Že umí Kadjar příjemně překvapit jsme nečekali stejně jako spotřebu začínající čtyřkou. Krásná karoserie tak nemusí nutně maskovat jen chyby a mdlou dynamiku, ale může nabídnout povedený mix vlastností.
Vedle technicky stejného a levnějšího Nissanu Qashqai se Kadjar nejvíce odlišuje designem. Proto se připravte, že vám Kadjar podlomí kolena. Ať už v červené (kterou jsme měli při prvních dojmech) nebo této šedé, jednoduše vypadá velmi dobře v každé barvě.
Výrazný boční prolis, jedna linka vedle druhé, zajímavý design LED světlometů, mohutné logo na mřížce chladiče nebo působivá linka kolem bočních oken. Vedle menšího Capturu si nejde nevšimnout jisté podobnosti, ale právě Captur těží z toho, jak dobře vypadá, tak proč větší Kadjar by nemohl?
O krok blíže na vrcholInteriér Kapturu je jiná liga, tedy nutno dodat v rámci toho na co jsme zvyklí u Renaultu. Ostatně i při porovnání s Nissanem Qashqai je rozdíl výrazný. Jako celek působí vnitřek Kadjaru hodnotně. Na pohled hezký volant se skvěle drží, tlačítka na něm se dobře ovládají a navíc je věnec potažen kvalitní kůží.
Všechny páčky jsou daleko lépe ergonomicky zpracované. Vesměs se vše dobře ovládá a je po ruce. Ovládání automatické klimatizace, jakoby se inspirovalo v Německu (což je jedině dobře) a chod otočného ovladače teploty je tak precizní, jako třeba v Octavii.
Bohužel, ti co dělali volant, nebo ovládání klimatizace, nedělali display infotainmentu. Protože relativně malá obrazovka vsazená do rozměrného rámečku z ošklivého plastu s titěrnou trojicí tlačítek vlevo, je asi tak hezká a funkční, jak to známe z Dacie.
Prostornost, to je jiná písnička. Místa na nohy je vpředu i vzadu spousta. Díky širšímu rozchodu kol, nabízí Kadjar i dostatečnou vnitřní šířku a na nedostatek místa nad hlavou si budou stěžovat snad jen hráči basketu. Objem zavazadlového prostoru 472 litrů patří k nejlepší hodnotě mezi přímou konkurencí. Nepotěší snad jen vysoká nakládací hrana.
Plnění funkce rodinného crossoveru usnadní spousta odkládacích prostor. Děti naopak nepotěší horší výhled z okna na zadních sedadlech, nebo absence výdechů klimatizace.
Lenost vyvážena úspornostíMinule jsme vyzkoušeli nejsilnější motorizaci, tentokrát jsme zamířili na opačný konec spektra. Naftová 1,5 dCi s výkonem 81 kW (110 koní) a maximem točivého momentu 250 Nm nepatří k nejpružnějším, ale také ani k nejkultivovanějším motorům své kubatury. Navzdory slabšímu výkonu, má oproti silnější 1,6 dCi 96 kW menší turbodíru, na druhou stranu se projevuje výrazně hrubším během.
Kromě více než 1,4 tuny hmotnosti má na práci ještě automatickou šestistupňovou převodovku EDC. Výsledná dynamika je tedy velmi tristní. Sprint (zda to tak můžeme nazvat) z klidu na 100 km/h trvá 12 sekund. Kilometr s pevným startem zabere 33 sekund. Klidnější povahy tento fakt nebude nijak odrazovat, však se 1,5 umí odvděčit jinak.
Tím máme na mysli spotřebu. Velký Kadjar totiž umí jezdit i za 4,5 litru nafty na 100 km. Ve městě se vejdete v pohodě do 5 litrů na dálnici do 5,5. Je to sice pořád hodně daleko od slibovaných 4 litrů, ale i tak je to slušný výsledek. Však jsme svižně cestovali celý týden za 5,2 litru nafty na 100 km.
Letargický projev motor doplňuje letargická převodovka, která se často dlouho rozmýšlí. Navíc jí nedělá dobře popojíždění, kdy nepříjemně cuká. Když ale už přijde na věc, převody mění rychle a přesně.
Co motor, to jiná tvářZatímco podvozek verze s nejsilnějším motorem a pohonem všech kol byl poněkud tužší a méně komfortní, tak v případě předokolky s nejslabším agregátem, se vyznačoval zcela jiným chováním a vlastnostmi.
Ke komfortu možná přispěly i menší, sedmnácti-palcové disky. Nicméně jízda byla výrazně plavnější, houpavější a obecně uvolněnější. Stále byla ale znát výrazná nedotáčivost a menší přesnost v řízení.
Levnější je lepšíKadjar s nejslabším motorem a automatem poměrně dobré auto. Laxní projev motoru spolu s roztržitou převodovkou a vláčným podvozkem nabízí zajímavou kombinaci pro pohodlné ježdění po všech typech vozovek. Přesně takový mix vlastností je pro moderní SUV nejpříznačnější. Co jiného čekají zákazníci, než pohodlné cestování prostorným autem a tohle Kadjaru jde skvěle.
Celkové hodnocení: 90 %Základní cena: 489 900,- Kč Cena testované verze vč. příplatků: 655 900,- Kč
KLADY + atraktivní a vyvážený vzhled + hodnotnější interiér + vnitřní prostor a objem zavazadelníku + vláčný a pohodlný podvozek + terénní ambice ZÁPORY - nedostatky v interiéru - letargický projev motoru - automatické stahování okna jen u řidiče
Motorizace vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec objem: 1461 cm3 nejvyšší výkon: 81 kW při 4000 ot/min. největší točivý moment: 250 Nm při 1750 ot/min. Výkon nejvyšší maximální rychlost: 182 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 4,0 / 3,8 / 3,9 Objem palivové nádrže: 55 litrů
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.