S tímto kombíkem reálně ušetříte nejen na palivu, ale i servisu. Není divu, že aspiruje na rodinné kombi pro spořivé. Namítáte, že spořivá rodina koupí Octavii "v kombíku, v naftě a v metalíze"? Asi vás dnes vyvedeme z omylu.
Druhá generace Aurisu se vyrábí už od roku 2012, přičemž letos na jaře proběhl facelift. Mírné retuše exteriéru zastínila nová nabídka motorů nebo lepší podvozek.
To však neznamená, že si o vzhledu nového Aurisu nic nepovíme. Výrazné změny se skutečně neudály. Nová uhlazenější maska spolu s menšími světlomety tvoří vyváženější celek.
Celou přední část ve výšce světlometů protíná chromovaná lišta, která určuje linku pokračující přes celý bok auta. Vnější světla se nesou v duchu moderních technologií a nechybí LEDky pro denní svícení, ale také pro hlavní světlomety nebo zadní světla.
Umírněnější design jsem preferoval vždy, závěrečný soud nechám ale na vás a vašem vkusu.
Tvrdošíně svůjInteriér Aurisu Touring Sports má k těm německým, ale i francouzským v oblasti ergonomie a nápaditosti dosti daleko. Zatímco německé se pyšní perfektním zpracováním a ergonomií a francouzské nápaditým designem, tak u Aurisu ani jedno nenajdete. Strohé tvrdé plasty, ergonomické katastrofy a fádní zpracování.
Ani nabídkou prostoru nepatří Auris k nejlepším mezi soky. Vpředu je místa v podélném směru dostatek, trochu stísněně si připadáte v oblasti ramen. Podobné to je i s místem vzadu. Pro děti bude místo stačit, dospělé vzadu vozte pokud možno co nejméně.
Chválím dobře tvarované sedačky, které jsou pohodlné a zároveň nabízejí dostatek boční opory. Bohužel pozice za volantem není ideální, to však je na vině mizerného rozsahu nastavení volantu.
Objemný zavazadlový prostor pojme v základním sestavení 600 litrů. Jeho využitelnost i nabídka odkládacích schránek je vynikající, stejně jako pravidelný tvar.
Pohon budoucnosti?Spalovací motor s baterkami a elektromotory je čím dál tím hlasitější hudba budoucnosti. Automobilky houfně představují hybridy, a pokud tlak na snižování "papírových" emisí (v místě provozu) neustane, budeme si baterky vozit v autě všichni.
Myšlenka je to skvělá a Auris dokazuje, že to může fungovat. Ve městě skvěle, mimo něj hůře. Tak či onak jsou výsledky viditelné.
O pohon hybridního Aurisu Touring Sports se stará benzinová atmosférická osmnáctistovka, která pracuje v Atkinsonově cyklu (pro vyšší úspornost) a elektromotor, který je napojený na planetové soukolí automatické převodovky CVT. Toyota s tímto pohonem má už nesčetné zkušenosti a tak není vůbec překvapivé, že k funkčnosti a sladění nemáme sebemenší připomínky.
Funkčnost je perfektní a i výsledek je skvělý. Ve městě při maximálním sebezapření a po sžití s hybridním pohonem není problém cestovat za 4 až 4,5 litru naturalu na sto kilometrů. Krátké trasy při maximálním využití elektromotoru mohou znamenat spotřebu kolem 2 litrů/100 km. Protipól městské efektivity jsou dálniční přesuny, kde v rychlostech 130 km/h šplhá spotřeba k 7 litům/100 km. Kombinovaně se tedy blížíme k cifře začínající pětkou, my jezdili za 5,4 l/100 km, to je přibližně podobná hodnota, jaké docílíte s naftovým motorem obdobného výkonu.
Zmínění naftového motoru využiji k přesmyčce. Navzdory udávanému výkonu 100 kW působí Auris velmi, zdůrazňuji velmi, laxním dojmem. Mdlá dynamika ve středních a vyšších rychlostech nevyváží ani schopnost svižné jízdy ve městě (v tu chvíli ale počítejte s dvojnásobnou spotřebou).
Horší dynamika a hybridní pohon vybízí k uvolněné jízdě, při které se chová Auris Touring Sports nejlépe. Cítíte z něj jistotu a klid. Krásně tlumí nerovnosti, mírně se pohupuje a pluje krajinou či městem.
Svižnější tempo přináší horší tlumení nerovností (podvozek je hlučnější) a auto znervózní. Do zatáčení se mu moc nechce, odmítá utahovat stopu a brzy přechází do nedotáčivosti. V tu chvíli se vzniklou situaci snaží vyřešit zbrklý stabilizační systém. Do toho řve motor, který se konstantě drží ve vysokých otáčkách a tam, kde byste v nafťáku sešlápli plyn při 1800 otáčkách/min., se budete modlit, aby už ta ručička rychloměru byla na požadované číslovce a vy jste tak mohli ubrat plyn a tím snížit otáčky motoru.
Opět je tedy čas se vrátit k uvolněnému tempu, rekuperování energie při zpomalování a brzdění, využívání setrvačnosti, energii uložené v bateriích a tichu, jaké dopřává Auris při jízdě na elektřinu.
Pak je vám skutečně jedno, že se do zatáčky v 60 km/h vrhá s odporem, protože jedete 35 km/h, jelikož jste před zatáčkou přibrzdil a tím dobíjel baterie. Je vám jedno, že motor při maximální zátěži je tak hlučný, protože vy z něj maximum dolujete jen výjimečně.
ZávěrAuris Touring Sports Hybrid má k dynamickému autu tak daleko, jako já k doktorátu z jaderné fyziky, ale to u rodinného kombi není primární záležitost. Úsporné a poměrně pohodlné cestování s rodinou na palubě zvládá, k tomu všemu za přibližně 5,5 litru/100 km. Připočtěte si k tomu o 25% nižší náklady na servis (menší opotřebování brzd, atd.) a máte další důvod ke koupi.
Auris v hybridní verzi nejlépe poslouží rodinám, které se často pohybují po městě. Pokud v týdnu cestujete denně skrze Prahu nebo Brno neuvažujte o nafťáku, zvolte hybrid, pokud se pohybujete na dálnicích, raději zvolte dynamičtější vznětový motor.
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena: 390 900,- KčCena testované verze vč. příplatků: 647 400,- Kč
KLADY+ prostorný interiér+ objemný a využitelný zavazadlový prostor+ reálně úsporný ve městském provozu+ nižší náklady na servis
ZÁPORY- ergonomie a kvalita materiálů v interiéru- horší pozice za volantem- mdlá dynamika- jízdní vlastnosti
Motorizacezážehový atmosférický čtyřválec pracující v Atkinsonově cykluobjem: 1798 cm3nejvyšší výkon: 73 kW při 5300 ot/min.největší točivý moment: 140 Nm při 4000 ot/min.Celkový výkon spalovací motor + elektromotornejvyšší výkon: 100 kW při 5300 ot./min.
Výkonnejvyšší maximální rychlost: 180 km/hzrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 3.4 / 3.4 / 3.5Objem palivové nádrže: 45 litrů
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.