Nový kompaktní hatchback Nissan Pulsar je dle našeho názoru vcelku povedený rodinný vůz, který se v záplavě konkurence určitě neztratí. Po testech verzí s motorem 1.5 dCi a 1.2 DIG-T tu však máme nový vrchol nabídky, jenž zároveň přináší i některé extra prvky výbavy. Testem nám prošla varianta s benzínovým čtyřválcovým motorem 1.6 DIG-T o výkonu 190 koní a my jsme zjišťovali, jak moc si Pulsar s novou pohonnou jednotkou rozumí.
Ke vzhledu Pulsaru toho bylo řečeno už poměrně hodně, proto mohu zopakovat jen můj čistě osobní dojem. Návrháři se u Nissanu činili. Použitím ostřejších prolisů se jim povedlo stvořit dynamický a dostatečně nápadný vůz. Na první pohled zaujme při posouzení designu poměrně bohatě profilovaná přední maska s dobře tvarovanými světlomety, ale i boční silueta a zadní partie se designérům povedly a vůz působí kompaktně.
Jelikož jsme ale na test měli verzi s motorem 1.6 DIG-T, v základu náš testovaný kus dával na obdiv automatické LED diodové světlomety s tmavým pozadím. Ty vypadají velmi atraktivně a dodávají vozu sportovní nádech. Testovaná specifikace byla v základu ozdobena i chromovanou koncovkou výfuku a speciálními litými 18ti palcovými koly s unikátním designem. Podle něj se pozná právě nejvýkonnější model.
Místa je tady požehnaněV interiéru se jasně ukazuje, že tenhle Japonec si nechce hrát na vrcholného přeborníka v oblasti designu a soupeřit s německým koncernem Volkswagen. Když vynechám dle mého názoru nevzhledný tříramenný kožený volant, celkový dojem z útulnosti interiéru bych hodnotil jako velmi dobrý. Po usednutí mne uvítal opět příjemný vzhled a kvalitní zpracování palubní desky. Výtku bych však měl k dotykové obrazovce o velikosti 5,8 palce, jejíž rámeček z leskle černého plastu je víc než náchylný na prach a otisk prstů.
Spolu s novým motorem pod kapotou se na koženém volantu objevilo i prošívání bílou nití a přibyl i unikátní speciální dekor palubní desky. Po dobu cest mě hýčkala celokožená sedadla s elektrickým výhřevem, ve kterých se výborně trávily i delší dálniční přesuny. Palubní budíky jsou dobře čitelné, mají dobrou grafiku. Předností vozu je dostatečný vnitřní prostor. Díky výšce 1.520 mm a rozvoru 2.700 mm je Pulsar ve své kategorii opravdovým premiantem a je to například větší hodnota, než kolik nabízí současná Škoda Octavia! Takový údaj se pak stará hlavně o to, že cestující na zadních sedadlech se zde budou cítit vskutku pohodlně.
Komu by byl vnitřní prostor málo, může ho zaujmout i základní objem zavazadelníku, který činí 385 litrů. I to je lehce nadprůměr, například francouzský již "postarší" Renault Mégane nabízí „jen“ 372 litrů, současný Hyundai i30 přichází s objemem 378 litrů a dobře vypadající Seat Leon se chlubí 380 litry. Ještě více místa pak dostanete po sklopení zadních sedadel, kdy budete moci využít plochu o objemu 1395 litrů. Na druhou stranu je ale velkou prohrou nerovná podlaha, schod má po sklopení sedadel výšku necelých dvacet centimetrů.
Výkon si musíte zasloužitV testovaném vozu jsme měli k dispozici motor s výkonem 140 kW a točivým momentem 240 Nm. Výsledný výkon je tak ještě o 20 kW větší, než u nedávno testovaného Qashqaie. S motorem je navíc spojena výhradně manuální šestistupňová převodovka, díky čemuž se Pulsaru 1.6 DIG-T daří zrychlit z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy.
A jak jsme tedy byli s motorem a spokojeni? Asi největším překvapením, bohužel nemilým, byl jeho zvukový projev, agregát je v nižších otáčkách defacto neslyšitelný. Pokud jsem motor vyloženě nevytáčel, pak se do kabiny dostávaly jen velmi jemné zvukové vjemy a instinktivně jsem se několikrát podíval na otáčkoměr, zda mám vůbec nastartováno. Co se týče manuální převodovky, tam si také neodpustím výtku. Rychlé řazení bylo díky nepřesným dráhám spíše jen přáním. Celkové zpřevodování je kratší než u motoru 1.2 DIG-T, což je dobré a snaha po sportovním projevu nevyšla alespoň v tomto směru úplně vniveč.
V nižších otáčkách se ale se slibovaným velkým výkonem bohužel nepotkáte. Pokud chcete využít stádo až 190 koní, musíte jít tvrdě po plynu a motor točit a točit. Nástup turbodmychadla se dostavil vždy až když se ručička otáčkoměru dostala přibližně do poloviny svého rozsahu. Teprve pak se dostavila pořádná porce zábavy a k ní přispívala i celkem dobře znějící a vypadající koncovka výfuku, která při vytočeném motoru patřičně plnila svůj účel. Průběh jednotky 1.6 DIG-T mi připomněl před dvěma měsíci testovanou atmosférickou Hondu Civic 1.8i V-TEC, která na tom byla s nástupem výkonu podobně, ale výsledný dojem z jízdy byl lepší.
A jak je to se spotřebou? Ta nás za testovací týden hodně překvapila, protože při eko jízdě jsme se dostali na skvělých 6,4 litru na 100 km. Ve městě se v ranních zácpách vyšplhala na 8,5 litru a při plném obsazení auta a klidné dálniční jízdě nebyl problém dosáhnout na metu 7 litrů. Kdo si ovšem rád užívá plný výkonový potenciál a nekouká na spotřebu, tak při ždímání všech 190 koní se připravte na číslovky nad 10 litrů. A právě díky poslednímu zmíněnému faktu se ptám, proč výrobce neinstaloval větší palivovou nádrž? Objem 46 litrů je totiž na tuto verzi opravdu málo…
Podvozkově je na tom testovaný vůz víc než dobře. Oproti předchozím verzím se lehce změnilo nastavení tlumičů, což má za následek nepatrně tvrdší jízdu. Stále je tu ale dostatečná dávka komfortu, která zajistí, že posádka nevystoupí z vozu s bolavými zády. Jelikož tu ale máme specifikaci s výkonem 190 koní, je potřeba s autem zacházet opatrně. Při přehnané sportovní jízdě se totiž rád „dívá“ ze zatáčky ven a elektronická stabilizace (naplno ji nelze vypnout) se leckdy dost zapotí. Na druhou stranu si zkušenější řidiči mohu dopřát efektní průjezdy prudších zatáček v mírné přetáčivosti. Podvozek má vhodné nastavení a leckdy se dalo za volantem užít víc zábavy, než jsem čekal.
Stojí za vaší pozornost?Jednoznačná odpověď na tuhle otázku neexistuje, protože testovaný hatchback je celkem rozporuplný. Nový turbomotor s objemem 1.6 litru nabídne velký výkon, který ale není lehce dostupný a větší prodleva turbodmychadla může být pro někoho zklamáním. Vůz má i lépe naladěný podvozek, který ale na limitu dovede řidiče pěkně pozlobit a s autem je pak hodně práce. Pro mluví velký vnitřní prostor. Otázkou tedy je, zda poměrně vyšší cena za silný motor odpovídá nabízenému? Vrcholné provedení na stranu druhou potěší bohatou výbavou a některými jejími originálními prvky.
Celkové hodnocení: 89 %Základní cena vozu: 497 000 Kč (1.6 DIG-T Acenta/140 kW))
Cena testované verze vč. příplatků: 591.000 Kč (1.6 DIG-T Tekna/140 kW)
KLADY
- stále komfortní podvozek
- vnitřní prostor
- jízdní dynamika ve vyšších otáčkách
- do sportovna laděný vzhled
ZÁPORY
- malý objem palivové nádrže
- nepřesné dráhy řazení
- pozdní nástup turbodmychadla
Motorizace přeplňovaný zážehový čtyřválec objem: 1618 cm3 nejvyšší výkon: 190 koní při 5600 ot/min. největší točivý moment: 240 Nm při 1600 - 5200 Výkon nejvyšší maximální rychlost: 217 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná):7.7 l / 4.8 l / 5.9 l objem palivové nádrže: 46 litrůDo dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?