TEST: DS 4 Crossback 1.6 BlueHDI: Čím přesně zaujme veřejnost?

ar5, 26. května 2016, 07:30 Google+

Francouzskou módní stylovku se jménem DS 4 jsme měli u nás v redakci již několikrát. Vůbec poprvé k nám však zavítala její oplastovaná verze s přívlastkem Crossback. Má šanci tenhle oranžový Francouz okouzlit veřejnost svým šarmem a dovednostmi? Nebo je to jen předražený kus auta, které nenabídne nic pořádného a je škoda věnovat mu svou pozornost? Odpověď se dozvíte v následujících řádcích.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 26.05. 11:52) Napište svůj názor
DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Plasty ho ještě víc zvýraznily

Při popisu vzhledu varianty Crossback jsme se nemohli ubránit dojmu, že dodatečně namontované plasty jsou zde vážně jen na okrasu. Auto totiž dostalo jen nepatrně zvýšenou světlou výšku (o 30 mm) a odlišná litá černá kola. Nový DS 4 Crossback poznáte i podle zvýrazněných lemů blatníků a případně oranžového laku karoserie.

img-responsive

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 | foto: Mariusz Stankowski, AutoRoad.cz

Jak jsme tady již několikrát psali, vzhled samotného DS 4 je vážně zajímavý. Kombinuje prvky kupé s hatchbackem a přidané plasty v někom mohou evokovat crossover. To je však pouhý klam a auto se i do lehčího terénu vážně nehodí. Negativy jsou i nestahovatelná zadní okna anebo hrana zadních dveří, na kterou se dá po jejich otevření dost lehce napíchnout.

Hodí se jen pro dva

Trošku s podivem se pak díváme na cenovku auta, která je i v základu poměrně vysoká. S ohledem na cenu tak DS 4 Crossback vypadá v kabině tak nějak průměrně. Ano, za částku 700 tisíc korun bychom čekali v kabině podstatně víc luxusu. Pokud se pak někdo podívá na grafiku palubního systému, některá tlačítka anebo kožený rozměrný volant, může si myslet, že si z nej výrobce dělá srandu.

Naopak samotné zpracování jednotlivých dílů je na slušné úrovni, což platí i o kvalitě použitých plastů. Testovaná specifikace ale i s příplatky přesáhla cenu 800 tisíc korun, takže je otázkou, zda na to interiér opravdu vypadá. Čistým faktem pak je, že na zadní sedačky se nemá šanci posadit nikdo s výškou víc jak 170 cm. Kdo bude mít víc, tak se tam prostě nevejde.

img-responsive

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 | foto: Roman Havlín

Stylovému DS 4 Crossback naštěstí nechybí trocha kompaktnosti, protože jeho zavazadlový prostor nabídne v základu objem 385 litrů. Po sklopení sedadel se pak tato hodnota zvětší na 1021 litrů. Nepotěší jen vyšší nákladová hrana, která znemožňuje nakládání těžších předmětů, a taktéž výsledný schod. Celkově je ale nový Crossback určen spíše pro páry, kteří se chtějí výrazněji odlišit od světa.

Dynamikou se řadí do průměru

Pro nejnovější specifikaci Crossbacku jsou v nabídce dostupné jen dva motory. Prvním je naftová jednašestka BlueHDi o výkonu 88 kW, druhým je dvoulitr BlueHDI s výkonem 132 kW. Zatímco u námi testované motorizace je v základu manuální převodovka (my měli za příplatek automat), u druhého motoru nic než automat nekoupíte.

Náš Crossback s motorem 1.6 BlueHDi a šestistupňovým automatem je ale takovou podivnou kombinací. Samotný výkon 88 kW je totiž vzhledem ke hmotnosti skoro 1,4 tuny celkem málo a k tomu se musí připočíst fakt, že automat moc na dynamice nepřidá. Dynamika auta je díky tomu opět průměrná a při obsazení auta dvěma pořádně vzrostlými muži, se motor sice snažil, ale 88 kW stačilo jen tak tak. Doporučujeme tak zvolit silnější naftový motor, kde jinak dobře naladěný automat přenese na předek mnohem větší porci výkonu.

img-responsive

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 | foto: Roman Havlín

A jak je na tom vůz se spotřebou? Za dobu testu jsme se průměrně pohybovali na číslovce 6,4 litru na 100 km. Při opravdové eko rally pak byla realitou čísla začínající hodnotou 5. Nízké údaje na palubním počítači mají na svědomí nejen dlouhé převody, ale i vstřikování močoviny AdBlue.

Zatímco minulé testované verze disponovaly téměř vždy 18“ litými koly, aktuální provedení Crossback dostalo o palec menši disky. Díky tomu jsme se dočkali mírného nárůstu komfortu, který je jinak u DS 4 skoro cizím slovem. Na nerovnostech byl podvozek lehce nervozní a při přejezdu větších výmolů se někdy dočkáte i nemilého odskočení zádě. Také řízení skoro postrádá zpětnou vazbu a občas doslova nevíte, co se děje pod předními koly. Na těchto vlastnostech by měl výrobce zapracovat, za sumu 700 - 800 tisíc korun bychom čekali lepší výkony.

Závěr

Aktuální trend je takový, že když máte nudné auto, hodíte na něj plasty, lehce mu zvýšíte světlou výšku a novinka je na světě. Podobný recept zvolilo i DS, ačkoliv musíme uznat, že DS 4 rozhodně po stránce vzhledu do sekce „nuda“ nepatří. Po nedávném faceliftu se navíc auto ještě víc zkrášlilo a nebýt přemrštěné cenovky, mohlo by si najít široké publikum. Jenže tady máte francouzskou stylovku s cenou skoro devět set tisíc, která má spoustu nedokonalostí. Ve výsledku si jí tak koupí jen ten, kdo si libuje v extravaganci a je ochoten za svůj vkus tučně zaplatit.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena vozu: 742 900 Kč

Cena testované verze: 870 900 Kč

KLADY

- design

- pohodlná přední sedadla

- sladění motoru s převodovkou

- spotřeba

ZÁPORY

- vysoká cena

- odhlučnění motoru

- tvrdý podvozek

Motorizace
přeplňovaný vznětový čtyřválec
objem: 1560 cm3
nejvyšší výkon: 88 kW při 3500 ot./min
největší točivý moment: 300 Nm při 1750 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 189 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4.8 l / 3.8 l / 4.1 l
objem palivové nádrže: 60 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: DS 4 Crossback 1.6 BlueHDI: Čím přesně zaujme veřejnost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 26.05.2016 11:52 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

reklama

Doporučujeme

Škoda Atero je projektem studentů, vzniklým na základě Rapidu Spaceback.

Kupé s okřídleným šípem se vrací, Atero je však pouze studentským projektem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  2. Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

  3. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

  4. Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

  5. Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

  6. Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud