Že umí Kadjar příjemně překvapit jsme nečekali stejně jako spotřebu začínající čtyřkou. Krásná karoserie tak nemusí nutně maskovat jen chyby a mdlou dynamiku, ale může nabídnout povedený mix vlastností.
Vedle technicky stejného a levnějšího Nissanu Qashqai se Kadjar nejvíce odlišuje designem. Proto se připravte, že vám Kadjar podlomí kolena. Ať už v červené (kterou jsme měli při prvních dojmech) nebo této šedé, jednoduše vypadá velmi dobře v každé barvě.
Výrazný boční prolis, jedna linka vedle druhé, zajímavý design LED světlometů, mohutné logo na mřížce chladiče nebo působivá linka kolem bočních oken. Vedle menšího Capturu si nejde nevšimnout jisté podobnosti, ale právě Captur těží z toho, jak dobře vypadá, tak proč větší Kadjar by nemohl?
O krok blíže na vrcholInteriér Kapturu je jiná liga, tedy nutno dodat v rámci toho na co jsme zvyklí u Renaultu. Ostatně i při porovnání s Nissanem Qashqai je rozdíl výrazný. Jako celek působí vnitřek Kadjaru hodnotně. Na pohled hezký volant se skvěle drží, tlačítka na něm se dobře ovládají a navíc je věnec potažen kvalitní kůží.
Všechny páčky jsou daleko lépe ergonomicky zpracované. Vesměs se vše dobře ovládá a je po ruce. Ovládání automatické klimatizace, jakoby se inspirovalo v Německu (což je jedině dobře) a chod otočného ovladače teploty je tak precizní, jako třeba v Octavii.
Bohužel, ti co dělali volant, nebo ovládání klimatizace, nedělali display infotainmentu. Protože relativně malá obrazovka vsazená do rozměrného rámečku z ošklivého plastu s titěrnou trojicí tlačítek vlevo, je asi tak hezká a funkční, jak to známe z Dacie.
Prostornost, to je jiná písnička. Místa na nohy je vpředu i vzadu spousta. Díky širšímu rozchodu kol, nabízí Kadjar i dostatečnou vnitřní šířku a na nedostatek místa nad hlavou si budou stěžovat snad jen hráči basketu. Objem zavazadlového prostoru 472 litrů patří k nejlepší hodnotě mezi přímou konkurencí. Nepotěší snad jen vysoká nakládací hrana.
Plnění funkce rodinného crossoveru usnadní spousta odkládacích prostor. Děti naopak nepotěší horší výhled z okna na zadních sedadlech, nebo absence výdechů klimatizace.
Lenost vyvážena úspornostíMinule jsme vyzkoušeli nejsilnější motorizaci, tentokrát jsme zamířili na opačný konec spektra. Naftová 1,5 dCi s výkonem 81 kW (110 koní) a maximem točivého momentu 250 Nm nepatří k nejpružnějším, ale také ani k nejkultivovanějším motorům své kubatury. Navzdory slabšímu výkonu, má oproti silnější 1,6 dCi 96 kW menší turbodíru, na druhou stranu se projevuje výrazně hrubším během.
Kromě více než 1,4 tuny hmotnosti má na práci ještě automatickou šestistupňovou převodovku EDC. Výsledná dynamika je tedy velmi tristní. Sprint (zda to tak můžeme nazvat) z klidu na 100 km/h trvá 12 sekund. Kilometr s pevným startem zabere 33 sekund. Klidnější povahy tento fakt nebude nijak odrazovat, však se 1,5 umí odvděčit jinak.
Tím máme na mysli spotřebu. Velký Kadjar totiž umí jezdit i za 4,5 litru nafty na 100 km. Ve městě se vejdete v pohodě do 5 litrů na dálnici do 5,5. Je to sice pořád hodně daleko od slibovaných 4 litrů, ale i tak je to slušný výsledek. Však jsme svižně cestovali celý týden za 5,2 litru nafty na 100 km.
Letargický projev motor doplňuje letargická převodovka, která se často dlouho rozmýšlí. Navíc jí nedělá dobře popojíždění, kdy nepříjemně cuká. Když ale už přijde na věc, převody mění rychle a přesně.
Co motor, to jiná tvářZatímco podvozek verze s nejsilnějším motorem a pohonem všech kol byl poněkud tužší a méně komfortní, tak v případě předokolky s nejslabším agregátem, se vyznačoval zcela jiným chováním a vlastnostmi.
Ke komfortu možná přispěly i menší, sedmnácti-palcové disky. Nicméně jízda byla výrazně plavnější, houpavější a obecně uvolněnější. Stále byla ale znát výrazná nedotáčivost a menší přesnost v řízení.
Levnější je lepšíKadjar s nejslabším motorem a automatem poměrně dobré auto. Laxní projev motoru spolu s roztržitou převodovkou a vláčným podvozkem nabízí zajímavou kombinaci pro pohodlné ježdění po všech typech vozovek. Přesně takový mix vlastností je pro moderní SUV nejpříznačnější. Co jiného čekají zákazníci, než pohodlné cestování prostorným autem a tohle Kadjaru jde skvěle.
Celkové hodnocení: 90 %Základní cena: 489 900,- Kč Cena testované verze vč. příplatků: 655 900,- Kč
KLADY + atraktivní a vyvážený vzhled + hodnotnější interiér + vnitřní prostor a objem zavazadelníku + vláčný a pohodlný podvozek + terénní ambice ZÁPORY - nedostatky v interiéru - letargický projev motoru - automatické stahování okna jen u řidiče
Motorizace vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec objem: 1461 cm3 nejvyšší výkon: 81 kW při 4000 ot/min. největší točivý moment: 250 Nm při 1750 ot/min. Výkon nejvyšší maximální rychlost: 182 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 4,0 / 3,8 / 3,9 Objem palivové nádrže: 55 litrů
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.