TEST: Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI - Pro rodinu jako stvořený

Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI
Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDI, foto: Roman Havlín
ar5 18. února 2016 06:30
Sdílej:

Francouzská koncernová dvojčata Peugeot Partner a Citroën Berlingo patří mezi populární rodinné dodávky. Doposud jsme se zaměřovali na Berlingo v různých motorizacích a výbavách, ale jak si povede v testu jeho o něco dražší sourozenec? Abychom našli odpověď, zapůjčili jsme si Peugeot Partner v osobní verzi Tepee a oplastované výbavě Outdoor. Druhá generace Partnera Tepee se vyrábí ve španělském Vigu a není to tak dávno, co prošla druhým faceliftem, spojeným s výraznou obměnou motorů.

Plasty mu sluší

Model Partner je vlastně takové Berlingo s jiným znakem výrobce na přední masce. Jeho design tak zahrnuje vylepšené přední velké světlomety, úzkou masku chladiče a o něco víc dopředu vysunutý přední nárazník. K předním světlům se přidaly i LED diody denního svícení a v provedení Outdoor tady máme i bohaté oplastování, chránící vůz před drobnými oděrkami. To se hodí hlavně ve městě, kdy se často při parkování tu a tam objeví nějaký ten šrám na náraznících.

Boční okna dostala lehké zatmavení a vytahovací roletky, takže soukromí na zadních sedadlech je víc než zaručeno. O tom, že se jedná o „drsnější“ verzi, svědčí i plaketky Outdoor na bocích karoserie a označení Tepee na víku kufru. Ve výsledku je to právě černé oplastování, které vůz poměrně hodně okořenilo a zvýraznilo jeho tvář.

Útulnost mu nechybí

V kabině Partnera nemáte prakticky šanci najít nějaký rozdíl oproti Berlingu. Kdo má rád typickou německou útulnost a luxusní zpracování, Partner ho prostě neosloví.  Vše je zde zpracováno kvalitně, ale materiály nepatří k těm nejlepším a například masivní výstupek na středovém panelu s ovládáním hlasitosti multimediálního systému nepatří zrovna k módním trendům.

Co nás naopak potěšilo, byla příplatková multifunkční střecha Zenith se čtyřmi samostatnými okny. Každý z cestujících tak má možnost vidět svůj kousek oblohy nad sebou a za dobu testu se to ostatním pasažérům víc než zamlouvalo. Na stropě byla přítomna i další klimatizační jednotka se schopností parfémovat vzduch v kabině a třemi jednotlivými výdechy.

Za nedostatek naopak považujeme umístění tlačítka elektrického seřizování zpětných zrcátek, které je na spodní hraně přístrojové desky. Přístup k němu za jízdy je poměrně složitý a odvádí pozornost od řízení.

Co se týče prostoru pro posádku, oplastovaný Partner ho nabízí dostatek především vpředu. Vzadu je místa dost hlavně v oblasti hlavy, ale kolena dospělých osob si budou někdy přát, aby těch centimetrů bylo o něco víc. Zavazadelník nabízí základní objem 675 litrů a po vyjmutí zadní lavice se vám naskytne plocha o objemu 3000 litrů.

Nejsilnější z nabídky

Společně s nedávnou modernizací se pod kapotu Partnera podíval i nový motor 1.6 BlueHDI s výkonem 88 kW. S ním je spojena manuální šestistupňová převodovka a tato motorizace je defacto tím nejsilnějším, co si pro vůz můžete objednat. Za dobu testu agregátu nechyběla solidní dynamika, velký zátah od nízkých otáček a relativně delší zpřevodování.

O všem svědčí fakt, že v rychlosti 130 km/h motor točil 2450 otáček a do kabiny pronikal jen nepatrný zvuk naftového čtyřválce. Díky delším převodům ale počítejte s častější prací se řadící pákou, nízké otáčky vám totiž logicky nezaručí jistotu při předjížděcích manévrech. Ke všemu přispívá i točivý moment 300 Nm při 1750 ot/min, kdy i plně naložené auto oplývalo solidní dynamikou.

Bohužel i v této sekci se nedá zapomenout na některá negativa. Tak kupříkladu naladění posilovače řízení je tak trochu necitlivé a řidič někdy vůbec neví, co se děje pod předními koly. Ve vyšších rychlostech je řízení příliš těžké, a když se do rozměrné karoserie opře boční vítr, je s autem poměrně dost práce.

Někomu by mohl chybět i pohon všech kol, který by se k této verzi víc než hodil. V rámci výbavy tady však najdete jen systém Grip Control, jenž upraví funkcí stabilizace dle povrchu, po kterém se právě pohybujete. Nabízí hned několik režimů (sníh, písek, bláto, klasická silnice a Off). Rozhodně tak oplastovaného Partnera neberete do těžšího terénu, mohli byste tam totiž dost pravděpodobně zůstat.

Co se týče spotřeby, tak ta je velmi příznivá. Během častých ranních jízd ve městě a na dálnici, jsme dosáhli hodnoty 5 litrů na 100 km. Při dynamičtějším tempu a plném naložení se údaj zvedl přibližně o litr a půl, ale to už bylo maximum, přes které se jen tak nedostanete.

Závěr

Dvojče Citroenu Berlingo vypadá ve verzi Tepee Outdor o něco víc drsněji než jeho kolega, a to se zkrátka počítá. Co na tom, že nedostanete pohon obou náprav a i světlá výška není bůhví jak vysoká. Svoje zákazníky si tenhle rodinný Peugeot najde, přičemž jim nabídne hromadu odkládacích prostor, možnost samostatných okének ve střeše a nebo obří zavazadelník, kam naskládáte snad úplně všechno. Levnější zpracování palubní desky, absence xenonových světlometů v nabídce nebo trošku hlučnější podvozek jsou pak negativa, nad kterými se musí každý z potenciálních zájemců zamyslet.

Celkové hodnocení: 85 %

Základní cena testovaného vozu: 407 000 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 463 200 Kč

KLADY

- velký objem kufru

- komfortní podvozek

- prostorná kabina

- oplastovaný vzhled

ZÁPORY

- absence xenonových světlometů

- levnější materiály v kabině

Motorizace naftový čtyřválec s turbodmychadlem objem: 1560 cm3 nejvyšší výkon: 120 koní při 3500 ot/min. největší točivý moment: 300 Nm při 1750 ot/min.   Výkon nejvyšší maximální rychlost: 174 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 sekundy spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 4,9 l / 4,2 l / 4,4 l objem palivové nádrže: 60 litrů
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.