TEST: Škoda Fabia Combi 1.4 TDI DSG Monte Carlo - Je to dokonalá náhrada za eReSo?

ar5, 24. srpna 2015, 08:00 Aktualizováno 25.8.2015, 07:30 Google+

Aktuální třetí generace Škody Fabie se zřejmě nikdy nedočká pravověrné sportovní verze RS. Aby však bylo zklamání pro fanoušky značky co nejmenší, nedávno se představila její náhrada v podobě edice Monte Carlo. Právě ta byla naším dalším společníkem na jeden týden, během něhož bylo s vozem najeto bezmála 2 tisíce kilometrů. A jak si vedlo chalupářské kombi, jenž mělo snížený sportovní podvozek, agresivnější body kit a naftový motor pod kapotou?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 25.08. 15:15) Napište svůj názor
Škoda Fabia III Combi Monte Carlo

Škoda Fabia III Combi Monte Carlo | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Svým vzhledem hodně oklame

Už při přebírce klíčků od vozu jsem se nemohl na vůz vynadívat, protože automobilka pro mne připravila výborně sladěný kousek. Ten kombinoval šedý lak karoserie Steel Grey a zmíněný paket Monte Carlo, díky němuž jsem se velmi často stával středem pozornosti snad úplně všude. Celkové ztvárnění Fabie Combi Monte Carlo navíc zapříčinilo, že leckdy se chtěli ostatní řidiči poměřovat v rychlosti a síle. Holt vzhled dělá pořád stále hodně.

img-responsive

Škoda Fabia III Combi Monte Carlo | foto: Roman Havlín

A v čem je tahle Fabie vlastně odlišná? Přítomný designový paket Monte Carlo přidává do výbavy černou mřížku chladiče, černá vnější zpětná zrcátka a černé plastové doplňky karoserie. Těmi jsou spoiler, prahové lišty, difuzor a nesmí chybět typické logo Monte Carlo na B-sloupku. Při správně volbě laku karoserie se pak dá z Fabie vykouzlit doslova agresor, který kdyby měl pod kapotou opravdu silný motor, konkurence by se mohla začít bát.

Sportovní duch tady rozhodně nechybí

Klasická Fabie Combi se s paketem Monte Carlo změnila i uvnitř. Při prvotním usednutí do kabiny jsem byl až neskutečně překvapen, do jak velké míry dovedl výrobce podtrhnout sportovnost malého českého kombíku. V interiéru se tak díky sportovnímu paketu objevil 3-ramenný sportovní kožený volant s červeným prošitím, kožená hlavice a manžeta řadící páky s červeným prošitím a dokonce i kožené madlo ruční brzdy bylo odzdobeno červenou nití. Aby té červené barvy nebylo málo, tak i středová konzola nesla její odstín a příjemně tuhá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami už vše jen završila.

img-responsive

Škoda Fabia III Combi Monte Carlo | foto: Roman Havlín

Obecně se pak dá říci, že právě milovníci sportovních interiéru si u edice Monte Carlo přijdou na své. Základem jsou kvalitní a dobře slícované díly a vše je zde velmi dobře ergonomicky rozmístěno. V parných letních dnech se ale projevila jako velká nevýhoda prosklená panoramatická střecha, která někdy fungovala doslova jako topení. Dokonce ani automatická klimatizace Climatronic si na plný výkon neuměla poradit s neustálým „výhřevem“ kabiny od žhavého skla. Ani tuhost karoserie není s prosklenou střechou zrovna příkladná a tak bych tento prvek výbavy osobně do své Fabie Combi nevolil.

Češi ale mají rádi hlavně velký zavazadelník a ten testovaná specifikace nabízela. V základu potěší objemem kufru 530 litrů, ale pokud sklopíte zadní opěradla, rázem se objeví prostor o objemu 1395 litrů. Pokud chcete zároveň i naprosto rovnou ložnou plochu, musíte si přikoupit dvojitou podlahu za cenu 3400 Kč. Námi testovaná verze měla i síťový program, takže se v kufru dala všechna zavazadla krásně upevnit.

Podstatným plusem pro aktuální Fabii Combi je taktéž fakt, že oproti minulé generaci se šířka v loktech zlepšila o čtyři centimetry, takže se už řidič se spolujezdcem tolik netísní. Místa na kolena je na zadních sedadlech tak akorát, ale pokud si na místo řidiče sedne vyšší nebo objemnější řidič, rázem ho už tolik nezbude.

Možná by to chtělo více síly

Pod kapotou „falešně“ sportovní Fabie Combi pracoval vznětový tříválcový motor o objemu 1.4 litru. S ním byla spojena automatická převodovka DSG se sedmi stupni a možností manuálního řazení. Tato pohonná jednotka nabízí výkon 66 kW a točivý moment 230 Nm při 1750 - 2500 ot/min. To se však někomu může zdát málo, vzhledem k "designovému" potenciálu auta samotného. Jestliže by jste chtěli ze svého monte carla udělat rychlíka, musíte si pod kapotu zvolit nejsilnější benzínový motor 1.2 TSI o výkonu 81 kW.

Ve městě řadila převodovka DSG celkem hladce, jen tu a tam při rozjezdu lehce cukla, což je pro ní typický neduh. Jejích sedm rychlostí je výhodou hlavně na dálnici, kdy při rychlosti 130 km/h motor točí pouhých 2400 ot/min. Mimochodem, kdo by chtěl do své Fabie s motorem 1.4 TDI (66 kW) sedmistupňové DSG, ten si musí připlatit 35 tisíc Kč.

img-responsive

Škoda Fabia III Combi Monte Carlo | foto: Roman Havlín

Při dálničním tempu 130 km/h se do kabiny dostával jen nepatrný aerodynamický svist a také hluk od valících se kol. Jelikož se testu podrobila naftová verze 1.4 TDI, vydal jsem se na delší projížďky, abych zjistil, jak je na tom vůz se spotřebou. Výsledkem bylo, že po ujetí trasy několika stovek kilometrů na jeden zátah a kombinování dálnic s městem, svítila na palubním počítači průměrná spotřeba 4,9 litru na 100 km. Dle mého názoru je to skvělá hodnota, tříválec si s automatem rozumí a jeho nejvyšší spotřeba činila 7,2 litrů, což už obnášelo expresní dálniční přesuny, ranní zácpy a klimatizaci na plný výkon.

Co se týče jízdního komfortu, testované provedení nabízelo snížený příplatkový sportovní podvozek. Díky němu se vůz v zatáčkách choval velmi sebejistě, karoserie se nakláněla podstatně méně a snad jen manuální převodovka chyběla k tomu, abych byl maximálně spokojen. Tlumiče vozu odváděly svou práci na jedničku a jen přejezd větších nerovností vyslal do kabiny větší ráz. K dobré ovladatelnosti přispívá nejenom dobře naladěný posilovač řízení, ale i elektronický přední diferenciál XDS+. Ten se pomocí cílených zásahů do brzdění na předních kolech na vnitřní straně zatáčky stará o optimální rozložení sil a jeho práce je na výsledném dojmu z jízdy znát.

Stojí za to si jí koupit?

Upřímně? Nejnovější podání Fabie Combi v edici Monte Carlo je hodně povedeným kusem auta, které ale musí nést ten správný lak karoserie. Měl sem tu čest porovnat v ten samý týden červený exemplář s naším šedým testovaným a právě tmavě šedý vůz byl mnohem agresivnější. K tomu si připočtěte sportovní prvky výbavy, útulnou kabinu a velký zavazadelník. Mezi zápory se dá zařadit spousta příplatků, v parném létě trochu nestíhající automatická klimatizace, příplatek dva tisíce za kotoučové brzdy a pro někoho i absence opravdu silného motoru. Po ujetí obří porce kilometrů jsem se však přesvedčil o tom, že se jedná o dobře zpracovaný, dravý a úsporný vůz, který navíc i skvěle vypadá.

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena testovaného vozu: 429 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 498 700 Kč

KLADY

- sportovní design

- nízká spotřeba

- velký zavazadelník

- sportovní podvozek

ZÁPORY

- příplatky

- slabší výkon klimatizace v obřích vedrech

Motorizace 
naftový tříválec s turbodmychadlem
objem: 1422 cm3
nejvyšší výkon:  66 kW při 3000–3250 ot/min
největší točivý moment:  230 Nm při 1750–2500 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 184 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,3 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4,2 l / 3,4 l / 3.6 l
objem palivové nádrže: 45 litrů

 

Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Fabia Combi 1.4 TDI DSG Monte Carlo - Je to dokonalá náhrada za eReSo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 25.08.2015 15:15 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

smart fortwo electric drive

Smart ukončuje výrobu modelu ForTwo Electric Drive

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud