Renault Twingo je snad nejobratnější auto do města jaké známe. Navíc má ambice aspirovat na městské auto pro zaryté řidiče se sklony k častým powerslidům. K dokonalosti ji však chybí hodně, přitom by to zachránilo pár, téměř drobných, změn…
Renault Twingo přichází v nové generaci jako zcela nové auto s novou koncepcí. Pohon zadních kol a motor vzadu je typický buď pro Škodovky z doby komunistické, nebo pro 911. Přitom si tento „recept“ vzal Renault od Smartu s kterým nové Twingo (a Smart ForFour) vyvíjel.
Francouz každý coulemTwingo se výrazně změnilo. Minulá generace nám zrovna k srdci nepřirostla. Ta nová k tomu má o dost blíž. Elegantní křivky na všeobecně jednodušším celku, který kombinuje přímé linie a zaoblené přechody. Najdeme i pár sympatických detailů, třeba černé víko kufru (celá ze skla), které krásně vyniká (zejména na světlých barvách).
Za naším černým Twingem se k našemu údivu ohlíželo poměrně hodně lidí. Svou zásluhu zato nemá jen černá barva s kontrastními červenými prvky, ale také vynikající obratnost v úzkých uličkách našich měst.
Uvnitř nové a moderní, akorát ta kvalita pokulháváUvnitř ihned cítíte, že sedíte v naprosto novém autě, které si není snad vůbec podobné s předchozí generací. Moderně střižený interiér snoubí jednoduchost s pedantskou účelností. Jeden příklad za všechny, madlo zadních dveří je jen plastový výstupek z vnitřního obložení. Jednoduché, levné, zajímavé a hlavně funkční.
Ve stejném duchu tu máte skoro každý detail. Ať už se bavíme o vyjímatelné brašničce místo schránky před spolujezdcem nebo vyjímatelnou schránkou před řadicí pákou. Postrádali jsme takové ty „Simply Clever vychytávky“ v podobě háčků a odkládacích míst. Asi nejvíce nám chyběl jakýkoliv použitelný držák na nápoje.
Jinak je vše skutečně jednoduché a to platí i pro materiály. Vesměs tvrdé plasty nabourává koženkový volant, kovová hlavice řadící páky (už si na tento nesmysl zvykáme, v zimě studí, v létě pálí do dlaně) a samozřejmě látková sedadla. Na ně si stěžovat v rámci měřítek třídy nemůžeme. Jsou optimálně měkká, bez bočního vedení a bez bederní opěrky. Sedí se vysoko, ale zato je dobrý výhled do všech směrů.
Jízda na zadních sedadlech je skutečná nouzovka, ale to lze předpokládat. Zavazadlový prostor navzdory přítomnosti motoru, nabízí 281 litrů objemu. Pravidelný tvar narušuje jen vysoká nakládací hrana a také teplo, které produkuje motor. Zmrzlinu nebo čokoládu v kufru nevozte.
Nejsilnější motor není žádná výhraNavzdory tomu, že Twingo s 0,9 TCe má 90 koní (66 kW) a 135 Nm točivého momentu, nejde o žádného rychlíka. Nevíme, kde se ten výkon ztrácí, když Fabia Combi, kterou jsme testovali nedávno, měla se stejným výkonem lepší dynamiku a to i navzdory vyšší hmotnosti (rozdíl téměř 250 kg).
Motor 0,9 TCe, tedy přeplňovaný tříválec, se nevyznačuje zrovna kultivovaným chodem. Výrazné vibrace bohužel nejsou vykoupeny úžasnou dynamikou nebo nízkou spotřebou. V rámci snižování apetitu se opozdila reakce na plyn a sáhlo se k dlouhým převodům pětistupňového manuálu.
Ten byl relativně přesný, to se nedá říci o brzdách, které měly krapet zbrklý nástup čímž se znesnadňovalo dávkování.
Žádný powerslide nečekejteZadokolka s motorem vzadu, to nám dávalo naděje na trochu té zábavy. Jenže, ESP nevypnete, stejně jako ASR, oba systémy jsou zbrklé a stačí málo, aby začaly vehementně jednat ve jménu „vaší bezpečnosti“. Tudíž na jakékoliv hrátky na mokru nebo na sněhu zapomeňte.
Samotný jízdní projev je takříkajíc nemastný neslaný. Ani nudný, ani zábavný. Na kvalitní silnici Twingo poslušně zatáčí a nechává si utáhnout stopu, přičemž neprotestuje. Na rozbitých úsecích zadní náprava výrazně znervózní a nepříjemně odskakuje.
Velkou devízou Twinga je obratnost ve městě. Otočí se doslova na pětníku, je z něj skvěle vidět, ve městě je dostatečně rychlé a živé. Jenže to se nám zdá docela málo, když přihlédneme k ceně, za jakou se přeplňovaná 0,9 TCe do Twinga montuje.
Na spotřebě ty peníze neušetříte. Při lehké noze se ve městě dostanete na 5,5, stačí jedna dvě zácpy a jste na 6 litrovém odběru. Dálnice znamená taktéž 6 litrů a třeba ranní popojíždění se studeným motorem může vystřelit spotřebu na hranici 7 litrů naturalu.
ResuméPro koho je Twingo ideální? Pro převoz pizzy! Znáte snad auto, které má vyhřívaný kufr? Jasně, to je jen nadsázka. Twingo je skvělé ve městě, kde se umí krásně proplétat v úzkých uličkách. Vypadá dobře, uvnitř ještě lépe. Ale ta cena…
Celkové hodnocení: 87 %Základní cena: 214 900,- KčCena testované verze vč. příplatků: 356 900,- Kč
KLADY+ příkladná manévrovatelnost ve městě+ hezký, jednoduchý a funkční vnitřek+ zajímavý design
ZÁPORY- chybí otáčkoměr a ukazatel teploty oleje/vody- reakce na plyn- vzhledem k výkonu a hmotnosti, slabá dynamika
Motorizacezážehový přeplňovaný řadový tříválecobjem: 898 cm3nejvyšší výkon: 66 kW při 5500 ot/min.největší točivý moment: 135 Nm při 2500 ot/min.
Výkonnejvyšší maximální rychlost: 165 km/hzrychlení z 0 na 100 km/h: 10,8 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 4.9 / 3.9 / 4.3Objem palivové nádrže: 35 litrů
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?