TEST: Kia Optima 1,7 CRDi – Vyrovná se Superbu?

ar3, 24. března 2016, 08:00 Google+

Pokud český manažer začne uvažovat o koupi sedanu střední třídy s cenovkou kolem 900 000 Kč, nabízí se mu dvě mainstreamové varianty – Superb a Passat. Pokud se chcete vymanit z davu manažerů ve vozech koncernu VW, máte k dispozici několik alternativ a jednou z nich je i druhá generace vozu Kia Optima.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Optima

Kia Optima | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Na atraktivitě neztratila

Při pohledu na druhou generaci Optimy se může zdát, že se jedná pouze o omlazenu první generaci. Design exteriéru je opravdu velice podobný své předchůdkyni, což rozhodně není na škodu.

img-responsive

Kia Optima | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

Již první generace totiž patřila mezi ty nejpovedenější vozy z portfolia korejské automobilky. Opět se tak setkáváme s typickým tygřím nosem nebo chromovou linku zvýrazňující svažující se tvar střechy. Přepracování se dočkala světla, nárazníky i prolisy karosérie. Celkově se vůz prodloužil o 10 mm, o něž se prodloužil rozvor vozu. Kombinace opravdu vydařeného designu, atraktivní hnědé metalízy a faktu, že Kia Optima není na silnicích často k vidění způsobilo, že ať sem se s vozem ocitl kdekoli, nemohl jsem se vyhnout všudepřítomným zkoumavým pohledům.

Korejská řada 5?

Změny v exteriéru jsou v porovnání s předchůdcem spíše decentní. Za to v interiéru nastala doslova revoluce. Zaoblené křivky a středový panel nasměrovaný k řidiči je minulostí. Namísto toho se nese celá palubní deska v duchu horizontálních linií. Odvážnější jedinci by dokonce mohli Kiu nařknout ze snahy okopírovat palubní desku BMW řady 5.

Co se Optimě ale vytknout nedá, je použití prémiových materiálů jako pravá kůže, leštěný hliník a příjemně měkčené plasty. Příkladná je i ergonomie rozmístění ovládacích prvků, a přívětivé a intuitivní ovládání multimediálního systému. Kabina působí celkově prostorným dojmem jak v podélném, tak i příčném směru. To platí jak pro přední, tak i pro zadní sedačky. Zde se navíc projevuje prodloužení rozvoru o 10 mm a místa pro kolena je opravdu více než dost. Jiná písnička je to již s místem nad hlavou. Toho rozhodně není na rozdávání a osoby vyššího vzrůstu by mohli mít problém při sezení na předních i zadních sedadlech. Když už je řeč o sedadlech, musíme zmínit fakt, který nás opravdu příjemně překvapil. Vyhřívaná sedadla totiž nalezneme v obou řadách a ty v přední disponují dokonce odvětráváním, což rozhodně v dané cenové hladině není standardem.

Zavazadlový prostor nabízí 510 litrů prostoru, což se zdá jako velká hodnota. V porovnání s konkurencí jako je Passat nebo Talisman, Optima zkrátka zaostává. Navíc je Optima k dispozici pouze jako sedan a tato karoserie nepatří u českých zákazníků k těm nejoblíbenějším. Na ženevském autosalonu byla ale představena praktičtější Optima Sportwagon, což by mohlo tento malý handicap korejského sedanu napravit.

Sportovní ambice nečekejte

Jízdně můžeme zařadit Optimu bez sebemenšího zaváhání mezi nadprůměrné. Podvozek příjemně žehlí nerovnosti na silnicích a to bez většího hluku. Na druhou stranu se nemusíte bát přílišného naklánění, navíc, pokud se vám zdá Optima v zatáčkách příliš měkká, stačí si zapnout sportovní režim, který podvozek jemně přitvrdí.

Největším slabinou Optimy může být její 1,7 litrový motor CRDi. Ten nabízí výkon 140 koňských sil, což u vozu takových rozměrů není nějak závratné číslo. V reálu na mě motor působil možná až lenivě.

img-responsive

Kia Optima | foto: Petr Míka, AutoRoad.cz

 

V Optimě mě snad ani jednou nenapadlo přepnout si vůz do sport módu a „říznout“ pár zatáček. Už vůbec jsem neměl potřebu využívat řazení pádly pod volantem.

Zmíněná pádla jsou výstupem nové, nedávno vyvinuté, automatické, dvouspojkové, sedmistupňové převodovky. Ta se chlubí rychlejší změnou převodů. V automatickém režimu k převodovce nemáme jedinou výtku. Za to pokud se řidič rozhodne řadit sám, automat nad ním přísně drží pomyslnou rákosku a jakmile řadí řidič tak, jak se vozu nelíbí, zapne se opět automatický režim. Převodovku je možné nastavit do módu Eco a Sport. Při režimu Sport jdou otáčky vysoko až ke špici výkonové křivky, na druhou stranu při režimu Eco využívá převodovky spíše než výkon, točivý moment vozu a snaží se tak srazit spotřebu, na co nejnižší hodnotu.

Spotřeba nás opravdu příjemně překvapila. Po ukončení testu se nám na přístrojové desce ukazovala krásná hodnota 6,8 litru na 100 km. Pokud přihlédneme k tomu, že po dobu testování vozu jsme se pohybovali ve velké míře ve městě i na dálnici, jedná se o opravdu skvělý údaj.

Resumé

Optima zkrátka nikoho nepřekvapí nějakými sportovními ambicemi a vlastně se je ani nesnaží předstírat. Namísto toho nabízí příjemné cestování, které jen při vyšších rychlostech částečně narušuje hluk vzduchu proudící kolem vozu. Její velkou devízou je její odlišnost od zástupu Passatů, Superbů a dalších manažerských limuzín. Nadchne také nízkou spotřebou, relativně velkým kufrem a prostorným interiérem.

Celkové hodnocení 85%

Základní cena vozu: 869 980 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatků: 962 980 Kč

KLADY
+ nízká spotřeba 
+ prostorná kabina
+ kvalitní materiály i zpracování
+ skvěle naladěný podvozek

ZÁPORY
- mdlý motor
- aerodynamický hluk
- méně místa nad hlavou

Motorizace

Vznětový řadový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem
Objem: 1685 cm3
nejvyšší výkon: 141 k (104 kW) @ 4000 min-1340 N.m @ 1750 - 2500 min-1

Výkon

Maximální rychlost (km/h): 203 
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11
Výrobcem udávaná spotřeba paliva: město/mimo/kombi (l/100 km): 5,1 / 4,1 / 4,4
Objem palivové nádrže: 70 l

Vytisknout

Diskuze: TEST: Kia Optima 1,7 CRDi – Vyrovná se Superbu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

Stellantis vznikla fúzí Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) a Peugeot SA (PSA)

Fúze FCA a PSA schválena. 15 značek bude nově ovládat Stellantis

ZNAČKA DS  JE PARTNEREM MÓDNÍ NÁVRHÁŘKY NATALI RUDEN

DS otevřelo v Česku nové zastoupení

Volkswagen Beetle

Chybělo málo a vše bylo jinak. Co má společného britský major a slavný "Brouk"?

reklama

Doporučujeme

Nissan GT-R má po modernizaci modernější vzhled, kvalitnější interiér a vyšší výkon.

Nissan GT-R prošel posledním faceliftem, ten posílil výkon a vyhladil vrásky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

  2. Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

  3. Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

  4. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  5. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  6. Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud