TEST: Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4: Kardiakům nedoporučujeme

ar5, 9. června 2016, 07:00 Google+

Když Toyota v roce 1994 představila první generaci SUV modelu RAV4, asi tehdy nečekala, že se její novinka stane tak úspěšnou. Dnes se píše rok 2016 a již tři roky je tady s námi její poslední generace. Ta navíc nedávno dostala decentní facelift, který vylepšil vzhled, výbavu a přidal verzi s hybridním pohonem. My jsme se rozhodli otestovat benzinové provedení s dvoulitrovou atmosférou v kombinaci s automatem typu CVT.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 10.06. 14:26) Napište svůj názor
Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4

Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4 | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Sportovně terénní SUV

Právě nedávný facelift pomohl především k vylepšení vizáže současné RAVky. Oproti předešlému provedení tak tady máme vůz s ostřeji řezanou přídí a větším sportovním nádechem. Při pohledu na fotografie si lze všimnout toho, že přední světlomety (v naší verzi s LED technikou) jsou nyní o maličko menší a jejich tvar začal připomínat oči dravé šelmy.

img-responsive

Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4 | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Ve spodní části předního nárazníku se díky faceliftu rozšířil otvor pro nasávání vzduchu. Důležitou proměnou si prošla taktéž zadní světla, u nichž hledejme výrazně lepší grafiku. Ve spodní části nárazníků si svoje místo našel stříbrně lakovaný plast, což je možná škoda. Při jízdě v drsnějším terénu bychom se totiž báli o to, aby se „drsně vypadající“ plast neutrhl a nezůstal někde ležet.

Změny jí prospěly

Co se týče kabiny, zde se už změny moc neprojevily. Snad jen kůží a alcantarou potažená palubní deska zaujme hned na první pohled. Mezi nový malý detail pak patří také hlubší a větší otvor ve středovém tunelu pro uložení kelímku s kávou, nebo jiným nápojem. Jinak se u omlazené RAV4 moc změn neudálo.

Stále zde máme kožený volant s poměrně velkým množstvím tlačítek. Konkrétně pak tlačítka pro ovládání rádia, palubního počítače dostala nový vzhled a vypadají mnohem lépe. Toyota nás však překvapila velmi kvalitním zpracováním jednotlivých dílů palubní desky, příjemnými sedáky s dostatečnou oporou stehen a velkým prostorem nad hlavou na obou řadách sedadel.

img-responsive

Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4 | foto: Toyota

U faceliftované RAV4 pak Toyota zdůrazňuje hlavně to, že vůz dostal novou porci elektronických asistenčních systémů. Nově tak u ní najdeme systém varující před nárazem do vozidla nebo překážky před vámi, za příplatek nechybí automatické přepínání dálkových světel, systém pro čtení dopravních značek, adaptivní tempomat anebo několik kamer, které dokáží vůz zobrazit z ptačí perspektivy.

Bohužel i přes facelift se tady stále najdou drobné chyby, které nejdou nezmínit. Tak například některé staře vypadající ovladače s rozdílným písmem, nebo odjišťování víčka palivové nádrže. To se stále děje za pomocí páčky umístěné na podlaze vedle sedačky řidiče. Nedovolujeme si odhadnout, jak dlouho tato páčka vydrží, protože její zpracování je poněkud chabé a na její chod se musí opatrně, jinak vám může zůstat v ruce.

Někoho snad potěší základní objem zavazadelníku o hodnotě 547 litrů. Po sklopení zadní řady do skoro roviny způsobí, že do auta naložíte 1746 litrů zavazadel. K tomu se přidává i dvojitá podlaha, kam se dají uložit drobnosti.

Atmosféra a automat? To je otázka

V naší testované verzi pracoval již jednou zmíněný benzinový atmosférický čtyřválec 2,0 Valvematic. Jeho výkon oproti předfaceliftové verzi doznal nárůstu jednoho kW, takže ve výsledku náš exemplář disponoval 112 kW při 6200 ot./min a točivým momentem 196 Nm při 4600 ot./min. V tomto provedení je přítomen výhradně pohon všech kol a zákazník má na výběr mezi manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatem CVT.

Právě druhá možnost byla zároveň tou, kterou jsme měli možnost otestovat. Hned na úvod ale musíme říci, že s manuálem si jízdu užijete mnohem více. Automat je zde totiž takový mdlý, výkon jako by zůstával v měniči a i při režimu Sport a plném sešlápnutí pedálu plynu se RAV4 nanejvýš rozeřvala a rázem jsme se divili, kde je těch 112 kW. Až vytáčení k omezovači, skrze manuální režim, způsobilo příval průměrně velké dynamiky, jenže v tu chvíli bychom doporučovali nesledovat aktuální ukazatel spotřeby. Alespoň, že po přepnutí na manuální režim se objeví sedm dopředu přednastavených virtuálních stupňů, k jejiž řazení se hodí dobře zpracovaná pádla pod volantem.

img-responsive

Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4 | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Právě spotřeba se měla podle Toyoty razantně snížit. Možná se jí to povedlo, protože při velmi klidném jízdním tempu a nevytáčení motoru do výšin, jsme se průměrně pohybovali okolo šesti litrů na 100 km. Omlazená RAV4 si v rychlosti 90 km/h točí 1650 ot./min a odebírá v průměru 6,5 litru. V dálničním tempu 130 km/h točil motor 2300 ot./min a v tu chvíli se spotřeba dostávala k hranici deseti litrů. Přitom stále hovoříme o tom, že v autě seděl jen řidič.

Po stránce jízdního komfortu si pak nemáme téměř na co stěžovat. Posilovač řízení přenášel k rukám řidiče celkově velké množství informací, tlumiče vozu dokázali eliminovat středně velké nerovnosti a výmoly a snad jen odhlučnění pohonné jednotky a kabiny jako takové je na průměrné hodnotě. V zatáčkách nás pak Toyota překvapila tím, že karoserie vozu i při ostřejším jízdním tempu neprojevovala větší náklony.

Závěr

Finální verdikt na účet nové RAV4 je celkem příjemný. Až na drobné nedokonalosti se totiž Toyota může chlubit solidně zpracovaným, prostorným a celkem sportovně vypadajícím SUV. Možná právě atmosférický motor v kombinaci s automatem jí ale sráží cenné body. Auto je potřeba často vytáčet, protože v nízkých otáčkách skoro nejede a s tím pak závratně roste spotřeba. Někoho mohou iritovat i tvrdší tlumiče, které si tu a tam "bouchnou", ovšem na druhou stranu je vůz stabilní v zatáčkách a pevně drží stopu. Jedná se zkrátka o jedno z velmi univerzálních aut, jaké je na aktuálním trhu  dostupné a s cenovkou téměř 820 tisíc by tahle RAV4 mohla oslovit nejednoho zájemce.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena testovaného vozu: 739 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 818 900 Kč

KLADY

- prostor v kabině

- velký zavazadelník

- jízdní komfort

- sportovní vzhled

ZÁPORY

- odhlučnění motoru

- spotřeba

Motorizace
benzinový atmosférický čtyřválec
objem: 1987 cm3
nejvyšší výkon: 112 kW pči 6200 ot./min
největší točivý moment: 196 Nm při 4000 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 185 km/h
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 8.2 l / 5.6 l / 6.5 l
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 sekundy
objem palivové nádrže: 60 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Toyota RAV4 2.0i Multidrive S 4x4: Kardiakům nedoporučujeme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 10.06.2016 14:26 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

reklama

Doporučujeme

Fiat 500S hraje na sportovní notu, technika je nicméně zcela sériová.

Fiat 500S vizuálně posílil, techniku má ale zcela sériovou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  2. Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

  3. Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

  4. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

  5. Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

  6. VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud