Korejská mlátička není takový tvrďas jak by se mohlo zdát. Nečekejte, že to bude atlet, sebevědomý hatchback má jiné ambice, vrcholové sportování mezi ně nepatří.
Hyundai nasadil této i30 korunu. Je to nejsilnější a nejrychlejší i30, je to také první i30 se zážehovým motorem s turbodmychadlem. Je to taky první i30, která chce hrát na sportovní notu, obratem ale dodávám, že její hlavní úkol je trochu jiný.
Svůdná jako nikdy před tímNikdy mi nebyl korejský design pochuti, tedy především od automobilky Hyundai. Vždy se snažil šokovat, jenže mu to vycházelo jen zřídka. V kontrastu předešlých zkušeností jsem u i30 Turbo čekal brutálnější vzhled.
Decentní a přitom úderný stále však dostatečně seriózní. Hledání rozdílů oproti normální i30 nechám na vás. Kontrastně lakované "lízátko" nebo masivní dvojice koncovek výfuku samozřejmě poznáte na první pohled. A právě pohled zezadu naznačuje, že se jedná o ambiciózní hothatch. Jenže není hot, nýbrž warm.
Sport jako závazekStejný recept jako na vnější vzhled, použili i uvnitř. Vše se nese ve sportovním duchu. Ať už mluvíme o skvěle tvarovaných sedačkách s dobrou boční oporou, nebo o volantu s kontrastním prošíváním. Ostatně i řadící páka, nebo jen startovací tlačítko, nesou kontrastní červené akcenty.
Mimo výše vyjmenované, nehledejte další změny oproti klasické i30 (vyjma pedálů s hliníkovými nášlapy). Proto i zde nalézáme chyby a zvláštnosti věrně známé z i30. Přehledný, ale v ergonomii pokulhávající interiér s displejem klimatizace, který nelze vypnout a v noci nepříjemně oslňuje.
Krom toho je ale také prostorný v příčném i podélném směru. Nic nevrže a neklepe a materiály jsou vesměs dobré. Interiér celkově prokoukl, pár červených akcentů, nití a pruhů na sedačkách a hned máte daleko lepší dojem.
Óda na turbomotor se nekonáHyundai je nováčkem v přeplňování zážehových motorů. To ho ale neomlouvá. Měl dost času na vývoj a výsledek, je dosti nevalný. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru využívá přímé vstřikování paliva a dvojité nezávislé časování sacích a výfukových ventilů. Zní to dobře, vlastně docela slibně.
Na papíře se chlubí výkonem 137 kW (186 koní) a maximem točivého momentu 265 Nm. Ten však sráží hmotnost téměř 1,5 tuny k zemi. S tímhle si moc nezasportujete. Samosvor někde vypadl na severní smyčce při testování a už ho tam zapomněli dát. Další škoda.
Motor je laxní, nemá chuť po otáčkách a sílou rozhodně nepřekypuje. Do 4500 otáček nečekejte žádné drama, pak dojde k přečasování ventilů a motor se skokově odhodlá k akci, která brzy na to opět končí. Žádná výkonová špička, ani mohutný zátah.
Spotřeba byla dosti rozverná. Při velmi umírněném tempu nebyl takový problém jezdit za 7 litrů, naopak při hledání limitů auta to byl dvojnásobek.
Manuální šestistupňová převodovka má přesně vymezené dráhy a plynulý chod. Slova chvály zaslouží i brzdy, které se dobře dávkují, mají plynulý nástup a dlouhou výdrž. Řízení s třemi nastavitelnými režimy tuhosti neposkytuje ani v jedno z nich dostatečnou zpětnou vazbu a cit. Neoplývá ani přesností, ale žádná tragédie to není.
Slabému a ne zcela povedenému motoru sekunduje schopný podvozek. Ten inženýři vyladili na Nürburgringu. Možná i právě díky tomu funguje opravdu dobře. Nové sportovní tlumiče se silnějšími stabilizátory přidávají i30 spoustu přilnavosti a jistoty v zatáčkách. Komunikativní a předvídavé chování je pomyslnou třešničkou na dortu.
Po stránce jízdního komfortu nebude posádka nijak výrazně trpět. I na velkých 18“ kolech, filtrování nerovností není žádné fiasko.
Stylovka, nikterak hothatchNa i30 Turbo musíte koukat jako na stylovku, nikoliv sportovní verzi. Něco jako Monte Carlo od souseda z Boleslavi s trochu silnější motorizací. Ostatně tomu i odpovídá cena. Za 539 990 Kč získáváte vybavený hatchback s nevšedním vzhledem, nikoliv ostrý sporťák. Pokud nelpíte na uceleném sportovním hatchbacku, neuděláte s i30 Turbo chybu.
Celkové hodnocení: 85 %Základní cena: 539 990,- KčCena testované verze vč. příplatků: 593 890,- Kč
KLADY+ atraktivní cena i vzhled+ vynikající podovzek i řazení
ZÁPORY- stárnoucí interiér- laxní projev motoru- řízení bez zpětné vazby
Motorizacezážehový přeplňovaný řadový čtyřválecobjem: 1591 cm3nejvyšší výkon: 137 kW při 5500 ot/min.největší točivý moment: 265 Nm při 1500-4500 ot/min.
Výkonnejvyšší maximální rychlost: 219 km/hzrychlení z 0 na 100 km/h: 8 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 9.6 / 6.0 / 7.3Objem palivové nádrže: 50 litrů
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.