TEST: Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG Highline: Potěší milovníky benzinu?

ar5, 19. května 2016, 07:30 Google+

Nová generace Volkswagenu Touran si pomalu ale jistě získává na velké oblibě a nám už jednou tenhle nováček z Německa prošel redakčním testem. Jenže zatímco minule mu pod kapotou tepal naftový čtyřválec, nyní jsme se podívali na to, jak jezdí benzinová verze 1.4 TSI. Ta nabízela výkon 150 koní, který šel na přední nápravu skrze automatickou převodovku DSG se sedmi stupni.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.05. 20:43) Napište svůj názor
Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016)

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Hraje víc na sportovní notu

Už v minulém testu jsme se podrobněji věnovali designu dvojkového Tourana, takže podrobněji ho rozebírat už moc nemá smysl. Novinka je oproti předchůdci o 41 mm širší, o 130 mm delší a o šest milimetrů nižší. Díky tomu je nový Touran široký 1 814 mm, do výšky mu naměříme 1 628 mm a na délku se chlubí 4 527 mm.

img-responsive

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Díky těmto hodnotám vůz vypadá o něco víc sportovněji a samozřejmě jistou změnu pocítí i cestující, kteří se zde budou cítit prostorněji. Výsledný efekt dokonalosti pak dokáže podtrhnout správně zvolený odstín karoserie, přičemž námi testovaný modrý exemplář nám přišel méně nápaditý, než tomu bylo u jeho sněhově bílého sourozence s naftovým motorem.

Prostor mu nechybí

U nového Touranu se dočkal nárůstu i rozvor, jenž se natáhl o 113 mm na výslednou hodnotu 2 786 mm. To je zárukou toho, že v kabině se nikdo nebude tísnit a pokud ano, bude už spadat do kategorie nadprůměrně vzrostlých osob. Kabina nového Touranu je taktéž o 63 mm delší a vedle sebe se dozadu v naprostém klidu posadí tři dospělí cestující.

Nový Volkswagen Touran je pak o něco větší náhražkou Golfu Sportsvan, nebo menší alternativou k modelu Sharan. Vpředu se nám tak opět sedělo víc než dobře, z místa řidiče je ideální výhled do všech stran a nad hlavou nám zbyla ještě slušná řádka centimetrů. Druhá řada sedadel nabízí trojici samostatných sedáků, které se dají různě posouvat, a to až v rozmezí 20 cm. K tomu se přidává funkce nastavení sklonu každého opěradla a pro krajní cestující zde jsou i vyklápějící se stolečky s držákem na pití.

img-responsive

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Za příplatek lze do Tourana dokoupit třetí řadu sedadel. Interiér jako takový nabídne ukázkové zpracování, příjemné materiály a celkově zde vládne klidná atmosféra. Při pohledu na cestující vzadu vás ale možná bude omezovat velikost vnitřního zpětného zrcátka. To je sice bezrámové, jenže jeho velikost není zrovna největší a sledovat pasažéry vzadu (například vaše děti) a zároveň provoz za vámi, je takřka nemožné.

S novou generací Touranu přichází i zlepšení objemu zavazadelníku. Ten v pětimístné verzi nabídne základních 743 litrů (provedení s dvojitou podlahou a bez rezervy má 834 litrů), ovšem v sedmimístné konfiguraci počítejte pouze s 137 litry. Naopak po sklopení zadních sedaček vůz nabídne nákladový prostor o 1 857 litrech.

Někdy je dost nenažraný

Pod kapotou testované verze pracoval přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 150 koní a točivém momentu 250 Nm. S motorem pak byla spárována sedmistupňová automatická převodovka DSG. Tu však dostanete za příplatek 50 tisíc Kč, v základu je šestistupňový manuál.

Sedmistupňové DSG se suchými spojkami má však svoje jisté nevýhody. Během klasických klidných jízd sice řadí hladce a velmi rychle, jenže problém nastal, když jsme se s autem dostali do dopravní zácpy. Pak se totiž každé rozjetí rovnalo peklu, převodovka cukala, díky čemuž naše rozjezdy vypadaly podobně, jako když jsme právě dostali řidičský průkaz. Za nás bychom proto volili manuál, s nímž si jízdu vychutnáte o dost víc a i na spotřebě se tato volba do jisté míry projeví.

img-responsive

Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG (2016) | foto: Roman Havlín

Koho by cukání nadmíru obtěžovalo, může si přepnout DSG do manuálního režimu a řadit si sám skrze pádla pod volantem, čímž se zmatenost převodovky do jisté míry vytratí. Samotný motor je naštěstí jiná písnička a ve srovnání s naftovou verzí o stejném výkonu nám přišel o něco více kultivovanější. Má slušný zátah již od 1500 otáček, turboefekt zde téměř neexistuje a i při plném obsazení vozu se všech 150 koní dokázalo naplno přihlásit o slovo.

O něco horší je ale spotřeba, která je hodně citlivá na počet převážených osob a jízdní styl. Touran 1.4 TSI totiž nemá problém jet v průměru za devět, ale i za šest litrů na sto. Při ekonomické jízdě, kdy nikam nebudete pospíchat a povezete jen spolujezdce, se vám může podařit dosáhnout průměrné spotřeby okolo šesti litrů na 100 km. Pokud si ale občas rádi užíváte sportovního tempa na okreskách nebo rychlého přeletu po dálnici, pak počítejte s odběrem devět až jedenáct litrů na sto. Oproti dříve testovanému Touranu 2.0 TDI s totožným výkonem to jsou pak velmi odlišné hodnoty, které mohou leckomu hodně napovědět, jaká verze by pro něj byla ideálnější.

Podvozek německé novinky je naladěn na tužší notu, což zaručuje menší náklony karoserie, než třeba u většího Sharanu. Potěšilo nás skvělé odhlučnění kabiny, kdy jsme téměř neslyšeli motor. V rámci bezpečnosti dostal Touran druhé generace citlivě naladěný stabilizační systém. To je důkazem toho, že zde máme rodinně založené MPV, které je vhodné pro rodiny, nikoliv pro závodní jezdce. Pro ně jsou v nabídce VW modely Golf GTI, R a nově GTI Clubsport.

Závěr

Ačkoliv si čeští zákazníci kupují s velkou oblibou naftová provedení, i tenhle benzinový Touran rozhodně není něčím, co by jste měli jen tak přehlédnout. Nebýt někdy dost zmatené automatické převodovky a občas velmi nepříjemně vysoké spotřeby, pak bychom tohoto „benzinového Němce“  měli možná i rádi. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI je však podle nás pouze náhradou pro ty, kteří odsuzují naftové sazomety a po kauze Dieselgate si nikdy v životě nechtějí koupit Volkswagena s motorem TDI. V porovnání s naftovým Touranem tak dostanete vůz, který je o něco lépe odhlučněný, kultivovanější a při volbě jiné převodovky by jste z něj mohli mít i radost.

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena vozu: 657 900 Kč

Cena testované verze s příplatky:  866 900 Kč

KLADY

- vnitřní prostor

- síla motoru

- dobrý výhled z vozu

- útulná kabina

- vzhled exteriéru

ZÁPORY

- někdy zmatená převodovka

- hluk od kol na horším povrchu

- některé příplatky

Motorizace
přeplňovaný zážehový čtyřválec
objem: 1395 cm3
nejvyšší točivý moment: 250 Nm při 1500-3500 ot./min
největší výkon: 150 koní při 5000 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 209 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,5 l / 4,8 l / 5,4 l
objem palivové nádrže: 58 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Volkswagen Touran 1.4 TSI DSG Highline: Potěší milovníky benzinu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.05.2016 20:43 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

reklama

Doporučujeme

BMW řady 7 nabídne již brzy vznětový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly.

BMW odhaluje naftový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly, dostane ho 750d xDrive

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  2. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud