Nový Opel Astra se v posledních letech dokázal proměnit z relativně nudného rodinného hatchbacku v nebývale silného hráče. Úspěch Opelu byl nedávno korunován ziskem titulu Evropské auto roku. Ve stejném týdnu, kdy Astra získala zmíněný titul, prošla i naším redakčním testem. Při nedávné tiskové konferenci jsme měli příležitost pro vás otestovat mezi prvními její prodlouženou verzi Sports Tourer.
K testu jsme zvolili její nejvýkonnější a zároveň nejvíce řidičsky orientovanou variantu s dvěma sty koňských sil, které nám dával k dispozici 1.6litrový zážehový čtyřválec s turbodmychadlem.
Již po prvních několika kilometrech jsme dospěli k jasnému závěru. Kombík je jízdně daleko lepší než běžný hatchback. V zatáčkách se vůz chová velice stabilně a dává řidiči velkou míru jistoty. Podvozek je evidentně naladěný pro vysoký jízdní komfort. I přes větší průměr disků kol zvládal nerovnosti se vší grácií.
To, že je vůz orientován na komfort ovšem neznamená, že Astra zcela zahodila sportovního ducha. Ani v běžném režimu vůz netrpí přílišnými náklony karoserie. Po stisknutí tlačítka SPORT podvozek ztuhne ještě více, je patrnější rychlejší odezva plynového pedálu a řízení se stane lehce tužší a zároveň přesnější. Obecně vzato je celá řídící soustava Astry velmi povedená.
Tu jsme si pochvalovali již během testu hatchbacku. V dnešní době přeposilovaných a tupých řízení je radost řídit vůz, jehož volant vám přesně šeptá co se děje pod koly.
Motor o výkonu 200 koní nás z celého vozu překvapil nejpříjemněji. Maximální výkon podává na hranici 4700 otáček za minutu. Pokud patříte k vyznavačům vytáčení motoru, jistě si nejvýkonnější Astru ST zamilujete. Motor se nejen nechá ochotně vytáčet jak hrdlo ráčí, zároveň ve vyšších otáčkách do kabiny posílá lahodný zvuk, vytvářející příjemně sportovní atmosféru.
Nejvýkonnější benzínový agregát je možné spárovat pouze s šestistupňovým manuálem. Ten potěší příjemně krátkými a velice přesnými drahami, s ideálním mechanickým odporem.
Svýcm chováním nám Astra ST opravdu padla do oka. Většina zákazníků si ale rodinný kombík vybírá pro jiné přednosti. Celé představení odborné veřejnosti se neslo ve znamení štědrého vnitřního prostoru a velkého zavazadelníku. Ani zde Astra nepokulhává za konkurencí. Naopak. Zavazadlový prostor činí 540 litrů v základním provedení. Po sklopení zadních sedaček čeká pro vaše zavazadla celých 1630 litrů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?