Legendární Honda HR-V se poprvé představila ve své první generaci už na konci devadesátých let a teprve před dvěma roky se na domácím trhu v Japonsku ukázal její nástupce. Ten byl v prodejích víc než úspěšný a tak nic nebránilo tomu, vůz postupně uvést i k nám do Evropy. My jsme neváhali ani minutu a jako první jsme otestovali benzínové atmosférické provedení ve střední výbavě Elegance.
Kdo si vzpomíná na předešlou první generaci, tak současného nástupce zřejmě absolutně nepozná. Změnilo se zde totiž úplně všechno. Pryč jsou původní krabicovité tvary karoserie a místo toho zde máme moderní křivky a obliny.
Boční profil vozu připomíná lehce karoserii kupé, a to díky zapuštěným klikám zadních dveří. Ke všemu se přidávají i buclaté nárazníky, stříbrné oplastování vpředu a vzadu a chromované kliky dveří. Výsledný příjemný dojem z vizáže japonské novinky podtrhuje i tmavě modrý odstín karoserie.
Prostoru je tady víc, než by jste čekaliUž v loni v létě jsme při zahraničním představení nové generace HR-V obdivovali nový tříramenný volant. Ten je výhradou pouze u tohoto modelu a u žádné Hondy jej prozatím nenajdete. Jeho zpracování je přesné, dobře se drží a není na něm přehršel tlačítek. Celý interiér je pak orientován především na řidiče.
Standardní látkové sedačky jsou dostatečně měkké, sedělo se v nich víc než skvěle a umíme si představit v nich strávit i několik hodin soustavné jízdy po dálnici. Oproti Civicu zde se navíc nesedí příliš vysoko a na nejnižší nastavení sedačky se za volant posadí s trochou šikovnosti i 189 cm vysoká osoba.
Leckoho překvapí i to, že HR-V se jako první dočkala velkého úbytku tlačítek. Až na výjimky je zde pouze dotykové ovládání, které je intuitivní a má rychlou odezvu. Tady by se francouzské modely koncernu PSA mohli leccos přiučit. Jenže i tady se najdou drobné nedostatky. Palubní systém totiž využívá operační systém Android a ten se občas rozhodl stávkovat.
Nepotěší i některé materiály v kabině a dost výstřední je i výdech klimatizace před spolujezdcem. Ten má hned tři výstupy a prakticky bylo nemožné je nastavit tak, aby bylo ofukováno i boční okno. Třešničkou na dortu je pak schovaná dvojice portů USB ve spodní části středového panelu za řadící pákou. Neumíme si představit, jak během jízdy zapojujeme USB disk do připravené zdířky. Tento úkon je potřeba provádět buď to při stání, v případě jízdy pak vše přenechte spolujezdci.
Aby jsme ale jen nekritizovali, hlavní předností HR-V je nejen vzhled a sportovní volant. Největším kladem je totiž prostornost. Vpředu je místa dostatek ve všech směrech a jen malé procento řidičů bude svým pravým kolenem narážet do rozměrnějšího středového sloupku. Na zadních sedadlech je i na výšku poměrně dost místa, v podélném směru je to taktéž bez problému.
Nechybí ani prvky jako jsou sedadla Magic Seats z Hondy Civic. Zavazadlový prostor má celkem nízkou nakládací hranu a společně s mezipodlahou vůz nabídne základní objem 470 litrů. Po sklopení zadních sedaček se zjeví prostor o objemu 1533 litrů, což je vskutku hodně.
Tady turbo nečekejteJak bylo zkraje testu zmíněno, pod kapotou prvního námi testovaného HR-V pracoval atmosférický čtyřválec o výkonu 96 kW a točivém momentu 155 Nm. Špičku výkonu díky tomu najdete až v 6 600 ot./min, naopak vrchol točivého momentu se dostaví už v 4 600 ot./min. S motorem pak byla spárovana manuální šestistupňová převodovka.
Fanoušci značky Honda zcela určitě jásají nadčením, za to příznivci koncernových turbo motorů už asi přestali číst. Je jasné, že aby jste z HR-V vymáčkli posledního koně výkonu, musíte její pohonnou jednotku držet v otáčkách. Odměnou vám pak bude nejen slušná dynamika, ale co víc, motor zní ve vysokých otáčkách jako první generace ostrého Civicu Type-R, což se nám hodně líbí!
Samozřejmě s jízdním stylem souvisí i spotřeba. Auto má totiž celkem krátké převody a tak nebylo ničím neobvyklým, když jsme v rychlosti 60 km/h řadili šestku. Pro dynamickou jízdu na okresce či předjíždění na dálnici však budete muset bezpodmínečně podřazovat. Za dobu testu jsme častokrát podřadili do dálničního stoupáni ze šestky na čtyřku. Že je to moc? Ale kde že, právě takový styl téhle nové Hondě sedl a vůbec neprotestovala. Výsledná spotřeba se za dobu testu pohybovala na šesti litrech na 100 km, což znamenalo průměrné jízdní tempo. Kdo je vyznavačem ostřejšího jízdního stylu, ten se bude v průměru pohybovat ještě o dva litry výše.
I tady se však najdou nedostatky. Zvukový projev motoru je sice hutný, ale delší pobyt v benzínové verzi bude pro někoho znamenat, že mu po dvou hodinách dálniční jízdy praskne hlava. Odhlučnení kabiny od okolí totiž nepatří zrovna k přednostem vozu a na stupnici známkování bychom mu udělili lepší trojku.
A jak se benzínové HR-V chovalo na silnici? I přes to, že se nejedná o zrovna malé auto, se tenhle Japonec choval dostatečně sebejistě a snad jen opravdu ostré zatáčky dovedli s jeho karoserií pěkně hnout. Tvrdší podvozek je tady navíc spíše výhodou, dobře tlumí nerovnosti, posilovač řízení je celkem komunikativní a až přejezd větších nerovností pošle do kabiny tupější ránu. Někdo ale téhle Hondě neodpustí jednu věc. Evropský trh totiž nepočítá s uvedením verze s pohonem obou náprav. Honda prostě počítá s tím, že do terénu se s HR-V nikdo nevydá, a tak si bez ohledu na motorizaci budete moci koupit pouze předokolku.
ZávěrHonda HR-V to bude mít v Evropě sakra těžké. Jedná se sice o kvalitně zpracované, pohledné, hodně prostorné a dobře jezdící malé SUV, jenže má i svoje nedostatky. Pro někoho je atmosférický motor velkým negativem, protože je zvyklý na zátah "odspodu", bude jej děsit vyšší spotřeba a i absence pohonu obou náprav se musí počítat. Pravověrní automobilový fanoušci nebo klidnější povahy však kvality nové generace Hondy HR-V víc než ocení. A kdo by nechtěl atmosférický benzín, může zvolit naftovou verzi, která slibuje o něco větší dynamiku a nižší spotřebu. A nebojte, test naftového HR-V přijde již brzy.
Celkové hodnocení: 86 %Základní cena vozu: 519 900 Kč
Cena testované verze: 533 900 Kč
KLADY
- prostorný interiér
- zvuk motoru ve vysokých otáčkách
- velký zavazadelník
- sebejistý podvozek
- vzhled
ZÁPORY
- absence pohonu obou náprav
- odhlučnění kabiny
Motorizace řadový čtyřválec objem: 1 498 cm3 nejvyšší výkon: 130 koní při 6 600 ot/min největší točivý moment: 155 Nm při 4 600 ot/min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 192 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 7.1 l / 4.9 l / 5.6 l objem palivové nádrže: 50 litrůTřetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.