Po nedávném testu benzinové Hondy HR-V se na řadu dostala její naftová sestra s motorem 1.6 i-DTEC. Ten slibuje výkon 88 kW, oproti verzi i-VTEC větší točivý moment 300 Nm a hlavně nízkou spotřebu. Společně s tím byl vůz v nejvyšší výbavě Executive, což z něj činilo doslova dokonalost na čtyřech kolech, nebo snad ne?
V minulém testu jsme si zde vůbec poprvé detailněji představili vzhled druhé generace populárního japonského crossoveru. Ten se dle našeho názoru povedl a vůz vypadá vskutku náramně. U současného provedení byly přítomny i hezčí litá 17" kola, metalický bílý lak karoserie anebo LED přední světlomety.
Ty zajišťují denní a tlumené svícení, jenže při rozsvícení dálkových světel na vás bude čekat šok. Najednou se totiž příď vozu rozzáří žlutě. Ano, dálková světla jsou tvořena halogenovou žárovkou, což ve výsledku vypadá nejen podivně, ale ve tmě toho o moc víc neuvidíte.
Klame tělemKdyž pomineme detailní představení kabiny, kde nás například zaujal nový tříramenný volant, druhá generace HR-V se chlubí především bohatým vnitřním prostorem. Kabina nabízí vynikající zpracování dílů, nikde nic nevrže a vše je slícováno přesně.
V nejvyšší výbavě nás hýčkala i elektricky vyhřívaná polokožená sedadla, ve kterých se opět sedělo velmi pohodlně. Ani ridič s výškou okolo 185 cm zde nebude mít problém s nedostatkem místa, což platí i o zadní řadě. Ve výbavě se objevila i zatmavená boční okna, nebo střešní výsuvné panoramatické okno s elektrickou roletou. Výborným prvkem je pak LED vnitřní osvětlení, které svým výkonem překonává i některá koncernová auta.
Naopak nepotěší některé materiály v kabině a za výstřední se dá považovat výdech klimatizace před spolujezdcem. Dost neprakticky řešena je i dvojice USB portů ve spodní části středového panelu za řadící pákou. Přístup k nim není zrovna nejlehčí a za jízdy bychom rozhodně nedoporučovali, aby tam řidič zkoušel něco zapojovat.
Po praktické stránce novince od Hondy nechybí ani prvky jako jsou sedadla Magic Seats, nebo zavazadlový prostor se základním objemem 470 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak budete moci využít objemu 1533 litrů a téměř rovné podlahy. Ve spojení s nízkou nákladovou hranou tak nebude problém, aby jste do auta naložili i menší lednici.
Osvědčený i-DTEC nezklamalPod kapotou vozu pracoval již jednou zmíněný naftový čtyřválec s označením 1.6 i-DTEC. Ten pochází z řady Earth Dreams a najdeme jej také u většího Civicu a CR-V. V modelu HR-V disponuje výkonem 120 koní a točivým momentem 300 Nm. S ním je pak spojena výhradně manuální převodovka se šesti stupni a delším zpřevodováním. Špatně nevypadají ani technické údaje, jako je zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a maximálka 192 km/h.
Největší pozitivum dotyčného motoru ale hledejme především v oblasti spotřeby. Během týdenního testu jsme ujeli velkou porci kilometrů po dálnicích a i bez větší snahy jsme jezdili za 5,5 litru na 100 km. Při velké snaze o nízká čísla na palubním počítači se však dá jezdit i za 4,7 litru, což je už vzhledem k objemu nádrže 50 litrů slušný údaj.
Krom toho musíme Hondu pochválit za dobré odhlučnění motoru. Především na dálničních úsecích jsme totiž víc než motor slyšeli podvozek nebo aerodynamický svist. Horší je to s tlumením nerovností, kdy auto se snaží tlumit i větší výmoly, ale díky těžší přídi se leckdy dočkáte nepěkné rány. Stejně jako u předešlé testované verze tak platí, že tvrdší podvozek je zde ku prospěchu, ale na opravdu špatných silnicích budou tlumiče a posádka trošku trpět.
ZávěrV segmentu crossoverů je doslova nabito. Konkurence je veliká a Honda to moc dobře ví, takže HR-V naladila na co nejlepší notu. Bohužel, evropský trh nepočítá s verzí 4x4, což může být časem velké negativum vůči prodejním statistikám. K tomu se přidávají jen dva motory v nabídce, což taktéž není mnoho. V ostatních oblastech je však HR-V dokonalé a nebýt halogenových dálkových světel a občas stávkující navigace, odnesla by si od nás tahle Honda velmi vysoké hodnocení.
Celkové hodnocení: 88 %Základní cena testovaného vozu: 679 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 693 900 Kč
KLADY
- živý a úsporný motor
- pohodlná sedadla
- vzhled
- podvozek
ZÁPORY
- halogenová dálková světla
- není možnost pohonu 4x4
Motorizace řadový čtyřválec objem: 1 597 cm3 nejvyšší výkon: 120 koní při 4 000 ot./min největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 192 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 4.4 l / 3.9 l / 4.1 l objem palivové nádrže: 50 litrůPo delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?