TEST: Toyota Avensis 2,0 D-4D: Průměrnější než design Volkswagenů?

ar2, 31. prosince 2015, 07:45 Aktualizováno 3.1.2016, 20:15 Google+

Těžko byste hledali tak tiché, pohodlné a prostorné auto. Navíc má motor od BMW. Ale opravdu by tohle mohlo stačit na silnou konkurenci v čele s novou Škodou Superb?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Avensis 2,0D-4D

Toyota Avensis 2,0D-4D | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Pokud něčím Toyota Avensis vyniká, tak je to její průměrnost. Průměrně atraktivní design, průměrně kvalitní interiér, průměrné jízdní vlastnosti a průměrně agilní motor a spotřeba. V její průměrnosti se však skrývá víc, než jen střed měřitelných hodnot a neměřitelných pocitů. Je to způsob, jakým budete chápat nejen samotné auto, ale celý provoz. Toyota Avensis totiž umí být až nebývale konejšivá a pohodlná.

img-responsive

Toyota Avensis 2,0D-4D | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Konec nudě

Konzervativní klientela Toyoty byla vždy náchylná na jakékoliv výstřelky v oblasti designu. Jejich pedantské reakce donutily Toyotu tvořit nudné nevýrazné vozy. Netroufám si odhadovat, zda se klientela změnila nebo si jen Toyota troufla radikálněji zasáhnout do designu, každopádně Avensis se vydává krapet odvážnější cestou.

img-responsive

Toyota Avensis 2,0D-4D | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Ostrá šípovitá příď rozbíjí bachratý dojem z vozu. Zamračené, až trochu asijské, linky světlometů, mřížky chladiče a celkové pojetí přídě nekoresponduje s boční siluetou, která se nám zdá jednoduše nevyvážená.

Celkově je nový Avensis sice jiný než před tím, ale stále vlastně stejný. Pár nových „kudrlinek“ díru do světa neudělá a všechna odvaha designérů skončila u přídě. Možná příští generace dotáhne všechny ty linky a křivky až do konce, tedy až na bachratou záď vozu.

Uvnitř kvalitní a japonsky strohé

Kvalitní interiér podkresluje celkovou bytelnost vozu. Hutný zvuk zabouchnutí dveří, masivní ovládací prvky a precizní chod ovladačů působí velmi dobrým dojmem. Z vozu cítíte patřičnou kvalitu a známku dobře odvedené práce.

img-responsive

Toyota Avensis 2,0D-4D | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Příjemně padnoucí volant, přehledná kaplička přístrojů, logicky rozmístěné ovladače a tlačítka. Vše se jednoduše ovládá a nic nebudete zdlouhavě hledat. Naopak rozsah nastavení volantu by mohl být výrazně širší, stejně jako polohovatelnost loketní opěrky, což se výrazně projevuje na pohodlí řidiče, který se musí smířit s ne zcela ideální pozicí za volantem.

Navzdory tomu jsou sedadla příjemná a dobře tvarovaná. Řidič ani spolucestující nebudou trpět nedostatkem prostoru. V tomto ohledu je Avensis vzorovým příkladem, a to nejen díky komfortním sedadlům, ale i odhlučnění kabiny a podvozku.

Pro zavazadla Avensis nabízí prostor 509 litrů, přičemž nezapomeňte, že je to sedan, čili otvor víka zavazadlového prostoru není dostatečně veliký, třeba na nakládání rozměrnějších předmětů.

Ukázková jízdní střídmost

Sterilní jízdní vlastnosti jsou pro Toyoty snad příslovečné. Ničím vás nepřekvapí a to jak v dobrém, tak i špatném slova smyslu. Při rychlé jízdě vás bavit rozhodně nebude, a když pojedete tak nějak „normálně“, nevytrestá vás při vaší první chybě.

Až by se zdálo, že ježdění Avensisem bude nezáživné a vlastně na každý úhel pohledu průměrné. Jenže dobře odhlučněný podvozek a motor, v kombinaci se střídmým odladěním odporu posilovače řízení, vtisklo Avensisu jakousi novou tvář.

img-responsive

Toyota Avensis 2,0D-4D | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Tu tvář bychom mohli nazvat komfortem. Plavná, tichá a pohodová jízda vás brzy pohltí a tak si říkáte, jak to, že Toyota takové pohodlí umí bez adaptivních tlumičů, vzduchových podvozků a kdo ví čeho. Ono je to dosti jednoduché. Poddajný podvozek, nastavený na měkčí „notu“ společně s vysokým profilem pneumatik, odtlumí většinu nerovností. No, a ty ostřejší, které neodtlumí s takovou grácií, alespoň neslyšíte díky odhlučnění.

Svou zásluhu na všem má i čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel o výkonu 105 kW a s maximem točivého momentu o hodnotě 320 N.m. Toyota při přechodu na emisní normu Euro 6 přešla k jiným agregátům. Opustila 2,0 a 2,2 litrové vznětové motorizace vlastní výroby a pod kapotu Avensisu umístila motory od BMW.

Možná si budete myslet, že jsem propadlu zažitému dogmatu, že motor od BMW musí být prostě perfektní, ale v případě 2,0 D-4D to jednoduše platí.

Kulitovaný, úsporný, pružný a silný dvoulitr nepatří sice k papírovaným přeborníkům, ale na velký Avensis poměrně stačí. Síla motoru se probouzí už krátce po překročení volnoběžných otáček a ani ve středních otáčkách neslábne.

Motor bohužel deklasuje převodovka. Její převody jsou na poměr třídy poměrně dlouhé a zapříčiňují značně horší dynamiku. Zároveň není chod řadicí páky v kulise řazení zcela plynulý a působí gumovým a nepřesným dojmem.

Dlouhé převody se pozitivně odrážejí ve výsledné spotřebě. Mimo město klesla i pod 5 litrů/100 km, na dálnici se držela bezpečně pod hranicí 6,5 litrů na sto kilometrů a ve městě tuto hranici překročila jen výjimečně. Kombinovaná spotřeba se po týdnu ustálila na hodnotě 5,4 litru/100 km.

img-responsive

Toyota Avensis 2,0D-4D | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Závěr

Ve prospěch Avensisu bude hrát nabídka vnitřního prostoru, neotřelý vzhled, odhlučnění motoru a podvozku nebo nízká spotřeba. Naopak protipólem bude dlouhé zpřevodování, nepřesná převodovka, nemožnost přiobjednat k naftovému motoru automat nebo silnější motor.

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena vozu: 614 900 Kč
Cena testovaného vozu: 859 900 Kč

KLADY
+ střídmý design
+ kvalitní interiér
+ odhlučnění podvozku a kabiny
+ živý motor
+ skutečně úsporný provoz

ZÁPORY
- málo odkládacích přihrádek
- absence silnějšího motoru
- nemožnost kombinovat naftový motor a automat

Motorizace
vznětový řadový přeplňovaný čtyřválec
objem: 1998 cm3
nejvyšší výkon: 105 kW (143k) při 4000 ot/min.
největší točivý moment: 320 Nm při 1750-2250 ot/min.

Jízdní výkony
nejvyšší maximální rychlost: 200 km/h
zrychlení 0-100 km/h: 9,5 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5,7 l / 3,8 l / 4,5 l
objem palivové nádrže: 60 litrů

Google+ Vytisknout

Diskuze: TEST: Toyota Avensis 2,0 D-4D: Průměrnější než design Volkswagenů?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

Fotografie z loňského ročníku ankety Zlatý volant

Chcete ovlivnit výsledky ankety Zlatý volant? Máte poslední šanci!

Škoda Scala

Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

Toyota Hilux vyhrála Rally Dakar. Je to i poprvé, kdy v jihoamerické éře Dakaru zvítězil vůz poháněný benzínem.

Toyota Hilux zazářila na rallye Dakar! Poprvé tak zvítězil vůz na benzín

Mitsubishi Space Star Invite 1.2 MT

TEST: Mitsubishi Space Star Invite 1.2 MT - Japonský tříválec překvapuje živostí

Polski Fiat 126p

Maluch na měření výkonu? Polský prcek s italským původem překvapil výsledkem

reklama
reklama

Doporučujeme

Upoutávka na Bugatti Chiron

Nový klip k Bugatti Chiron neprozrazuje vůbec nic, má to smysl?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. MAZ 7904 - Největší sovětské monstrum mělo zastrašovat Američany

  2. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  3. Pioneer přišel s elegantním způsobem, jak proměnit mobil v nadupaný infotainment systém

  4. ARO 16 - Rumunskému crossoveru nepřála doba a manželka diktátora

  5. Pohon 4x4 na sněhu: Může vám pomoci i s brzděním?

  6. Pět působivých konceptů Lada, které mohly ohromit svět. Nikdy však nedostaly šanci

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud