Image Kadjaru v našich očích výrazně klesla. Pěkná karoserie maskuje ne zcela doladěný vnitřek, a i když jsme měli nejsilnější motorizaci, pod kapotou žádný zázrak nečekejte. Stále ale převládá fakt, že je to snad nejuniverzálnější Renault, jaký můžete koupit a tvrdý soupeř pro konkurenci.
Tento test nás měl utvrdit, že Renault zvolil správnou cestu. Ono to tak ve výsledku je. Použít techniku Nissanu Qashqai, zabalit jí do atraktivní karoserie a vyšperkovat interiér, je prvním krokem k úspěchu. Ten se ovšem dostavuje jen z části.
Vypadá úchvatně, úspěch zaručenRenault vsadil na design. Jak jinak se odlišit od technicky stejného a levnějšího Qashqaie, „že jo“. Proto se připravte, že vám Kadjar podlomí kolena. Ať už v červené (kterou jsme měli při prvních dojmech) nebo v této pískově šedé. Je pravda, že jsem Kadjara neviděl snad v žádné barvě, v které by nevypadal dobře.
Výrazný boční prolis, jedna linka vedle druhé, zajímavý design LED světlometů, mohutné logo na mřížce chladiče nebo působivá linka kolem bočních oken. Vedle menšího Capturu si nejde nevšimnout jisté podobnosti, ale právě Captur těží z toho, jak dobře vypadá, tak proč větší Kadjar by nemohl?
Jdeto, jen se snažitInteriér Kapturu je jiná liga, tedy nutno dodat v rámci toho na co jsme zvyklí u Renaultu. Ostatně i při porovnání s Nissanem Qashqai je rozdíl výrazný. Jako celek působí vnitřek Kadjaru hodnotně. Na pohled hezký volant se skvěle drží, tlačítka na něm se dobře ovládají a navíc je věnec potažen kvalitní kůží.
Řadící páka padne do ruky a všechny páčky jsou daleko lépe ergonomicky zpracované. Vesměs vše se dobře ovládá a je po ruce. Ovládání automatické klimatizace, jakoby se inspirovalo v Německu (což je jedině dobře) a chod otočného ovladače teploty je tak precizní, jako třeba v Octavii.
Bohužel, ti co dělali volant, nebo ovládání klimatizace, nedělali display infotainmentu. Protože relativně malá obrazovka vsazená do rozměrného rámečku z ošklivého plastu s titěrnou trojicí tlačítek vlevo, je asi tak hezká a funkční, jak to známe z Dacie.
Prostornost, to je jiná písnička. Místa na nohy je vpředu i vzadu spousta. Díky širšímu rozchodu kol, nabízí Kadjar i dostatečnou vnitřní šířku a na nedostatek místa nad hlavou si budou stěžovat snad jen hráči basketu. Objem zavazadlového prostoru 472 litrů patří k nejlepší hodnotě mezi přímou konkurencí. Nepotěší snad jen vysoká nakládací hrana.
Plnění funkce rodinného crossoveru usnadní spousta odkládacích prostor. Děti naopak nepotěší horší výhled z okna na zadních sedadlech, nebo absence výdechů klimatizace. A zbytek posádky bude otravovat vrzání dekorační lišty na středovém panelu včetně té části s madlem.
Během týdne se pomalu začaly objevovat různé chyby. Od vrzajících plastových dekorů, přes špatnou funkci infotainmentu, automatického stahování okna jen u řidiče, až po chyby v překladu.
Nutno dodat, že nebýt vrzajícího dekoru, působil by interiér daleko hodnotnějším dojmem. O to víc nás tedy mrzí, že si s ním Renault nedal více záležet. Každopádně kladně hodnotíme posun v ergonomii a obecně v kvalitě materiálů a designu, oproti ostatním Renaultům.
Žádná bouře na kolech, ale stačíNejsilnější 1,6 dCi s výkonem 130 koní (96 kW) a maximem točivého 320 Nm trpí zejména dvěma neduhy. Zaprvé je to výrazná prodleva turbodmychadla a zadruhé citelná turbodíra. Právě druhý je asi nejzávažnější. Do této pasti, kterou nastražilo turbodmychadlo, spadnete pokaždé, když budete chtít práci v nízkých otáčkách.
Prakticky to pak vypadá tak, že pod 1800 otáčkách za minutu se nic neděje a až nad touto hranicí se začíná motor probouzet k akci. Nechci vám tvrdit, že s 1,6 dCi budete lítat po okreskách jako svěží vítr z hor, ale rozhodně musím dodat, že tahle 1,6 stačí. A ač má na práci všechna čtyři kola a hmotnost přes 1,6 tuny, pere se s tím statečně. Možná jen trochu hlučněji, než dvoulitry u konkurence.
Převodovka není poskládaná tak, jak bych si u čtyřkolky se světlou výškou 200 mm představoval. Hodně dlouhá jednička (dokonce na poměry normálních osobních aut bez offroad ambic) je jednou z největších příčin, které vedou k ukončení objevování terénu. Nicméně při dálniční 130 točí motor na 6. převodový stupeň 2600 otáček, což není zlé.
Agilitou vyniká, pohodlím nikolivPřesto, že od SUV většina zákazníků čeká hlavně pohodlí, Kadjar jede jinou cestou. Tužší nastavení tlumičů a devatenáctipalcová kola naší testované verze nabízí dostatek jistoty při rychlých manévrech, ale to není základní předpoklad pro schopné SUV.
Tím by mělo být pohodlí a právě kvůli tužším tlumičům, ho moc není. Na hodně rozbité vozovce kola poskakují a neposkytují vytoužené pohodlí. Moc tomu všemu nepřispívá ani prosklená střecha, která snižuje tuhost karoserie a v zatáčkách přidává práci při přenosu hmotnosti.
Na druhou stranu, pochvala pro pohon všech kol s voličem, kde můžete zvolit tři režimy (2WD výhradně pohon přední nápravy, AUTO elektronika sama rozděluje hnací sílu, a LOCK pevné rozdělení hnací síly mezi nápravy v poměru 50:50).
Díky světlé výšce 200 mm jsou ambice v terénu poměrně veliké. Ani nájezdový úhel 18° není špatný. Limitem pro auto je zaprvé dlouhá jednička a zadruhé silniční pneumatiky. Nicméně, Kadjar je jedním z nejschopnějších SUV/crossoverů co se offroad výletů týče.
Spotřeba u auta s najetým tisícem kilometrů byla od 4,5 (plachtění po okreskách) až po 6,5 (město nebo rychlé dálniční přesuny). Kombinovaně jsme se drželi pod 5,5 litrů nafty.
Úspěch zaručen jen na půlKadjar je velmi komplexní auto. Vypadá skvěle, uvnitř to není typická Renault bída, jezdí schopně, motoru nechybí síla a spálí 5,5 litru nafty. Pro typického zákazníka to není špatná volba. Když odpustí ty nedodělky v interiéru, nepotrpí si vyloženě na konejšivě pohodlnou jízdu, dostane schopné auto, které se nezalekne ani jízdy mimo asfaltku.
Celkové hodnocení: 92 %Základní cena: 489 900,- KčCena testované verze vč. příplatků: 830 900,- Kč
KLADY+ atraktivní a vyvážený vzhled+ hodnotnější interiér+ vnitřní prostor a objem zavazadelníku+ pružný a úsporný motor+ terénní ambiceZÁPORY- nedostatky v interiéru- prodleva turbodmychadla- dlouhý 1. stupeň u převodovky- automatické stahování okna jen u řidiče
Motorizacevznětový přeplňovaný řadový čtyřválecobjem: 1598 cm3nejvyšší výkon: 96 kW při 4000 ot/min.největší točivý moment: 320 Nm při 1750 ot/min. Výkonnejvyšší maximální rychlost: 190 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 5.4 / 4.4 / 4.8Objem palivové nádrže: 65 litrů
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.