V záplavě malých městských aut působí Picanto jako živá voda. Nápaditý prcek z Koreje boduje nejen poměrem cena/výbava, ale také působivým vzhledem a kvalitním zpracováním. A co je nejlepší, nedává tak okatě najevo, že se šetřilo, jako je tomu u konkurence.
Svérázné Picanto ve světle fialové barvě není zcela ideální pro redaktora mužského pohlaví. Navzdory tomu bylo týdenní soužití příjemné. A to, že auto nestálo jen před redakcí, dokazuje poměrně velký nájezd 650 kilometrů.
Auto na vzhled nejezdí, platí to i ve městě?Městským vozům se často přezdívá „kabelky“ nebo „nákupní tašky“. Zvláště u prvně zmíněného platí, že design je až na prvním místě. Proto i u těchto malých městských vozů je důležité, jak vypadají.Vedle unifikované trojice z Bratislavy (Citigo, Mii a Up!) se Picanto může pyšnit originálním zevnějškem.
Spíše než ostré hrany a agresivní výraz, vsadila Kia na masku s typickým „tygřím nosem“, masivní mlhovky a rozměrný otvor pro přívod vzduchu k chladiči. Nemohu si pomoct, ale skutečně ve mně příď evokuje tvář kočky, nebo tygra, chcete-li tygřice. Světlomety jako oči, mřížka před sáním jako nos a mřížka před chladičem jako rozevřená tlama, která svírá registrační značku.
Zpět ale na zem a ke křivkám a linkám, kterých má Picanto poskromnu. To ale ničemu nevadí, nudný bok roztíná jedna linka vedoucí od předního blatníku, přes obě kliky až po zadní světlomet. Jen škoda, že importér nedal větší kola. Ta třináctipalcová vypadají poněkud směšně a odpudivě.
Kvalita navzdory ceně, jednoduchost je na místěUvnitř nečekejte do očí bijící šetřící řešení (jako například dveře bez výplní, jen lakovaný plech). Ano, tvrdé plasty jsou všude. Pochopitelně je vše výrazně jednoduší, avšak nic nepůsobí ošizeným dojmem. Nezapomnělo se ani na zajímavé detaily.
Především teď mluvím o volantu, který je dvouramenný, stejně jako v novém Mercedesu třídy S. Ten u Kie ale nebyl kožený, ani vyhřívaný, a místo dřeva jej zdobil leštěný vkusný bílý plast. Ten nacházíme i na přístrojové desce. Toto řešení vkusně rozbíjí nudnou přístrojovou desku.
Chválíme umístění rádia na samotném vrcholu přístrojové desky a také ovládání ventilace, které je tak lépe po ruce a hlavně blíže zornému poli.
Navzdory tomu, že náš testovaný vůz měl klimatizaci, rádio (s CD mechanikou, USB a AUX-IN vstupem), elektrické ovládání oken i palubní počítač, vnímám absenci elektricky nastavitelných zrcátek jako nemístný vtip. Ani si už snad nevzpomínám, kdy naposledy jsem je nastavoval páčkou na A-sloupku. To je ale tak asi jediná výtka k výbavě. Nic podstatného nám dále nechybělo.
Příjemná sedadla mají tvarování odpovídající městskému provozu. Na delších cestách jsme si moc pohodlí neužívali. Podobně na tom budou i cestující vzadu, kteří na nohy mají asi tolik místa jako cestující v metru v ranní špičce.
Na vaše zavazadla je připraveno 200 litrů prostoru a pokud sklopíte zadní sedačky, nabídne vám Picanto na vaše zavazadla 870 litrů.
Ve městě jako ryba ve vodě, mimo něj jako proti proudu.Základní motor není pochopitelně vhodnou volbou na mimoměstské cestování, ale osud tomu chtěl jinak a já absolvoval více než 400 kilometrů mimo Prahu. Všech sedmdesát koní se pořádně proběhlo a potvrdilo to, co jsem napsal již dříve. Do města je to ideální, mimo něj raději vůbec.
Navzdory pohotovostní hmotnosti 920 kg má litrový tříválec hodně práce. Moc mu v tom nepomáhá ani krapet delší zpřevodování, a tak rovnou zapomeňte na předjíždění. Dálniční 130 km/h udržíte jen z kopce a na rovince a v táhlých stoupání budete podřazovat i na trojku, abyste se nestali brzdou okolního provozu.
Na okreskách je to o něco lepší díky volnějšímu tempu. Navíc mimo dálnice usrkává Picanto jen něco málo přes 4 litry, zatímco na dálnici bylo schopné spořádat každých 100 kilometrů i 7 litrů naturalu. Ve městě vyniká svou obratností, kde oceníte malý poloměr otáčení a dobrý výhled z vozu. Při cestování po našem hlavním městě jsem dosahoval spotřeby nepatrně vyšší než 5,5 litru. Celkově jsem týden završil se spotřebou 5,3 litru.
Jízdně nezáludné Picanto oceníte, jak jsem již zmínil, především ve městě. Tam se budete pochybovat obratně a svižně. Dobrý odhad velikosti a výhled usnadní parkování stejně, jako velmi lehký odpor řízení.
Mimo město Picanto nepůsobí jistým dojmem, ale to je způsobeno vyššími rychlostmi a především vyšším těžištěm a úzkým profilem pneumatik.
Pikantní prcek proti šedi koncernůVedle konkurence je Picanto auto, které vás doveze po městě obratně, svižně a úsporně kamkoliv. Přitom budete vypadat zajímavě, neobyčejně a hlavně neutratíte nesmyslné peníze. Však se podívejte na cenovku testovaného auta.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena vozu: 214 980 KčCena testovaného vozu: 231 980 Kč
KLADY+ hravý design+ obratné jízdní vlastnosti+ příjemný a přehledný interiér
ZÁPORY- jízdní vlastnosti v mimoměstských rychlostech- stoupající hladina hluku při vyšších rychlostech
Motorizacezážehový řadový tříválecobjem: 998 cm3nejvyšší výkon: 49 kW při 5500 ot/min.největší točivý moment: 97 Nm při 3500 ot/min.
Jízdní výkonynejvyšší maximální rychlost: 158 km/hzrychlení 0-100 km/h: 14,6 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5,8 l / 3,8 l / 4,5 lobjem palivové nádrže: 35 litrů
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.