TEST: Když nemáte všechno: Renault Kadjar 1,5 dCi

ar2, 30. listopadu 2015, 07:00 Aktualizováno 1.12.2015, 12:12 Google+

Že umí Kadjar příjemně překvapit jsme nečekali stejně jako spotřebu začínající čtyřkou. Krásná karoserie tak nemusí nutně maskovat jen chyby a mdlou dynamiku, ale může nabídnout povedený mix vlastností.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Kadjar 1,5 dCi 81 kW

Renault Kadjar 1,5 dCi 81 kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Vypadá úchvatně, úspěch zaručen

Vedle technicky stejného a levnějšího Nissanu Qashqai se Kadjar nejvíce odlišuje designem. Proto se připravte, že vám Kadjar podlomí kolena. Ať už v červené (kterou jsme měli při prvních dojmech) nebo této šedé, jednoduše vypadá velmi dobře v každé barvě.

img-responsive

Renault Kadjar 1,5 dCi 81 kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Výrazný boční prolis, jedna linka vedle druhé, zajímavý design LED světlometů, mohutné logo na mřížce chladiče nebo působivá linka kolem bočních oken. Vedle menšího Capturu si nejde nevšimnout jisté podobnosti, ale právě Captur těží z toho, jak dobře vypadá, tak proč větší Kadjar by nemohl?

O krok blíže na vrchol

Interiér Kapturu je jiná liga, tedy nutno dodat v rámci toho na co jsme zvyklí u Renaultu. Ostatně i při porovnání s Nissanem Qashqai je rozdíl výrazný. Jako celek působí vnitřek Kadjaru hodnotně. Na pohled hezký volant se skvěle drží, tlačítka na něm se dobře ovládají a navíc je věnec potažen kvalitní kůží.

img-responsive

Renault Kadjar 1,5 dCi 81kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Všechny páčky jsou daleko lépe ergonomicky zpracované. Vesměs se vše dobře ovládá a je po ruce. Ovládání automatické klimatizace, jakoby se inspirovalo v Německu (což je jedině dobře) a chod otočného ovladače teploty je tak precizní, jako třeba v Octavii.

Bohužel, ti co dělali volant, nebo ovládání klimatizace, nedělali display infotainmentu. Protože relativně malá obrazovka vsazená do rozměrného rámečku z ošklivého plastu s titěrnou trojicí tlačítek vlevo, je asi tak hezká a funkční, jak to známe z Dacie.

Prostornost, to je jiná písnička. Místa na nohy je vpředu i vzadu spousta. Díky širšímu rozchodu kol, nabízí Kadjar i dostatečnou vnitřní šířku a na nedostatek místa nad hlavou si budou stěžovat snad jen hráči basketu. Objem zavazadlového prostoru 472 litrů patří k nejlepší hodnotě mezi přímou konkurencí. Nepotěší snad jen vysoká nakládací hrana.

Plnění funkce rodinného crossoveru usnadní spousta odkládacích prostor. Děti naopak nepotěší horší výhled z okna na zadních sedadlech, nebo absence výdechů klimatizace.

Lenost vyvážena úsporností

Minule jsme vyzkoušeli nejsilnější motorizaci, tentokrát jsme zamířili na opačný konec spektra. Naftová 1,5 dCi s výkonem 81 kW (110 koní) a maximem točivého momentu 250 Nm nepatří k nejpružnějším, ale také ani k nejkultivovanějším motorům své kubatury. Navzdory slabšímu výkonu, má oproti silnější 1,6 dCi 96 kW menší turbodíru, na druhou stranu se projevuje výrazně hrubším během.

img-responsive

Renault Kadjar 1,5 dCi 81kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Kromě více než 1,4 tuny hmotnosti má na práci ještě automatickou šestistupňovou převodovku EDC. Výsledná dynamika je tedy velmi tristní. Sprint (zda to tak můžeme nazvat) z klidu na 100 km/h trvá 12 sekund. Kilometr s pevným startem zabere 33 sekund. Klidnější povahy tento fakt nebude nijak odrazovat, však se 1,5 umí odvděčit jinak.

Tím máme na mysli spotřebu. Velký Kadjar totiž umí jezdit i za 4,5 litru nafty na 100 km. Ve městě se vejdete v pohodě do 5 litrů na dálnici do 5,5. Je to sice pořád hodně daleko od slibovaných 4 litrů, ale i tak je to slušný výsledek. Však jsme svižně cestovali celý týden za 5,2 litru nafty na 100 km.

img-responsive

Renault Kadjar 1,5 dCi 81kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Letargický projev motor doplňuje letargická převodovka, která se často dlouho rozmýšlí. Navíc jí nedělá dobře popojíždění, kdy nepříjemně cuká. Když ale už přijde na věc, převody mění rychle a přesně.

Co motor, to jiná tvář

Zatímco podvozek verze s nejsilnějším motorem a pohonem všech kol byl poněkud tužší a méně komfortní, tak v případě předokolky s nejslabším agregátem, se vyznačoval zcela jiným chováním a vlastnostmi.

Ke komfortu možná přispěly i menší, sedmnácti-palcové disky. Nicméně jízda byla výrazně plavnější, houpavější a obecně uvolněnější. Stále byla ale znát výrazná nedotáčivost a menší přesnost v řízení.

img-responsive

Renault Kadjar 1,5 dCi 81 kW | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Levnější je lepší

Kadjar s nejslabším motorem a automatem poměrně dobré auto. Laxní projev motoru spolu s roztržitou převodovkou a vláčným podvozkem nabízí zajímavou kombinaci pro pohodlné ježdění po všech typech vozovek. Přesně takový mix vlastností je pro moderní SUV nejpříznačnější. Co jiného čekají zákazníci, než pohodlné cestování prostorným autem a tohle Kadjaru jde skvěle.

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena: 489 900,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 655 900,- Kč


KLADY
+ atraktivní a vyvážený vzhled
+ hodnotnější interiér
+ vnitřní prostor a objem zavazadelníku
+ vláčný a pohodlný podvozek
+ terénní ambice

ZÁPORY
- nedostatky v interiéru
- letargický projev motoru
- automatické stahování okna jen u řidiče

Motorizace
vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec
objem: 1461 cm3
nejvyšší výkon: 81 kW při 4000 ot/min.
největší točivý moment: 250 Nm při 1750 ot/min.

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 182 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,9 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 4,0 / 3,8 / 3,9
Objem palivové nádrže: 55 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Když nemáte všechno: Renault Kadjar 1,5 dCi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

top gear

Uhodnete, jaké je podle Jeremyho Clarksona letošní auto roku?

Ford Transit Nugget

Jedné podmínky se nájemci obytných vozů obávají, ale zbytečně

Ilustrační foto

Odstaví nedostatek AdBlue moderní diesely?

Mercedes Benz Marco Polo

Test: Spaní na autě, vyzkoušeli jsme pro vás obě řešení

Peugeot e-Traveller

Test: Peugeot e-Traveller, hotelový dostavník

Ilustrační foto

Prodej aut v EU drasticky klesl. Mercedes propadl nejvíc. Škoda hned za ním

Elon Musk (Wikimedia/Nasa/Public Domain)

Šéf Tesly Musk promluvil k vrcholným manažerům Volkswagenu

Ford představuje novou generaci úspěšného modelu Focus

Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

Obytný GAZ Sadko Next

Cool obytňák z Ruska, projede všude a má i kamínka na dřevo

Volkswagen Caddy Maxi

Volkswagen Caddy Maxi - 7 místný praktik - "užitkáč", který ovšem působí jako osobák

toyota mirai

Toyota Mirai se zapsala do Guinnessovy knihy. Ujela 1360 km na jednu nádrž

Škoda Slavia

Kamufláž nového modelu ŠKODA SLAVIA je výsledkem designérské soutěže

ŠKODA SPIDER R5

ŠKODA SPIDER již před 46 lety uměla z 0 na 100 km/h za 4 s!

Ford u svého Mustangu Mach-E zvolil v případě interiéru reduktivní přístup, všechny důležité ovládací prvky umístil do středové obrazovky

Co všechno lze hacknout v automobilu?

Gumbalkan

Gumbalkan: jaké auto zvolit?

reklama

Doporučujeme

Revoluce v doručování zásilek, Amazon Prime Air

Amazon představil revoluci v doručování, v České poště by měli jít příkladem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford ukázal nový Focus. Pro dynamiku musíte jít do ST, prioritou luxus a ohled na planetu

  2. Volkswagen Caddy Maxi - 7 místný praktik - "užitkáč", který ovšem působí jako osobák

  3. Toyota Mirai se zapsala do Guinnessovy knihy. Ujela 1360 km na jednu nádrž

  4. Odstaví nedostatek AdBlue moderní diesely?

  5. Test: Spaní na autě, vyzkoušeli jsme pro vás obě řešení

  6. Šéf Tesly Musk promluvil k vrcholným manažerům Volkswagenu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud