S tímto kombíkem reálně ušetříte nejen na palivu, ale i servisu. Není divu, že aspiruje na rodinné kombi pro spořivé. Namítáte, že spořivá rodina koupí Octavii "v kombíku, v naftě a v metalíze"? Asi vás dnes vyvedeme z omylu.
Druhá generace Aurisu se vyrábí už od roku 2012, přičemž letos na jaře proběhl facelift. Mírné retuše exteriéru zastínila nová nabídka motorů nebo lepší podvozek.
To však neznamená, že si o vzhledu nového Aurisu nic nepovíme. Výrazné změny se skutečně neudály. Nová uhlazenější maska spolu s menšími světlomety tvoří vyváženější celek.
Celou přední část ve výšce světlometů protíná chromovaná lišta, která určuje linku pokračující přes celý bok auta. Vnější světla se nesou v duchu moderních technologií a nechybí LEDky pro denní svícení, ale také pro hlavní světlomety nebo zadní světla.
Umírněnější design jsem preferoval vždy, závěrečný soud nechám ale na vás a vašem vkusu.
Tvrdošíně svůjInteriér Aurisu Touring Sports má k těm německým, ale i francouzským v oblasti ergonomie a nápaditosti dosti daleko. Zatímco německé se pyšní perfektním zpracováním a ergonomií a francouzské nápaditým designem, tak u Aurisu ani jedno nenajdete. Strohé tvrdé plasty, ergonomické katastrofy a fádní zpracování.
Ani nabídkou prostoru nepatří Auris k nejlepším mezi soky. Vpředu je místa v podélném směru dostatek, trochu stísněně si připadáte v oblasti ramen. Podobné to je i s místem vzadu. Pro děti bude místo stačit, dospělé vzadu vozte pokud možno co nejméně.
Chválím dobře tvarované sedačky, které jsou pohodlné a zároveň nabízejí dostatek boční opory. Bohužel pozice za volantem není ideální, to však je na vině mizerného rozsahu nastavení volantu.
Objemný zavazadlový prostor pojme v základním sestavení 600 litrů. Jeho využitelnost i nabídka odkládacích schránek je vynikající, stejně jako pravidelný tvar.
Pohon budoucnosti?Spalovací motor s baterkami a elektromotory je čím dál tím hlasitější hudba budoucnosti. Automobilky houfně představují hybridy, a pokud tlak na snižování "papírových" emisí (v místě provozu) neustane, budeme si baterky vozit v autě všichni.
Myšlenka je to skvělá a Auris dokazuje, že to může fungovat. Ve městě skvěle, mimo něj hůře. Tak či onak jsou výsledky viditelné.
O pohon hybridního Aurisu Touring Sports se stará benzinová atmosférická osmnáctistovka, která pracuje v Atkinsonově cyklu (pro vyšší úspornost) a elektromotor, který je napojený na planetové soukolí automatické převodovky CVT. Toyota s tímto pohonem má už nesčetné zkušenosti a tak není vůbec překvapivé, že k funkčnosti a sladění nemáme sebemenší připomínky.
Funkčnost je perfektní a i výsledek je skvělý. Ve městě při maximálním sebezapření a po sžití s hybridním pohonem není problém cestovat za 4 až 4,5 litru naturalu na sto kilometrů. Krátké trasy při maximálním využití elektromotoru mohou znamenat spotřebu kolem 2 litrů/100 km. Protipól městské efektivity jsou dálniční přesuny, kde v rychlostech 130 km/h šplhá spotřeba k 7 litům/100 km. Kombinovaně se tedy blížíme k cifře začínající pětkou, my jezdili za 5,4 l/100 km, to je přibližně podobná hodnota, jaké docílíte s naftovým motorem obdobného výkonu.
Zmínění naftového motoru využiji k přesmyčce. Navzdory udávanému výkonu 100 kW působí Auris velmi, zdůrazňuji velmi, laxním dojmem. Mdlá dynamika ve středních a vyšších rychlostech nevyváží ani schopnost svižné jízdy ve městě (v tu chvíli ale počítejte s dvojnásobnou spotřebou).
Horší dynamika a hybridní pohon vybízí k uvolněné jízdě, při které se chová Auris Touring Sports nejlépe. Cítíte z něj jistotu a klid. Krásně tlumí nerovnosti, mírně se pohupuje a pluje krajinou či městem.
Svižnější tempo přináší horší tlumení nerovností (podvozek je hlučnější) a auto znervózní. Do zatáčení se mu moc nechce, odmítá utahovat stopu a brzy přechází do nedotáčivosti. V tu chvíli se vzniklou situaci snaží vyřešit zbrklý stabilizační systém. Do toho řve motor, který se konstantě drží ve vysokých otáčkách a tam, kde byste v nafťáku sešlápli plyn při 1800 otáčkách/min., se budete modlit, aby už ta ručička rychloměru byla na požadované číslovce a vy jste tak mohli ubrat plyn a tím snížit otáčky motoru.
Opět je tedy čas se vrátit k uvolněnému tempu, rekuperování energie při zpomalování a brzdění, využívání setrvačnosti, energii uložené v bateriích a tichu, jaké dopřává Auris při jízdě na elektřinu.
Pak je vám skutečně jedno, že se do zatáčky v 60 km/h vrhá s odporem, protože jedete 35 km/h, jelikož jste před zatáčkou přibrzdil a tím dobíjel baterie. Je vám jedno, že motor při maximální zátěži je tak hlučný, protože vy z něj maximum dolujete jen výjimečně.
ZávěrAuris Touring Sports Hybrid má k dynamickému autu tak daleko, jako já k doktorátu z jaderné fyziky, ale to u rodinného kombi není primární záležitost. Úsporné a poměrně pohodlné cestování s rodinou na palubě zvládá, k tomu všemu za přibližně 5,5 litru/100 km. Připočtěte si k tomu o 25% nižší náklady na servis (menší opotřebování brzd, atd.) a máte další důvod ke koupi.
Auris v hybridní verzi nejlépe poslouží rodinám, které se často pohybují po městě. Pokud v týdnu cestujete denně skrze Prahu nebo Brno neuvažujte o nafťáku, zvolte hybrid, pokud se pohybujete na dálnicích, raději zvolte dynamičtější vznětový motor.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena: 390 900,- KčCena testované verze vč. příplatků: 647 400,- Kč
KLADY+ prostorný interiér+ objemný a využitelný zavazadlový prostor+ reálně úsporný ve městském provozu+ nižší náklady na servis
ZÁPORY- ergonomie a kvalita materiálů v interiéru- horší pozice za volantem- mdlá dynamika- jízdní vlastnosti
Motorizacezážehový atmosférický čtyřválec pracující v Atkinsonově cykluobjem: 1798 cm3nejvyšší výkon: 73 kW při 5300 ot/min.největší točivý moment: 140 Nm při 4000 ot/min.Celkový výkon spalovací motor + elektromotornejvyšší výkon: 100 kW při 5300 ot./min.
Výkonnejvyšší maximální rychlost: 180 km/hzrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 3.4 / 3.4 / 3.5Objem palivové nádrže: 45 litrů
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?