TEST: Volkswagen Golf VII GTI - Tahle hračka vás nikdy neomrzí!

ar5, 10. března 2016, 07:00 Google+

Pojem GTI je pro fanoušky značky Volkswagen doslova kouzelné označení, které je ztělesněním dokonalé sportovní univerzálnosti. Můžeme jej vídat už po sedm generací u modelu Golf a právě poslední sedmičkové „gétéíčko“ jsme podrobili podrobnému redakčnímu testu. V nabídce je navíc ještě ostřejší GTI Performance nebo vrcholná verze R, na kterou se (snad) podíváme příště.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Golf VII GTI (2015)

Volkswagen Golf VII GTI (2015) | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Ostrý hoch se pozná

S každou generací Golfu GTI se vůz tak nějak přiostří a nabídne více agresivity. To je vidět i u sedmého pokračování německé sportovní legendy. Však se na to podívejte sami, ostře řezaný nárazník s velkými nasávacími otvory a žebrováním, typická sportovní litá kola, červená linka táhnoucí se přes masku chladiče a končící uvnitř předních světlometů nebo dvojice chromovaných koncovek výfuků. To a mnohem víc jasně napovídá okolí, že s tímhle Golfem by si neměli zkoušet hrát.

img-responsive

Volkswagen Golf VII GTI (2015) | foto: Roman Havlín

Je sice pravdou, že když vedle tohoto Golfu postavíte jiný konkurenční hothatch, najednou zjistíte, že GTI není zas tak odvázané. To však není chyba, z našeho úhlu pohledu je to spíše dobře, protože auto nedává znát, jak strašně rychlé ve výsledku je. Kdo navíc touží po opravdu zběsilém Golfu a GTI mu přijde slabé, může se poohlédnout po 300 koňovém provedení s označením Golf R.

Sportovní a přitom komfortní

V kabině to vypadá prakticky stejně, jako v každém jiném sedmičkovém Golfu. Je pravdou, že v námi testované verzi jsme měli snad všechny možné příplatky, takže to v ní vypadalo nadprůměrně dobře.  Na první pohled zaujme sportovní volant se zploštělou spodní částí věnce a logem GTI, červeně podsvícené lišty na předních dveřích anebo kárované čalounění sportovně tvarovaných předních sedadel. Jinak zde očekávejte klasiku v podobě pečlivého zpracování dílů a na dotek příjemné materiály.

img-responsive

Volkswagen Golf VII GTI (2015) | foto: Roman Havlín

Středová konzola je mírně natočena k řidiči a u středového panelu díky voliči automatické převodovky nenajdeme klasickou řadící páku s hlavicí ve tvaru golfového míčku. Potěší i to, že vůz má pět dveří a stále slušný kufr o základním objemu 380 litrů. V případě sklopení zadních sedaček se pak vytvoří prostor s objemem 1270 litrů.

Za nutnost považujeme zmínit, že ve sportovních sedačkách se sedělo velmi pohodlně, dalo se v nich trávit i několik hodin soustavné jízdy po dálnici a na točitých okreskách je v nich řidič se spolujezdcem doslova přilepen. Po stránce pohodlí navíc dozadu posadíte dvě dospělé osoby s výškou 184 cm a i jejich kolena si nebudou stěžovat na nedostatek místa.

Síla mu vážně nechybí

Pod kapotou najdeme stejnou pohonnou jednotku, jako měla nedávno testovaná Škoda Octavia RS230. Jedná se tak o dvoulitrový turbem dopovaný benzinový čtyřválec, který je u základní verze Golfu GTI naladěn na výkon 220 koní a 350 Nm točivého momentu. S ním můžete mít spárován šestistupňový manuál nebo automat DSG, který nabídl i náš testovaný kus. Myslíte si, že s automatem ztrácí GTI smysl? Tak to jste na velkém omylu.

Oproti verzi Performance (kde dostanete samosvor) má vůz elektronický diferenciál XDS+. Ten se stará o to, aby v zatáčce neprokluzovalo vnitřní přední kolo a za nás musíme uznat, že to funguje! S Golfem VII GTI DSG zrychlíte z 0 na 100 km/h za 6.5 sekundy a maximálka činí velmi krásných 246 km/h.

img-responsive

Volkswagen Golf VII GTI (2015) | foto: Roman Havlín

Golf GTI ale nepatří do kategorie dálničních naháněčů. Od toho má Volkswagen v nabídce jiné modely a testovaný kousek si nejvíce liboval na okreskách. Vůz je velmi dobře odhlučněn a nabízel adaptivní podvozek s několika režimy, což bylo výsledkem nebývalého komfortu. I na rozbitých silnicích se v režimu Comfort do kabiny nedostaly skoro žádné rázy a karoserie se jen decentně pohupovala.

Co se týče práce automatu DSG, řidič má možnost nechat vše na elektronice, popřípadě si řadit za pomoci pádel pod volantem. Někdo by si ale přeci jen zvolil manuál, protože ten je defacto jedinou správnou volbou. S tím musíme tak trochu souhlasit, ale ani automat neubírá na celkovém skvělém jízdním dojmu a navíc řadí o dost rychleji než jakýkoliv řidič s manuálem. Vyznavače ostré jízdy pak bude v režimu Sport čekat efektní prskání z výfuků při každém přeřazení.

Dvoulitrové TSI jde s chutí po otáčkách a při ostrém tempu se do kabiny dostává rázný zvuk motoru. I tady ale čekejte umělý syntetizátor, jenž vám do repráků pouští zvuk osmiválce. Naštěstí se dá tahle věc deaktivovat v palubním menu, což je dle našeho názoru dobře. Auto má už tak dost sytý projev a nemusí si tak pomáhat falešnými tóny.

Klidná jízda je v Golfu GTI požitek, avšak to pravé ořechové nastane, když ho vezmete na nějakou pěknou okresku. Vůbec nevadí, že bude trošku navlhlá, protože i s tím si poradí elektronický systém XDS+. Každé přední kolo zkrátka v rámci možností zabíralo co nejvíc a při částečně vypnuté elektronické stabilizaci (naplno to jde jen u Golfu R)  se dočkáte i efektních jízd bokem. Zkrátka, tohle auto nás neskutečně bavilo a jen stav bankovního konta a absence čerpací stanice v širokém okolí byly omezujícími faktory.

A když to náhodou přeženete, stále vás v pozadí hlídá systém ESP a silné brzdy, které jsme za celou dobu nebyly schopni unavit. Ke skvělé jízdě přispívá i variabilní převod řízení s pouhými 2,1 otáčkami a podle zvoleného jízdního režimu se mění i samotná tuhost posilovače. Podvozek snese i větší výmoly a každé nastavení v palubním menu má své opodstatnění. A jak je to se spotřebou? S lehkou nohou na plynovém pedálu se dá jezdit s průměrem 6,2 litru na 100 km! Kdo na to šlápne a bude GTI využívat k tomu, k čemu je vyrobeno, nechť ať počítá s číslovkami okolo dvanácti litrů.

Závěr

Kompaktní německý hatchback s logem GTI je ve své sedmé generaci dokonalým strojem. V porovnání s koncernovou Octavií RS je s ním o něco větší zábava a nabízí lepší podvozek. Hledat chyby na Golfu samotném je hodně těžký úkol, natož pak u této verze. Ano, pro někoho je velké mínus automat DSG anebo příliš mnoho příplatků. Však testovaný kus stál přes jeden milion korun a za to se dá koupit už ledacos. Tak proč si vlastně Golfa VII GTI koupit? Nabízí solidní prostornost, jízdní komfort a zábavné dovednosti, které jsou spojeny s každodenní praktičnostní. Pro náročnější klienty má navíc VW v nabídce dravý Golf R či GTI Perfomance. Volba je tak čistě na vás.

Celkové hodnocení: 93 %

Základní cena testovaného vozu: 715 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 1 011 800 Kč

KLADY

- pružný a výkonný motor

- schopný adaptivní podvozek

- komfort a pohodlí v kabině

- ovladatelnost a stabilita

ZÁPORY

- příplatky a cena

- nekoupíte ho jako kombi

Motorizace
4 válcový zážehový
objem: 1984 cm3
nejvyšší výkon: 220 koní při 4500 - 6200 ot/min.
největší točivý moment: 350 Nm při 1500 - 4400 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 246 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,5 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 8,1 l / 5,3 l / 6,3 l
objem palivové nádrže: 50 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Volkswagen Golf VII GTI - Tahle hračka vás nikdy neomrzí!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW 740e iPerformance je prvním modelem nově vzniklé značky pro plug-in hybridy.

BMW řady 7 má přijít v edici Centennial Edition, o co jde?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud