Nová generace Volkswagenu Touran si pomalu ale jistě získává na velké oblibě a nám už jednou tenhle nováček z Německa prošel redakčním testem. Jenže zatímco minule mu pod kapotou tepal naftový čtyřválec, nyní jsme se podívali na to, jak jezdí benzinová verze 1.4 TSI. Ta nabízela výkon 150 koní, který šel na přední nápravu skrze automatickou převodovku DSG se sedmi stupni.
Už v minulém testu jsme se podrobněji věnovali designu dvojkového Tourana, takže podrobněji ho rozebírat už moc nemá smysl. Novinka je oproti předchůdci o 41 mm širší, o 130 mm delší a o šest milimetrů nižší. Díky tomu je nový Touran široký 1 814 mm, do výšky mu naměříme 1 628 mm a na délku se chlubí 4 527 mm.
Díky těmto hodnotám vůz vypadá o něco víc sportovněji a samozřejmě jistou změnu pocítí i cestující, kteří se zde budou cítit prostorněji. Výsledný efekt dokonalosti pak dokáže podtrhnout správně zvolený odstín karoserie, přičemž námi testovaný modrý exemplář nám přišel méně nápaditý, než tomu bylo u jeho sněhově bílého sourozence s naftovým motorem.
Prostor mu nechybíU nového Touranu se dočkal nárůstu i rozvor, jenž se natáhl o 113 mm na výslednou hodnotu 2 786 mm. To je zárukou toho, že v kabině se nikdo nebude tísnit a pokud ano, bude už spadat do kategorie nadprůměrně vzrostlých osob. Kabina nového Touranu je taktéž o 63 mm delší a vedle sebe se dozadu v naprostém klidu posadí tři dospělí cestující.
Nový Volkswagen Touran je pak o něco větší náhražkou Golfu Sportsvan, nebo menší alternativou k modelu Sharan. Vpředu se nám tak opět sedělo víc než dobře, z místa řidiče je ideální výhled do všech stran a nad hlavou nám zbyla ještě slušná řádka centimetrů. Druhá řada sedadel nabízí trojici samostatných sedáků, které se dají různě posouvat, a to až v rozmezí 20 cm. K tomu se přidává funkce nastavení sklonu každého opěradla a pro krajní cestující zde jsou i vyklápějící se stolečky s držákem na pití.
Za příplatek lze do Tourana dokoupit třetí řadu sedadel. Interiér jako takový nabídne ukázkové zpracování, příjemné materiály a celkově zde vládne klidná atmosféra. Při pohledu na cestující vzadu vás ale možná bude omezovat velikost vnitřního zpětného zrcátka. To je sice bezrámové, jenže jeho velikost není zrovna největší a sledovat pasažéry vzadu (například vaše děti) a zároveň provoz za vámi, je takřka nemožné.
S novou generací Touranu přichází i zlepšení objemu zavazadelníku. Ten v pětimístné verzi nabídne základních 743 litrů (provedení s dvojitou podlahou a bez rezervy má 834 litrů), ovšem v sedmimístné konfiguraci počítejte pouze s 137 litry. Naopak po sklopení zadních sedaček vůz nabídne nákladový prostor o 1 857 litrech.
Někdy je dost nenažranýPod kapotou testované verze pracoval přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 150 koní a točivém momentu 250 Nm. S motorem pak byla spárována sedmistupňová automatická převodovka DSG. Tu však dostanete za příplatek 50 tisíc Kč, v základu je šestistupňový manuál.
Sedmistupňové DSG se suchými spojkami má však svoje jisté nevýhody. Během klasických klidných jízd sice řadí hladce a velmi rychle, jenže problém nastal, když jsme se s autem dostali do dopravní zácpy. Pak se totiž každé rozjetí rovnalo peklu, převodovka cukala, díky čemuž naše rozjezdy vypadaly podobně, jako když jsme právě dostali řidičský průkaz. Za nás bychom proto volili manuál, s nímž si jízdu vychutnáte o dost víc a i na spotřebě se tato volba do jisté míry projeví.
Koho by cukání nadmíru obtěžovalo, může si přepnout DSG do manuálního režimu a řadit si sám skrze pádla pod volantem, čímž se zmatenost převodovky do jisté míry vytratí. Samotný motor je naštěstí jiná písnička a ve srovnání s naftovou verzí o stejném výkonu nám přišel o něco více kultivovanější. Má slušný zátah již od 1500 otáček, turboefekt zde téměř neexistuje a i při plném obsazení vozu se všech 150 koní dokázalo naplno přihlásit o slovo.
O něco horší je ale spotřeba, která je hodně citlivá na počet převážených osob a jízdní styl. Touran 1.4 TSI totiž nemá problém jet v průměru za devět, ale i za šest litrů na sto. Při ekonomické jízdě, kdy nikam nebudete pospíchat a povezete jen spolujezdce, se vám může podařit dosáhnout průměrné spotřeby okolo šesti litrů na 100 km. Pokud si ale občas rádi užíváte sportovního tempa na okreskách nebo rychlého přeletu po dálnici, pak počítejte s odběrem devět až jedenáct litrů na sto. Oproti dříve testovanému Touranu 2.0 TDI s totožným výkonem to jsou pak velmi odlišné hodnoty, které mohou leckomu hodně napovědět, jaká verze by pro něj byla ideálnější.
Podvozek německé novinky je naladěn na tužší notu, což zaručuje menší náklony karoserie, než třeba u většího Sharanu. Potěšilo nás skvělé odhlučnění kabiny, kdy jsme téměř neslyšeli motor. V rámci bezpečnosti dostal Touran druhé generace citlivě naladěný stabilizační systém. To je důkazem toho, že zde máme rodinně založené MPV, které je vhodné pro rodiny, nikoliv pro závodní jezdce. Pro ně jsou v nabídce VW modely Golf GTI, R a nově GTI Clubsport.
ZávěrAčkoliv si čeští zákazníci kupují s velkou oblibou naftová provedení, i tenhle benzinový Touran rozhodně není něčím, co by jste měli jen tak přehlédnout. Nebýt někdy dost zmatené automatické převodovky a občas velmi nepříjemně vysoké spotřeby, pak bychom tohoto „benzinového Němce“ měli možná i rádi. Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI je však podle nás pouze náhradou pro ty, kteří odsuzují naftové sazomety a po kauze Dieselgate si nikdy v životě nechtějí koupit Volkswagena s motorem TDI. V porovnání s naftovým Touranem tak dostanete vůz, který je o něco lépe odhlučněný, kultivovanější a při volbě jiné převodovky by jste z něj mohli mít i radost.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena vozu: 657 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 866 900 Kč
KLADY
- vnitřní prostor
- síla motoru
- dobrý výhled z vozu
- útulná kabina
- vzhled exteriéru
ZÁPORY
- někdy zmatená převodovka
- hluk od kol na horším povrchu
- některé příplatky
Motorizace přeplňovaný zážehový čtyřválec objem: 1395 cm3 nejvyšší točivý moment: 250 Nm při 1500-3500 ot./min největší výkon: 150 koní při 5000 ot./min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 209 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,5 l / 4,8 l / 5,4 l objem palivové nádrže: 58 litrůV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.