Koncernové dvojče nedávno testovaného VW Sharan zavítalo do naší redakční garáže. Jednalo se o zmodernizovaný Seat Alhambra aktuální třetí generace. Společně s tím byl vůz osazen tím nejsilnějším benzínovým motorem, jaký v aktuální nabídce najdeme. Jak se nám jezdilo s rodinným MPV, jenž má motor z modelu Golf VII GTI? A v čem všem se současná Alhambra liší od té předešlé?
Stejně jako u Sharanu, se i jeho dvojče Alhambra odlišuje pouze v některých drobných detailech, které rozpoznají jen skalní fanoušci Seatu. Nová je maska chladiče, logo automobilky a stejně jako u VW, i přední světlomety jsou naprosto totožné.
Naopak zadní lampy mají novou grafiku a LED diody. V naší testované verzi však byly za příplatek i kvalitně svíticí přední natáčecí bi-xenony, tmavá boční okna s roletkami, krásná litá kola či rudě červený metalický lak karoserie.
Místa je v něm požehnaněJak už to tak bývá, v případě modernizace se změny dostanou i do interiéru. Díky tomu tady najdeme příjemnější materiály, dekoraci palubní desky v imitaci karbonu a nebo nové prvky výbavy. Hlavní předností tohoto Seatu je však vnitřní prostor. Alhambra se chlubí obřím prostorem pro posádku ve všech směrech, ale i maximálním možným objemem zavazadlového prostoru 2430 litrů. V případě, že zakoupíte sedmimístnou verzi, při převezení sedmi osob dostanete do kufru 300 litrů nákladu.
V kapitole cestovní komfort si tenhle Seat od nás vysloužil známku dva. Rozměrná sedadla jsou poměrně tuhá, mají dobré boční vedení a jejich elektrický výhřev a masážní funkce u sedadla řidiče se víc než hodí. I výhled z auta jako takového je dobrý, v rozhledu moc nepřekážejí ani širší A sloupky s malým okénkem.
Pro malé děti je navíc připravena vychytávka v podobě zadní dvojice sedadel s flexibilním sedákem. Za pomoci tlačítka na jeho spodní straně se sedák jednoduše vysune směrem vzhůru a rázem zde máte obdobu dětské autosedačky.
Stejně jako omlazený VW Sharan, dostala i Alhambra do vínku spoustu nových technických vymožeností. V její výbavě se tak ocitla elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, adaptivní podvozek anebo asistent pro sledování slepého úhlu ve zpětných zrcátkách.
Jede jako vystřelený z prakuPod kapotou se ukrýval dvoulitrový přeplňovaný benzínový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 220 koní. Stejnou pohonnou jednotku přitom v trošku jiném naladění najdeme pod kapotou dua Škoda Octavia RS TSI / VW Golf GTI. Tabulky navíc říkají, že tohle MPV zrychluje z nuly na stovku za 7.6 sekundy, což je vzhledem k hmotnosti 1,8 tuny obstojná hodnota.
S motorem byl spojen šestistupňový automat s možností řazení pádly pod volantem. K tomu se přidal i sportovní mód, což byla záruka toho, že okolní řidiči se někdy nestačili divit, co že je to vlastně předjelo za krabici. Alhambra s výkonem 220 koní je zkrátka takový novodobý sleeper. Nikdo totiž do poslední chvíle nemá tušení, že pod její kapotou pracuje takové stádo koní. Poznávacím znamením tak jsou jen koncovky výfuku na každé straně. Ty jsou ale šikovně ukryté a snad jen částečný dým při plném prošlápnutí pedálu plynu dá najevo, že tohle není klasický nafťák.
K celkem ostré jízdě přispíval i již zmíněný adaptivní podvozek. U něj se dá stiskem tlačítka vybírat mezi režimy Comfort, Normal a Sport. Bohužel, za celou dobu testu nám přišlo, že ve všech režimech se podvozek chová stejně – je příliš tvrdý. Každý přejezd menší nerovnosti je dost cítit a nedej bože, aby jste projeli skrze hlubší poklop kanálu. To se pak do kabiny dostane nepěkná rána, která může probudit i spící děti na zadních sedadlech.
Možným nedostatkem je i šestistupňový automat DSG, který se někdy chová dost ospale a všechen výkon dodává tak nějak se zpožděním. Párkrát se nám totiž stalo, že jednotlivá rychlost byla zařazena příliš dlouho a až pokyn skrze pádlo pod volantem vše napravil. Současně s tím se do kabiny dostává i sytý zvuk nadopovaného čtyřválce, který naším uším doslova lahodil. V té souvislosti se však nedá zapomenut na spotřebu, která je odpovídající charakteru pohonné jednotky.
Kdo se bude chtít vážně bavit, nechť se připraví na hodnoty okolo 18 litrů na 100 km. Při klasické lehce dynamické jízdě ale počítejte spíše s devíti litry v průměru. Velmi lehká noha na plynovém pedálu a využívání funkce „volnoběh“ znamená konzumaci sedm na sto, ale kdo chce myslet na spotřebu, tuhle verzi si asi koupí těžko.
ZávěrOmlazená Alhambra s dvoulitrovým turbomotorem a hromadou příplatkové výbavy vyjde na pěkný ranec. Za cenu lehce přes jeden milion korun však dostanete neskutečně dynamické MPV pro až sedm osob, které nabídne kvalitu, prostornost, solidní jízdní vlastnosti a hezký vzhled. Negativem mohou být některé drahé příplatky anebo příliš tvrdý podvozek, který i přes adaptivní funkci toho moc nezmění. Autu se zkrátka líbí především na hladkých nových silnicích a s rozbitými okreskami si moc nerozumí.
Celkové hodnocení: 88 %Základní cena vozu: 858 900 Kč
Cena testované verze: 1 077 200 Kč
KLADY
- výkonný benzínový motor
- zpracování kabiny
- obří vnitřní prostor
- příjemný vzhled
ZÁPORY
- některé příplatky
- zbytečně tvrdý podvozek
Motorizace řadový čtyřválec objem: 1 984 cm3 nejvyšší výkon: 220 koní při 6 200 ot/min největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 – 4 400 ot./min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 226 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.6 sekundy spotřeba (město, mimo, kombinovaná): 8,8 l / 7,6 / 8,2 l objem palivové nádrže: 70 litrůŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.