TEST: Co nás na něm doslova štvalo? - Volkswagen Polo GTI (2015)

ar5, 19. listopadu 2015, 07:30 Aktualizováno 19.11.2015, 16:39 Google+

Už od roku 1975 máme možnost vídat na trhu malý kompaktní hatchback se jménem Volkswagen Polo, přičemž my jsme podrobili testu jeho úplně poslední generaci. Ta navíc prošla nedávno faceliftem a do rukou se nám dostalo nejostřejší provedení se znakem GTI. I přes nenápadnost vrcholné verze se však jedná o dost dobrý malý hothatch, jenž umí velmi dokonale klamat tělem. Jeho nejsilnější stránka je totiž ukryta pod kapotou a musíme uznat, že tohle se VW povedlo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Polo GTI DSG (2015)

Volkswagen Polo GTI DSG (2015) | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Vzhledově není nijak výstřední

Kdo by snad čekal velké zadní křídlo, obří koncovku výfuku a nějaký výraznější body kit, tak ten bude zklamaný. Vrcholné Polo GTI stále sází na uhlazenost a jen decentní náznaky sportovnosti. Přítomen je tak hlavně moderní design, zkombinovaný s některými již známými sportovními prvky. VW jej tak neochudil o červenou linku v masce chladiče, instaloval mu decentní křídlo na víku zavazadelníku a přidal difuzor.

img-responsive

Volkswagen Polo GTI DSG (2015) | foto: Volkswagen

Na zádi se pak vystavuje skvěle vypadající dvojice koncovek výfuku. Ve výsledku jsem se ale setkal s názory, že auto skoro vůbec nevypadá jako nějaký zběsilý stroj. To však mohl být záměr výrobce, protože se  zkušeným řidičem za volantem je dost pravděpodobné, že na silnici ztrestáte velký počet sportovních aut. Jeho malé rozměry, vysoký výkon a lehká váha totiž zaručují solidní dynamiku.

Tuhost a kvalita

Především v kabině je znát, jak moc si výrobce dal záležet na tom, aby se zde posádka cítila jako v pravověrném sportovním voze. Velmi se mi líbily skvěle tvarované sportovní sedačky s klasickým károvaným vzorem a poměrně solidní tuhostí. Ty dokáží podržet snad v jakékoliv prudké zatáčce a přitom se v nich dá zvládnout i delší dálniční přesun, aniž by jste si pak stěžovali na bolesti zad. Vyšší postavy ale nepotěší vyšší posez, i na nejnižší nastavení sedadla mi přišlo, že zkrátka sedím až moc vysoko, a to se mnohým líbit určitě nebude.

img-responsive

Volkswagen Polo GTI DSG (2015) | foto: Volkswagen

Měli jsme to štěstí, že jsme na test dostali pětidvéřovou verzi, takže je jasné,  že i dozadu půjde posadit "nějakou" tu posádku. Slovo nějakou jsem zvolil záměrně, osoby s výškou nad 176 cm bych tam totiž ani raději neposílal, jejich hlava se bude dotýkat stropu a i kolena se nebudou cítit úplně pohodlně. Nejvíce místa je tak vpředu, kam se s trochou snahy a dobrého nastavení sedaček pohodlně vejdou cestující s výškou okolo 185 cm.

Kdo by snad náhodou toužil z GTI udělat malý stěhovák, pak se může hodit informace, že ostré Polo nabízí v základu objem 204 litrů, po sklopení zadní řady pak objem činí 882 litrů. Tyto údaje jsou ale o něco nižší, než u klasické verze Pola. Co se týče samotného zpracování interiéru, tak tam je to jasné. Pevně slícované díly, na dotek z velmi příjemných materiálů a i při přejezdu větších nerovností nikde nic nevrzalo.

Uřvané, ale dravé GTI

Snad největší překvapení se ale odehrálo pod kapotou. Aktuální provedení je totiž vybaveno přeplňovanou benzínovou jednotkou 1.8 TSI. Ta disponuje výkonem 192 koní a točivým momentem 320 Nm (s DSG je snížen na 250 Nm), který je k dispozici od 1250 až 5300 otáček za minutu. Asi není divu, že díky hmotnosti 1280 kg se z Pola stává malý zabiják, který by na okresce uměl zcela určitě potrápit i většího a silnějšího sourozence Golfa GTI. Počátek výkonu se dostavuje už okolo dvou tisíc otáček, a s motorem byl v našem případě spojen právě automat DSG.

Bohužel, ačkoliv je zde tento typ automatu výborně naladěn, ocenili by jsme raději manuální převodovku, se kterou se dá užít víc zábavy, dostanete větší krouťák a ještě ušetříte 40 tisíc korun. Je sice pravdou, že zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Polo GTI DSG za 6,7 vteřiny, což je stejně rychle jako s manuálem, ale řidiči milující čistý pocit ze sportovní jízdy sáhnou vždy po manuálu. Sluší se také zmínit maximální rychlost, která je v tomto případě víc než skvělých 236 km/h. Hlavním teritoriem této malé červené bestie jsou však okresky. Díky bohu za pádla pod volantem, skrze které se dal automat ovládat dle vlastní logiky a i v omezovači nechalo DSG vše na vás a neodřadilo.

img-responsive

Volkswagen Polo GTI DSG (2015) | foto: Volkswagen

Motor má velkou chuť ke sportovní jízdě a to vše doplňuje dobře odladěná koncovka výfuku. Ke zvuku auta bych ale měl dvě přípomínky. Testovaný vůz byl totiž vybaven sportovním paketem s tzv. Soundaktorem. Ten při přepnutí na režim Sport začne po zvyku koncernu VW z reproduktorů vydávat až příliš sytý sportovní hukot, který se však po delší době stane hodně otravným. Jeho přítomnost v Polu GTI bych tak nepovažoval za nutnou. Za pozitivní vlastnost naopak považuji situaci, kdy na automatické převodovce navolíte nejvyšší možný stupeň a při plném prošlápnutí pedálu plynu zní motor krátce jako bublavý dvoulitrový šestiválec.

Dalším mínusem nového Pola GTI je i fakt, že nemá naplno vypínatelnou elektronickou stabilizaci, její funkčnost tak lze alespoň výrazně omezit. Pro hodně ostrou jízdu po okreskách by se taktéž hodil elektronický samosvorný diferenciál VAQ, který má koncernový sourozenec SEAT Ibiza Cupra. Ten však ke GTI nedostanete ani za příplatek, místo něj je tu elektronická náhražka v podobě XDS Plus. I s tou ale vůz funguje celkem obstojně a při výjezdu z prudších zatáčkek má vůz dost trakce na jednotlivém předním kolu.

A jak je to se spotřebou? U této kategorie aut je to poměrně vedlejší údaj, protože kdo si koupí sportovní vůz s vysokým výkonem, těžko bude chtít, aby žral pět litrů na sto. I tak nás ale Polo celkem překvapilo a ačkoliv jsme neměli šanci se dostat na výrobcem udávanou kombinovanou spotřebu 6 litrů, my jsme v průběhu testovacího období jezdili za rovných osm. Pokud jsme však chtěli z Pola vyždímat posledního koně výkonu, pak si motor řekl o 16 litrů. To už je celkem hodně, vzhledem k objemu nádrže pouze 45 litrů. 

Stojí za to?

Na to není tak úplně lehká odpověď, protože i drsná konkurence v podobě Peugeotu 208 GTI nebo Renaultu Clio RS má co nabídnout a rozhodně není pomalá. Volkswagen Polo GTI ale má jednu výhodu, a tou je kvalitnější zpracování, perfektní technika a v kabině se bude posádka cítit lépe, než u výše dvou zmíněných soupeřů. Svou dravostí a jízdními dovednostmi se také GTI řadí na přední příčky malých hothatchů a s manuálním šestikvaltem se bude jednat o ideální kup. S případným zakoupením příplatkového sportovního paketu (za 5700 kč) však doporučujeme v palubním menu deaktivovat tzv. Soundaktor. Ten je příčinou až nezvykle rušivého a falešného zvuku motoru, jenž vychází z reproduktorů a ne každý jej bude mít v oblibě.

Celkové hodnocení: 92 %

Základní cena vozu: 504 900 Kč

Cena testované verze: 576 400 Kč

KLADY

- výkonný a pružný motor

- sportovní podvozek

- kvalitní zpracování interiéru

- decentně sportovní design

ZÁPORY

- některé zbytečné příplatky

- přehnaný falešný zvuk motoru v režimu Sport

Motorizace
4 válcový zážehový s turbodmychadlem
objem: 1798 cm3
nejvyšší výkon: 192 koní při 4200 - 6200 ot/min.
největší točivý moment: 250 Nm při 1250 - 5300 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 236 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 sekundy
spotřeba paliva dle výrobce (město, mimo, kombinovaná): 7,2 l / 4,7 l /  5,6 l
objem palivové nádrže: 45 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Co nás na něm doslova štvalo? - Volkswagen Polo GTI (2015)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

reklama

Doporučujeme

Toyota bude nabízet C-HR i v USA, avšak s logem Scion, Scion C-HR

Extravagantní Toyota C-HR se bude prodávat i v USA, ale pod značkou Scion

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  2. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

  5. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

  6. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud