Nový Opel Astra se v posledních letech dokázal proměnit z relativně nudného rodinného hatchbacku v nebývale silného hráče. Úspěch Opelu byl nedávno korunován ziskem titulu Evropské auto roku. Ve stejném týdnu, kdy Astra získala zmíněný titul, prošla i naším redakčním testem. Při nedávné tiskové konferenci jsme měli příležitost pro vás otestovat mezi prvními její prodlouženou verzi Sports Tourer.
K testu jsme zvolili její nejvýkonnější a zároveň nejvíce řidičsky orientovanou variantu s dvěma sty koňských sil, které nám dával k dispozici 1.6litrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem.
Již po prvních několika kilometrech jsme dospěli k jasnému závěru. Kombík je jízdně daleko lepší než běžný hatchback. V zatáčkách se vůz chová velice stabilně a dává řidiči velkou míru jistoty. Podvozek je evidentně naladěný pro vysoký jízdní komfort. I přes větší průměr disků kol zvládal nerovnosti se vší grácií.
To, že je vůz orientován na komfort ovšem neznamená, že Astra zcela zahodila sportovního ducha. Ani v běžném režimu vůz netrpí přílišnými náklony karoserie. Po stisknutí tlačítka SPORT podvozek ztuhne ještě více, je patrnější rychlejší odezva plynového pedálu a řízení se stane lehce tužší a zároveň přesnější. Obecně vzato je celá řídící soustava Astry velmi povedená.
Tu jsme si pochvalovali již během testu hatchbacku. V dnešní době přeposilovaných a tupých řízení je radost řídit vůz, jehož volant vám přesně šeptá co se děje pod koly.
Motor o výkonu 200 koní nás z celého vozu překvapil nejpříjemněji. Maximální výkon podává na hranici 4700 otáček za minutu. Pokud patříte k vyznavačům vytáčení motoru, jistě si nejvýkonnější Astru ST zamilujete. Motor se nejen nechá ochotně vytáčet jak hrdlo ráčí, zároveň ve vyšších otáčkách do kabiny posílá lahodný zvuk, vytvářející příjemně sportovní atmosféru.
Nejvýkonnější benzínový agregát je možné spárovat pouze s šestistupňovým manuálem. Ten potěší příjemně krátkými a velice přesnými drahami, s ideálním mechanickým odporem.
Svýcm chováním nám Astra ST opravdu padla do oka. Většina zákazníků si ale rodinný kombík vybírá pro jiné přednosti. Celé představení odborné veřejnosti se neslo ve znamení štědrého vnitřního prostoru a velkého zavazadelníku. Ani zde Astra nepokulhává za konkurencí. Naopak. Zavazadlový prostor činí 540 litrů v základním provedení. Po sklopení zadních sedaček čeká pro vaše zavazadla celých 1630 litrů.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?