém notebooku.
ResuméPokud mám nějak shrnout dojmy, které ve mně tento zástupce Peugeotu na poli užitkových vozů zanechal, budou jednoznačně pozitivní. Kombinace pohodlného podvozku skvělých brzd a silného dvoulitrového motoru BlueHDI, dělají z Experta opravdu silného hráče ve svém segmentu a čert vem řízení a pedály, které jsou lehce vyosené vpravo.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?