TEST: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi: Předražený vrchol z Koreje

ar3, 13. června 2016, 08:25 Google+

Hyundai Santa Fe se na trhu velkých SUV pouští do souboje s takovými jmény, jakými jsou Nissan X-Trail nebo námi nedávno testovaná Toyota RAV4. Dokáže se bratříček Kie Sorento vyrovnat své konkurenci?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design

Exteriér Hyundai Santa Fe patří rozhodně mezi ty nejlepší, které můžeme v daném segmentu vidět. Designerům se povedlo nebývale vyvážit vzhled velkého rodinného SUV s agresivními rysy, které jsou dnes v módě. Bílá barva na testovacím voze navíc skvěle zdůrazňovala jeho velikost, v provozu tak bylo auto prakticky nepřehlédnutelný.

img-responsive

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz



Interiér

Po nasednutí do vozu vás jistojistě zaujme nebývalá prostornost kabiny v oblasti nohou a ramenou, což platí pro první i druhou řadu sedaček. Kde bych naopak uvítal více místa, to je nad hlavou. Při mé výšce 185 centimetrů jsem pociťoval nedostatek místa nad hlavou v přední i zadní řadě sedadel, a to i při nejnižší možné poloze.

img-responsive

hyundai santa fe | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Interiér prosvětluje obrovské panoramatické okno, s otvíratelnou přední částí, která při letních dnech dokáže i z jízdě po městě udělat skutečný požitek. Při vyšších rychlostech ale již do vozu proniká nepříjemný aerodynamický hluk.

img-responsive

hyundai santa fe | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Palubní deska působí velice líbivě. Designeři si s ní rozhodně vyhráli. Nezklame ani co se týče použitých materiálů a dílenského zpracování. Nikde nic nepovrzává ani neskřípe. Co je ovšem Sante Fe zcela cizí, je ergonomie. Volant je naprosto zbytečně poset tlačítky, hlavně ve spodní části. To by se dalo jistě vyřešit i jinak. Co ale rozčiluje více než přeplněný volant, je skupina tlačítek, ukrývající se za levým ramenem volantu. Tato tlačítka nejsou při jízdě vůbec vidět. Přitom se ale nejedná o nějaké bezvýznamné ovladače. Nachází se zde vypínání systém Stop/Start nebo volič jízdních režimů vozu. Jediným způsobem, jak tlačítka za jízdy ovládat je naučit se je rozpoznávat po hmatu. Jinak zkrátka nemáte šanci zbavit se otravného systému Stop/Start, ani si zapnout sportovní režim řízení, což je prakticky jediný použitelný jízdní režim, který vám jakž takž napovídá, co se děje s předními koly. O ostatních režimech a jejich extrémně necitlivém řízení snad ani nemá cenu se zmiňovat.

Motorizace a jízdní projev

Přeposilovaným řízením se pomalu a jistě dostáváme k jízdnímu projevu velkého korejského SUV. Ten, jak by se dalo očekávat, ničím nepřekvapí. Přeplňovaný dieselový motor 2,2 CRDi a šestistupňová, automatická převodovka skvěle pracují především ve spodních otáčkách, kde se projevuje točivý moment 440 Nm. Jedinou výtkou, která směřuje k chodu převodovky, je její výrazné škubání při podřazování.

img-responsive

hyundai santa fe | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Při troše předvídání a umírněné jízdě, dokáže motor navíc pracovat poměrně úsporně. Na udávaných 6,6 litru paliva na 100 km se sice dostane jen těžko, ale ani hodnota lehce převyšující 7 litrů nezní příliš špatně, vezmeme-li v potaz, že Santa Fe váží bez 35 kilogramů celé 2 tuny. Při ostřejší jízdě se spotřeba na okreskách šplhá k hranici 10 litrů. To může být ale jeho majitelům jedno.

Santa Fe vám totiž při jakékoli snaze o sportovnější jízdu dá patřičně najevo, že toto opravdu není její šálek kávy. Podvozek těžkého a vysokého SUV dynamickou jízdu příliš nezvládá. Santa Fe je při ostré jízdě silně nedotáčivé a celá karoserie se výrazně naklání. To mu ovšem za zlé mít nemůžeme. Santa Fe je přirozeně orientováno na rodiny a snaží se jim dopřát maximálně pohodlnou jízdu. Ta je bohužel narušována vyšším hlukem od zadní nápravy, častým povrzáváním panoramatického střešního okna a tvrdším naladěním podvozku.

img-responsive

hyundai santa fe | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Při krátkém testu jízdy mimo silnici se skvěle osvědčil systém pohonu všech kol s funkcí Lock, která pevně rozdělí točivý moment na všechny čtyři kola. Ačkoli se tedy Santa Fe v 90 procentech nedostane do kontaktu s terénem. Pokud k tomu ovšem dojde, rozhodně se není čeho bát.

Závěr

Hyundai Santa Fe patří se svým bratříčkem Grand Santa Fe mezi to největší a nejluxusnější zboží v současné nabídce Hyundai. Korejci se rozhodně nemají za co stydět a Santa Fe se může hrdě rovnat svým vyzyvatelům. Zaujme především designem, prostorností a variabilitou interiéru i zavazadlového prostoru. Při jízdě potěší silný a zároveň úsporný motor, stabilita na dálnici a výkonné brzdy. Co naopak zamrzí, je zmatečné rozložení ovládacích prvků v interiéru, povrzávání střešního okna při jízdě, naladění podvozku, vyšší spotřeba nebo vysoká cena.

Celkové hodnocení: 89 %

Základní cena testovaného vozu: 899 990 Kč

Cena testované verze s příplatky: 1 179 990 Kč

KLADY

- prostornost kabiny v podélném a příčném směru

- originální vzhled

- vysoká stabilita při jízdě i na brzdách

- úsporný motor

ZÁPORY

- naladění podvozku

- necitlivé řízení

- špatné rozložení ovládacích prvků

- vrzání panoramatického okna 

Motorizace
vznětový čtyřválec
objem: 2 199 cm3
nejvyšší výkon: 200 koní při 3 800 ot./min
největší točivý moment: 441 Nm mezi 1 750 - 2 750 ot./min

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 203 km/h
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 7,6 l / 6.0 l / 6.6 l
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy
objem palivové nádrže: 64 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi: Předražený vrchol z Koreje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Ka+ má úplný český ceník, za 290 tisíc je téměř plně vybaven.

Ford Ka+ má úplný ceník, za 290 tisíc nabízí skoro všechno

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud