TEST: Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - To nejlepší z řady

ar5, 14. března 2016, 07:30 Google+

Po nedávném testu benzinové Hondy HR-V se na řadu dostala její naftová sestra s motorem 1.6 i-DTEC. Ten slibuje výkon 88 kW, oproti verzi i-VTEC větší točivý moment 300 Nm a hlavně nízkou spotřebu. Společně s tím byl vůz v nejvyšší výbavě Executive, což z něj činilo doslova dokonalost na čtyřech kolech, nebo snad ne?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design se povedl

V minulém testu  jsme si zde vůbec poprvé detailněji představili vzhled druhé generace populárního japonského crossoveru. Ten se dle našeho názoru povedl a vůz vypadá vskutku náramně. U současného provedení byly přítomny i hezčí litá 17" kola, metalický bílý lak karoserie anebo LED přední světlomety.

img-responsive

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive | foto: Roman Havlín

Ty zajišťují denní a tlumené svícení, jenže při rozsvícení dálkových světel na vás bude čekat šok. Najednou se totiž příď vozu rozzáří žlutě. Ano, dálková světla jsou tvořena halogenovou žárovkou, což ve výsledku vypadá nejen podivně, ale ve tmě toho o moc víc neuvidíte.

Klame tělem

Když pomineme detailní představení kabiny, kde nás například zaujal nový tříramenný volant, druhá generace HR-V se chlubí především bohatým vnitřním prostorem. Kabina nabízí vynikající zpracování dílů, nikde nic nevrže a vše je slícováno přesně.

V nejvyšší výbavě nás hýčkala i elektricky vyhřívaná polokožená sedadla, ve kterých se opět sedělo velmi pohodlně. Ani ridič s výškou okolo 185 cm zde nebude mít problém s nedostatkem místa, což platí i o zadní řadě. Ve výbavě se objevila i zatmavená boční okna, nebo střešní výsuvné panoramatické okno s elektrickou roletou. Výborným prvkem je pak LED vnitřní osvětlení, které svým výkonem překonává i některá koncernová auta.

img-responsive

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive | foto: Roman Havlín

Naopak nepotěší některé materiály v kabině a za výstřední se dá považovat výdech klimatizace před spolujezdcem. Dost neprakticky řešena je i dvojice USB portů ve spodní části středového panelu za řadící pákou. Přístup k nim není zrovna nejlehčí a za jízdy bychom rozhodně nedoporučovali, aby tam řidič zkoušel něco zapojovat.

Po praktické stránce novince od Hondy nechybí ani prvky jako jsou sedadla Magic Seats, nebo zavazadlový prostor se základním objemem 470 litrů. Po sklopení zadních sedaček pak budete moci využít objemu 1533 litrů a téměř rovné podlahy. Ve spojení s nízkou nákladovou hranou tak nebude problém, aby jste do auta naložili i menší lednici. 

Osvědčený i-DTEC nezklamal

Pod kapotou vozu pracoval již jednou zmíněný naftový čtyřválec s označením 1.6 i-DTEC. Ten pochází z řady Earth Dreams a najdeme jej také u většího Civicu a CR-V. V modelu HR-V disponuje výkonem 120 koní a točivým momentem 300 Nm. S ním je pak spojena výhradně manuální převodovka se šesti stupni a delším zpřevodováním. Špatně nevypadají ani technické údaje, jako je zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy a maximálka 192 km/h.

Největší pozitivum dotyčného motoru ale hledejme především v oblasti spotřeby. Během týdenního testu jsme ujeli velkou porci kilometrů po dálnicích a i bez větší snahy jsme jezdili za 5,5 litru na 100 km. Při velké snaze o nízká čísla na palubním počítači se však dá jezdit i za 4,7 litru, což je už vzhledem k objemu nádrže 50 litrů slušný údaj.

img-responsive

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive | foto: Roman Havlín

Krom toho musíme Hondu pochválit za dobré odhlučnění motoru. Především na dálničních úsecích jsme totiž víc než motor slyšeli podvozek nebo aerodynamický svist. Horší je to s tlumením nerovností, kdy auto se snaží tlumit i větší výmoly, ale díky těžší přídi se leckdy dočkáte nepěkné rány. Stejně jako u předešlé testované verze tak platí, že tvrdší podvozek je zde ku prospěchu, ale na opravdu špatných silnicích budou tlumiče a posádka trošku trpět.

Závěr

V segmentu crossoverů je doslova nabito. Konkurence je veliká a Honda to moc dobře ví, takže HR-V naladila na co nejlepší notu. Bohužel, evropský trh nepočítá s verzí 4x4, což může být časem velké negativum vůči prodejním statistikám. K tomu se přidávají jen dva motory v nabídce, což taktéž není mnoho. V ostatních oblastech je však HR-V dokonalé a nebýt halogenových dálkových světel a občas stávkující navigace, odnesla by si od nás tahle Honda velmi vysoké hodnocení.

Celkové hodnocení: 88 %

Základní cena testovaného vozu: 679 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 693 900 Kč

KLADY

- živý a úsporný motor

- pohodlná sedadla

- vzhled

- podvozek

ZÁPORY

- halogenová dálková světla

- není možnost pohonu 4x4

Motorizace
řadový čtyřválec
objem: 1 597 cm3
nejvyšší výkon: 120 koní při 4 000 ot./min
největší točivý moment: 300 Nm při 2 000 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 192 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 4.4 l / 3.9 l / 4.1 l 
objem palivové nádrže: 50 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - To nejlepší z řady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

Penthouse CX

Penthouse CX Dubicamper, nejrychlejší obytný vůz své doby, ve kterém nic nechybělo

reklama

Doporučujeme

Bentley Flying Spur v úpravě od německé firmy Mansory

Pozlacená katedrála luxusu, to je Mansory Flying Spur

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  2. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  3. Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

  4. Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

  5. Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

  6. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud