TEST: Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI - Pro rodinu jako stvořený

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI
Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI, foto: Roman Havlín
ar5 18. února 2016 06:30
Sdílej:

Francouzská koncernová dvojčata Peugeot Partner a Citroën Berlingo patří mezi populární rodinné dodávky. Doposud jsme se zaměřovali na Berlingo v různých motorizacích a výbavách, ale jak si povede v testu jeho o něco dražší sourozenec? Abychom našli odpověď, zapůjčili jsme si Peugeot Partner v osobní verzi Tepee a oplastované výbavě Outdoor. Druhá generace Partnera Tepee se vyrábí ve španělském Vigu a není to tak dávno, co prošla druhým faceliftem, spojeným s výraznou obměnou motorů.

Plasty mu sluší

Model Partner je vlastně takové Berlingo s jiným znakem výrobce na přední masce. Jeho design tak zahrnuje vylepšené přední velké světlomety, úzkou masku chladiče a o něco víc dopředu vysunutý přední nárazník. K předním světlům se přidaly i LED diody denního svícení a v provedení Outdoor tady máme i bohaté oplastování, chránící vůz před drobnými oděrkami. To se hodí hlavně ve městě, kdy se často při parkování tu a tam objeví nějaký ten šrám na náraznících.

Boční okna dostala lehké zatmavení a vytahovací roletky, takže soukromí na zadních sedadlech je víc než zaručeno. O tom, že se jedná o „drsnější“ verzi, svědčí i plaketky Outdoor na bocích karoserie a označení Tepee na víku kufru. Ve výsledku je to právě černé oplastování, které vůz poměrně hodně okořenilo a zvýraznilo jeho tvář.

Útulnost mu nechybí

V kabině Partnera nemáte prakticky šanci najít nějaký rozdíl oproti Berlingu. Kdo má rád typickou německou útulnost a luxusní zpracování, Partner ho prostě neosloví.  Vše je zde zpracováno kvalitně, ale materiály nepatří k těm nejlepším a například masivní výstupek na středovém panelu s ovládáním hlasitosti multimediálního systému nepatří zrovna k módním trendům.

Co nás naopak potěšilo, byla příplatková multifunkční střecha Zenith se čtyřmi samostatnými okny. Každý z cestujících tak má možnost vidět svůj kousek oblohy nad sebou a za dobu testu se to ostatním pasažérům víc než zamlouvalo. Na stropě byla přítomna i další klimatizační jednotka se schopností parfémovat vzduch v kabině a třemi jednotlivými výdechy.

Za nedostatek naopak považujeme umístění tlačítka elektrického seřizování zpětných zrcátek, které je na spodní hraně přístrojové desky. Přístup k němu za jízdy je poměrně složitý a odvádí pozornost od řízení.

Co se týče prostoru pro posádku, oplastovaný Partner ho nabízí dostatek především vpředu. Vzadu je místa dost hlavně v oblasti hlavy, ale kolena dospělých osob si budou někdy přát, aby těch centimetrů bylo o něco víc. Zavazadelník nabízí základní objem 675 litrů a po vyjmutí zadní lavice se vám naskytne plocha o objemu 3000 litrů.

Nejsilnější z nabídky

Společně s nedávnou modernizací se pod kapotu Partnera podíval i nový motor 1.6 BlueHDI s výkonem 88 kW. S ním je spojena manuální šestistupňová převodovka a tato motorizace je defacto tím nejsilnějším, co si pro vůz můžete objednat. Za dobu testu agregátu nechyběla solidní dynamika, velký zátah od nízkých otáček a relativně delší zpřevodování.

O všem svědčí fakt, že v rychlosti 130 km/h motor točil 2450 otáček a do kabiny pronikal jen nepatrný zvuk naftového čtyřválce. Díky delším převodům ale počítejte s častější prací se řadící pákou, nízké otáčky vám totiž logicky nezaručí jistotu při předjížděcích manévrech. Ke všemu přispívá i točivý moment 300 Nm při 1750 ot/min, kdy i plně naložené auto oplývalo solidní dynamikou.

Bohužel i v této sekci se nedá zapomenout na některá negativa. Tak kupříkladu naladění posilovače řízení je tak trochu necitlivé a řidič někdy vůbec neví, co se děje pod předními koly. Ve vyšších rychlostech je řízení příliš těžké, a když se do rozměrné karoserie opře boční vítr, je s autem poměrně dost práce.

Někomu by mohl chybět i pohon všech kol, který by se k této verzi víc než hodil. V rámci výbavy tady však najdete jen systém Grip Control, jenž upraví funkcí stabilizace dle povrchu, po kterém se právě pohybujete. Nabízí hned několik režimů (sníh, písek, bláto, klasická silnice a Off). Rozhodně tak oplastovaného Partnera neberete do těžšího terénu, mohli byste tam totiž dost pravděpodobně zůstat.

Co se týče spotřeby, tak ta je velmi příznivá. Během častých ranních jízd ve městě a na dálnici, jsme dosáhli hodnoty 5 litrů na 100 km. Při dynamičtějším tempu a plném naložení se údaj zvedl přibližně o litr a půl, ale to už bylo maximum, přes které se jen tak nedostanete.

Závěr

Dvojče Citroenu Berlingo vypadá ve verzi Tepee Outdor o něco víc drsněji než jeho kolega, a to se zkrátka počítá. Co na tom, že nedostanete pohon obou náprav a i světlá výška není bůhví jak vysoká. Svoje zákazníky si tenhle rodinný Peugeot najde, přičemž jim nabídne hromadu odkládacích prostor, možnost samostatných okének ve střeše a nebo obří zavazadelník, kam naskládáte snad úplně všechno. Levnější zpracování palubní desky, absence xenonových světlometů v nabídce nebo trošku hlučnější podvozek jsou pak negativa, nad kterými se musí každý z potenciálních zájemců zamyslet.

Celkové hodnocení: 85 %

Základní cena testovaného vozu: 407 000 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 463 200 Kč

KLADY

- velký objem kufru

- komfortní podvozek

- prostorná kabina

- oplastovaný vzhled

ZÁPORY

- absence xenonových světlometů

- levnější materiály v kabině

Motorizace naftový čtyřválec s turbodmychadlem objem: 1560 cm3 nejvyšší výkon: 120 koní při 3500 ot/min. největší točivý moment: 300 Nm při 1750 ot/min.   Výkon nejvyšší maximální rychlost: 174 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 4,9 l / 4,2 l / 4,4 l objem palivové nádrže: 60 litrů
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?