Jede jako z praku, spálí méně paliva, než udává výrobce, budí povyk všude, kam přijede a rozcuchá vám účes. DS3 Cabrio je jedním z nejpovedenějších výtvorů díly DS.
S oblibou říkám: „auto na vzhled nejezdí“, i přesto na DS3 pohlížím jinak, než na ostatní auta. Ať je to dáno klientelou (slečny, manželky či milenky, které si DS3 kupují proto, jak vypadá), cenovkou (za ty peníze pořídíte „řidičtější“ auta) nebo těmi pocity, které jsem za volantem tohohle „Citroënu neCitroënu“ měl.
Svůdná PařížankaBylo by pošetilé, myslet si, že takhle vypadá „pařížský luxus“, obzvláště pokud přihlédneme k tomu, že DS3 je to pomyslný „entry-level model“. Brána do světa DS neznamená to nejlepší, od toho tu je DS5. Přesto mi je DS3 po stránce zevnějšku nejmilejší.
Roztomilá, nápadná, hravá, prostě moderní nesvázaná konvencí, svérázná a sebejistá. Takhle vnímám vzhled DS3. Verze kabriolet má navíc jen díru ve střeše, kterou překrývá plátěnou střechou. Tu můžete složit do dvou úrovní. První je po hranu C sloupků, druhá je zcela složená, včetně zadního okna (musíte ale počítat s tím, že nic neuvidíte skrz vnitřní zrcátko).
Design dále popisovat nebudu, je to stará dobrá DS3, jakou jsem popisoval už dvakrát. Koho by to snad více zajímalo, mrkněte na starší test. A stejně jako v předešlých případech i nyní jsem byl celou dobu středem pozornosti.
Přes všechen styl Francouzi zapomněli na funkčnostStylová krasojízda pokračuje i uvnitř. Působivé detaily, nápadité tvary a vesměs příjemné materiály. Rozměrná sedadla s výrazným bočním vedením, příjemně měkká a pohodlná. Stejnou míru chvály si zaslouží i volant. Na pohled velmi povedený a tvarově přijatelný.
Opět bych se nerad opakoval a tak jen zrekapituluji ty nesmyslné neduhy, jako je absence automatického dojezdu u stahování okna spolujezdce, nebo nepodsvícené a nešťastně umístěné ovládání vyhřívání sedaček.
Ještě zmíním zdlouhavé a dosti otravné ovládání infotainmentu pomocí jediného titěrného otočného ovladače, kdy zadávání adresy do navigace bylo skutečně utrpení. Po stránce prostoru je DS3 velkorysá jen na předních sedadlech. Vzadu bude dost místa možná jen pro děti, jinak bych tam neposadil ani svého nepřítele. Málo místa na hlavu, nohy, ramena a to ještě ani nezmiňuji zdlouhavou manipulaci s přední sedačkou.
Praktičnost vezme za své po nahlédnutí do zavazadlového prostoru. Nicotný otvor, kterým neprotlačíte ani cestovní kufr, má objem 245 litrů. Na piknikový koš (bez rukojeti) pití, deku a obojek pro psa to stačí. Nákup při nejhorším hodíte za přední sedačku.
Charakterní motor s vlohy sportovce i šetřílkaOpět mi koncern PSA dokazuje, že dobré motory na světě přece jen existují. Benzinová 1,6 THP není dokonalá. Charakter podobný atmosférám, náruživost a síla nejsou jedinými triumfy.
Testovaná 1,6 THP naladěná na výkon 120 kW a 240 Nm točivého momentu, který byl dostupný již při 1400 otáčkách. Díky hmotnosti 1175 kg nemá přeplňovaný motor s DS3 příliš práce. A tak jeho dynamické schopnosti budou pro mnohé překvapením.
Svou druhou tvář ukáže při skutečně šetrné jízdě. Při sebezapření jsem na 40 kilometrech, z nichž 30% vedly městem, a 70% po okreskách zvládl jet se spotřebou 4,2 litru. Samozřejmě s rostoucími nároky na dynamiku roste i spotřeba. Při skutečně ostré jízdě se apetit šplhá k hranici 9 litrů. Nicméně kombinovaně jsme jezdili během testu za 5,6 litru (celkem lehce přes 1000 km).
Sportování, ale s mírouJe nezbytné si uvědomit, že DS3 není žádný sporťák. Především se tu myslelo na pohodlí a to zvládá skvěle. Výtluky, výmoly, díry a příčné nerovnosti, všechny tyto neduhy našich silnic zvládá s přehledem. Pohodlné cestování kazí snad jen hluk, ale to je daň za otevřené nebe nad hlavou.
Je libo trochu přiostřit tempo? Tak prosím, zatáčkami se DS3 proplétá statečně a velmi jistě. Nízké těžiště, hmotnost necelé 1,2 tuny a poměrně poddajný podvozek je zárukou alespoň průměrné zábavy. Kéž by bylo řízení přesnější a mělo větší zpětnou vazbu. Beztak je to naprosto liché přání. DS3 není sportovní auto a v kabrioletu s nižší torzní tuhostí už vůbec.
Vítr v kapseDS3 Cabrio je schopné auto. Obrovskou zásluhu na tom má charizmatický a úsporný motor se spoustou síly. Své osobité kouzlo oslní nejen vás a vaše blízké, ale všechny sousedy a dokonce i kolemjdoucí ve městě. Svým vzhledem si vás získá, interiérem neodradí a jízdními vlastnostmi potěší. Nízká spotřeba je jen pomyslnou třešničkou na dortu, protože kdo by šetřil na palivu s autem za 645 tisíc?
Celkové hodnocení: 88 %Základní cena: 424 900,- Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 645 000,- Kč
KLADY
+ působivý vzhled
+ pohodlné sedačky
+ silný a úsporný motor
+ přesvědčivé jízdní vlastnosti
ZÁPORY
- nedostatky v interiéru
- omezená praktičnost
Motorizace zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec objem: 1598 cm3 nejvyšší výkon: 120 kW při 6000 ot/min. největší točivý moment: 240 Nm při 1400 ot/min. Výkon nejvyšší maximální rychlost: 210 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,4 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 7.8 / 6.8 / 7.4 Objem palivové nádrže: 50 litrů
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.