TEST: Proč si jí koupit? Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi

ar2, 28. září 2015, 06:20 Aktualizováno 30.9.2015, 10:26 Google+

Zástupce nejlevnějších rodinných aut stojí „pár kaček“, nevypadá zle, má všemožnou komfortní výbavu, tak v čem je háček?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Krásná? To ani omylem

Designu Dacie Lodgy bylo věnováno asi tolik úsilí, jako slícování některých dílů, takže téměř žádné. Nudné nenápadné auto nikoho neurazí, ale rozhodně se za ním neohlížejí davy lidí. Když už se někdo během testu zeptal, tak jedině na cenu.

Považuji to za něco špatného? Nikoliv, Lodgy není auto na krásu, ale na práci. Vnější obal není tolik důležitý, když uvnitř nabízí spoustu prostoru a navíc, kdo vybírá Dacii, tak na design nehledí, při samotném výběru je postaven před tolik kompromisů, že nad takovou malicherností jako je vzhled mávne rukou.

Za málo peněz spousta místa

Interiér, který důkladně známe z ostatních modelů Dacie. Důraz je kladen hlavně na šetření při vývoji a výrobě a také na funkčnost. Interiér tvoří velké kusy tvrdého šedého plastu. Monotónní nudu rozbourává tu a tam nějaká barva a především displej multimediálního systému.

Plasty jsou sice tvrdší než diamant, ale zato nic nevrže. Slícování není ideální a také se obáváme, že hladké plasty budou brzy poškrábané od běžného používání. Nicméně měkčená část tu přeci jen a to polstrování ve dveřích, kam si opíráte loket (nutné dodat, jiné výbavy tam mají tvrdý plast).

img-responsive

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Na místě řidiče se sedí jako za volantem autobusu. Takže vysoko a vzpřímeně, volant si nastavíte jen výškově a tak najít alespoň trochu pohodlnou pozici není vůbec lehké. Ostatně sedadla nejsou kdo ví jak pohodlná. Plochý krátký sedák nepodepírá celá stehna a bočnice jako by snad nebyly.

Vzadu je to možná ještě horší, krátký sedák i opěradlo. Na druhou stranu, místa na nohy tu bylo dost. Lze tedy použít jednoduchý vzorec, sedí se vám tak pohodlně, jak jste vysoký. Tím vyšší tím horší, ale že byste vyloženě trpěli, to opravdu nikoliv.

 Co budete obdivovat je zavazadlový prostor. Objem 827 litrů v základním pětimístném uspořádání je hodnota nepřekonatelná. Po sklopení zadních sedaček získáte objem 2617 litrů, je tedy pravda, že prostor je spíše široký než dlouhý (převezli jsme ledničku s délkou 175 cm a bylo to tak tak).

img-responsive

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

U pumpy s úsměvem, za volantem nikoliv

Stará dobrá 1,5 dCi v poněkud silnější variantě o výkonu 79 kW je dosti necharakterní. Probouzí se v 1500 otáčkách, od 1800 přichází nejsilnější zátah a ten drží až k 4000, kde začíná výrazně slábnout. Motor má dva základní charakteristické rysy. Prvním je hlučnost, největší hluk generuje za studena a při zátěži, nýtování a klepání zaznamená i vaše ratolest se sluchátkami na uších, není až tak rušivý element, ale odhlučnění by velmi přispělo.

Druhý rys je nízká spotřeba. Jízda po okreskách s prázdným autem znamenala odběr okolo 4,5 litru, mix dálnice, města a okresek vycházel na spotřebu o necelý litr vyšší. Naložené auto při 130 km/h usrkávalo 6,5 litru nafty. Průměrně se ale do 5,5 litru vejdete.

img-responsive

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Šestistupňová převodovka nepatří mezi nejpřesnější, brzdy jsou přeposilované a hůře se dávkují a u řízení se namakáte. Ne proto, že by bylo tuhé, jde extrémně zlehka, ale od dorazu k dorazu máte 3,3 otáčky. Ostatně řízení přenášelo dost informací. Vlastně cítíte každou díru a především výrazné zásahy ESP, které jsou mnohdy dosti zbrklé.

img-responsive

Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Jízda s Lodgy je taková, jaká má být. Naprosto monotónní, účelová. Dostat se z bodu A do bodu B. Auto se pohupuje, naklání, ale stopu drží dobře. Prudší manévry zvládá také (mnohdy se zásahem ESP).

Trefa do černého?

Asi jak pro koho. Lodgy je jednoduše auto, které slouží k přepravě z bodu A do bodu B. Pokud hledáte auto jen pro tento účel, tak proč ne. Všechny vyjmenované nedostatky berte jako vlastnosti.

Pokud však čekáte od auta něco více, berte ty chyby jako chyby. Jsou pro vás tak závažné? Podívejte se jinde a třeba trh s ojetinami nabízí hodně alternativ, byť s rizikem, že nekupujete nové auto.

Celkové hodnocení: 80 %

Základní cena: 224 900,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 410 900,- Kč


KLADY
+ nízká pořizovací cena
+ úsporný agregát
+ objem zavazadlového prostoru

ZÁPORY
- laciný interiér
- nepohodlné sedačky
- hlučný motor

Motorizace
vznětový přeplňovaný řadový čtyřválec
objem: 1461 cm3
nejvyšší výkon: 79 kW při 4000 ot/min.
největší točivý moment: 240 Nm při 1750 ot/min.

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 175 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,6 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 5.3 / 4.0 / 4.4
Objem palivové nádrže: 50 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Proč si jí koupit? Dacia Lodgy Stepway 1,5 dCi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia

Špatná zpráva! Alfa Romeo Giulia dorazí až za rok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

  2. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  3. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

  4. Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

  5. Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

  6. Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud