Francouzskou módní stylovku se jménem DS 4 jsme měli u nás v redakci již několikrát. Vůbec poprvé k nám však zavítala její oplastovaná verze s přívlastkem Crossback. Má šanci tenhle oranžový Francouz okouzlit veřejnost svým šarmem a dovednostmi? Nebo je to jen předražený kus auta, které nenabídne nic pořádného a je škoda věnovat mu svou pozornost? Odpověď se dozvíte v následujících řádcích.
Při popisu vzhledu varianty Crossback jsme se nemohli ubránit dojmu, že dodatečně namontované plasty jsou zde vážně jen na okrasu. Auto totiž dostalo jen nepatrně zvýšenou světlou výšku (o 30 mm) a odlišná litá černá kola. Nový DS 4 Crossback poznáte i podle zvýrazněných lemů blatníků a případně oranžového laku karoserie.
Jak jsme tady již několikrát psali, vzhled samotného DS 4 je vážně zajímavý. Kombinuje prvky kupé s hatchbackem a přidané plasty v někom mohou evokovat crossover. To je však pouhý klam a auto se i do lehčího terénu vážně nehodí. Negativy jsou i nestahovatelná zadní okna anebo hrana zadních dveří, na kterou se dá po jejich otevření dost lehce napíchnout.
Hodí se jen pro dvaTrošku s podivem se pak díváme na cenovku auta, která je i v základu poměrně vysoká. S ohledem na cenu tak DS 4 Crossback vypadá v kabině tak nějak průměrně. Ano, za částku 700 tisíc korun bychom čekali v kabině podstatně víc luxusu. Pokud se pak někdo podívá na grafiku palubního systému, některá tlačítka anebo kožený rozměrný volant, může si myslet, že si z nej výrobce dělá srandu.
Naopak samotné zpracování jednotlivých dílů je na slušné úrovni, což platí i o kvalitě použitých plastů. Testovaná specifikace ale i s příplatky přesáhla cenu 800 tisíc korun, takže je otázkou, zda na to interiér opravdu vypadá. Čistým faktem pak je, že na zadní sedačky se nemá šanci posadit nikdo s výškou víc jak 170 cm. Kdo bude mít víc, tak se tam prostě nevejde.
Stylovému DS 4 Crossback naštěstí nechybí trocha kompaktnosti, protože jeho zavazadlový prostor nabídne v základu objem 385 litrů. Po sklopení sedadel se pak tato hodnota zvětší na 1021 litrů. Nepotěší jen vyšší nákladová hrana, která znemožňuje nakládání těžších předmětů, a taktéž výsledný schod. Celkově je ale nový Crossback určen spíše pro páry, kteří se chtějí výrazněji odlišit od světa.
Dynamikou se řadí do průměruPro nejnovější specifikaci Crossbacku jsou v nabídce dostupné jen dva motory. Prvním je naftová jednašestka BlueHDi o výkonu 88 kW, druhým je dvoulitr BlueHDI s výkonem 132 kW. Zatímco u námi testované motorizace je v základu manuální převodovka (my měli za příplatek automat), u druhého motoru nic než automat nekoupíte.
Náš Crossback s motorem 1.6 BlueHDi a šestistupňovým automatem je ale takovou podivnou kombinací. Samotný výkon 88 kW je totiž vzhledem ke hmotnosti skoro 1,4 tuny celkem málo a k tomu se musí připočíst fakt, že automat moc na dynamice nepřidá. Dynamika auta je díky tomu opět průměrná a při obsazení auta dvěma pořádně vzrostlými muži, se motor sice snažil, ale 88 kW stačilo jen tak tak. Doporučujeme tak zvolit silnější naftový motor, kde jinak dobře naladěný automat přenese na předek mnohem větší porci výkonu.
A jak je na tom vůz se spotřebou? Za dobu testu jsme se průměrně pohybovali na číslovce 6,4 litru na 100 km. Při opravdové eko rally pak byla realitou čísla začínající hodnotou 5. Nízké údaje na palubním počítači mají na svědomí nejen dlouhé převody, ale i vstřikování močoviny AdBlue.
Zatímco minulé testované verze disponovaly téměř vždy 18“ litými koly, aktuální provedení Crossback dostalo o palec menši disky. Díky tomu jsme se dočkali mírného nárůstu komfortu, který je jinak u DS 4 skoro cizím slovem. Na nerovnostech byl podvozek lehce nervozní a při přejezdu větších výmolů se někdy dočkáte i nemilého odskočení zádě. Také řízení skoro postrádá zpětnou vazbu a občas doslova nevíte, co se děje pod předními koly. Na těchto vlastnostech by měl výrobce zapracovat, za sumu 700 - 800 tisíc korun bychom čekali lepší výkony.
ZávěrAktuální trend je takový, že když máte nudné auto, hodíte na něj plasty, lehce mu zvýšíte světlou výšku a novinka je na světě. Podobný recept zvolilo i DS, ačkoliv musíme uznat, že DS 4 rozhodně po stránce vzhledu do sekce „nuda“ nepatří. Po nedávném faceliftu se navíc auto ještě víc zkrášlilo a nebýt přemrštěné cenovky, mohlo by si najít široké publikum. Jenže tady máte francouzskou stylovku s cenou skoro devět set tisíc, která má spoustu nedokonalostí. Ve výsledku si jí tak koupí jen ten, kdo si libuje v extravaganci a je ochoten za svůj vkus tučně zaplatit.
Celkové hodnocení: 86 %Základní cena vozu: 742 900 Kč
Cena testované verze: 870 900 Kč
KLADY
- design
- pohodlná přední sedadla
- sladění motoru s převodovkou
- spotřeba
ZÁPORY
- vysoká cena
- odhlučnění motoru
- tvrdý podvozek
Motorizace přeplňovaný vznětový čtyřválec objem: 1560 cm3 nejvyšší výkon: 88 kW při 3500 ot./min největší točivý moment: 300 Nm při 1750 ot./min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 189 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4.8 l / 3.8 l / 4.1 l objem palivové nádrže: 60 litrůV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.