TEST: Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - To nejlepší z řady

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive, foto: Roman Havlín
ar5 14. března 2016 07:30
Sdílej:

Po nedávném testu benzinové Hondy HR-V se na řadu dostala její naftová sestra s motorem 1.6 i-DTEC. Ten slibuje výkon 88 kW, oproti verzi i-VTEC větší točivý moment 300 Nm a hlavně nízkou spotřebu. Společně s tím byl vůz v nejvyšší výbavě Executive, což z něj činilo doslova dokonalost na čtyřech kolech, nebo snad ne?

Design se povedl

V minulém testu  jsme si zde vůbec poprvé detailněji představili vzhled druhé generace populárního japonského crossoveru. Ten se dle našeho názoru povedl a vůz vypadá vskutku náramně. U současného provedení byly přítomny i hezčí litá 17" kola, metalický bílý lak karoserie anebo LED přední světlomety.

Ty zajišťují denní a tlumené svícení, jenže při rozsvícení dálkových světel na vás bude čekat šok. Najednou se totiž příď vozu rozzáří žlutě. Ano, dálková světla jsou tvořena halogenovou žárovkou, což ve výsledku vypadá nejen podivně, ale ve tmě toho o moc víc neuvidíte.

Klame tělem

Když pomineme detailní představení kabiny, kde nás například zaujal nový tříramenný volant, druhá generace HR-V se chlubí především bohatým vnitřním prostorem. Kabina nabízí vynikající zpracování dílů, nikde nic nevrže a vše je slícováno přesně.

V nejvyšší výbavě nás hýčkala i elektricky vyhřívaná polokožená sedadla, ve kterých se opět sedělo velmi pohodlně. Ani ridič s výškou okolo 185 cm zde nebude mít problém s nedostatkem místa, což platí i o zadní řadě. Ve výbavě se objevila i zatmavená boční okna, nebo střešní výsuvné panoramatické okno s elektrickou roletou. Výborným prvkem je pak LED vnitřní osvětlení, které svým výkonem překonává i některá koncernová auta.

Naopak nepotěší některé materiály v kabině a za výstřední se dá považovat výdech klimatizace před spolujezdcem. Dost neprakticky řešena je i dvojice USB portů ve spodní části středového panelu za řadící pákou. Přístup k nim není zrovna nejlehčí a za jízdy bychom rozhodně nedoporučovali, aby tam řidič zkoušel něco zapojovat.

Po praktické stránce novince od Hondy nechybí ani prvky jako jsou sedadla Magic Seats, nebo zavazadlový prostor se základním objemem 470 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak budete moci využít objemu 1533 litrů a téměř rovné podlahy. Ve spojení s nízkou nákladovou hranou tak nebude problém, aby jste do auta naložili i menší lednici. 

Osvědčený i-DTEC nezklamal

Pod kapotou vozu pracoval již jednou zmíněný naftový čtyřválec s označením 1.6 i-DTEC. Ten pochází z řady Earth Dreams a najdeme jej také u většího Civicu a CR-V. V modelu HR-V disponuje výkonem 120 koní a točivým momentem 300 Nm. S ním je pak spojena výhradně manuální převodovka se šesti stupni a delším zpřevodováním. Špatně nevypadají ani technické údaje, jako je zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a maximálka 192 km/h.

Největší pozitivum dotyčného motoru ale hledejme především v oblasti spotřeby. Během týdenního testu jsme ujeli velkou porci kilometrů po dálnicích a i bez větší snahy jsme jezdili za 5,5 litru na 100 km. Při velké snaze o nízká čísla na palubním počítači se však dá jezdit i za 4,7 litru, což je už vzhledem k objemu nádrže 50 litrů slušný údaj.

Krom toho musíme Hondu pochválit za dobré odhlučnění motoru. Především na dálničních úsecích jsme totiž víc než motor slyšeli podvozek nebo aerodynamický svist. Horší je to s tlumením nerovností, kdy auto se snaží tlumit i větší výmoly, ale díky těžší přídi se leckdy dočkáte nepěkné rány. Stejně jako u předešlé testované verze tak platí, že tvrdší podvozek je zde ku prospěchu, ale na opravdu špatných silnicích budou tlumiče a posádka trošku trpět.

Závěr

V segmentu crossoverů je doslova nabito. Konkurence je veliká a Honda to moc dobře ví, takže HR-V naladila na co nejlepší notu. Bohužel, evropský trh nepočítá s verzí 4x4, což může být časem velké negativum vůči prodejním statistikám. K tomu se přidávají jen dva motory v nabídce, což taktéž není mnoho. V ostatních oblastech je však HR-V dokonalé a nebýt halogenových dálkových světel a občas stávkující navigace, odnesla by si od nás tahle Honda velmi vysoké hodnocení.

Celkové hodnocení: 88 %

Základní cena testovaného vozu: 679 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 693 900 Kč

KLADY

- živý a úsporný motor

- pohodlná sedadla

- vzhled

- podvozek

ZÁPORY

- halogenová dálková světla

- není možnost pohonu 4x4

Motorizace řadový čtyřválec objem: 1 597 cm3 nejvyšší výkon: 120 koní při 4 000 ot./min největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min   Výkon nejvyšší maximální rychlost: 192 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 4.4 l / 3.9 l / 4.1 l  objem palivové nádrže: 50 litrů
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.