TEST: Korejci doslova šokovali. Hyundai i30 Turbo

ar2, 21. září 2015, 06:00 Aktualizováno 23.9.2015, 08:56 Google+

Korejská mlátička není takový tvrďas jak by se mohlo zdát. Nečekejte, že to bude atlet, sebevědomý hatchback má jiné ambice, vrcholové sportování mezi ně nepatří.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i30 Turbo

Hyundai i30 Turbo | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Hyundai nasadil této i30 korunu. Je to nejsilnější a nejrychlejší i30, je to také první i30 se zážehovým motorem s turbodmychadlem. Je to taky první i30, která chce hrát na sportovní notu, obratem ale dodávám, že její hlavní úkol je trochu jiný.

Svůdná jako nikdy před tím

Nikdy mi nebyl korejský design pochuti, tedy především od automobilky Hyundai. Vždy se snažil šokovat, jenže mu to vycházelo jen zřídka. V kontrastu předešlých zkušeností jsem u i30 Turbo čekal brutálnější vzhled.

img-responsive

Hyundai i30 Turbo | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Decentní a přitom úderný stále však dostatečně seriózní. Hledání rozdílů oproti normální i30 nechám na vás. Kontrastně lakované "lízátko" nebo masivní dvojice koncovek výfuku samozřejmě poznáte na první pohled. A právě pohled zezadu naznačuje, že se jedná o ambiciózní hothatch. Jenže není hot, nýbrž warm.

Sport jako závazek

Stejný recept jako na vnější vzhled, použili i uvnitř. Vše se nese ve sportovním duchu. Ať už mluvíme o skvěle tvarovaných sedačkách s dobrou boční oporou, nebo o volantu s kontrastním prošíváním. Ostatně i řadící páka, nebo jen startovací tlačítko, nesou kontrastní červené akcenty.

img-responsive

Hyundai i30 Turbo | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Mimo výše vyjmenované, nehledejte další změny oproti klasické i30 (vyjma pedálů s hliníkovými nášlapy). Proto i zde nalézáme chyby a zvláštnosti věrně známé z i30. Přehledný, ale v ergonomii pokulhávající interiér s displejem klimatizace, který nelze vypnout a v noci nepříjemně oslňuje.

img-responsive

Hyundai i30 Turbo | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Krom toho je ale také prostorný v příčném i podélném směru. Nic nevrže a neklepe a materiály jsou vesměs dobré. Interiér celkově prokoukl, pár červených akcentů, nití a pruhů na sedačkách a hned máte daleko lepší dojem.

Óda na turbomotor se nekoná

Hyundai je nováčkem v přeplňování zážehových motorů. To ho ale neomlouvá. Měl dost času na vývoj a výsledek, je dosti nevalný. Přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru využívá přímé vstřikování paliva a dvojité nezávislé časování sacích a výfukových ventilů. Zní to dobře, vlastně docela slibně.

img-responsive

Hyundai i30 Turbo | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Na papíře se chlubí výkonem 137 kW (186 koní) a maximem točivého momentu 265 Nm. Ten však sráží hmotnost téměř 1,5 tuny k zemi. S tímhle si moc nezasportujete. Samosvor někde vypadl na severní smyčce při testování a už ho tam zapomněli dát. Další škoda.

Motor je laxní, nemá chuť po otáčkách a sílou rozhodně nepřekypuje. Do 4500 otáček nečekejte žádné drama, pak dojde k přečasování ventilů a motor se skokově odhodlá k akci, která brzy na to opět končí. Žádná výkonová špička, ani mohutný zátah.

Spotřeba byla dosti rozverná. Při velmi umírněném tempu nebyl takový problém jezdit za 7 litrů, naopak při hledání limitů auta to byl dvojnásobek.

img-responsive

Hyundai i30 Turbo | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Manuální šestistupňová převodovka má přesně vymezené dráhy a plynulý chod. Slova chvály zaslouží i brzdy, které se dobře dávkují, mají plynulý nástup a dlouhou výdrž. Řízení s třemi nastavitelnými režimy tuhosti neposkytuje ani v jedno z nich dostatečnou zpětnou vazbu a cit. Neoplývá ani přesností, ale žádná tragédie to není.

img-responsive

Hyundai i30 Turbo | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Slabému a ne zcela povedenému motoru sekunduje schopný podvozek. Ten inženýři vyladili na Nürburgringu. Možná i právě díky tomu funguje opravdu dobře. Nové sportovní tlumiče se silnějšími stabilizátory přidávají i30 spoustu přilnavosti a jistoty v zatáčkách. Komunikativní a předvídavé chování je pomyslnou třešničkou na dortu.

Po stránce jízdního komfortu nebude posádka nijak výrazně trpět. I na velkých 18“ kolech, filtrování nerovností není žádné fiasko.

Stylovka, nikterak hothatch

Na i30 Turbo musíte koukat jako na stylovku, nikoliv sportovní verzi. Něco jako Monte Carlo od souseda z Boleslavi s trochu silnější motorizací. Ostatně tomu i odpovídá cena. Za  539 990 Kč získáváte vybavený hatchback s nevšedním vzhledem, nikoliv ostrý sporťák. Pokud nelpíte na uceleném sportovním hatchbacku, neuděláte s i30 Turbo chybu.

Celkové hodnocení: 85 %

Základní cena: 539 990,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 593 890,- Kč


KLADY
+ atraktivní cena i vzhled
+ vynikající podovzek i řazení

ZÁPORY
- stárnoucí interiér
- laxní projev motoru
- řízení bez zpětné vazby

Motorizace
zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec
objem: 1591 cm3
nejvyšší výkon: 137 kW při 5500 ot/min.
největší točivý moment: 265 Nm při 1500-4500 ot/min.

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 219 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 9.6 / 6.0 / 7.3
Objem palivové nádrže: 50 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Korejci doslova šokovali. Hyundai i30 Turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Autonomní brzdový systém neustále sleduje dění před vozidlem

Realita a nouzový brzdový systém AEB. Má nebo nemá smysl?

Nový Ford Kuga HEV je jedním ze 17 elektrifikovaných modelů pro evropské trhy

Nové SUV Ford Kuga HEV jde do výroby. Přes elektrickou pomoc sprint nemusí

Autodráha

Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS v předprodeji, více než 300 koní ovšem nebude "zadarmo"

Škoda Octavia

Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

Škoda Rapid s motorem o objemu 1289 cm³ a výkonu 46 kW měla díky podobné koncepci v Británii přezdívku “Porsche chudých”

Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

Toyota C-HR GR Sport

Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)

Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

reklama

Doporučujeme

Možná podoba budoucího SUV britského Rolls Royce

Rolls Royce poodhaluje detaily svého SUV

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

  2. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  3. Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

  4. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  5. Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

  6. Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud