TEST: Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - To nejlepší z řady

ar5, 14. března 2016, 07:30 Google+

Po nedávném testu benzinové Hondy HR-V se na řadu dostala její naftová sestra s motorem 1.6 i-DTEC. Ten slibuje výkon 88 kW, oproti verzi i-VTEC větší točivý moment 300 Nm a hlavně nízkou spotřebu. Společně s tím byl vůz v nejvyšší výbavě Executive, což z něj činilo doslova dokonalost na čtyřech kolech, nebo snad ne?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design se povedl

V minulém testu  jsme si zde vůbec poprvé detailněji představili vzhled druhé generace populárního japonského crossoveru. Ten se dle našeho názoru povedl a vůz vypadá vskutku náramně. U současného provedení byly přítomny i hezčí litá 17" kola, metalický bílý lak karoserie anebo LED přední světlomety.

img-responsive

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive | foto: Roman Havlín

Ty zajišťují denní a tlumené svícení, jenže při rozsvícení dálkových světel na vás bude čekat šok. Najednou se totiž příď vozu rozzáří žlutě. Ano, dálková světla jsou tvořena halogenovou žárovkou, což ve výsledku vypadá nejen podivně, ale ve tmě toho o moc víc neuvidíte.

Klame tělem

Když pomineme detailní představení kabiny, kde nás například zaujal nový tříramenný volant, druhá generace HR-V se chlubí především bohatým vnitřním prostorem. Kabina nabízí vynikající zpracování dílů, nikde nic nevrže a vše je slícováno přesně.

V nejvyšší výbavě nás hýčkala i elektricky vyhřívaná polokožená sedadla, ve kterých se opět sedělo velmi pohodlně. Ani ridič s výškou okolo 185 cm zde nebude mít problém s nedostatkem místa, což platí i o zadní řadě. Ve výbavě se objevila i zatmavená boční okna, nebo střešní výsuvné panoramatické okno s elektrickou roletou. Výborným prvkem je pak LED vnitřní osvětlení, které svým výkonem překonává i některá koncernová auta.

img-responsive

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive | foto: Roman Havlín

Naopak nepotěší některé materiály v kabině a za výstřední se dá považovat výdech klimatizace před spolujezdcem. Dost neprakticky řešena je i dvojice USB portů ve spodní části středového panelu za řadící pákou. Přístup k nim není zrovna nejlehčí a za jízdy bychom rozhodně nedoporučovali, aby tam řidič zkoušel něco zapojovat.

Po praktické stránce novince od Hondy nechybí ani prvky jako jsou sedadla Magic Seats, nebo zavazadlový prostor se základním objemem 470 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak budete moci využít objemu 1533 litrů a téměř rovné podlahy. Ve spojení s nízkou nákladovou hranou tak nebude problém, aby jste do auta naložili i menší lednici. 

Osvědčený i-DTEC nezklamal

Pod kapotou vozu pracoval již jednou zmíněný naftový čtyřválec s označením 1.6 i-DTEC. Ten pochází z řady Earth Dreams a najdeme jej také u většího Civicu a CR-V. V modelu HR-V disponuje výkonem 120 koní a točivým momentem 300 Nm. S ním je pak spojena výhradně manuální převodovka se šesti stupni a delším zpřevodováním. Špatně nevypadají ani technické údaje, jako je zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a maximálka 192 km/h.

Největší pozitivum dotyčného motoru ale hledejme především v oblasti spotřeby. Během týdenního testu jsme ujeli velkou porci kilometrů po dálnicích a i bez větší snahy jsme jezdili za 5,5 litru na 100 km. Při velké snaze o nízká čísla na palubním počítači se však dá jezdit i za 4,7 litru, což je už vzhledem k objemu nádrže 50 litrů slušný údaj.

img-responsive

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive | foto: Roman Havlín

Krom toho musíme Hondu pochválit za dobré odhlučnění motoru. Především na dálničních úsecích jsme totiž víc než motor slyšeli podvozek nebo aerodynamický svist. Horší je to s tlumením nerovností, kdy auto se snaží tlumit i větší výmoly, ale díky těžší přídi se leckdy dočkáte nepěkné rány. Stejně jako u předešlé testované verze tak platí, že tvrdší podvozek je zde ku prospěchu, ale na opravdu špatných silnicích budou tlumiče a posádka trošku trpět.

Závěr

V segmentu crossoverů je doslova nabito. Konkurence je veliká a Honda to moc dobře ví, takže HR-V naladila na co nejlepší notu. Bohužel, evropský trh nepočítá s verzí 4x4, což může být časem velké negativum vůči prodejním statistikám. K tomu se přidávají jen dva motory v nabídce, což taktéž není mnoho. V ostatních oblastech je však HR-V dokonalé a nebýt halogenových dálkových světel a občas stávkující navigace, odnesla by si od nás tahle Honda velmi vysoké hodnocení.

Celkové hodnocení: 88 %

Základní cena testovaného vozu: 679 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 693 900 Kč

KLADY

- živý a úsporný motor

- pohodlná sedadla

- vzhled

- podvozek

ZÁPORY

- halogenová dálková světla

- není možnost pohonu 4x4

Motorizace
řadový čtyřválec
objem: 1 597 cm3
nejvyšší výkon: 120 koní při 4 000 ot./min
největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 192 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 4.4 l / 3.9 l / 4.1 l 
objem palivové nádrže: 50 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - To nejlepší z řady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

Hyundai Tucson

Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

Lexus odhaluje nové vlajkové kupé LC v modelovém provedení 2021

10 specialit vylepšeného Lexusu LC Coupe

Anytime carsharing expanduje. Přidává 70 coroll a plánuje 500 vozů do konce roku

Chcete v Praze parkovat v obchodním centru zadarmo? Můžete, ale musíte na to jít jinak...

Seat

SEAT naučí být chytrým i své starší modely. Jak na to? Je to docela jednoduché

rolls-royce ghost

Debut noveho ROLLS-ROYCE GHOST, byli jsme u toho

Peugeot 208 GT Line

Test Peugeot 208 1,5 BlueHDi 100 GT Line, zaslouženě autem roku 2020

Hyundai Kona Electric

Když má elektromobil jeden kvalt, couvá stejně rychle jako jede dopředu?

Škoda drží 46 % trhu s elektrickými vozidly

Nových vozů se letos prodalo méně, zastánci čisté elektromobility v srpnu zaplakali

Připravované měsíční vozidlo dostalo jméno po ikoně offroadu Land Cruiser

Připravované měsíční vozidlo dostalo jméno po ikoně offroadu

Aston Martin Victor By Q

836 koní a manuální převodovka? To je nový Aston Martin Victor By Q

reklama

Doporučujeme

Bentley Flying Spur v úpravě od německé firmy Mansory

Pozlacená katedrála luxusu, to je Mansory Flying Spur

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hyundai odhalil zcela nový model Tucson

  2. Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

  3. Chcete v Praze parkovat v obchodním centru zadarmo? Můžete, ale musíte na to jít jinak...

  4. Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

  5. 10 specialit vylepšeného Lexusu LC Coupe

  6. Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud