Tento týden se uskutečnila česká premiéra nové verze Range Roveru Evoque. Ta nese označení Cabriolet, má látkovou stahovací střechu, hromadu výbavy a my jsme se zúčastnili dosti zajímavé prezentace v přírodě, na kterou se jen tak nezapomíná.
Vše začalo v pražském dealerství Albion Cars Praha Průhonice, kde každá předem domluvená dvojice dostala klíče od Evoqua Cabriolet. Po usednutí do kabin nás kromě skvěle vypadajícího interiéru a sedadel přivítala navigace s předem navolenou trasou do hotelu Agnes ve Žďáru nad Sázavou. Právě tam se konala produktová prezentace, která se snad všem zapíše do podvědomí svými podmínkami.
Počasí si totiž připravilo vítr, zimu a hromadu deště. Prakticky celou cestu z Prahy pršelo, a ani ve finální destinaci tomu nebylo jinak. V rámci testu verze Cabriolet jsme tak byly z počátku mrzutí, že snad nedojde na stažení střechy. Nakonec však bylo počasí shovívavé a ke konci testu jsme si již mohli užívat vítr ve vlasech.
Zpět ale k samotnému vozu. Nový Range Rover Evoque Cabrio je vlastně prvním luxusním kompaktním SUV kabriem v historii značky. Líbí se nám jeho atraktivní design a oranžový lak karoserie způsobuje, že se za vámi otočí snad naprosto každý. Ke všemu se přidává i fakt, že podle výrobce se dá Evoque nakombinovat v celkem 20 milionech kombinací. Ano, čtete správně, defacto je tak vyloučeno, že na silnici potkáte na chlup stejného Evoqua.
Až doposud se přitom vyrobilo 506 657 kusů tohoto modelu, přičemž verze kabrio vstupuje právě do výroby. V České republice navíc české zastoupení eviduje již 16 objednávek na otevřenou verzi a tak jsme nemohli čekat a podrobili jsme jej přibližně hodinovému testu v náročném zmáčeném terénu a na okresních silnicích.
Popravdě, ačkoliv se jedná o čtyřmístnou verzi, dozadu se posadí jen méně vzrostlé osoby. Nejde ani tak o místo nad hlavou, v tomto ohledu nás naopak Evoque Cabrio překvapil, ovšem s místem pro kolena je to (logicky) o něco horší. Vpředu se pak sedělo náramně a jelikož testované kusy měli elektricky vyhřívaná sedadla s možností odvětrávání a masáže, nebylo problémem v nich trávit delší dobu. Mimochodem, kdo by chtěl stáhnout během jízdy střechu, může tento úkon provést do rychlosti 48 km/h, přičemž celý proces trvá 18 sekund.
Během testovacích jízd jsme zkoušeli brodivost vozu, která podle tabulek činí 50 cm. Při průjezdu korytem hlubší řeky jsme posléze zjistili, že auto zvládne o pár centimetrů víc. Jelikož totiž pršelo víc než dost, voda se nám při průjezdu dostala až téměř ke stěračům. Vůz to ale zvládl s přehledem a do kabiny se nedostala ani kapka vody. Jelikož je Evoque stále malým SUV, nezbytnou zkouškou byl i průjezd zabahněným terénem.
K co nejlepším jízdním vlastnostem přispíval elektronický systém All Terrain Response s několika jízdním režimy. Stačilo tak zvolit režim "bláto" a rázem se z vozu stal malý traktor, který se pomaličku sunul hlubokými blátivými kolejemi a bylo jen na řidiči, kam až si vlastně troufne. Prakticky se pak dá řici, že největším limitem byly silniční pneumatiky, které toho zvládaly na svůj poměr celkem hodně a někdy jsme si říkali, že "do toho kopce prostě nemůžeme vyjet". Vyjeli jsme...
Co se týče samotného jízdního komfortu, vůz má příjemně naladěné tlumiče, které jsou naladěny na optimálně tvrdou úroveň. V terénu to s námi nikterak moc neházelo a při sportovnější jízdě po okresní silnici se zas Evoque kabrio choval nadmíru stabilně, komfortně a v zatáčkách projevoval jen minimální náklony.
Celkově je nový Evoque Cabriolet velmi povedeným autem, disponuje velmi pevnou strukturou (vůz se nekroutil ani na těch největších zlomech) a do nabídky přichází celkem se dvěma motorizacemi. První z nich je naftový dvoulitr SD4 s výkony 150 nebo 180 koní, druhou volbou je benzinová čtyřválcová jednotka 2.0 SI4 o výkonu 240 koní. S každým motorem je v základu spojena automatická převodovka ZF o devíti stupních a nechybí zde samozřejmě ani pohon všech kol.
Po stránce ceny se Evoque Cabriolet řadí mezi dražší stylovky, jenže za jeho cenu dostane majitel hodně výbavy a pořádnou kvalitu. Se základním motorem 2.0 SD4 s výkonem 150 koní a výbavou SE Dynamic zaplatí zájemce 1 421 750 Kč. Naopak za nejdražší variantu SI4 HSE Dynamic dá klient 1 703 559 Kč.
Máme za sebou skvěle připravenou a organizovanou prezentaci skvělého modelu a rozhodně doporučujeme se o Range Rover Evoque Cabriolet zajímat!
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.