Francouzskou módní stylovku se jménem DS 4 jsme měli u nás v redakci již několikrát. Vůbec poprvé k nám však zavítala její oplastovaná verze s přívlastkem Crossback. Má šanci tenhle oranžový Francouz okouzlit veřejnost svým šarmem a dovednostmi? Nebo je to jen předražený kus auta, které nenabídne nic pořádného a je škoda věnovat mu svou pozornost? Odpověď se dozvíte v následujících řádcích.
Při popisu vzhledu varianty Crossback jsme se nemohli ubránit dojmu, že dodatečně namontované plasty jsou zde vážně jen na okrasu. Auto totiž dostalo jen nepatrně zvýšenou světlou výšku (o 30 mm) a odlišná litá černá kola. Nový DS 4 Crossback poznáte i podle zvýrazněných lemů blatníků a případně oranžového laku karoserie.
Jak jsme tady již několikrát psali, vzhled samotného DS 4 je vážně zajímavý. Kombinuje prvky kupé s hatchbackem a přidané plasty v někom mohou evokovat crossover. To je však pouhý klam a auto se i do lehčího terénu vážně nehodí. Negativy jsou i nestahovatelná zadní okna anebo hrana zadních dveří, na kterou se dá po jejich otevření dost lehce napíchnout.
Hodí se jen pro dvaTrošku s podivem se pak díváme na cenovku auta, která je i v základu poměrně vysoká. S ohledem na cenu tak DS 4 Crossback vypadá v kabině tak nějak průměrně. Ano, za částku 700 tisíc korun bychom čekali v kabině podstatně víc luxusu. Pokud se pak někdo podívá na grafiku palubního systému, některá tlačítka anebo kožený rozměrný volant, může si myslet, že si z nej výrobce dělá srandu.
Naopak samotné zpracování jednotlivých dílů je na slušné úrovni, což platí i o kvalitě použitých plastů. Testovaná specifikace ale i s příplatky přesáhla cenu 800 tisíc korun, takže je otázkou, zda na to interiér opravdu vypadá. Čistým faktem pak je, že na zadní sedačky se nemá šanci posadit nikdo s výškou víc jak 170 cm. Kdo bude mít víc, tak se tam prostě nevejde.
Stylovému DS 4 Crossback naštěstí nechybí trocha kompaktnosti, protože jeho zavazadlový prostor nabídne v základu objem 385 litrů. Po sklopení sedadel se pak tato hodnota zvětší na 1021 litrů. Nepotěší jen vyšší nákladová hrana, která znemožňuje nakládání těžších předmětů, a taktéž výsledný schod. Celkově je ale nový Crossback určen spíše pro páry, kteří se chtějí výrazněji odlišit od světa.
Dynamikou se řadí do průměruPro nejnovější specifikaci Crossbacku jsou v nabídce dostupné jen dva motory. Prvním je naftová jednašestka BlueHDi o výkonu 88 kW, druhým je dvoulitr BlueHDI s výkonem 132 kW. Zatímco u námi testované motorizace je v základu manuální převodovka (my měli za příplatek automat), u druhého motoru nic než automat nekoupíte.
Náš Crossback s motorem 1.6 BlueHDi a šestistupňovým automatem je ale takovou podivnou kombinací. Samotný výkon 88 kW je totiž vzhledem ke hmotnosti skoro 1,4 tuny celkem málo a k tomu se musí připočíst fakt, že automat moc na dynamice nepřidá. Dynamika auta je díky tomu opět průměrná a při obsazení auta dvěma pořádně vzrostlými muži, se motor sice snažil, ale 88 kW stačilo jen tak tak. Doporučujeme tak zvolit silnější naftový motor, kde jinak dobře naladěný automat přenese na předek mnohem větší porci výkonu.
A jak je na tom vůz se spotřebou? Za dobu testu jsme se průměrně pohybovali na číslovce 6,4 litru na 100 km. Při opravdové eko rally pak byla realitou čísla začínající hodnotou 5. Nízké údaje na palubním počítači mají na svědomí nejen dlouhé převody, ale i vstřikování močoviny AdBlue.
Zatímco minulé testované verze disponovaly téměř vždy 18“ litými koly, aktuální provedení Crossback dostalo o palec menši disky. Díky tomu jsme se dočkali mírného nárůstu komfortu, který je jinak u DS 4 skoro cizím slovem. Na nerovnostech byl podvozek lehce nervozní a při přejezdu větších výmolů se někdy dočkáte i nemilého odskočení zádě. Také řízení skoro postrádá zpětnou vazbu a občas doslova nevíte, co se děje pod předními koly. Na těchto vlastnostech by měl výrobce zapracovat, za sumu 700 - 800 tisíc korun bychom čekali lepší výkony.
ZávěrAktuální trend je takový, že když máte nudné auto, hodíte na něj plasty, lehce mu zvýšíte světlou výšku a novinka je na světě. Podobný recept zvolilo i DS, ačkoliv musíme uznat, že DS 4 rozhodně po stránce vzhledu do sekce „nuda“ nepatří. Po nedávném faceliftu se navíc auto ještě víc zkrášlilo a nebýt přemrštěné cenovky, mohlo by si najít široké publikum. Jenže tady máte francouzskou stylovku s cenou skoro devět set tisíc, která má spoustu nedokonalostí. Ve výsledku si jí tak koupí jen ten, kdo si libuje v extravaganci a je ochoten za svůj vkus tučně zaplatit.
Celkové hodnocení: 86 %Základní cena vozu: 742 900 Kč
Cena testované verze: 870 900 Kč
KLADY
- design
- pohodlná přední sedadla
- sladění motoru s převodovkou
- spotřeba
ZÁPORY
- vysoká cena
- odhlučnění motoru
- tvrdý podvozek
Motorizace přeplňovaný vznětový čtyřválec objem: 1560 cm3 nejvyšší výkon: 88 kW při 3500 ot./min největší točivý moment: 300 Nm při 1750 ot./min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 189 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4.8 l / 3.8 l / 4.1 l objem palivové nádrže: 60 litrůRenault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.