V záplavě malých městských aut působí Picanto jako živá voda. Nápaditý prcek z Koreje boduje nejen poměrem cena/výbava, ale také působivým vzhledem a kvalitním zpracováním. A co je nejlepší, nedává tak okatě najevo, že se šetřilo, jako je tomu u konkurence.
Svérázné Picanto ve světle fialové barvě není zcela ideální pro redaktora mužského pohlaví. Navzdory tomu bylo týdenní soužití příjemné. A to, že auto nestálo jen před redakcí, dokazuje poměrně velký nájezd 650 kilometrů.
Auto na vzhled nejezdí, platí to i ve městě?Městským vozům se často přezdívá „kabelky“ nebo „nákupní tašky“. Zvláště u prvně zmíněného platí, že design je až na prvním místě. Proto i u těchto malých městských vozů je důležité, jak vypadají.Vedle unifikované trojice z Bratislavy (Citigo, Mii a Up!) se Picanto může pyšnit originálním zevnějškem.
Spíše než ostré hrany a agresivní výraz, vsadila Kia na masku s typickým „tygřím nosem“, masivní mlhovky a rozměrný otvor pro přívod vzduchu k chladiči. Nemohu si pomoct, ale skutečně ve mně příď evokuje tvář kočky, nebo tygra, chcete-li tygřice. Světlomety jako oči, mřížka před sáním jako nos a mřížka před chladičem jako rozevřená tlama, která svírá registrační značku.
Zpět ale na zem a ke křivkám a linkám, kterých má Picanto poskromnu. To ale ničemu nevadí, nudný bok roztíná jedna linka vedoucí od předního blatníku, přes obě kliky až po zadní světlomet. Jen škoda, že importér nedal větší kola. Ta třináctipalcová vypadají poněkud směšně a odpudivě.
Kvalita navzdory ceně, jednoduchost je na místěUvnitř nečekejte do očí bijící šetřící řešení (jako například dveře bez výplní, jen lakovaný plech). Ano, tvrdé plasty jsou všude. Pochopitelně je vše výrazně jednoduší, avšak nic nepůsobí ošizeným dojmem. Nezapomnělo se ani na zajímavé detaily.
Především teď mluvím o volantu, který je dvouramenný, stejně jako v novém Mercedesu třídy S. Ten u Kie ale nebyl kožený, ani vyhřívaný, a místo dřeva jej zdobil leštěný vkusný bílý plast. Ten nacházíme i na přístrojové desce. Toto řešení vkusně rozbíjí nudnou přístrojovou desku.
Chválíme umístění rádia na samotném vrcholu přístrojové desky a také ovládání ventilace, které je tak lépe po ruce a hlavně blíže zornému poli.
Navzdory tomu, že náš testovaný vůz měl klimatizaci, rádio (s CD mechanikou, USB a AUX-IN vstupem), elektrické ovládání oken i palubní počítač, vnímám absenci elektricky nastavitelných zrcátek jako nemístný vtip. Ani si už snad nevzpomínám, kdy naposledy jsem je nastavoval páčkou na A-sloupku. To je ale tak asi jediná výtka k výbavě. Nic podstatného nám dále nechybělo.
Příjemná sedadla mají tvarování odpovídající městskému provozu. Na delších cestách jsme si moc pohodlí neužívali. Podobně na tom budou i cestující vzadu, kteří na nohy mají asi tolik místa jako cestující v metru v ranní špičce.
Na vaše zavazadla je připraveno 200 litrů prostoru a pokud sklopíte zadní sedačky, nabídne vám Picanto na vaše zavazadla 870 litrů.
Ve městě jako ryba ve vodě, mimo něj jako proti proudu.Základní motor není pochopitelně vhodnou volbou na mimoměstské cestování, ale osud tomu chtěl jinak a já absolvoval více než 400 kilometrů mimo Prahu. Všech sedmdesát koní se pořádně proběhlo a potvrdilo to, co jsem napsal již dříve. Do města je to ideální, mimo něj raději vůbec.
Navzdory pohotovostní hmotnosti 920 kg má litrový tříválec hodně práce. Moc mu v tom nepomáhá ani krapet delší zpřevodování, a tak rovnou zapomeňte na předjíždění. Dálniční 130 km/h udržíte jen z kopce a na rovince a v táhlých stoupání budete podřazovat i na trojku, abyste se nestali brzdou okolního provozu.
Na okreskách je to o něco lepší díky volnějšímu tempu. Navíc mimo dálnice usrkává Picanto jen něco málo přes 4 litry, zatímco na dálnici bylo schopné spořádat každých 100 kilometrů i 7 litrů naturalu. Ve městě vyniká svou obratností, kde oceníte malý poloměr otáčení a dobrý výhled z vozu. Při cestování po našem hlavním městě jsem dosahoval spotřeby nepatrně vyšší než 5,5 litru. Celkově jsem týden završil se spotřebou 5,3 litru.
Jízdně nezáludné Picanto oceníte, jak jsem již zmínil, především ve městě. Tam se budete pochybovat obratně a svižně. Dobrý odhad velikosti a výhled usnadní parkování stejně, jako velmi lehký odpor řízení.
Mimo město Picanto nepůsobí jistým dojmem, ale to je způsobeno vyššími rychlostmi a především vyšším těžištěm a úzkým profilem pneumatik.
Pikantní prcek proti šedi koncernůVedle konkurence je Picanto auto, které vás doveze po městě obratně, svižně a úsporně kamkoliv. Přitom budete vypadat zajímavě, neobyčejně a hlavně neutratíte nesmyslné peníze. Však se podívejte na cenovku testovaného auta.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena vozu: 214 980 KčCena testovaného vozu: 231 980 Kč
KLADY+ hravý design+ obratné jízdní vlastnosti+ příjemný a přehledný interiér
ZÁPORY- jízdní vlastnosti v mimoměstských rychlostech- stoupající hladina hluku při vyšších rychlostech
Motorizacezážehový řadový tříválecobjem: 998 cm3nejvyšší výkon: 49 kW při 5500 ot/min.největší točivý moment: 97 Nm při 3500 ot/min.
Jízdní výkonynejvyšší maximální rychlost: 158 km/hzrychlení 0-100 km/h: 14,6 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5,8 l / 3,8 l / 4,5 lobjem palivové nádrže: 35 litrů
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?