TEST: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDi 4x4 7-DCT: Sportovec nebo frajírek?

ar3, 6. června 2016, 08:50 Google+

Není tomu vůbec dávno, kdy jsme se v našem redakčním testu podrobně věnovali nové generaci oblíbeného crossoveru Kia Sportage. Ten naši redakční garáž navštívil opět. Tentokrát ovšem v nabroušené verzi GT Line s 1,6 litrovým turbomotorem a dvojspojkovou automatickou převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDi 4x4 7-DCT

Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDi 4x4 7-DCT | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design

O designu nové generace Sportage snad ani nemá cenu se zmiňovat. Již několikrát jsme se jím zabývali, ať při jejím představení u prvních jízdních dojmů ze Španělska a v neposlední řadě i ve zmíněném testu dvoulitrové verze Exclusive. Pojďme se spíše zaměřit na to, čím se liší verze GT Line od běžné Sportage. Hlavním poznávacím rysem GT Line, jsou přední mlhovky ve tvaru čtyř kostek ledu, jak je také Kia označuje. Součásti GT Line je i výrazný stříbrný plast, podtrhující agresivní příď vozu.

img-responsive

Kia Sportage GT Line | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Plast stejné barvy nalezneme i na zadní části vozu, kde alespoň vizuálně supluje difuzor. Po jeho stranách se nalézají dvě výrazné koncovky sportovního výfukového systému, který vozu dává na poměry svého segmentu, skutečně příjemný a do sportovna laděný zvuk. Posledním a tím nejmenším vizuálním odlišením od běžné Sportgage, je titěrný odznáček GT Line, umístěný v pravém dolním rohu pátých dveří.

Interiér

Při usednutí do pohodlných sedaček zjistíte, že dvě vrcholné výbavové verze, Exklusive a GT Line, se od sebe v interiéru prakticky neliší. Jedinými změnami, které jsme zaregistrovali, je zploštělý sportovní volant s emblémem GT Line a hliníkové pedály. Tím výčet úprav a odlišností končí.

img-responsive

Kia Sportage GT Line | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Těšit se ovšem můžete, jako u běžné Sportage, na prostorný interiér, kvalitní zpracování a perfektní ergonomii jednotlivých ovládacích prvků, stejně jako na vysoce kvalitní zvukový projev audiosystému JBL.

Motorizace a jízda

Ačkoli Kia hovoří o tom, že GT Line má odlišně naladěný podvozek, v reálu si odlišností všimnete jen stěží. Při ostřejší jízdě se stále dostavuje silná nedotáčisvost a řízení je stále silně přeposilované. Přesto se GT Line zdá o nepatrný kousek stabilnější a rychlá jízda jí vadí o něco méně než běžné verzi.

Motor 1,6 T-GDI se projevuje jako klasický agregát z dílny Kii a Hyundai. Na papíře zaujme svým výkonem 130 kW. Bohužel přenesení výkonu i do reálného světa, už je pro něj složitější. Nejlépe se motor cítí v nižších otáčkách. Po sešlápnutí plynového pedálu přichází kolem 3 000 otáček za minutu patrný zátah, který opadá až za hranicí 5 000 otáček. Nejde ovšem o kdoví jak silný zátah, zkrátka člověk by čekal daleko víc.

img-responsive

Kia Sportage GT Line | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Při pátrání po tom, kam se poděl výkon, jsme se zastavili nad sedmistupňovým, dvojspojkovým automatem 7-DCT, kterým se Kia tolik vychloubá. Ten řadí přesně, svižně a bez cukání, přesto bychom osobně volili v tomto modelu, v kombinaci s tímto motorem, raději převodovku manuální. 7-DCT totiž při svižnější jízdě reaguje na pokyn pádly vlažně a člověk si řazení musí plánovat dopředu. Manuální převodovka by rovněž mohla motoru pomoci s jeho slabší dynamikou, to je ovšem otázka dalšího testu.

img-responsive

Kia Sportage GT Line | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Ochudit vás samozřejmě nesmíme o průměrnou spotřebu. Ta se při jízdě po našem hlavním městě pohybovala kolem deseti litrů. Při jízdě po okreskách sice začala postupně klesat, ale i přesto, že po většinu testovacího týdne jsme brázdili okresky a několikrát navštívili dálnici, na nás po ukončení testu svítila vysoká hodnota 9,7 litru na sto ujetých kilometrů.

Resumé

Skvělý design, prostorný, přehledný a kvalitně zpracovaný interiér, necitlivé řízení a průměrná jízdní dynamika. Tak by se ve zkratce daly shrnout vlastnosti Kii Sportage GT Line 1,6 T-GDI 7DCT. Hledáte-li kompaktní crossover s nefalšovanými sportovními jízdními vlastnostmi, běžte raději o dům dál. Pokud ale pátráte po stylovém crossoveru s osobitým vzhledem, benzínovým motorem, pohonem všech kol a stabilních jízdních vlastnostech za přijatelnou cenu, patří testovaný vůz rozhodně mezi špičku na trhu.

Celkové hodnocení: 86%

Cena základního modelu: 459 980,-
Cena testovaného modelu: 824 980,-

KLADY

+ atraktivní design

+ přehledný, prostorný interiér

+ kvalita zpracování

ZÁPORY

- jízdní projev bez náznaku sportovních vlastností

- vysoká spotřeba

- necitlivé řízení

Motorizace
přeplňovaný zážehový čtyřválec
objem: 1 591 cm3 nejvyšší
výkon: 130kW při 5 500 ot./min
největší točivý moment: 265Nm mezi1 500 a 4 500 ot./min

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 202 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 10 l / 6,2 l / 7,6 l objem palivové nádrže: 62 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Kia Sportage GT Line 1.6 T-GDi 4x4 7-DCT: Sportovec nebo frajírek?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz S 600 (W140) s novým výfukovým potrubím

VIDEO: Může znít Mercedes-Benz S 600 (W140) jako Formule 1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud