Těžko byste hledali tak tiché, pohodlné a prostorné auto. Navíc má motor od BMW. Ale opravdu by tohle mohlo stačit na silnou konkurenci v čele s novou Škodou Superb?
Pokud něčím Toyota Avensis vyniká, tak je to její průměrnost. Průměrně atraktivní design, průměrně kvalitní interiér, průměrné jízdní vlastnosti a průměrně agilní motor a spotřeba. V její průměrnosti se však skrývá víc, než jen střed měřitelných hodnot a neměřitelných pocitů. Je to způsob, jakým budete chápat nejen samotné auto, ale celý provoz. Toyota Avensis totiž umí být až nebývale konejšivá a pohodlná.
Konec nuděKonzervativní klientela Toyoty byla vždy náchylná na jakékoliv výstřelky v oblasti designu. Jejich pedantské reakce donutily Toyotu tvořit nudné nevýrazné vozy. Netroufám si odhadovat, zda se klientela změnila nebo si jen Toyota troufla radikálněji zasáhnout do designu, každopádně Avensis se vydává krapet odvážnější cestou.
Ostrá šípovitá příď rozbíjí bachratý dojem z vozu. Zamračené, až trochu asijské, linky světlometů, mřížky chladiče a celkové pojetí přídě nekoresponduje s boční siluetou, která se nám zdá jednoduše nevyvážená.
Celkově je nový Avensis sice jiný než před tím, ale stále vlastně stejný. Pár nových „kudrlinek“ díru do světa neudělá a všechna odvaha designérů skončila u přídě. Možná příští generace dotáhne všechny ty linky a křivky až do konce, tedy až na bachratou záď vozu.
Uvnitř kvalitní a japonsky strohéKvalitní interiér podkresluje celkovou bytelnost vozu. Hutný zvuk zabouchnutí dveří, masivní ovládací prvky a precizní chod ovladačů působí velmi dobrým dojmem. Z vozu cítíte patřičnou kvalitu a známku dobře odvedené práce.
Příjemně padnoucí volant, přehledná kaplička přístrojů, logicky rozmístěné ovladače a tlačítka. Vše se jednoduše ovládá a nic nebudete zdlouhavě hledat. Naopak rozsah nastavení volantu by mohl být výrazně širší, stejně jako polohovatelnost loketní opěrky, což se výrazně projevuje na pohodlí řidiče, který se musí smířit s ne zcela ideální pozicí za volantem.
Navzdory tomu jsou sedadla příjemná a dobře tvarovaná. Řidič ani spolucestující nebudou trpět nedostatkem prostoru. V tomto ohledu je Avensis vzorovým příkladem, a to nejen díky komfortním sedadlům, ale i odhlučnění kabiny a podvozku.
Pro zavazadla Avensis nabízí prostor 509 litrů, přičemž nezapomeňte, že je to sedan, čili otvor víka zavazadlového prostoru není dostatečně veliký, třeba na nakládání rozměrnějších předmětů.
Ukázková jízdní střídmostSterilní jízdní vlastnosti jsou pro Toyoty snad příslovečné. Ničím vás nepřekvapí a to jak v dobrém, tak i špatném slova smyslu. Při rychlé jízdě vás bavit rozhodně nebude, a když pojedete tak nějak „normálně“, nevytrestá vás při vaší první chybě.
Až by se zdálo, že ježdění Avensisem bude nezáživné a vlastně na každý úhel pohledu průměrné. Jenže dobře odhlučněný podvozek a motor, v kombinaci se střídmým odladěním odporu posilovače řízení, vtisklo Avensisu jakousi novou tvář.
Tu tvář bychom mohli nazvat komfortem. Plavná, tichá a pohodová jízda vás brzy pohltí a tak si říkáte, jak to, že Toyota takové pohodlí umí bez adaptivních tlumičů, vzduchových podvozků a kdo ví čeho. Ono je to dosti jednoduché. Poddajný podvozek, nastavený na měkčí „notu“ společně s vysokým profilem pneumatik, odtlumí většinu nerovností. No, a ty ostřejší, které neodtlumí s takovou grácií, alespoň neslyšíte díky odhlučnění.
Svou zásluhu na všem má i čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel o výkonu 105 kW a s maximem točivého momentu o hodnotě 320 N.m. Toyota při přechodu na emisní normu Euro 6 přešla k jiným agregátům. Opustila 2,0 a 2,2 litrové vznětové motorizace vlastní výroby a pod kapotu Avensisu umístila motory od BMW.
Možná si budete myslet, že jsem propadlu zažitému dogmatu, že motor od BMW musí být prostě perfektní, ale v případě 2,0 D-4D to jednoduše platí.
Kulitovaný, úsporný, pružný a silný dvoulitr nepatří sice k papírovaným přeborníkům, ale na velký Avensis poměrně stačí. Síla motoru se probouzí už krátce po překročení volnoběžných otáček a ani ve středních otáčkách neslábne.
Motor bohužel deklasuje převodovka. Její převody jsou na poměr třídy poměrně dlouhé a zapříčiňují značně horší dynamiku. Zároveň není chod řadicí páky v kulise řazení zcela plynulý a působí gumovým a nepřesným dojmem.
Dlouhé převody se pozitivně odrážejí ve výsledné spotřebě. Mimo město klesla i pod 5 litrů/100 km, na dálnici se držela bezpečně pod hranicí 6,5 litrů na sto kilometrů a ve městě tuto hranici překročila jen výjimečně. Kombinovaná spotřeba se po týdnu ustálila na hodnotě 5,4 litru/100 km.
ZávěrVe prospěch Avensisu bude hrát nabídka vnitřního prostoru, neotřelý vzhled, odhlučnění motoru a podvozku nebo nízká spotřeba. Naopak protipólem bude dlouhé zpřevodování, nepřesná převodovka, nemožnost přiobjednat k naftovému motoru automat nebo silnější motor.
Celkové hodnocení: 90 %Základní cena vozu: 614 900 KčCena testovaného vozu: 859 900 Kč
KLADY+ střídmý design+ kvalitní interiér+ odhlučnění podvozku a kabiny+ živý motor+ skutečně úsporný provoz
ZÁPORY- málo odkládacích přihrádek- absence silnějšího motoru- nemožnost kombinovat naftový motor a automat
Motorizacevznětový řadový přeplňovaný čtyřválecobjem: 1998 cm3nejvyšší výkon: 105 kW (143k) při 4000 ot/min.největší točivý moment: 320 Nm při 1750-2250 ot/min.
Jízdní výkonynejvyšší maximální rychlost: 200 km/hzrychlení 0-100 km/h: 9,5 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5,7 l / 3,8 l / 4,5 lobjem palivové nádrže: 60 litrů
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.