Za uplynulý půl rok se v naší redakci již několikrát ocitla nová generace modelu Caddy. Až dnes jsme se ale podívali na její nejluxusnější verzí Alltrack. Ta nahrazuje předchůdce s označením Cross Caddy, disponuje pohonem všech kol, skvělou výbavou a v našem případě byl pod kapotou umístěn naftový čtyřválcový dvoulitr spražený s automatem DSG o šesti stupních. Jak moc dobrý je vrcholný Caddy a jde k jeho povaze více automat nebo manuál?
Už skoro před rokem jsme mohli poprvé spatřit tvář čtvrté generace VW Caddy. Námi testovaná specifikace Alltrack se ale od ostatních výbav liší poměrně dost. Již od prvního pohledu jsou vidět ostře řezané přídě, k nimž Alltrack přidává plastové lemy blatníků, spodní bodykit s ochrannou motoru a na karoserie vidíme více černých ochranných plastů.
Krom toho počítejme s lehce zvýšeným podvozkem, specifickým designem litých kol a zatmavenými zadními světlomety. Základní tvary karoserie ale zůstaly zachovány, takže zde máme tvar "krabice", dvojici posuvných dveří na boku a poměrně obří páté dveře, které by si zasloužili elektrické ovládání s výškovou pojistkou.
Převeze pětičlenou rodinu?V interiéru by se mělo podle výrobce pohodlně usadit pět osob, jenže při zátěžovém testu to už tak jednoznačné nebylo. V situaci, kdy si za volant usedne 185 cm vysoký řidič a na místo spolujezdce obdobně vysoký člověk, najednou zjistíte, že se dozadu vejdou další tři lidi s poměrně velkými problémy. Pokud to totiž nejsou malé děti okolo věku 12 - 15 let, budou zde starší (větší) osoby trpět především na nedostatek místa pro kolena.
Po delší jízdě pak budou doslova otráveni i z toho, že boční okna nejdou alespoň vyklápět. V době testu už panovaly teploty okolo 25 stupňů a upřímně, zadní zdvojený výdech klimatizace i při plném výkonu chladící soustavy nestačil dostatečně ochladit část pro cestující vzadu. Představa, že by venku bylo ještě o pět stupňů více, je pro nás už tak trošku děsivá. Jedinou možností úlevy v parných letních dnech pro osoby vzadu je přikoupení střešního ventilátoru za skoro 16 tisíc korun.
Nad hlavami všech osob je jinak díky krabicovitém tvaru karoserie prostoru požehnaně, jenže pokud by jste chtěli v Caddym strávit cestu do Chorvatska v pěti lidech, raději si to pořádně rozmyslete. Sedadla sice nabízejí solidní boční vedení, ovšem sedí se na nich příjemně jen určitou dobu a po několika hodinové jízdě už bylo znát, že na rodinné výlety je v nabídce VW hned několik o dost vhodnějších modelů.
Trošku zarazí i skutečnost, že ačkoliv zde máme prakticky plně vybaveného Caddyho, stále zde je za příplatek dotyková navigace, dvouzónová klimatizace anebo vyhřívání sedadel. Alespoň, že výrobce přidal do základní výbavy Alltracka dekor palubní desky imitující uhlíková vlákna. Zcela jistě potěší objem kufru, který v základu činí 750 litrů. Po vyjmutí druhé řady sedadel se pak naskytne prostor o hodnotě 3030 litrů. Díky tomu ve voze převezete až pět europalet, což se rozhodně počítá.
Nic silnějšího už sem nedostanetePro Alltracka jsou dostupné snad všechny klasické motorizace. My jsme ovšem zvolili vrcholný motor 2.0 TDI, který oplýval výkonem 110 kW. Současně s tím se agregát chlubil točivým momentem 340 Nm, spárováním s automatem DSG a pohonem všech kol 4Motion. Právě automat DSG ale byl v naší specifikaci tím, co nakonec pokazilo výsledné hodnocení. Ptáte se proč?
Což o to, točivý moment 340 Nm v rozmezí od 1750 až do 3000 ot./min bohatě stačí pro všechny možné myslitelné situace. Zrychlení z 0-100 km/h za 10,2 sekundy a nejvyšší maximální rychlost 189 km/h taktéž nepatří k úplně špatným hodnotám, jenže s automatickou převodovkou si prostě náš testovaný kousek nerozuměl.
Často se stávalo, že při jízdě ve městě si DSG v rychlosti 50 km/h usmyslelo, že je nejspíše dobré jet co nejúsporněji a tak tam vrazilo 4ku. V tu chvíli ale otáčky motoru padly k hranici jednoho tisíce a celé auto se začalo vibracemi třást a motor duněl. Díky tomu nezbývalo nic jiného, než posunout volič převodovky na manuální režim a řadit si ve městě sám.
Na dálnici se pro změnu často stávalo, že DSG pořád drželo pátý převodový stupeň a šestka jako by byla pro něj zapovězena. Upřímně, nevíme, zda se takto chovají všechna DSG v Caddy Alltrack 2.0 TDI 150, ale pokud ano, výrobce by na tom měl zapracovat. Na druhou stranu, když už si DSG usmyslelo řadit, vše probíhalo bleskurychle a bez cukání.
V oblasti spotřeby si Caddy Alltrack řekl v průběhu testovacího týdne o sedm litrů na 100 km. Musíme ale do toho započítat stále aktivovanou klimatizaci, minimálně dva cestující na palubě a lehce rychlejší přesuny po dálnici. Svůj podíl na spotřebě má ostatně i tvar karoserie vozu a její zvýšená stavba. Právě drobné zvýšení karoserie pomohlo k tomu, aby se Caddy Alltrack mohl prohánět i po drsněji vypadajícíh cestách.
V základu provedení Alltrack vyjíždí na 16“ kolech, my jsme ale měli příplatkové 17ky. Ty byly zárukou toho, že vůz držel dobře v zatáčkách a byl i celkem komfortní. Velikost kol pomáhala v lehce drsnějším terénu, kde už však Caddy díky nezatížené zadní nápravě skákal jako stepní koza a jakékoliv rychlejší tempo způsobovalo nepěkné rány od tlumičů a kol. Ty se přenášejí do kabiny a například v noci je znát, jak trpí i xenonové výbojky, které se tu a tam ne zrovna málo otřesou.
Díky páté generaci spojky Haldex ale není problém projet hlubší blátivé louže, nebo řádit na prašných cestách. Zadní náprava se připojuje bleskurychle a snad jen světlá výška je limitujícím faktorem v tom, kam se dá s vozem vjet. V průběhu testu jsme si všimli i poněkud horšího odhlučnění motoru, což je však problém každého nového Caddyho, kterého jsme v redakci měli.
ZávěrVolkswagen Caddy Alltrack asi nebude tak prodejně úspěšný, jako jeho sesterské modely Passat nebo Touran. Může za to hlavně fakt, že Caddy patří mezi dodávky a verze Alltrack je prostě zaměřena na specifickou klientelu. O jeho „oblíbenosti“ pak svědčí fakt, že u předchůdce registroval výrobce něco málo přes 120 objednávek za celé dva roky. Pokud se už ale rozhodnete zakoupit tuhle dobře vypadající novinku s pohonem všech kol a zvýšeným podvozkem, připravte se na vyšší cenovku a výše zmíněné nedostatky, které ale někomu mohou přijít jako nepodstatné. Vůz má i svoje nesporné výhody a tak je jen na vás, jak moc si získá vaší náklonnost.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena testovaného vozu: 843 387 Kč
Cena vozu s příplatky: 920 904 Kč
KLADY
- objem zavazadelníku
- silný motor
- jízdní komfort na hladších silnicích
- výhled z vozu
- skvěle fungující pohon 4Motion
ZÁPORY
- některé příplatky
- v terénu extrémně tvrdý podvozek
- málo místa pro kolena vzadu
Motorizace naftový čtyřválec s turbodmychadlem objem: 1968 cm3 nejvyšší výkon: 150 koní při 3500-4000 ot./min největší točivý moment: 340 Nm při 1750-3000 ot./min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 189 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 sekundy spotřeba paliva (město/mimo/kombinovaná): 6,2 l / 6,4 l / 6,3 l objem palivové nádrže: 55 litrůNissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.