TEST: Seat Alhambra 2.0 TSI 220 DSG Style - Krabice s motorem z Golfu GTI

ar5, 22. února 2016, 08:00 Google+

Koncernové dvojče nedávno testovaného VW Sharan zavítalo do naší redakční garáže. Jednalo se o zmodernizovaný Seat Alhambra aktuální třetí generace. Společně s tím byl vůz osazen tím nejsilnějším benzínovým motorem, jaký v aktuální nabídce najdeme. Jak se nám jezdilo s rodinným MPV, jenž má motor z modelu Golf VII GTI? A v čem všem se současná Alhambra liší od té předešlé?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Seat Alhambra 2.0 TSI DSG Style

Seat Alhambra 2.0 TSI DSG Style | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Koncernové dvojče

Stejně jako u Sharanu, se i jeho dvojče Alhambra odlišuje pouze v některých drobných detailech, které rozpoznají jen skalní fanoušci Seatu. Nová je maska chladiče, logo automobilky a stejně jako u VW, i přední světlomety jsou naprosto totožné.

img-responsive

Seat Alhambra 2.0 TSI DSG Style | foto: Roman Havlín

Naopak zadní lampy mají novou grafiku a LED diody. V naší testované verzi však byly za příplatek i kvalitně svíticí přední natáčecí bi-xenony, tmavá boční okna s roletkami, krásná litá kola či rudě červený metalický lak karoserie.

Místa je v něm požehnaně

Jak už to tak bývá, v případě modernizace se změny dostanou i do interiéru. Díky tomu tady najdeme příjemnější materiály, dekoraci palubní desky v imitaci karbonu a nebo nové prvky výbavy. Hlavní předností tohoto Seatu je však vnitřní prostor. Alhambra se chlubí obřím prostorem pro posádku ve všech směrech, ale i maximálním možným objemem zavazadlového prostoru 2430 litrů. V případě, že zakoupíte sedmimístnou verzi, při převezení sedmi osob dostanete do kufru 300 litrů nákladu.  

img-responsive

Seat Alhambra 2.0 TSI DSG Style | foto: Roman Havlín

V kapitole cestovní komfort si tenhle Seat od nás vysloužil známku dva. Rozměrná sedadla jsou poměrně tuhá, mají dobré boční vedení a jejich elektrický výhřev a masážní funkce u sedadla řidiče se víc než hodí. I výhled z auta jako takového je dobrý, v rozhledu moc nepřekážejí ani širší A sloupky s malým okénkem.

Pro malé děti je navíc připravena vychytávka v podobě zadní dvojice sedadel s flexibilním sedákem. Za pomoci tlačítka na jeho spodní straně se sedák jednoduše vysune směrem vzhůru a rázem zde máte obdobu dětské autosedačky.

Stejně jako omlazený VW Sharan, dostala i Alhambra do vínku spoustu nových technických vymožeností. V její výbavě se tak ocitla elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, adaptivní podvozek anebo asistent pro sledování slepého úhlu ve zpětných zrcátkách.

Jede jako vystřelený z praku

Pod kapotou se ukrýval dvoulitrový přeplňovaný benzínový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 220 koní. Stejnou pohonnou jednotku přitom v trošku jiném naladění najdeme pod kapotou dua Škoda Octavia RS TSI / VW Golf GTI. Tabulky navíc říkají, že tohle MPV zrychluje z nuly na stovku za 7.6 sekundy, což je vzhledem k hmotnosti 1,8 tuny obstojná hodnota.

S motorem byl spojen šestistupňový automat s možností řazení pádly pod volantem. K tomu se přidal i sportovní mód, což byla záruka toho, že okolní řidiči se někdy nestačili divit, co že je to vlastně předjelo za krabici. Alhambra s výkonem 220 koní je zkrátka takový novodobý sleeper. Nikdo totiž do poslední chvíle nemá tušení, že pod její kapotou pracuje takové stádo koní. Poznávacím znamením tak jsou jen koncovky výfuku na každé straně. Ty jsou ale šikovně ukryté a snad jen částečný dým při plném prošlápnutí pedálu plynu dá najevo, že tohle není klasický nafťák.

img-responsive

Seat Alhambra 2.0 TSI DSG Style | foto: Roman Havlín

K celkem ostré jízdě přispíval i již zmíněný adaptivní podvozek. U něj se dá stiskem tlačítka vybírat mezi režimy Comfort, Normal a Sport. Bohužel, za celou dobu testu nám přišlo, že ve všech režimech se podvozek chová stejně – je příliš tvrdý. Každý přejezd menší nerovnosti je dost cítit a nedej bože, aby jste projeli skrze hlubší poklop kanálu. To se pak do kabiny dostane nepěkná rána, která může probudit i spící děti na zadních sedadlech.

Možným nedostatkem je i šestistupňový automat DSG, který se někdy chová dost ospale a všechen výkon dodává tak nějak se zpožděním. Párkrát se nám totiž stalo, že jednotlivá rychlost byla zařazena příliš dlouho a až pokyn skrze pádlo pod volantem vše napravil. Současně s tím se do kabiny dostává i sytý zvuk nadopovaného čtyřválce, který naším uším doslova lahodil. V té souvislosti se však nedá zapomenut na spotřebu, která je odpovídající charakteru pohonné jednotky.

Kdo se bude chtít vážně bavit, nechť se připraví na hodnoty okolo 18 litrů na 100 km. Při klasické lehce dynamické jízdě ale počítejte spíše s devíti litry v průměru. Velmi lehká noha na plynovém pedálu a využívání funkce „volnoběh“ znamená konzumaci sedm na sto, ale kdo chce myslet na spotřebu, tuhle verzi si asi koupí těžko.

Závěr

Omlazená Alhambra s dvoulitrovým turbomotorem a hromadou příplatkové výbavy vyjde na pěkný ranec. Za cenu lehce přes jeden milion korun však dostanete neskutečně dynamické MPV pro až sedm osob, které nabídne kvalitu, prostornost, solidní jízdní vlastnosti a hezký vzhled. Negativem mohou být některé drahé příplatky anebo příliš tvrdý podvozek, který i přes adaptivní funkci toho moc nezmění. Autu se zkrátka líbí především na hladkých nových silnicích a s rozbitými okreskami si moc nerozumí.

Celkové hodnocení: 88 %

Základní cena vozu: 858 900 Kč

Cena testované verze: 1 077 200 Kč

KLADY

- výkonný benzínový motor

- zpracování kabiny

- obří vnitřní prostor

- příjemný vzhled

ZÁPORY

- některé příplatky

- zbytečně tvrdý podvozek

Motorizace
řadový čtyřválec
objem: 1 984 cm3
nejvyšší výkon: 220 koní při 6 200 ot/min
největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 – 4 400 ot./min
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 226 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.6 sekundy
spotřeba (město, mimo, kombinovaná): 8,8 l / 7,6 / 8,2 l
objem palivové nádrže: 70 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Seat Alhambra 2.0 TSI 220 DSG Style - Krabice s motorem z Golfu GTI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Arash AF10 má hned pět motorů, karbonové šasi a nedostižný výkon.

Arash vyrobí kupé s absurdními parametry, AF10 má celkem pět motorů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud