Nový Opel Astra se v posledních letech dokázal proměnit z relativně nudného rodinného hatchbacku v nebývale silného hráče. Úspěch Opelu byl nedávno korunován ziskem titulu Evropské auto roku. Ve stejném týdnu, kdy Astra získala zmíněný titul, prošla i naším redakčním testem. Při nedávné tiskové konferenci jsme měli příležitost pro vás otestovat mezi prvními její prodlouženou verzi Sports Tourer.
K testu jsme zvolili její nejvýkonnější a zároveň nejvíce řidičsky orientovanou variantu s dvěma sty koňských sil, které nám dával k dispozici 1.6litrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem.
Již po prvních několika kilometrech jsme dospěli k jasnému závěru. Kombík je jízdně daleko lepší než běžný hatchback. V zatáčkách se vůz chová velice stabilně a dává řidiči velkou míru jistoty. Podvozek je evidentně naladěný pro vysoký jízdní komfort. I přes větší průměr disků kol zvládal nerovnosti se vší grácií.
To, že je vůz orientován na komfort ovšem neznamená, že Astra zcela zahodila sportovního ducha. Ani v běžném režimu vůz netrpí přílišnými náklony karoserie. Po stisknutí tlačítka SPORT podvozek ztuhne ještě více, je patrnější rychlejší odezva plynového pedálu a řízení se stane lehce tužší a zároveň přesnější. Obecně vzato je celá řídící soustava Astry velmi povedená.
Tu jsme si pochvalovali již během testu hatchbacku. V dnešní době přeposilovaných a tupých řízení je radost řídit vůz, jehož volant vám přesně šeptá co se děje pod koly.
Motor o výkonu 200 koní nás z celého vozu překvapil nejpříjemněji. Maximální výkon podává na hranici 4700 otáček za minutu. Pokud patříte k vyznavačům vytáčení motoru, jistě si nejvýkonnější Astru ST zamilujete. Motor se nejen nechá ochotně vytáčet jak hrdlo ráčí, zároveň ve vyšších otáčkách do kabiny posílá lahodný zvuk, vytvářející příjemně sportovní atmosféru.
Nejvýkonnější benzínový agregát je možné spárovat pouze s šestistupňovým manuálem. Ten potěší příjemně krátkými a velice přesnými drahami, s ideálním mechanickým odporem.
Svýcm chováním nám Astra ST opravdu padla do oka. Většina zákazníků si ale rodinný kombík vybírá pro jiné přednosti. Celé představení odborné veřejnosti se neslo ve znamení štědrého vnitřního prostoru a velkého zavazadelníku. Ani zde Astra nepokulhává za konkurencí. Naopak. Zavazadlový prostor činí 540 litrů v základním provedení. Po sklopení zadních sedaček čeká pro vaše zavazadla celých 1630 litrů.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?