Image Kadjaru v našich očích výrazně klesla. Pěkná karoserie maskuje ne zcela doladěný vnitřek, a i když jsme měli nejsilnější motorizaci, pod kapotou žádný zázrak nečekejte. Stále ale převládá fakt, že je to snad nejuniverzálnější Renault, jaký můžete koupit a tvrdý soupeř pro konkurenci.
Tento test nás měl utvrdit, že Renault zvolil správnou cestu. Ono to tak ve výsledku je. Použít techniku Nissanu Qashqai, zabalit jí do atraktivní karoserie a vyšperkovat interiér, je prvním krokem k úspěchu. Ten se ovšem dostavuje jen z části.
Vypadá úchvatně, úspěch zaručenRenault vsadil na design. Jak jinak se odlišit od technicky stejného a levnějšího Qashqaie, „že jo“. Proto se připravte, že vám Kadjar podlomí kolena. Ať už v červené (kterou jsme měli při prvních dojmech) nebo v této pískově šedé. Je pravda, že jsem Kadjara neviděl snad v žádné barvě, v které by nevypadal dobře.
Výrazný boční prolis, jedna linka vedle druhé, zajímavý design LED světlometů, mohutné logo na mřížce chladiče nebo působivá linka kolem bočních oken. Vedle menšího Capturu si nejde nevšimnout jisté podobnosti, ale právě Captur těží z toho, jak dobře vypadá, tak proč větší Kadjar by nemohl?
Jdeto, jen se snažitInteriér Kapturu je jiná liga, tedy nutno dodat v rámci toho na co jsme zvyklí u Renaultu. Ostatně i při porovnání s Nissanem Qashqai je rozdíl výrazný. Jako celek působí vnitřek Kadjaru hodnotně. Na pohled hezký volant se skvěle drží, tlačítka na něm se dobře ovládají a navíc je věnec potažen kvalitní kůží.
Řadící páka padne do ruky a všechny páčky jsou daleko lépe ergonomicky zpracované. Vesměs vše se dobře ovládá a je po ruce. Ovládání automatické klimatizace, jakoby se inspirovalo v Německu (což je jedině dobře) a chod otočného ovladače teploty je tak precizní, jako třeba v Octavii.
Bohužel, ti co dělali volant, nebo ovládání klimatizace, nedělali display infotainmentu. Protože relativně malá obrazovka vsazená do rozměrného rámečku z ošklivého plastu s titěrnou trojicí tlačítek vlevo, je asi tak hezká a funkční, jak to známe z Dacie.
Prostornost, to je jiná písnička. Místa na nohy je vpředu i vzadu spousta. Díky širšímu rozchodu kol, nabízí Kadjar i dostatečnou vnitřní šířku a na nedostatek místa nad hlavou si budou stěžovat snad jen hráči basketu. Objem zavazadlového prostoru 472 litrů patří k nejlepší hodnotě mezi přímou konkurencí. Nepotěší snad jen vysoká nakládací hrana.
Plnění funkce rodinného crossoveru usnadní spousta odkládacích prostor. Děti naopak nepotěší horší výhled z okna na zadních sedadlech, nebo absence výdechů klimatizace. A zbytek posádky bude otravovat vrzání dekorační lišty na středovém panelu včetně té části s madlem.
Během týdne se pomalu začaly objevovat různé chyby. Od vrzajících plastových dekorů, přes špatnou funkci infotainmentu, automatického stahování okna jen u řidiče, až po chyby v překladu.
Nutno dodat, že nebýt vrzajícího dekoru, působil by interiér daleko hodnotnějším dojmem. O to víc nás tedy mrzí, že si s ním Renault nedal více záležet. Každopádně kladně hodnotíme posun v ergonomii a obecně v kvalitě materiálů a designu, oproti ostatním Renaultům.
Žádná bouře na kolech, ale stačíNejsilnější 1,6 dCi s výkonem 130 koní (96 kW) a maximem točivého 320 Nm trpí zejména dvěma neduhy. Zaprvé je to výrazná prodleva turbodmychadla a zadruhé citelná turbodíra. Právě druhý je asi nejzávažnější. Do této pasti, kterou nastražilo turbodmychadlo, spadnete pokaždé, když budete chtít práci v nízkých otáčkách.
Prakticky to pak vypadá tak, že pod 1800 otáčkách za minutu se nic neděje a až nad touto hranicí se začíná motor probouzet k akci. Nechci vám tvrdit, že s 1,6 dCi budete lítat po okreskách jako svěží vítr z hor, ale rozhodně musím dodat, že tahle 1,6 stačí. A ač má na práci všechna čtyři kola a hmotnost přes 1,6 tuny, pere se s tím statečně. Možná jen trochu hlučněji, než dvoulitry u konkurence.
Převodovka není poskládaná tak, jak bych si u čtyřkolky se světlou výškou 200 mm představoval. Hodně dlouhá jednička (dokonce na poměry normálních osobních aut bez offroad ambic) je jednou z největších příčin, které vedou k ukončení objevování terénu. Nicméně při dálniční 130 točí motor na 6. převodový stupeň 2600 otáček, což není zlé.
Agilitou vyniká, pohodlím nikolivPřesto, že od SUV většina zákazníků čeká hlavně pohodlí, Kadjar jede jinou cestou. Tužší nastavení tlumičů a devatenáctipalcová kola naší testované verze nabízí dostatek jistoty při rychlých manévrech, ale to není základní předpoklad pro schopné SUV.
Tím by mělo být pohodlí a právě kvůli tužším tlumičům, ho moc není. Na hodně rozbité vozovce kola poskakují a neposkytují vytoužené pohodlí. Moc tomu všemu nepřispívá ani prosklená střecha, která snižuje tuhost karoserie a v zatáčkách přidává práci při přenosu hmotnosti.
Na druhou stranu, pochvala pro pohon všech kol s voličem, kde můžete zvolit tři režimy (2WD výhradně pohon přední nápravy, AUTO elektronika sama rozděluje hnací sílu, a LOCK pevné rozdělení hnací síly mezi nápravy v poměru 50:50).
Díky světlé výšce 200 mm jsou ambice v terénu poměrně veliké. Ani nájezdový úhel 18° není špatný. Limitem pro auto je zaprvé dlouhá jednička a zadruhé silniční pneumatiky. Nicméně, Kadjar je jedním z nejschopnějších SUV/crossoverů co se offroad výletů týče.
Spotřeba u auta s najetým tisícem kilometrů byla od 4,5 (plachtění po okreskách) až po 6,5 (město nebo rychlé dálniční přesuny). Kombinovaně jsme se drželi pod 5,5 litrů nafty.
Úspěch zaručen jen na půlKadjar je velmi komplexní auto. Vypadá skvěle, uvnitř to není typická Renault bída, jezdí schopně, motoru nechybí síla a spálí 5,5 litru nafty. Pro typického zákazníka to není špatná volba. Když odpustí ty nedodělky v interiéru, nepotrpí si vyloženě na konejšivě pohodlnou jízdu, dostane schopné auto, které se nezalekne ani jízdy mimo asfaltku.
Celkové hodnocení: 92 %Základní cena: 489 900,- KčCena testované verze vč. příplatků: 830 900,- Kč
KLADY+ atraktivní a vyvážený vzhled+ hodnotnější interiér+ vnitřní prostor a objem zavazadelníku+ pružný a úsporný motor+ terénní ambiceZÁPORY- nedostatky v interiéru- prodleva turbodmychadla- dlouhý 1. stupeň u převodovky- automatické stahování okna jen u řidiče
Motorizacevznětový přeplňovaný řadový čtyřválecobjem: 1598 cm3nejvyšší výkon: 96 kW při 4000 ot/min.největší točivý moment: 320 Nm při 1750 ot/min. Výkonnejvyšší maximální rychlost: 190 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 5.4 / 4.4 / 4.8Objem palivové nádrže: 65 litrů
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.