Jede jako z praku, spálí méně paliva, než udává výrobce, budí povyk všude, kam přijede a rozcuchá vám účes. DS3 Cabrio je jedním z nejpovedenějších výtvorů díly DS.
S oblibou říkám: „auto na vzhled nejezdí“, i přesto na DS3 pohlížím jinak, než na ostatní auta. Ať je to dáno klientelou (slečny, manželky či milenky, které si DS3 kupují proto, jak vypadá), cenovkou (za ty peníze pořídíte „řidičtější“ auta) nebo těmi pocity, které jsem za volantem tohohle „Citroënu neCitroënu“ měl.
Svůdná PařížankaBylo by pošetilé, myslet si, že takhle vypadá „pařížský luxus“, obzvláště pokud přihlédneme k tomu, že DS3 je to pomyslný „entry-level model“. Brána do světa DS neznamená to nejlepší, od toho tu je DS5. Přesto mi je DS3 po stránce zevnějšku nejmilejší.
Roztomilá, nápadná, hravá, prostě moderní nesvázaná konvencí, svérázná a sebejistá. Takhle vnímám vzhled DS3. Verze kabriolet má navíc jen díru ve střeše, kterou překrývá plátěnou střechou. Tu můžete složit do dvou úrovní. První je po hranu C sloupků, druhá je zcela složená, včetně zadního okna (musíte ale počítat s tím, že nic neuvidíte skrz vnitřní zrcátko).
Design dále popisovat nebudu, je to stará dobrá DS3, jakou jsem popisoval už dvakrát. Koho by to snad více zajímalo, mrkněte na starší test. A stejně jako v předešlých případech i nyní jsem byl celou dobu středem pozornosti.
Přes všechen styl Francouzi zapomněli na funkčnostStylová krasojízda pokračuje i uvnitř. Působivé detaily, nápadité tvary a vesměs příjemné materiály. Rozměrná sedadla s výrazným bočním vedením, příjemně měkká a pohodlná. Stejnou míru chvály si zaslouží i volant. Na pohled velmi povedený a tvarově přijatelný.
Opět bych se nerad opakoval a tak jen zrekapituluji ty nesmyslné neduhy, jako je absence automatického dojezdu u stahování okna spolujezdce, nebo nepodsvícené a nešťastně umístěné ovládání vyhřívání sedaček.
Ještě zmíním zdlouhavé a dosti otravné ovládání infotainmentu pomocí jediného titěrného otočného ovladače, kdy zadávání adresy do navigace bylo skutečně utrpení. Po stránce prostoru je DS3 velkorysá jen na předních sedadlech. Vzadu bude dost místa možná jen pro děti, jinak bych tam neposadil ani svého nepřítele. Málo místa na hlavu, nohy, ramena a to ještě ani nezmiňuji zdlouhavou manipulaci s přední sedačkou.
Praktičnost vezme za své po nahlédnutí do zavazadlového prostoru. Nicotný otvor, kterým neprotlačíte ani cestovní kufr, má objem 245 litrů. Na piknikový koš (bez rukojeti) pití, deku a obojek pro psa to stačí. Nákup při nejhorším hodíte za přední sedačku.
Charakterní motor s vlohy sportovce i šetřílkaOpět mi koncern PSA dokazuje, že dobré motory na světě přece jen existují. Benzinová 1,6 THP není dokonalá. Charakter podobný atmosférám, náruživost a síla nejsou jedinými triumfy.
Testovaná 1,6 THP naladěná na výkon 120 kW a 240 Nm točivého momentu, který byl dostupný již při 1400 otáčkách. Díky hmotnosti 1175 kg nemá přeplňovaný motor s DS3 příliš práce. A tak jeho dynamické schopnosti budou pro mnohé překvapením.
Svou druhou tvář ukáže při skutečně šetrné jízdě. Při sebezapření jsem na 40 kilometrech, z nichž 30% vedly městem, a 70% po okreskách zvládl jet se spotřebou 4,2 litru. Samozřejmě s rostoucími nároky na dynamiku roste i spotřeba. Při skutečně ostré jízdě se apetit šplhá k hranici 9 litrů. Nicméně kombinovaně jsme jezdili během testu za 5,6 litru (celkem lehce přes 1000 km).
Sportování, ale s mírouJe nezbytné si uvědomit, že DS3 není žádný sporťák. Především se tu myslelo na pohodlí a to zvládá skvěle. Výtluky, výmoly, díry a příčné nerovnosti, všechny tyto neduhy našich silnic zvládá s přehledem. Pohodlné cestování kazí snad jen hluk, ale to je daň za otevřené nebe nad hlavou.
Je libo trochu přiostřit tempo? Tak prosím, zatáčkami se DS3 proplétá statečně a velmi jistě. Nízké těžiště, hmotnost necelé 1,2 tuny a poměrně poddajný podvozek je zárukou alespoň průměrné zábavy. Kéž by bylo řízení přesnější a mělo větší zpětnou vazbu. Beztak je to naprosto liché přání. DS3 není sportovní auto a v kabrioletu s nižší torzní tuhostí už vůbec.
Vítr v kapseDS3 Cabrio je schopné auto. Obrovskou zásluhu na tom má charizmatický a úsporný motor se spoustou síly. Své osobité kouzlo oslní nejen vás a vaše blízké, ale všechny sousedy a dokonce i kolemjdoucí ve městě. Svým vzhledem si vás získá, interiérem neodradí a jízdními vlastnostmi potěší. Nízká spotřeba je jen pomyslnou třešničkou na dortu, protože kdo by šetřil na palivu s autem za 645 tisíc?
Celkové hodnocení: 88 %Základní cena: 424 900,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 645 000,- Kč
KLADY
+ působivý vzhled
+ pohodlné sedačky
+ silný a úsporný motor
+ přesvědčivé jízdní vlastnosti
ZÁPORY
- nedostatky v interiéru
- omezená praktičnost
Motorizace zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec objem: 1598 cm3 nejvyšší výkon: 120 kW při 6000 ot/min. největší točivý moment: 240 Nm při 1400 ot/min. Výkon nejvyšší maximální rychlost: 210 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 7.8 / 6.8 / 7.4 Objem palivové nádrže: 50 litrů
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.