Honda Jazz se poprvé veřejnosti představila v roce 2001, jenže za celou dobu existence si například u nás nezískala moc popularity. Současná třetí generace tak přináší hromadu výbavy a prostoru, za který si ovšem opět nechá královsky zaplatit. Vyplatí se vůbec nový Jazz s novým atmosférickým motorem o objemu 1.3 litru?
Nová Honda Jazz se po vzhledové stránce liší od svých předchůdců víc než hodně. Pryč je typická zakulacenost a designéři jí dali do vínku uhlazený vzhled, který ale není každému po chuti. V rámci veřejnosti se totiž na její adresu snášeli pochvalné, ale i negativní reakce. Tak či tak, vůz působí dospěle a díky žluto-zelenému laku vypadá dost zajímavě.
Ve výbavě nechyběly LED diody pro denní svícení, dynamicky střižené nárazníky, prolisy v bočních dveřích anebo patnáctipalcová litá kola. Ano, tohle jsou opravdu 15ky, na snímcích ale působí jako o palec menší disky.
Čekali byste, že společně s LEDkami dostanete v nejvyšší výbavě i xenony? Pak budete nejspíše zklamaní. Ani vrcholná verze Jazzu třetí generace nenabídne víc než světlomety s dvouvláknovou žárovkou H4. To znamená celkem špatnou viditelnost v nočním dešti, kdy nevidíte skoro nic a až dálková světla vám trošku ujasní, kam vlastně jedete.
Interiér je překvapivě velkýV novém Jazzu je přítomna již dobře známá palubní deska s infotainmentem Honda Connect a dotykovým displejem, pohodlná měkká sedadla a hlavně, kabina je nečekaně prostorná. Snad jen boční obří okna by si možná zasloužila zatmavit, protože si pak přijdete, jako když jedete v prosklené výloze.
Za volantem nového Jazzu má řidič o něco vyšší posez, než je zdrávo, ale oproti Civicu to zas tolik nevadí. Z auta je velmi dobrý výhled do všech stran, řadící páka není zbytečně utopená někde u podlahy a hlavy předních pasažérů potěší doslova obrovské opěrky. S novou generací se zapracovalo na odhlučnění, takže až v opravdu vysokých dálničních rychlostech nastává v kabině ruch.
Překvapil i volant, který sice postrádá kožené čalounění, za to dobře padne do ruky. Zadní lavice dostala funkci Honda Magic Seats, díky které ji lze vyklopit vzhůru a rázem jde v autě převést například nerozložené horské kolo. Základní objem kufru činí 354 litrů, po sklopení zadních sedadel můžete naopak díky zcela rovné ploše využít objem 1314 litrů.
V interiéru se však najdou i chyby. Převážně tvrdé plasty jsou zde hodně častým jevem, vzhled řadicí páky vypadá, jako byste se vrátili do minulého tisíciletí a lehkou tragedií je umístění příplatkové loketní opěrky. Na rozdíl od konkurence si na ni prostě nejde pohodlně položit loket. Hledat vhodné nastavení sedadla, abyste se mohli o loketku opřít, je pak poměrně těžké a většinou se to nepodaří.
Jediný motor v nabídceNěkoho může zarazit, že do Evropy se dostala jen jedna motorizace, kterou může být nový Jazz vybaven. Tou je zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 1.3 litru s výkonem 102 koní a točivým momentem 123 Nm. Přijde vám to málo? Pak nemáte bohužel moc na výběr… S dotyčným motorem pak spolupracuje manuální šestikvalt, automat je taktéž v nabídce, ale v rámci většího požitku z jízdy je dle našeho názoru manuál mnohem lepší volbou.
Testovaná pohonná jednotka disponuje legendárním systémem i-VTEC. Ten funguje na principu přiostření vačky ve vyšších otáčkách, což znamená, že motor má zcela proměnlivou charakteristiku podle stylu jízdy řidiče. Chcete jet úsporně a nikam se nehnat? Pak řaďte do necelých 3400 ot/min., moc nešlapejte na plynový pedál a rázem máte z nového Jazzu úsporné a tiché auto. Na oplátku vás vůz odmění kombinovanou spotřebou okolo 4,5 litru na 100 km.
Kdo naopak uznává sportovní styl jízdy, nechť se nebojí točit motor až do 6000 ot/min., protože v tomto pásmu se vám dostane plného výkonu a leckdy jsme měli pocit, že pod kapotou je o padesát koní víc, než udává technický průkaz. V dynamickém tempu se přidával i hutný sportovní zvuk a snad jen „prsknutí“ z výfuku chybělo k tomu, abychom měli na tváři úsměv od ucha k uchu. Kdo se však rozhodne využít potenciál motoru a auta naplno, bude muset počítat s tím, že z nádrže o objemu 40 litrů mu brzo zmizí všechno palivo. Spotřeba se totiž leckdy dostala k deseti litrům na sto.
Ještě lepší je ale podvozek a samotná jízda. Auto doslova žehlí i větší nerovnosti, do kabiny se dostává minimum rušivých zvuků z okolí a posádka si může užívat nerušenou jízdu. Až obří díry nebo prohlubně od kanálu přináší jasnou odezvu v podobě tupé rány od kol. V zatáčkách je dobré pamatovat na to, že auto se poměrně hodně naklání, což je daň za měkčí tlumiče.
Posilovač řízení poskytoval dostatek zpětné vazby a převodovka je velmi přesná a má krátké dráhy. A pokud by se někdo až moc za volantem nové Hondy Jazz rozvášnil, celkem brzo jej zkrotí elektronická stabilizace. Dost nás překvapily i neúnavné a celkem ostré brzdy, které nás několikrát (nedobrovolně) přesvědčily o svých kvalitách.
ZávěrTřetí generace Hondy Jazz ušla opět mílový krok kupředu, jenže i tak se nedá považovat za krále segmentu. Na první pohled hezký vzhled může někoho doslova znechutit, opticky menší kola tomu taktéž moc nepřidávají a prehistorické vláknové žárovky v hlavních světlometech by mohl někdo považovat za aprílový žert, jenže tomu tak není. V dalších ohledech ale Jazz boduje svou prostorností a variabilitou interiéru, dobrým odhlučněním a velmi živým motorem, který dokáže být na požádání klidný anebo zběsilý. Kdo tak touží po novém Jazzu a nevadí mu námi zmíněné chyby, měl by se po něm poohlédnout, chybu tím rozhodně neudělá.
Celkové hodnocení: 81 %Základní cena vozu: 384 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 405 900 Kč
KLADY
- úsporný a výkonný motor
- dobré odhlučnění kabiny
- vnitřní prostor a variabilita
- dobře naladěný podvozek
- solidní výbava
ZÁPORY
- absence xenonových světlometů
- vzhled řadící páky
- tvrdé plasty v kabině
Motorizace řadový zážehový čtyřválec objem: 1318 cm3 nejvyšší výkon: 102koní při 6000 ot./min. největší točivý moment: 123Nm při 5000 ot./min. Výkon nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,2 s spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 6,1 l / 4,3 l / 5 l objem palivové nádrže: 40 litrůKdyž jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.