Není tomu vůbec dávno, kdy jsme se v našem redakčním testu podrobně věnovali nové generaci oblíbeného crossoveru Kia Sportage. Ten naši redakční garáž navštívil opět. Tentokrát ovšem v nabroušené verzi GT Line s 1,6 litrovým turbomotorem a dvojspojkovou automatickou převodovkou.
O designu nové generace Sportage snad ani nemá cenu se zmiňovat. Již několikrát jsme se jím zabývali, ať při jejím představení u prvních jízdních dojmů ze Španělska a v neposlední řadě i ve zmíněném testu dvoulitrové verze Exclusive. Pojďme se spíše zaměřit na to, čím se liší verze GT Line od běžné Sportage. Hlavním poznávacím rysem GT Line, jsou přední mlhovky ve tvaru čtyř kostek ledu, jak je také Kia označuje. Součásti GT Line je i výrazný stříbrný plast, podtrhující agresivní příď vozu.
Plast stejné barvy nalezneme i na zadní části vozu, kde alespoň vizuálně supluje difuzor. Po jeho stranách se nalézají dvě výrazné koncovky sportovního výfukového systému, který vozu dává na poměry svého segmentu, skutečně příjemný a do sportovna laděný zvuk. Posledním a tím nejmenším vizuálním odlišením od běžné Sportgage, je titěrný odznáček GT Line, umístěný v pravém dolním rohu pátých dveří.
InteriérPři usednutí do pohodlných sedaček zjistíte, že dvě vrcholné výbavové verze, Exklusive a GT Line, se od sebe v interiéru prakticky neliší. Jedinými změnami, které jsme zaregistrovali, je zploštělý sportovní volant s emblémem GT Line a hliníkové pedály. Tím výčet úprav a odlišností končí.
Těšit se ovšem můžete, jako u běžné Sportage, na prostorný interiér, kvalitní zpracování a perfektní ergonomii jednotlivých ovládacích prvků, stejně jako na vysoce kvalitní zvukový projev audiosystému JBL.
Motorizace a jízdaAčkoli Kia hovoří o tom, že GT Line má odlišně naladěný podvozek, v reálu si odlišností všimnete jen stěží. Při ostřejší jízdě se stále dostavuje silná nedotáčisvost a řízení je stále silně přeposilované. Přesto se GT Line zdá o nepatrný kousek stabilnější a rychlá jízda jí vadí o něco méně než běžné verzi.
Motor 1,6 T-GDI se projevuje jako klasický agregát z dílny Kii a Hyundai. Na papíře zaujme svým výkonem 130 kW. Bohužel přenesení výkonu i do reálného světa, už je pro něj složitější. Nejlépe se motor cítí v nižších otáčkách. Po sešlápnutí plynového pedálu přichází kolem 3 000 otáček za minutu patrný zátah, který opadá až za hranicí 5 000 otáček. Nejde ovšem o kdoví jak silný zátah, zkrátka člověk by čekal daleko víc.
Při pátrání po tom, kam se poděl výkon, jsme se zastavili nad sedmistupňovým, dvojspojkovým automatem 7-DCT, kterým se Kia tolik vychloubá. Ten řadí přesně, svižně a bez cukání, přesto bychom osobně volili v tomto modelu, v kombinaci s tímto motorem, raději převodovku manuální. 7-DCT totiž při svižnější jízdě reaguje na pokyn pádly vlažně a člověk si řazení musí plánovat dopředu. Manuální převodovka by rovněž mohla motoru pomoci s jeho slabší dynamikou, to je ovšem otázka dalšího testu.
Ochudit vás samozřejmě nesmíme o průměrnou spotřebu. Ta se při jízdě po našem hlavním městě pohybovala kolem deseti litrů. Při jízdě po okreskách sice začala postupně klesat, ale i přesto, že po většinu testovacího týdne jsme brázdili okresky a několikrát navštívili dálnici, na nás po ukončení testu svítila vysoká hodnota 9,7 litru na sto ujetých kilometrů.
ResuméSkvělý design, prostorný, přehledný a kvalitně zpracovaný interiér, necitlivé řízení a průměrná jízdní dynamika. Tak by se ve zkratce daly shrnout vlastnosti Kii Sportage GT Line 1,6 T-GDI 7DCT. Hledáte-li kompaktní crossover s nefalšovanými sportovními jízdními vlastnostmi, běžte raději o dům dál. Pokud ale pátráte po stylovém crossoveru s osobitým vzhledem, benzínovým motorem, pohonem všech kol a stabilních jízdních vlastnostech za přijatelnou cenu, patří testovaný vůz rozhodně mezi špičku na trhu.
Celkové hodnocení: 86%Cena základního modelu: 459 980,-Cena testovaného modelu: 824 980,-
KLADY
+ atraktivní design
+ přehledný, prostorný interiér
+ kvalita zpracování
ZÁPORY
- jízdní projev bez náznaku sportovních vlastností
- vysoká spotřeba
- necitlivé řízení
Motorizacepřeplňovaný zážehový čtyřválec objem: 1 591 cm3 nejvyšší výkon: 130kW při 5 500 ot./min největší točivý moment: 265Nm mezi1 500 a 4 500 ot./min
Výkon nejvyšší maximální rychlost: 202 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 10 l / 6,2 l / 7,6 l objem palivové nádrže: 62 litrů
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?