Nový kompaktní hatchback Nissan Pulsar je dle našeho názoru vcelku povedený rodinný vůz, který se v záplavě konkurence určitě neztratí. Po testech verzí s motorem 1.5 dCi a 1.2 DIG-T tu však máme nový vrchol nabídky, jenž zároveň přináší i některé extra prvky výbavy. Testem nám prošla varianta s benzínovým čtyřválcovým motorem 1.6 DIG-T o výkonu 190 koní a my jsme zjišťovali, jak moc si Pulsar s novou pohonnou jednotkou rozumí.
Ke vzhledu Pulsaru toho bylo řečeno už poměrně hodně, proto mohu zopakovat jen můj čistě osobní dojem. Návrháři se u Nissanu činili. Použitím ostřejších prolisů se jim povedlo stvořit dynamický a dostatečně nápadný vůz. Na první pohled zaujme při posouzení designu poměrně bohatě profilovaná přední maska s dobře tvarovanými světlomety, ale i boční silueta a zadní partie se designérům povedly a vůz působí kompaktně.
Jelikož jsme ale na test měli verzi s motorem 1.6 DIG-T, v základu náš testovaný kus dával na obdiv automatické LED diodové světlomety s tmavým pozadím. Ty vypadají velmi atraktivně a dodávají vozu sportovní nádech. Testovaná specifikace byla v základu ozdobena i chromovanou koncovkou výfuku a speciálními litými 18ti palcovými koly s unikátním designem. Podle něj se pozná právě nejvýkonnější model.
Místa je tady požehnaněV interiéru se jasně ukazuje, že tenhle Japonec si nechce hrát na vrcholného přeborníka v oblasti designu a soupeřit s německým koncernem Volkswagen. Když vynechám dle mého názoru nevzhledný tříramenný kožený volant, celkový dojem z útulnosti interiéru bych hodnotil jako velmi dobrý. Po usednutí mne uvítal opět příjemný vzhled a kvalitní zpracování palubní desky. Výtku bych však měl k dotykové obrazovce o velikosti 5,8 palce, jejíž rámeček z leskle černého plastu je víc než náchylný na prach a otisk prstů.
Spolu s novým motorem pod kapotou se na koženém volantu objevilo i prošívání bílou nití a přibyl i unikátní speciální dekor palubní desky. Po dobu cest mě hýčkala celokožená sedadla s elektrickým výhřevem, ve kterých se výborně trávily i delší dálniční přesuny. Palubní budíky jsou dobře čitelné, mají dobrou grafiku. Předností vozu je dostatečný vnitřní prostor. Díky výšce 1.520 mm a rozvoru 2.700 mm je Pulsar ve své kategorii opravdovým premiantem a je to například větší hodnota, než kolik nabízí současná Škoda Octavia! Takový údaj se pak stará hlavně o to, že cestující na zadních sedadlech se zde budou cítit vskutku pohodlně.
Komu by byl vnitřní prostor málo, může ho zaujmout i základní objem zavazadelníku, který činí 385 litrů. I to je lehce nadprůměr, například francouzský již "postarší" Renault Mégane nabízí „jen“ 372 litrů, současný Hyundai i30 přichází s objemem 378 litrů a dobře vypadající Seat Leon se chlubí 380 litry. Ještě více místa pak dostanete po sklopení zadních sedadel, kdy budete moci využít plochu o objemu 1395 litrů. Na druhou stranu je ale velkou prohrou nerovná podlaha, schod má po sklopení sedadel výšku necelých dvacet centimetrů.
Výkon si musíte zasloužitV testovaném vozu jsme měli k dispozici motor s výkonem 140 kW a točivým momentem 240 Nm. Výsledný výkon je tak ještě o 20 kW větší, než u nedávno testovaného Qashqaie. S motorem je navíc spojena výhradně manuální šestistupňová převodovka, díky čemuž se Pulsaru 1.6 DIG-T daří zrychlit z nuly na 100 km/h za 7,7 sekundy.
A jak jsme tedy byli s motorem a spokojeni? Asi největším překvapením, bohužel nemilým, byl jeho zvukový projev, agregát je v nižších otáčkách defacto neslyšitelný. Pokud jsem motor vyloženě nevytáčel, pak se do kabiny dostávaly jen velmi jemné zvukové vjemy a instinktivně jsem se několikrát podíval na otáčkoměr, zda mám vůbec nastartováno. Co se týče manuální převodovky, tam si také neodpustím výtku. Rychlé řazení bylo díky nepřesným dráhám spíše jen přáním. Celkové zpřevodování je kratší než u motoru 1.2 DIG-T, což je dobré a snaha po sportovním projevu nevyšla alespoň v tomto směru úplně vniveč.
V nižších otáčkách se ale se slibovaným velkým výkonem bohužel nepotkáte. Pokud chcete využít stádo až 190 koní, musíte jít tvrdě po plynu a motor točit a točit. Nástup turbodmychadla se dostavil vždy až když se ručička otáčkoměru dostala přibližně do poloviny svého rozsahu. Teprve pak se dostavila pořádná porce zábavy a k ní přispívala i celkem dobře znějící a vypadající koncovka výfuku, která při vytočeném motoru patřičně plnila svůj účel. Průběh jednotky 1.6 DIG-T mi připomněl před dvěma měsíci testovanou atmosférickou Hondu Civic 1.8i V-TEC, která na tom byla s nástupem výkonu podobně, ale výsledný dojem z jízdy byl lepší.
A jak je to se spotřebou? Ta nás za testovací týden hodně překvapila, protože při eko jízdě jsme se dostali na skvělých 6,4 litru na 100 km. Ve městě se v ranních zácpách vyšplhala na 8,5 litru a při plném obsazení auta a klidné dálniční jízdě nebyl problém dosáhnout na metu 7 litrů. Kdo si ovšem rád užívá plný výkonový potenciál a nekouká na spotřebu, tak při ždímání všech 190 koní se připravte na číslovky nad 10 litrů. A právě díky poslednímu zmíněnému faktu se ptám, proč výrobce neinstaloval větší palivovou nádrž? Objem 46 litrů je totiž na tuto verzi opravdu málo…
Podvozkově je na tom testovaný vůz víc než dobře. Oproti předchozím verzím se lehce změnilo nastavení tlumičů, což má za následek nepatrně tvrdší jízdu. Stále je tu ale dostatečná dávka komfortu, která zajistí, že posádka nevystoupí z vozu s bolavými zády. Jelikož tu ale máme specifikaci s výkonem 190 koní, je potřeba s autem zacházet opatrně. Při přehnané sportovní jízdě se totiž rád „dívá“ ze zatáčky ven a elektronická stabilizace (naplno ji nelze vypnout) se leckdy dost zapotí. Na druhou stranu si zkušenější řidiči mohu dopřát efektní průjezdy prudších zatáček v mírné přetáčivosti. Podvozek má vhodné nastavení a leckdy se dalo za volantem užít víc zábavy, než jsem čekal.
Stojí za vaší pozornost?Jednoznačná odpověď na tuhle otázku neexistuje, protože testovaný hatchback je celkem rozporuplný. Nový turbomotor s objemem 1.6 litru nabídne velký výkon, který ale není lehce dostupný a větší prodleva turbodmychadla může být pro někoho zklamáním. Vůz má i lépe naladěný podvozek, který ale na limitu dovede řidiče pěkně pozlobit a s autem je pak hodně práce. Pro mluví velký vnitřní prostor. Otázkou tedy je, zda poměrně vyšší cena za silný motor odpovídá nabízenému? Vrcholné provedení na stranu druhou potěší bohatou výbavou a některými jejími originálními prvky.
Celkové hodnocení: 89 %Základní cena vozu: 497 000 Kč (1.6 DIG-T Acenta/140 kW))
Cena testované verze vč. příplatků: 591.000 Kč (1.6 DIG-T Tekna/140 kW)
KLADY
- stále komfortní podvozek
- vnitřní prostor
- jízdní dynamika ve vyšších otáčkách
- do sportovna laděný vzhled
ZÁPORY
- malý objem palivové nádrže
- nepřesné dráhy řazení
- pozdní nástup turbodmychadla
Motorizace přeplňovaný zážehový čtyřválec objem: 1618 cm3 nejvyšší výkon: 190 koní při 5600 ot/min. největší točivý moment: 240 Nm při 1600 - 5200 Výkon nejvyšší maximální rychlost: 217 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná):7.7 l / 4.8 l / 5.9 l objem palivové nádrže: 46 litrůŠkoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?