Roztomilý drobeček
Design vozu je poměrně rozporuplný. Vůz se svou přední částí snaží působit ostře, ale to se mu vůbec nedaří. Nejčastější reakcí, kterou od přihlížejících při pohledu na jeho zaoblené tvary zaslechnete je: „Jé, to je ale roztomilý drobeček.“ Tedy, pokud je dotyčný ženského pohlaví.
Celkově ale musíme říci, že na nás design vozu působil velmi pozitivně. Při delším zkoumání totiž zjistíte, že designeři Peugeotu „dvě stě osmičku“ rozhodně neodflákli. Naopak si vyhráli s detaily typu: originální tvar předního skla, žebrování masky chladiče, tvar předního nárazníku nebo originální řešení grafiky zadních světel, znázorňující trojici lvích drápů. Vůz byl vyveden v líbivé barvě Ice Grey.
Interiér
Při usednutí do testovaného automobilu nás většinou jako první zaujmou sedadla. V 208 tomu ale bylo jinak. Ne že by sedadla byla nějak nevýrazná, to rozhodně ne. Nabízí totiž skvělou oporu co se týče bočního vedení a celkově rozhodně patří mezi nadprůměr ve své třídě. Tím, co nás ale zaujalo jako první, je malý, roztomilý volant. Při prvních několika kilometrech jsem byl lehce vyveden z míry jeho velikostí.
Opravdu se ale jedná o otázku zvyku a po chvíli o tom, že je volant nějak jiný než ostatní, nebudete ani vědět. Volant není originální jen svou velikostí, ale i tvarem. Ač nepatřím mezi skalní fanoušky zploštělých volantů, musím uznat, že tvar věnce se Peugeotu opravdu povedl.
Volant je v 208 umístěn níže než bývá zvykem. To z důvodu, aby měl řidič lepší výhled na kapličku přístrojů, která je umístěna velice atypicky. Mnozí mí kolegové toto originální řešení interiéru odsuzují. Já mohu naopak s čistým svědomí prohlásit, že jsem ani jednou neměl s viditelností na přístroje problém a ani jsem neměl pocit, že mi nízko umístěný volant odřezává stehna od zbytku těla.
I zbytek interiéru je povedený a opravdu přehledný. Ale s čím jsem po dobu testování bojoval, je umístění ruční brzdy. Ta je „ukrytá“ pod loketní opěrkou a pro pohodlné odbrzdění vozu musíte zmíněnou opěrku pokaždé zdvihnout, což po několika dnech opravdu začne lézt na nervy.
Co se týče prostornosti, nemá si řidič ani jeho spolujezdec na co stěžovat. Horší je to již s místem pro cestující na druhé řadě sedadel. Cestující se sice nemusí bát otlačených kolen. Kamenem úrazu ale je menší prostor pro ramena, což naprosto vylučuje cestování s třemi osobami na zadních sedadlech. Peugeot se může pochlubit i velikostí kufru 285 litrů a řadí se mezi nadprůměr ve svém segmentu.
Motorizace a jízda
Jak jsme již zmínili v úvodu testu, pod kapotou testovaného vozu pracoval nejsilnější dieselový agregát – 1,6 BlueHDI 120 S&S.
Ten se projevoval příjemně tichým a kultivovaným chodem, s dostatkem výkonové rezervy k snadnému předjíždění. Výrazný zátah se dostavoval kolem 3.500 otáček za minutu a za hranicí 4.000 otáček za minutu již výkonová křivka stagnuje. Jediný zápor, který jsem na chodu motoru pozoroval, byla výraznější turbo díra.
K pořízení vozu s dieselovým agregátem nás bude samozřejmě zajímat i jeho spotřeba. Ta se při klidné jízdě pohybuje lehce nad pěti litry. Nemusíte se ale bát na plynový pedál šlápnout. Při ostrém jízdním tempu si malý Peugeot žádá zhruba 6,5 litru na sto kilometrů.
S motorem spolupracuje šestistupňová manuální převodovka. Ta je zakončena masivní hliníkovou koncovkou. Ta skvěle sedí do ruky a přítomnost masivního hliníku působí opravdu hodnotně, zároveň si ale nese i svá negativa. Při ranní jízdě totiž koncovka opravdu nepříjemně studí do ruky. Co se týče chodu samotné převodovky, drahám by rozhodně neškodila vyšší přesnost.
Naladění podvozku představuje skvělý kompromis mezi komfortem a zdravou tuhostí. Menší i větší nerovnosti filtruje s přehledem a nerozhodí ho ani ostrá jízda po úzkých, klikatých okreskách.
Stejně jak jsme si pochvalovali odhlučnění motoru, si musíme postěžovat na odhlučnění podvozku. Posádku nijak neobtěžují pohyby zavěšení. Naopak hluk valících se kol je zejména při dálničním tempu opravdu nepříjemný a cestující musí při komunikaci výrazně zvyšovat hlas.
Resumé
Puegeot 208 je skutečně povedené malé auto. Zaujme netradičním vzhledem exteriéru i velice originálním interiérem. Potěší příjemným jízdním projevem i nízkou spotřebou. Naopak zamrzí méně přesná převodovka a hluk od valících se kol. Jedná se o skvělou volbu pro lidi, toužící po malém automobilu, se kterým se snadno zaparkuje a jenž navíc poskytne na silnici i slušnou dávku zábavy a přitom dokáže svého řidiče alespoň částečně vymaní ze zástupu Fábií.
Celkové hodnocení 90%
Základní cena testovaného modelu: 245 200,- Kč
Cena testované verze včetně příplatků: 458 700,- Kč
Klady:
+ svěží vzhled
+ kultivovaný a výkonný motor
+ nízká spotřeba
Zápory
- vyšší pořizovací cena
- hluk od podvozku
- nepříliš přesné řazení
Motorizace:
Přeplňovaný řadový čtyřválec
Objem: 1560 ccm
Nejvyšší výkon: 88 kW/120 koní při 3 500 ot./min
Nejvyšší točivý moment: 285 Nm při 1 750 ot./min
Výkony:
Maximální rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9,4
Výrobcem udávaná spotřeba paliva: město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.2 / 3.6
Objem palivové nádrže: 46 litrů