K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

TEST: Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4: Kardiakům nedoporučujeme

ar5, 9. června 2016, 07:00 Google+

Když Toyota v roce 1994 představila první generaci SUV modelu RAV4, asi tehdy nečekala, že se její novinka stane tak úspěšnou. Dnes se píše rok 2016 a již tři roky je tady s námi její poslední generace. Ta navíc nedávno dostala decentní facelift, který vylepšil vzhled, výbavu a přidal verzi s hybridním pohonem. My jsme se rozhodli otestovat benzinové provedení s dvoulitrovou atmosférou v kombinaci s automatem typu CVT.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.06. 14:26) Napište svůj názor
Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4

Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4 | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Sportovně terénní SUV

Právě nedávný facelift pomohl především k vylepšení vizáže současné RAVky. Oproti předešlému provedení tak tady máme vůz s ostřeji řezanou přídí a větším sportovním nádechem. Při pohledu na fotografie si lze všimnout toho, že přední světlomety (v naší verzi s LED technikou) jsou nyní o maličko menší a jejich tvar začal připomínat oči dravé šelmy.

img-responsive

Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4 | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Ve spodní části předního nárazníku se díky faceliftu rozšířil otvor pro nasávání vzduchu. Důležitou proměnou si prošla taktéž zadní světla, u nichž hledejme výrazně lepší grafiku. Ve spodní části nárazníků si svoje místo našel stříbrně lakovaný plast, což je možná škoda. Při jízdě v drsnějším terénu bychom se totiž báli o to, aby se „drsně vypadající“ plast neutrhl a nezůstal někde ležet.

Změny jí prospěly

Co se týče kabiny, zde se už změny moc neprojevily. Snad jen kůží a alcantarou potažená palubní deska zaujme hned na první pohled. Mezi nový malý detail pak patří také hlubší a větší otvor ve středovém tunelu pro uložení kelímku s kávou, nebo jiným nápojem. Jinak se u omlazené RAV4 moc změn neudálo.

Stále zde máme kožený volant s poměrně velkým množstvím tlačítek. Konkrétně pak tlačítka pro ovládání rádia, palubního počítače dostala nový vzhled a vypadají mnohem lépe. Toyota nás však překvapila velmi kvalitním zpracováním jednotlivých dílů palubní desky, příjemnými sedáky s dostatečnou oporou stehen a velkým prostorem nad hlavou na obou řadách sedadel.

img-responsive

Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4 | foto: Toyota

U faceliftované RAV4 pak Toyota zdůrazňuje hlavně to, že vůz dostal novou porci elektronických asistenčních systémů. Nově tak u ní najdeme systém varující před nárazem do vozidla nebo překážky před vámi, za příplatek nechybí automatické přepínání dálkových světel, systém pro čtení dopravních značek, adaptivní tempomat anebo několik kamer, které dokáží vůz zobrazit z ptačí perspektivy.

Bohužel i přes facelift se tady stále najdou drobné chyby, které nejdou nezmínit. Tak například některé staře vypadající ovladače s rozdílným písmem, nebo odjišťování víčka palivové nádrže. To se stále děje za pomocí páčky umístěné na podlaze vedle sedačky řidiče. Nedovolujeme si odhadnout, jak dlouho tato páčka vydrží, protože její zpracování je poněkud chabé a na její chod se musí opatrně, jinak vám může zůstat v ruce.

Někoho snad potěší základní objem zavazadelníku o hodnotě 547 litrů. Po sklopení zadní řady do skoro roviny způsobí, že do auta naložíte 1746 litrů zavazadel. K tomu se přidává i dvojitá podlaha, kam se dají uložit drobnosti.

Atmosféra a automat? To je otázka

V naší testované verzi pracoval již jednou zmíněný benzinový atmosférický čtyřválec 2,0 Valvematic. Jeho výkon oproti předfaceliftové verzi doznal nárůstu jednoho kW, takže ve výsledku náš exemplář disponoval 112 kW při 6200 ot./min a točivým momentem 196 Nm při 4600 ot./min. V tomto provedení je přítomen výhradně pohon všech kol a zákazník má na výběr mezi manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatem CVT.

Právě druhá možnost byla zároveň tou, kterou jsme měli možnost otestovat. Hned na úvod ale musíme říci, že s manuálem si jízdu užijete mnohem více. Automat je zde totiž takový mdlý, výkon jako by zůstával v měniči a i při režimu Sport a plném sešlápnutí pedálu plynu se RAV4 nanejvýš rozeřvala a rázem jsme se divili, kde je těch 112 kW. Až vytáčení k omezovači, skrze manuální režim, způsobilo příval průměrně velké dynamiky, jenže v tu chvíli bychom doporučovali nesledovat aktuální ukazatel spotřeby. Alespoň, že po přepnutí na manuální režim se objeví sedm dopředu přednastavených virtuálních stupňů, k jejiž řazení se hodí dobře zpracovaná pádla pod volantem.

img-responsive

Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4 | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Právě spotřeba se měla podle Toyoty razantně snížit. Možná se jí to povedlo, protože při velmi klidném jízdním tempu a nevytáčení motoru do výšin, jsme se průměrně pohybovali okolo šesti litrů na 100 km. Omlazená RAV4 si v rychlosti 90 km/h točí 1650 ot./min a odebírá v průměru 6,5 litru. V dálničním tempu 130 km/h točil motor 2300 ot./min a v tu chvíli se spotřeba dostávala k hranici deseti litrů. Přitom stále hovoříme o tom, že v autě seděl jen řidič.

Po stránce jízdního komfortu si pak nemáme téměř na co stěžovat. Posilovač řízení přenášel k rukám řidiče celkově velké množství informací, tlumiče vozu dokázali eliminovat středně velké nerovnosti a výmoly a snad jen odhlučnění pohonné jednotky a kabiny jako takové je na průměrné hodnotě. V zatáčkách nás pak Toyota překvapila tím, že karoserie vozu i při ostřejším jízdním tempu neprojevovala větší náklony.

Závěr

Finální verdikt na účet nové RAV4 je celkem příjemný. Až na drobné nedokonalosti se totiž Toyota může chlubit solidně zpracovaným, prostorným a celkem sportovně vypadajícím SUV. Možná právě atmosférický motor v kombinaci s automatem jí ale sráží cenné body. Auto je potřeba často vytáčet, protože v nízkých otáčkách skoro nejede a s tím pak závratně roste spotřeba. Někoho mohou iritovat i tvrdší tlumiče, které si tu a tam "bouchnou", ovšem na druhou stranu je vůz stabilní v zatáčkách a pevně drží stopu. Jedná se zkrátka o jedno z velmi univerzálních aut, jaké je na aktuálním trhu  dostupné a s cenovkou téměř 820 tisíc by tahle RAV4 mohla oslovit nejednoho zájemce.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena testovaného vozu: 739 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 818 900 Kč

KLADY

- prostor v kabině

- velký zavazadelník

- jízdní komfort

- sportovní vzhled

ZÁPORY

- odhlučnění motoru

- spotřeba

Motorizace
benzinový atmosférický čtyřválec
objem: 1987 cm3
nejvyšší výkon: 112 kW pči 6200 ot./min
největší točivý moment: 196 Nm při 4000 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 185 km/h
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 8.2 l / 5.6 l / 6.5 l
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 sekundy
objem palivové nádrže: 60 litrů
Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4: Kardiakům nedoporučujeme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.06.2016 14:26 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Během pózování fotografům si řidič Lamborghini Huracán pořádně vydělal

Majitel Lamborghini chtěl být za frajera, teď ho čeká pořádně drahá návštěva servisu

Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23)

Kolik stojí provoz luxusního auta? Majitelé Ferrari si sáhnou hluboko do kapes

Řízení auta

Řídíte jen jednou rukou? Může vás to stát život. Jak správně sedět v autě

Škoda 110 R

Brežněv vlastnil stovky limuzín a sporťáků ze západu. Proč ale pohrdal škodovkami?

Velký souboj automobilů Volkswagen s označením GTI

Které GTI je nejrychlejší? Velké srovnání nejostřejších modelů Volkswagenu

Tatra 815 - War Rig

Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

Herec Mark Wahlberg se pustil do prodeje automobilů Chevrolet

Dříve auta kradl, dnes je bude prodávat? Mark Wahlberg se vydává na novou dráhu

Hever umístěte na výrobcem doporučené místo. Většinou bývá na prahu kousek za / před kolem - přesné místo najdete v příručce k automobilu

Jak opravit píchlou pneumatiku? Způsoby, o kterých jste asi nevěděli

Šerif z Gwinnett County využívá k dojíždění do práce služební Dodge Charger Hellcat, který byl pořízen z peněz zabavených drogovým dealerům

Služebák s výkonem 707 koní za 1.5 milionu korun? Ministerstvo spravedlnosti šílí vzteky

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

reklama
reklama

Doporučujeme

Fiat 500S hraje na sportovní notu, technika je nicméně zcela sériová.

Fiat 500S vizuálně posílil, techniku má ale zcela sériovou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Tatra, která dobyla Hollywood? Monstrózní War Rig se stal nejslavnějším českým autem

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

  6. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud