TEST: Kia Picanto - podlehnout touze nemusí jen ženy

ar2, 21. ledna 2016, 08:18 Aktualizováno 25.1.2016, 17:41 Google+

V záplavě malých městských aut působí Picanto jako živá voda. Nápaditý prcek z Koreje boduje nejen poměrem cena/výbava, ale také působivým vzhledem a kvalitním zpracováním. A co je nejlepší, nedává tak okatě najevo, že se šetřilo, jako je tomu u konkurence.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Picanto 1.0 CVVT

Kia Picanto 1.0 CVVT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Svérázné Picanto ve světle fialové barvě není zcela ideální pro redaktora mužského pohlaví. Navzdory tomu bylo týdenní soužití příjemné. A to, že auto nestálo jen před redakcí, dokazuje poměrně velký nájezd 650 kilometrů.

Auto na vzhled nejezdí, platí to i ve městě?

Městským vozům se často přezdívá „kabelky“ nebo „nákupní tašky“. Zvláště u prvně zmíněného platí, že design je až na prvním místě. Proto i u těchto malých městských vozů je důležité, jak vypadají.
Vedle unifikované trojice z Bratislavy (Citigo, Mii a Up!) se Picanto může pyšnit originálním zevnějškem.

Spíše než ostré hrany a agresivní výraz, vsadila Kia na masku s typickým „tygřím nosem“, masivní mlhovky a rozměrný otvor pro přívod vzduchu k chladiči. Nemohu si pomoct, ale skutečně ve mně příď evokuje tvář kočky, nebo tygra, chcete-li tygřice. Světlomety jako oči, mřížka před sáním jako nos a mřížka před chladičem jako rozevřená tlama, která svírá registrační značku.

Zpět ale na zem a ke křivkám a linkám, kterých má Picanto poskromnu. To ale ničemu nevadí, nudný bok roztíná jedna linka vedoucí od předního blatníku, přes obě kliky až po zadní světlomet. Jen škoda, že importér nedal větší kola. Ta třináctipalcová vypadají poněkud směšně a odpudivě.

Kvalita navzdory ceně, jednoduchost je na místě

Uvnitř nečekejte do očí bijící šetřící řešení (jako například dveře bez výplní, jen lakovaný plech). Ano, tvrdé plasty jsou všude. Pochopitelně je vše výrazně jednoduší, avšak nic nepůsobí ošizeným dojmem. Nezapomnělo se ani na zajímavé detaily.

img-responsive

Kia Picanto 1.0 CVVT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Především teď mluvím o volantu, který je dvouramenný, stejně jako v novém Mercedesu třídy S. Ten u Kie ale nebyl kožený, ani vyhřívaný, a místo dřeva jej zdobil leštěný vkusný bílý plast. Ten nacházíme i na přístrojové desce. Toto řešení vkusně rozbíjí nudnou přístrojovou desku.

Chválíme umístění rádia na samotném vrcholu přístrojové desky a také ovládání ventilace, které je tak lépe po ruce a hlavně blíže zornému poli.

img-responsive

Kia Picanto 1.0 CVVT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Navzdory tomu, že náš testovaný vůz měl klimatizaci, rádio (s CD mechanikou, USB a AUX-IN vstupem), elektrické ovládání oken i palubní počítač, vnímám absenci elektricky nastavitelných zrcátek jako nemístný vtip. Ani si už snad nevzpomínám, kdy naposledy jsem je nastavoval páčkou na A-sloupku. To je ale tak asi jediná výtka k výbavě. Nic podstatného nám dále nechybělo.

Příjemná sedadla mají tvarování odpovídající městskému provozu. Na delších cestách jsme si moc pohodlí neužívali. Podobně na tom budou i cestující vzadu, kteří na nohy mají asi tolik místa jako cestující v metru v ranní špičce.

Na vaše zavazadla je připraveno 200 litrů prostoru a pokud sklopíte zadní sedačky, nabídne vám Picanto na vaše zavazadla 870 litrů.

img-responsive

Kia Picanto 1.0 CVVT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Ve městě jako ryba ve vodě, mimo něj jako proti proudu.

Základní motor není pochopitelně vhodnou volbou na mimoměstské cestování, ale osud tomu chtěl jinak a já absolvoval více než 400 kilometrů mimo Prahu. Všech sedmdesát koní se pořádně proběhlo a potvrdilo to, co jsem napsal již dříve. Do města je to ideální, mimo něj raději vůbec.

Navzdory pohotovostní hmotnosti 920 kg má litrový tříválec hodně práce. Moc mu v tom nepomáhá ani krapet delší zpřevodování, a tak rovnou zapomeňte na předjíždění. Dálniční 130 km/h udržíte jen z kopce a na rovince a v táhlých stoupání budete podřazovat i na trojku, abyste se nestali brzdou okolního provozu.

Na okreskách je to o něco lepší díky volnějšímu tempu. Navíc mimo dálnice usrkává Picanto jen něco málo přes 4 litry, zatímco na dálnici bylo schopné spořádat každých 100 kilometrů i 7 litrů naturalu. Ve městě vyniká svou obratností, kde oceníte malý poloměr otáčení a dobrý výhled z vozu. Při cestování po našem hlavním městě jsem dosahoval spotřeby nepatrně vyšší než 5,5 litru. Celkově jsem týden završil se spotřebou 5,3 litru.

img-responsive

Kia Picanto 1.0 CVVT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Jízdně nezáludné Picanto oceníte, jak jsem již zmínil, především ve městě. Tam se budete pochybovat obratně a svižně. Dobrý odhad velikosti a výhled usnadní parkování stejně, jako velmi lehký odpor řízení.

Mimo město Picanto nepůsobí jistým dojmem, ale to je způsobeno vyššími rychlostmi a především vyšším těžištěm a úzkým profilem pneumatik.

Pikantní prcek proti šedi koncernů

Vedle konkurence je Picanto auto, které vás doveze po městě obratně, svižně a úsporně kamkoliv. Přitom budete vypadat zajímavě, neobyčejně a hlavně neutratíte nesmyslné peníze. Však se podívejte na cenovku testovaného auta.

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena vozu: 214 980 Kč
Cena testovaného vozu: 231 980 Kč

KLADY
+ hravý design
+ obratné jízdní vlastnosti
+ příjemný a přehledný interiér

ZÁPORY
- jízdní vlastnosti v mimoměstských rychlostech
- stoupající hladina hluku při vyšších rychlostech

Motorizace
zážehový řadový tříválec
objem: 998 cm3
nejvyšší výkon: 49 kW při 5500 ot/min.
největší točivý moment: 97 Nm při 3500 ot/min.

Jízdní výkony
nejvyšší maximální rychlost: 158 km/h
zrychlení 0-100 km/h: 14,6 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5,8 l / 3,8 l / 4,5 l
objem palivové nádrže: 35 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Kia Picanto - podlehnout touze nemusí jen ženy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

Mercedes A190 Twin

Pozapomenuté sportovní vozy díl 4., Mercedes A190 Twin

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

V Česku deset vodíkových Toyot, otevřela první čerpací stanice

reklama

Doporučujeme

Co schovává Škoda za vraty tajemné garáže?

Co před námi schovává Škoda v tajemné garáži?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

  2. Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

  3. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  4. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  5. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  6. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud