TEST: Takhle Hyundai staví auta! Tucson 2.0 CRDi

ar2, 2. listopadu 2015, 07:00 Aktualizováno 2.11.2015, 17:03 Google+

Kdo by čekal, že Tucson ze slezských Nošovic bude podbízivý švihák, bude na omylu. Nové Korejské SUV chce být králem. Navzdory tomu přichází se svébytnou cenou a to je jen začátek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Tucson 2.0 CRDi

Hyundai Tucson 2.0 CRDi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

EE- Elegantní Evropan

Vznik designu Tucsonu probíhal během interní soutěže. Designerské týmy v USA, Koreji a Evropě vypracovali vlastní návrhy a následně se vybral ten nejlepší.  Nebudu vás dlouho napínat, Tucson má „kabát“ navrhnutý (ač na to možná nevypadá) Evropany.

img-responsive

Hyundai Tucson 2.0 CRDi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Charakteristickými prvky pro Tucson jsou velká kola, nafouknuté blatníky, šestiúhelníkový tvar mřížky chladiče s chromovými lištami a klínovitá boční linie. Nekonfliktní a kompaktnější obdoba vzhledu Santa Fe. Zajímavý jistě ano, ale že by nám podlomil kolena? To tedy ne.

Malým zklamáním pro nás je fakt, že se designově Tucson příliš neliší od konkurence a odpovídá současnému trendu ve třídě vozů SUV. Přitom to jde i lépe, například Mazda CX-5 nás oslovila daleko více.

Závěrečný verdikt nechť si udělá každý z vás. Jen ještě dodáme, že v modré barvě vypadá daleko lépe, než v šedé, či vínové.

Zdařilý interiér hyzdí jen drobnosti

Uvnitř nečekejte revoluci. Poněkud umírněnější tvar přístrojové desky vnímáme jedině pozitivně. Kvalita a kvantita plastů však zůstává na „staré úrovni“. Do očí bijící plast na středové konzoli v oblasti řadicí páky a ruční brzdy (s madlem z plastu u nejvyšší výbavy) není jediný prohřešek.

img-responsive

Hyundai Tucson 2.0 CRDi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Automatický dojezd stahování oken jen u řidiče (u auta s cenovkou přes 800 tisíc šokující) pokračuje ve výčtu zbytečných chyb. Tam spadá i elektrické otevírání zavazadlového prostoru, které během testu často zlobilo (občas se kufr neotevřel a bylo nezbytné nastartovat a až poté se otevřel). Opomenout nemohu ani na utopené otočné ovladače infotainmentu, které znesnadňují ovládání.

Díky velkému rozsahu nastavení volantu a sedačky není těžké najít ideální pozici za volantem. Nepotěší snad jen absence paměti nastavení sedadla řidiče. Na druhou stranu, tvarovaná a pohodlná jsou ukázkově. V nejvyšší výbavě nechybí vyhřívání ani odvětrávání jen ten koženkový potah není valné kvality.

img-responsive

Hyundai Tucson 2.0 CRDi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Pochvalu si zaslouží vestavěná navigace od Tom Tomu, která je přehledná, rychlá a naviguje intuitivně a bez chyb. A i kdybyste měli v Tucsonu bloudit, budete se uvnitř cítit dobře. Spousta prostoru vynahradí kde jaký prohřešek v ergonomii nebo zpracování. Nabídkou vnitřního prostoru se dostává Tucson na dostřel většímu Santa Fe.

Jak už bylo zmíněno, nabídka vnitřního prostoru je jiná písnička. Sousta místa na nohy vpředu i vzadu, v příčném směru se vzadu pohodlně usadí i dva „pořádní chlapi“ a do zavazadlového prostoru o objemu 488 litrů, pohodlně uložíte zavazadla pro čtveřici cestujících.

Točivý, ale hlučnější dvoulitr

Nejsilnější motor v nabídce 2,0 CRDi nepatří k nejlepším motorům své kategorie. Svých 136 kW výkonu a 400 Nm točivého momentu, neservíruje zrovna na zlatém podnose. Nebudu vám tvrdit, že je to motorový lepl, jen korejci ještě nepřišli na to, jak výkon přeměnit na dynamiku.

Řeč čísel? Proč ne, zrychlení z klidu na 100 km/h zvládá pod 10 sekund jen o prsa Asijské ženy, a dynamika v běžném provozu tomu odpovídá. Předjíždění musíte plánovat a na nějaké závodění rovnou zapomeňte.

Dvoulitr nepotěší ani zvukovým projevem. Za studena se projevuje dieselovým „nýtováním“, stejně tak i při zátěži nebo při vyšších otáčkách. Na jeho obranu, konstantně zabírá od přibližně 1700 otáček a nepolevuje až k 4 tisícům. Navíc se ochotně vytáčí a při podtáčení neduní jako blížící se bouřka.

img-responsive

Hyundai Tucson 2.0 CRDi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Nejsilnější nemusí zákonitě znamenat nejrozežranější. Kombinovaná spotřeba 6,5 litrů nafty není z říše snů. Třeba mimo město se spokojí se spotřebou okolo 5,5 litrů, ve městě se vejdete do 8, na dálnici budete cestovat za 7 litrů.

Na silnici jistý nikoliv sportovní

Tužší odladění podvozku vykazuje nebývalou jistotu v zatáčkách. Tucson se zhoupne a pak poslušně zaklekne na přední vnější kolo. Pokud nájezdovou rychlost do zatáčky přeženete, auto se poměrně rychle dostane do nedotáčivosti a v tu chvíli rozumně zasáhne stabilizace. Takhle nějak to má fungovat.

Bohužel u SUV bych čekal o něco větší komfort. Zvláště pak při městských rychlostech je filtrování nerovnosti pro Tucson problém a to i navzdory kvalitní technice. McPherson vpředu a multilink vzadu neznamená automaticky perfektní tlumení nerovností. Velké příčné nerovnosti zvládal skvěle, krátké spáry, nebo záplaty a zvláště pak v městských rychlostech filtroval hůře.

img-responsive

Hyundai Tucson 2.0 CRDi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Silné brzdy si může mladý Korejec přičíst k dobru, přeposilované řízení bez zpětné vazby nikoliv. Šesti-stupňový manuál se již může měřit s konkurencí na špici segmentu a to i navzdory trochu tužšímu chodu.

Dobrý ano, prémiový nikoliv

Hyundai Tucson je velmi dobré SUV. Věříme, že si ukrojí značnou část trhu i my bychom ho doporučili, nebýt té sebevědomé ceny. Konkrétně náš testovaný kus stál se všemi příplatky 835 890,- Kč. Když si vzpomeneme na všechna ta „spořící“ opatření v interiéru, kvalitu plastů nebo nepřesvědčivou dynamiku, připadá nám ta cena přemrštěná. Však je tu spousta konkurentů, kteří jsou na tom podobně, či lépe, co třeba takový Renault Kadjar?

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena: 529 990,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 835 890,- Kč


KLADY
+ vnitřní prostor
+ odhlučnění
+ terénní ambice

ZÁPORY
- nedostatky v interiéru
- LED jen pro potkávací světla
- mdlá dynamika

Motorizace
vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec
objem: 1995 cm3
nejvyšší výkon: 136 kW při 4000 ot/min.
největší točivý moment: 400 Nm při 1750-2750 ot/min.

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 201 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 7.1 / 5.2 / 5.9
Objem palivové nádrže: 62 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Takhle Hyundai staví auta! Tucson 2.0 CRDi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Yaris GR

V Toyotě GR Yaris na sedadle spolujezdce s rally závodníkem, Petr Semerád umí

Peugeot 308

Česká předpremiéra nového Peugeotu 308

Ilustrační foto

V respektovaných testech zimních pneumatik vyhrály Goodyear a Dunlop

Voc Vagen Gold

Gumbalkan: Vtipný inzerát na ředitelský Voc Vagen Gold

Gumbal kára BMW 318i

Gumbalkan: Gumbal kára vybrána

Mercedes-Benz G Delta4x4

Ještě schopnější Mercedes-Benz třídy G Delta4x4

Škoda Fabia

Chcete se svézt s novou Škodou Fabia?

Ilustrační foto

Nedostatek AdBlue ohrozí dopravu. Ministr Havlíček uklidňuje, rezervy jen pro záchranné složky

Ford Focus ST Wagon

Čím dál víc ojetých aut je v Británii dražších než nové vozy

Gumbalkan

Gumbalkan: Skoropodzimní expedice: dobrá zpráva pro všechny, kteří se nestihli přihlásit na léto

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Volkswagen ID.4

TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

Hackeři

Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

Lexus LC 500 Convertible je světovým ženským autem roku 2021

Výzkum mezi řidičkami. Každá čtvrtá by si dala jedničku. Co ještě prozradil?

Toyota Camry

5 rad, jak jezdit hybridem co nejúsporněji

reklama

Doporučujeme

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI

Úsporné Audi Q7 e-tron quattro 3.0 TDI prozradilo svou cenu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Gumbalkan: Gumbal kára vybrána

  2. Nedostatek AdBlue ohrozí dopravu. Ministr Havlíček uklidňuje, rezervy jen pro záchranné složky

  3. TEST: Rozstřel – Je lepší Volkswagen ID.4 nebo Škoda Enyaq? Známe odpověď!

  4. Česká předpremiéra nového Peugeotu 308

  5. Žaloba vydavatelství INCORP na programátora Borise Vala

  6. Zájem Čechů o elektrická auta. Jak dopadá srovnání s Evropou?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud