Malý krabicovitý Citroën C3 Picasso je tady s námi již od roku 2009 za tu dobu prošel dvěma významnými modernizacemi. První se v roce 2012 týkala jeho vzhledu, o další tři roky pak přišla obměna motorů, jenž splňují emisní normu Euro 6. Po sedmi letech ve výrobě tak nastává otázka, zda se malý Francouz ještě chytá na konkurenci a abychom to prověřili, vzali jsme si na test verzi s benzinovým motorem 1.4 VTi.
Po stránce vzhledu se i dnes jedná o pohledný vůz, který se správně zvoleným lakem karoserie vypadá víc než dobře. Bylo až překvapením, jak moc pozornosti na sebe strhával tmavě fialový odstín karoserie testované specifikace. Dalo by se říct, že i kdyby byl C3 Picasso na „plecháčích“, v případě naleštěné fialově zářící karoserie by to vůbec nebyl problém.
Kde koho jistě zaujmou chromované rámečky okolo předních mlhových světel, nebo černě lakované rámečky A-sloupků. Cílovou skupinou se pak nejspíše stanou ženy, mladé páry anebo i lidé v důchodovém věku, které ostatně v tomto typu auta občas potkávám na silnicích.
Místa je zde všude víc než dostO něco horší je to v interiéru vozu, kde jsou prožité roky znát. Již postarší tlačítka na středovém panelu, zvláštní zvuk zaklapnutí schránky v přístrojové desce před spolujezdcem anebo design příplatkového koženého volantu, to jsou tři věci, které jsou důkazem, že C3 Picasso není úplným nováčkem na trhu.
Naopak nás hodně zaujala přístrojová deska s poměrně masivními plasty a displeji. Tři z nich se přitom nachází hned vedle sebe pod předním sklem. Za příplatek je možno dokoupit navigaci, u které je ale ovládání celkem složité. V dnešní době dotykových obrazovek se totiž již moc nevidí zadávání adresy pomoci miniaturního kolečka u ovládání autorádia. Za pozornost stojí i displej rychloměru, který mění svou intenzitu podsvícení podle vnějších světelných podmínek. Při prudkém slunci doslova září (ale ne stále tak, aby vás to rušilo) a v noci má příjemnou oranžovou barvu.
Co se týče sedadel a komfortu v kabině, u C3 Picasso najdeme tradičné měkká sedadla, ve kterých se dá bez problému strávit například delší jízda po dálnici Bohužel, jejich boční tvarování není z nejlepších a držení těla v zatáčkách je zde pouze zbožným přáním. Sedadla navíc mají celkem úzký a krátký sedák a jejich opěrky nejsou úplně dobře tvarované.
Hlavní předností testovaného vozu je však prostornost. Ve všech směrech je v autě místa požehnaně, i osoby s výškou 190 cm se budou moci posadit na jakékoliv místo ve voze a snad jen zadní sedadla by nemusela být až tak „plochá“ a chybí jim nějaké výraznější tvarování. Alespoň, že jsou dělitelná v poměru 1/3 nebo 2/3 a lze je posouvat nezávisle na sobě. Kdo si pak potrpí na odkládací prostory, toho potěší hned několik úložných prostor v palubní desce, vyklápěcí stolečky a rozměrné kapsy ve dveřích.
Stačí mu základní jednačtyřka?Pod kapotou námi testovaného C3 Picasso pracoval benzinový atmosférický čtyřválec 1.4 VTi s výkonem 95 koní a točivým momentem 136 Nm. S ním je spojena pětistupňová manuální převodovka a kdo chce, aby auto pořádně jelo, musí tuhle pohonnou jednotku točit až do maxima.
To je položeno o hranice 6000 ot./min a špička točivého momentu se nachází už ve 4000 ot./min. Motor je ale velmi tichý a když jedete v normálním spektru otáček v rozmezí 1500 až 3000, do kabiny se nedostává skoro žádný projev. Velká změna pak nastane v případě, že si chcete zahrát na závodníka a z malého Citroenu vyždímat všech 95 koní. To se totiž najednou ukáže, že vůz nemá zas tak silnou zvukovou izolaci motoru a už při dálničním tempu 130 km/h budou vaše uši poměrně trpět.
Bylo pak s podivem, že si motor leckdy ukazatelem řazení přál, abychom zařadili šestý převodový stupeň. S radostí bychom ho tam dali, to by jsme ale nesměli mít pětikvalt. Na druhou stranu, motor velmi dobře táhl už z nejnižších otáček, ovšem jak přijde jen větší stoupání, nevyhnete se častému podřazování, a to někdy až o dva převodové stupně.
Právě převodová skříň je taková rozpačitá. Její dráhy nejsou úplně přesné, na druhou stranu vám pětka může s klidem posloužit pro jízdu ve městě. V rychlosti 50 km/h totiž motor točí 1500 otáček a nehrozí zde jeho dušení. S vysokými otáčkami ale souvisí i spotřeba, která nám leckdy vyrazila dech. Při snaze jezdit úsporně, jsme se dostali na 5,5 litru v kombinovaném režimu, ovšem jak jsme na to šlápli, rázem jsme na palubním počítači viděli hodnoty blížící se devíti litrům.
Jízdní vlastnosti naopak velkým kladem testovaného Francouze. Současný C3 Picasso se totiž na okreskách umí pěkně rozdovádět a i přes vyšší karoserii nás překvapili její pouze minimální náklony v prudkých zatáčkách. Pokud by pod kapotou bylo něco silnějšího než základní jednačtyřka, pak jsme si jisti, že by se jednalo o velmi zábavné mini MPV. Podvozek auta filtruje nerovnosti celkem dobře, tu a tam se občas do kabiny dostane drcnutí nebo tupá rána, ale to zažijete i u větších a dražších vozidel.
Testovaný vůz nabídne i celkem lehké řízení. To vyhoví požadavkům nežné části našeho pohlaví. Posilovač řízení se navíc chová progresivně, tedy že při vyšších rychlostech tuhne a při parkování dokážete naopak otočit volantem skoro jedním prstem.
ZávěrMalý a přitom velký model C3 Picasso je ukázkou toho, jak se dá za celkem solidní cenu nabízet prostorné mini MPV pro pět lidí. Nestárnoucí vzhled je kladem i po sedmi letech výroby a dobře naladěný podvozek dovolí i leckdy sportovní jízdu. K tomu si připojte proměnlivý posilovač řízení, variabilitu zadních sedadel, celkem solidní výbavu a máte ideální druhé auto do rodiny. Co na tom, že vzhled volantu a středového panelu není zrovna nejmodernější, nebo, že při plném obsazení vozu žere motor skoro osm litrů v průměru, tyhle chyby se mu dají v určitém smyslu odpustit.
Celkové hodnocení: 80 %Základní cena: 333 400 Kč
Cena testované verze: 349 600 Kč
KLADY
- vzhled
- prostornost
- podvozek
- cena
ZÁPORY
- tvrdé plasty v kabině
- odhlučnění motoru
Motorizace atmosférický čtyřválec největší výkon: 95 koní při 6000 ot./min nejvyšší točivý moment: 136 Nm při 4000 ot./min objem: 1397 cm3 Výkon nejvyšší maximální rychlost: 178 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 8 l / 5 l / 6 l objem palivové nádrže: 50 litrůV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.