TEST: Seat Alhambra 2.0 TSI 220 DSG Style - Krabice s motorem z Golfu GTI

Seat Alhambra 2.0 TSI DSG Style
Seat Alhambra 2.0 TSI DSG Style, foto: Roman Havlín
ar5 22. února 2016 08:00
Sdílej:

Koncernové dvojče nedávno testovaného VW Sharan zavítalo do naší redakční garáže. Jednalo se o zmodernizovaný Seat Alhambra aktuální třetí generace. Společně s tím byl vůz osazen tím nejsilnějším benzínovým motorem, jaký v aktuální nabídce najdeme. Jak se nám jezdilo s rodinným MPV, jenž má motor z modelu Golf VII GTI? A v čem všem se současná Alhambra liší od té předešlé?

Koncernové dvojče

Stejně jako u Sharanu, se i jeho dvojče Alhambra odlišuje pouze v některých drobných detailech, které rozpoznají jen skalní fanoušci Seatu. Nová je maska chladiče, logo automobilky a stejně jako u VW, i přední světlomety jsou naprosto totožné.

Naopak zadní lampy mají novou grafiku a LED diody. V naší testované verzi však byly za příplatek i kvalitně svíticí přední natáčecí bi-xenony, tmavá boční okna s roletkami, krásná litá kola či rudě červený metalický lak karoserie.

Místa je v něm požehnaně

Jak už to tak bývá, v případě modernizace se změny dostanou i do interiéru. Díky tomu tady najdeme příjemnější materiály, dekoraci palubní desky v imitaci karbonu a nebo nové prvky výbavy. Hlavní předností tohoto Seatu je však vnitřní prostor. Alhambra se chlubí obřím prostorem pro posádku ve všech směrech, ale i maximálním možným objemem zavazadlového prostoru 2430 litrů. V případě, že zakoupíte sedmimístnou verzi, při převezení sedmi osob dostanete do kufru 300 litrů nákladu.  

V kapitole cestovní komfort si tenhle Seat od nás vysloužil známku dva. Rozměrná sedadla jsou poměrně tuhá, mají dobré boční vedení a jejich elektrický výhřev a masážní funkce u sedadla řidiče se víc než hodí. I výhled z auta jako takového je dobrý, v rozhledu moc nepřekážejí ani širší A sloupky s malým okénkem.

Pro malé děti je navíc připravena vychytávka v podobě zadní dvojice sedadel s flexibilním sedákem. Za pomoci tlačítka na jeho spodní straně se sedák jednoduše vysune směrem vzhůru a rázem zde máte obdobu dětské autosedačky.

Stejně jako omlazený VW Sharan, dostala i Alhambra do vínku spoustu nových technických vymožeností. V její výbavě se tak ocitla elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, adaptivní podvozek anebo asistent pro sledování slepého úhlu ve zpětných zrcátkách.

Jede jako vystřelený z praku

Pod kapotou se ukrýval dvoulitrový přeplňovaný benzínový čtyřválec 2.0 TSI o výkonu 220 koní. Stejnou pohonnou jednotku přitom v trošku jiném naladění najdeme pod kapotou dua Škoda Octavia RS TSI / VW Golf GTI. Tabulky navíc říkají, že tohle MPV zrychluje z nuly na stovku za 7.6 sekundy, což je vzhledem k hmotnosti 1,8 tuny obstojná hodnota.

S motorem byl spojen šestistupňový automat s možností řazení pádly pod volantem. K tomu se přidal i sportovní mód, což byla záruka toho, že okolní řidiči se někdy nestačili divit, co že je to vlastně předjelo za krabici. Alhambra s výkonem 220 koní je zkrátka takový novodobý sleeper. Nikdo totiž do poslední chvíle nemá tušení, že pod její kapotou pracuje takové stádo koní. Poznávacím znamením tak jsou jen koncovky výfuku na každé straně. Ty jsou ale šikovně ukryté a snad jen částečný dým při plném prošlápnutí pedálu plynu dá najevo, že tohle není klasický nafťák.

K celkem ostré jízdě přispíval i již zmíněný adaptivní podvozek. U něj se dá stiskem tlačítka vybírat mezi režimy Comfort, Normal a Sport. Bohužel, za celou dobu testu nám přišlo, že ve všech režimech se podvozek chová stejně – je příliš tvrdý. Každý přejezd menší nerovnosti je dost cítit a nedej bože, aby jste projeli skrze hlubší poklop kanálu. To se pak do kabiny dostane nepěkná rána, která může probudit i spící děti na zadních sedadlech.

Možným nedostatkem je i šestistupňový automat DSG, který se někdy chová dost ospale a všechen výkon dodává tak nějak se zpožděním. Párkrát se nám totiž stalo, že jednotlivá rychlost byla zařazena příliš dlouho a až pokyn skrze pádlo pod volantem vše napravil. Současně s tím se do kabiny dostává i sytý zvuk nadopovaného čtyřválce, který naším uším doslova lahodil. V té souvislosti se však nedá zapomenut na spotřebu, která je odpovídající charakteru pohonné jednotky.

Kdo se bude chtít vážně bavit, nechť se připraví na hodnoty okolo 18 litrů na 100 km. Při klasické lehce dynamické jízdě ale počítejte spíše s devíti litry v průměru. Velmi lehká noha na plynovém pedálu a využívání funkce „volnoběh“ znamená konzumaci sedm na sto, ale kdo chce myslet na spotřebu, tuhle verzi si asi koupí těžko.

Závěr

Omlazená Alhambra s dvoulitrovým turbomotorem a hromadou příplatkové výbavy vyjde na pěkný ranec. Za cenu lehce přes jeden milion korun však dostanete neskutečně dynamické MPV pro až sedm osob, které nabídne kvalitu, prostornost, solidní jízdní vlastnosti a hezký vzhled. Negativem mohou být některé drahé příplatky anebo příliš tvrdý podvozek, který i přes adaptivní funkci toho moc nezmění. Autu se zkrátka líbí především na hladkých nových silnicích a s rozbitými okreskami si moc nerozumí.

Celkové hodnocení: 88 %

Základní cena vozu: 858 900 Kč

Cena testované verze: 1 077 200 Kč

KLADY

- výkonný benzínový motor

- zpracování kabiny

- obří vnitřní prostor

- příjemný vzhled

ZÁPORY

- některé příplatky

- zbytečně tvrdý podvozek

Motorizace řadový čtyřválec objem: 1 984 cm3 nejvyšší výkon: 220 koní při 6 200 ot/min největší točivý moment: 350 Nm při 1 500 – 4 400 ot./min   Výkon nejvyšší maximální rychlost: 226 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.6 sekundy spotřeba (město, mimo, kombinovaná): 8,8 l / 7,6 / 8,2 l objem palivové nádrže: 70 litrů
Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.