Francouzskou módní stylovku se jménem DS 4 jsme měli u nás v redakci již několikrát. Vůbec poprvé k nám však zavítala její oplastovaná verze s přívlastkem Crossback. Má šanci tenhle oranžový Francouz okouzlit veřejnost svým šarmem a dovednostmi? Nebo je to jen předražený kus auta, které nenabídne nic pořádného a je škoda věnovat mu svou pozornost? Odpověď se dozvíte v následujících řádcích.
Při popisu vzhledu varianty Crossback jsme se nemohli ubránit dojmu, že dodatečně namontované plasty jsou zde vážně jen na okrasu. Auto totiž dostalo jen nepatrně zvýšenou světlou výšku (o 30 mm) a odlišná litá černá kola. Nový DS 4 Crossback poznáte i podle zvýrazněných lemů blatníků a případně oranžového laku karoserie.
Jak jsme tady již několikrát psali, vzhled samotného DS 4 je vážně zajímavý. Kombinuje prvky kupé s hatchbackem a přidané plasty v někom mohou evokovat crossover. To je však pouhý klam a auto se i do lehčího terénu vážně nehodí. Negativy jsou i nestahovatelná zadní okna anebo hrana zadních dveří, na kterou se dá po jejich otevření dost lehce napíchnout.
Hodí se jen pro dvaTrošku s podivem se pak díváme na cenovku auta, která je i v základu poměrně vysoká. S ohledem na cenu tak DS 4 Crossback vypadá v kabině tak nějak průměrně. Ano, za částku 700 tisíc korun bychom čekali v kabině podstatně víc luxusu. Pokud se pak někdo podívá na grafiku palubního systému, některá tlačítka anebo kožený rozměrný volant, může si myslet, že si z nej výrobce dělá srandu.
Naopak samotné zpracování jednotlivých dílů je na slušné úrovni, což platí i o kvalitě použitých plastů. Testovaná specifikace ale i s příplatky přesáhla cenu 800 tisíc korun, takže je otázkou, zda na to interiér opravdu vypadá. Čistým faktem pak je, že na zadní sedačky se nemá šanci posadit nikdo s výškou víc jak 170 cm. Kdo bude mít víc, tak se tam prostě nevejde.
Stylovému DS 4 Crossback naštěstí nechybí trocha kompaktnosti, protože jeho zavazadlový prostor nabídne v základu objem 385 litrů. Po sklopení sedadel se pak tato hodnota zvětší na 1021 litrů. Nepotěší jen vyšší nákladová hrana, která znemožňuje nakládání těžších předmětů, a taktéž výsledný schod. Celkově je ale nový Crossback určen spíše pro páry, kteří se chtějí výrazněji odlišit od světa.
Dynamikou se řadí do průměruPro nejnovější specifikaci Crossbacku jsou v nabídce dostupné jen dva motory. Prvním je naftová jednašestka BlueHDi o výkonu 88 kW, druhým je dvoulitr BlueHDI s výkonem 132 kW. Zatímco u námi testované motorizace je v základu manuální převodovka (my měli za příplatek automat), u druhého motoru nic než automat nekoupíte.
Náš Crossback s motorem 1.6 BlueHDi a šestistupňovým automatem je ale takovou podivnou kombinací. Samotný výkon 88 kW je totiž vzhledem ke hmotnosti skoro 1,4 tuny celkem málo a k tomu se musí připočíst fakt, že automat moc na dynamice nepřidá. Dynamika auta je díky tomu opět průměrná a při obsazení auta dvěma pořádně vzrostlými muži, se motor sice snažil, ale 88 kW stačilo jen tak tak. Doporučujeme tak zvolit silnější naftový motor, kde jinak dobře naladěný automat přenese na předek mnohem větší porci výkonu.
A jak je na tom vůz se spotřebou? Za dobu testu jsme se průměrně pohybovali na číslovce 6,4 litru na 100 km. Při opravdové eko rally pak byla realitou čísla začínající hodnotou 5. Nízké údaje na palubním počítači mají na svědomí nejen dlouhé převody, ale i vstřikování močoviny AdBlue.
Zatímco minulé testované verze disponovaly téměř vždy 18“ litými koly, aktuální provedení Crossback dostalo o palec menši disky. Díky tomu jsme se dočkali mírného nárůstu komfortu, který je jinak u DS 4 skoro cizím slovem. Na nerovnostech byl podvozek lehce nervozní a při přejezdu větších výmolů se někdy dočkáte i nemilého odskočení zádě. Také řízení skoro postrádá zpětnou vazbu a občas doslova nevíte, co se děje pod předními koly. Na těchto vlastnostech by měl výrobce zapracovat, za sumu 700 - 800 tisíc korun bychom čekali lepší výkony.
ZávěrAktuální trend je takový, že když máte nudné auto, hodíte na něj plasty, lehce mu zvýšíte světlou výšku a novinka je na světě. Podobný recept zvolilo i DS, ačkoliv musíme uznat, že DS 4 rozhodně po stránce vzhledu do sekce „nuda“ nepatří. Po nedávném faceliftu se navíc auto ještě víc zkrášlilo a nebýt přemrštěné cenovky, mohlo by si najít široké publikum. Jenže tady máte francouzskou stylovku s cenou skoro devět set tisíc, která má spoustu nedokonalostí. Ve výsledku si jí tak koupí jen ten, kdo si libuje v extravaganci a je ochoten za svůj vkus tučně zaplatit.
Celkové hodnocení: 86 %Základní cena vozu: 742 900 Kč
Cena testované verze: 870 900 Kč
KLADY
- design
- pohodlná přední sedadla
- sladění motoru s převodovkou
- spotřeba
ZÁPORY
- vysoká cena
- odhlučnění motoru
- tvrdý podvozek
Motorizace přeplňovaný vznětový čtyřválec objem: 1560 cm3 nejvyšší výkon: 88 kW při 3500 ot./min největší točivý moment: 300 Nm při 1750 ot./min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 189 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4.8 l / 3.8 l / 4.1 l objem palivové nádrže: 60 litrůČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?