Jede jako z praku, spálí méně paliva, než udává výrobce, budí povyk všude, kam přijede a rozcuchá vám účes. DS3 Cabrio je jedním z nejpovedenějších výtvorů díly DS.
S oblibou říkám: „auto na vzhled nejezdí“, i přesto na DS3 pohlížím jinak, než na ostatní auta. Ať je to dáno klientelou (slečny, manželky či milenky, které si DS3 kupují proto, jak vypadá), cenovkou (za ty peníze pořídíte „řidičtější“ auta) nebo těmi pocity, které jsem za volantem tohohle „Citroënu neCitroënu“ měl.
Svůdná PařížankaBylo by pošetilé, myslet si, že takhle vypadá „pařížský luxus“, obzvláště pokud přihlédneme k tomu, že DS3 je to pomyslný „entry-level model“. Brána do světa DS neznamená to nejlepší, od toho tu je DS5. Přesto mi je DS3 po stránce zevnějšku nejmilejší.
Roztomilá, nápadná, hravá, prostě moderní nesvázaná konvencí, svérázná a sebejistá. Takhle vnímám vzhled DS3. Verze kabriolet má navíc jen díru ve střeše, kterou překrývá plátěnou střechou. Tu můžete složit do dvou úrovní. První je po hranu C sloupků, druhá je zcela složená, včetně zadního okna (musíte ale počítat s tím, že nic neuvidíte skrz vnitřní zrcátko).
Design dále popisovat nebudu, je to stará dobrá DS3, jakou jsem popisoval už dvakrát. Koho by to snad více zajímalo, mrkněte na starší test. A stejně jako v předešlých případech i nyní jsem byl celou dobu středem pozornosti.
Přes všechen styl Francouzi zapomněli na funkčnostStylová krasojízda pokračuje i uvnitř. Působivé detaily, nápadité tvary a vesměs příjemné materiály. Rozměrná sedadla s výrazným bočním vedením, příjemně měkká a pohodlná. Stejnou míru chvály si zaslouží i volant. Na pohled velmi povedený a tvarově přijatelný.
Opět bych se nerad opakoval a tak jen zrekapituluji ty nesmyslné neduhy, jako je absence automatického dojezdu u stahování okna spolujezdce, nebo nepodsvícené a nešťastně umístěné ovládání vyhřívání sedaček.
Ještě zmíním zdlouhavé a dosti otravné ovládání infotainmentu pomocí jediného titěrného otočného ovladače, kdy zadávání adresy do navigace bylo skutečně utrpení. Po stránce prostoru je DS3 velkorysá jen na předních sedadlech. Vzadu bude dost místa možná jen pro děti, jinak bych tam neposadil ani svého nepřítele. Málo místa na hlavu, nohy, ramena a to ještě ani nezmiňuji zdlouhavou manipulaci s přední sedačkou.
Praktičnost vezme za své po nahlédnutí do zavazadlového prostoru. Nicotný otvor, kterým neprotlačíte ani cestovní kufr, má objem 245 litrů. Na piknikový koš (bez rukojeti) pití, deku a obojek pro psa to stačí. Nákup při nejhorším hodíte za přední sedačku.
Charakterní motor s vlohy sportovce i šetřílkaOpět mi koncern PSA dokazuje, že dobré motory na světě přece jen existují. Benzinová 1,6 THP není dokonalá. Charakter podobný atmosférám, náruživost a síla nejsou jedinými triumfy.
Testovaná 1,6 THP naladěná na výkon 120 kW a 240 Nm točivého momentu, který byl dostupný již při 1400 otáčkách. Díky hmotnosti 1175 kg nemá přeplňovaný motor s DS3 příliš práce. A tak jeho dynamické schopnosti budou pro mnohé překvapením.
Svou druhou tvář ukáže při skutečně šetrné jízdě. Při sebezapření jsem na 40 kilometrech, z nichž 30% vedly městem, a 70% po okreskách zvládl jet se spotřebou 4,2 litru. Samozřejmě s rostoucími nároky na dynamiku roste i spotřeba. Při skutečně ostré jízdě se apetit šplhá k hranici 9 litrů. Nicméně kombinovaně jsme jezdili během testu za 5,6 litru (celkem lehce přes 1000 km).
Sportování, ale s mírouJe nezbytné si uvědomit, že DS3 není žádný sporťák. Především se tu myslelo na pohodlí a to zvládá skvěle. Výtluky, výmoly, díry a příčné nerovnosti, všechny tyto neduhy našich silnic zvládá s přehledem. Pohodlné cestování kazí snad jen hluk, ale to je daň za otevřené nebe nad hlavou.
Je libo trochu přiostřit tempo? Tak prosím, zatáčkami se DS3 proplétá statečně a velmi jistě. Nízké těžiště, hmotnost necelé 1,2 tuny a poměrně poddajný podvozek je zárukou alespoň průměrné zábavy. Kéž by bylo řízení přesnější a mělo větší zpětnou vazbu. Beztak je to naprosto liché přání. DS3 není sportovní auto a v kabrioletu s nižší torzní tuhostí už vůbec.
Vítr v kapseDS3 Cabrio je schopné auto. Obrovskou zásluhu na tom má charizmatický a úsporný motor se spoustou síly. Své osobité kouzlo oslní nejen vás a vaše blízké, ale všechny sousedy a dokonce i kolemjdoucí ve městě. Svým vzhledem si vás získá, interiérem neodradí a jízdními vlastnostmi potěší. Nízká spotřeba je jen pomyslnou třešničkou na dortu, protože kdo by šetřil na palivu s autem za 645 tisíc?
Celkové hodnocení: 88 %Základní cena: 424 900,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 645 000,- Kč
KLADY
+ působivý vzhled
+ pohodlné sedačky
+ silný a úsporný motor
+ přesvědčivé jízdní vlastnosti
ZÁPORY
- nedostatky v interiéru
- omezená praktičnost
Motorizace zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec objem: 1598 cm3 nejvyšší výkon: 120 kW při 6000 ot/min. největší točivý moment: 240 Nm při 1400 ot/min. Výkon nejvyšší maximální rychlost: 210 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 7.8 / 6.8 / 7.4 Objem palivové nádrže: 50 litrů
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.